Hans Assmann sittenkin Bodomin murhaaja?!

mielenkiintoista!!!

Urhon vanha viesti Crime Storysta herätti ainakin minun mielenkiintoni bodomin tapaukseen ja erityisesti Hans Assmanniin. Täysin puolueettoman oloinen ja kiihkoilematon teksti, jota sietää pohtia:

Lähetetty: Lau Elo 06, 2011 11:07 am Viestin aihe:

Mutta jos taasen mennään asioihin, jotka selkeästi tekevät Hansista erittäin hyvän epäillyn. Niitäkin on nimittäin rutkasti. Motiivin puutteelle en voi kuin hymähdellä, koska ilmeisesti useimmat tunnetut henkirikokset, erityisesti seksuaalimurhat, on tehnyt henkilö, jolla ei ole ulkopuoliselle näkyvää motiivia. Olen lihavoinut alla olevasta "todistelistasta" ne, mistä Palolla ei ollut tietoa hänen kirjoittaessaan kirjojaan.
- ulkonäkö sopi kuin valettu paikalla nähtyyn.
- Hansilla oli mökki Korsbackan mutkassa.
- Hans oli morfinisti, jolla ko. viikonloppuna oli ilmiselvästi vieroitusoireita. Se selittää myös sen miksi Hans tarvitsi Vienon eikä Tellervon apua, ja miksi hän meni sairaalaan. Hän todellakin oli sairas.
- Hans oli silmittömän väkivaltainen pahoinpidellessään Vienoa. Kyse ei todellakaan ollut mistään vaimon läpsäyttämisestä. Sen oikeuden pöytäkirjat selkeästi kertovat.
- Hans halusi kuolinvuoteellaan selvittää asioita Paloaron kanssa.
- Hansilla oli verenvuototauti ja ne kuuluisat veriyskökset olivat aivan hänen mökkinsä nurkalla. Toivottavasti kukaan ei nyt ryhdy kertomaan punaisesta maalista tai veren värin muuttumisesta. Olen keskustellut veriyskökset nähneen henkilön kanssa, ja hänen mielestään kyse oli verestä. Myös havainnon ajankohta täsmää oletetun murhaajan poistumisen kanssa.
- maanviljelijäpariskunnan havainto Rantaojantiellä kulkeneesta miehestä täsmää Kivilahden havainnon kanssa, ja suunta sopii mökille pyrkimiseen.
- Nti Tellervo Ilona Hallin käytös vielä vanhoilla päivillään. "Älkää tutkiko vanhoja asioita, joudutte vielä vaikeuksiin." Muutoinkin on pakko sanoa, että alibi on köykäinen, lähes olematon. Poliisin lausunnoissa ja Iltiksen jutussa korostettiin, että Hans oli useiden todistajien mukaan verstaalla koko viikonlopun. Uuden Suomen toimittajien mukaan todistajat kertoivat jo vuonna 1963, että Hans oli käynyt pikaisesti autollaan heidän Muuralan kodissaan hakemassa jotain maanantai-iltapäivällä eli sairastumispäivänä. Tästä oli silloin 1963 lehdessäkin.

12

2421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jutun alku

Tuo alku ei mahtunut viestiin, joten se on erikseen tässä:

Jawohl, sanoi Hans Asmann, jonka hautakivessä on muuten lukee Assman yhdellä ännällä.

Tämä Hans-teoria on monella tavalla jopa huvittava. Sehän liitetään erittäin vahvasti Jorma Paloon ja hänen kirjoittamiinsa kirjoihin ja haastatteluihin. Itse Hans Assmannin taustoja eniten tutkineena voin vilpittömästi sanoa, että Palon, josta tuli tutkimusten myötä ystäväni, havainnot syyllisyyttä tutkevista seikoista ovat suorastaan olemattomat. Pistelen tähän nopeasti Palon esittämiä asioita, jotka on paras sivuuttaa syyllisyyttä pohdittaessa.

- "outo käytös" tajuuttomuuksineen. Hansin käytös on kuin oppikirjasta, jossa kerrotaan morfiiniriippuvaisen vieroitusoireista.
      - Hansin nukkuminen parvekkeella Opelin "päivystäessä" sairaalan edessä. Hans halusi aina nukkua ulkona tai kylmässä. Hänellä oli joku kehon sairaus tai ominaisuus, joka aiheutti tämän loppuun asti jatkuneen tavan.
      - sarjamurhailu. Mikään ei yhdistä Hansia Waljuksen tai Tulilahden murhiin. Palo näki Opelin matkalla Jyväskylästä etelään Waljuksen murhaa edeltävänä päivänä. Kyse lienee ollut siitä, että Opelin omistaja oli ollut tapaamassa appivanhempiaan Lievestuoreella. Hansia ei ole kyseisen auton ratissa nähty, eikä mikään Waljuksen viimeisessä illassa viittaa Hansin läsnäoloon, vaikka Hans Waljuksen tunsikin.
      - radiopuhelinseuranta. Toivoin aikanaan tämän linjan johtavan minut Hansin "rikoskavereiden" luo, ja heidän kertovan edes jotain. Hoho. Olen keskustellut yhden radiovakoilijan kanssa, ja mikä merkittävintä, olen lukenut oikeuden pöytäkirjat tapahtuneesta. Kyse oli pahasti harhaisen tri Tangon kuvittelemasta vakoilusta. Lukemani perusteella olen 100% vakuuttunut siitä, että saksalaismuusikot todellakin olivat ostaneet jonkinlaisella avokaupalla ko. laitteet Hakaniemessä sijaitsevasta myymälästä ja leikkivät ns. walkie talkeillaan kuin pikkupojat. Oikeus määräsi kalliit laitteet valtiolle luovutettavaksi, koska ulkomaanelävät eivät olleet hankkineet niille asianmukaista lupaa. Kävi muusikkoreppanoita sääliksi, kun luin pöytäkirjat. Ne löytyivät Palon Bodom-arkistosta.
      - veriset vaatteet. Koko ajatuksessa haalarit päällä tehdystä murhasta ei ole oikein järkeä, ja vielä vähemmän siinä, että Hans olisi tullut ne päällä sairaalaan. Poliisi tutki ne jossain vaiheessa, eikä niistä löytynyt verta.
      - Hans tuli oudosti ja yksin sairaalaan. Eipä tullut. Iltiksen jutussa ollut kuitti kertoi muusta, ja tri Silvola kertoi kuulusteluissa vuonna 1963, että Hansin mukana oli joku tumma, hoikka nainen. Kyse lienee ollut Vieno Assmannista. Ihan mielenkiintoisena detaljina voin kertoa, että eräs Bodom-veteraani tavoitti kuitissa mainitun ambulanssin kuljettajan. Mies ei muistanut tapausta.

Nuo siis ihan alkuun reunahuomautuksina. Nopeasti palstaa vilkaistuani olen hieman pettynyt siihen, että täällä on hivenen unohtunut joitain faktoja ja spekulointia esiintyy melkoisesti. Semmoinen ihan tiedoksi, että yhtäkään uskottavaa linkkiä Vähäkallion ja Bodomin välille ei ole koskaan esitetty. Mistä ihmeestä lienee temmmattu tuo sukulaisuuskin.

• jatkoa vielä...

Will kirjoitti hejacissa Hansin siskonpojan ja bodomin tyynyliinan jäljen jättäjän yhteydestä:

"Urhon kertoman mukaan HA:n siskonpojasta olisi teetetty vastaava DNA-profiili kuin murhateltan päädyn edestä löydetyn tyynyliinan spermatahroista, 20 alleelia yhteensä. Näissä olisi ollut samoja, mutta keskustelussa ei tiedetä montako. Tyynyliinan profiili on Gustafssonin ETP:ssä. Siskonpojan profiili lienee ollut jonkun ulkopuolisen saatavilla, ehkä Urhon itsensä, koska hän on maininnut pariin otteeseen, että maallikkokin näkee tilastoon sopivan yhteensopivuuden.

Siskonpojalla on puolet äitinsä alleeleista. Samoin on HA:n ja siskonsa välillä keskimäärin arvioiden. Heillä ei kuitenkaan tarvitse olla ainuttakaan samaa tai kaikki voisivat olla, miesmarkkeria lukuunottamatta. Kromosomien sattumanvaraisesta jakautumisesta johtuva alleelien vaihteluväli HA:n ja siskonpojan välillä on siten 0-50% samoja, keskimäärin odottaen 25%. Odotusluvut ovat suurempia, jos HA:n vanhemmilla on ollut samoja alleeleja. Yhtä analyysiä laajempaa tietoa HA:n perheen DNA:sta ei kaiketi ole käytetty vertailussa, joten tätä ei tiedetä.

Keskimääräinen tulos olisi 4-6 yhteistä alleelia, jos HA:n vanhempien profiileissa ei ollut yhteistä, muuten korkeampi."

Kyllä tämä minun mielestä näyttää siltä että Hans oli murhaaja. Sitten on vielä se Vinca kellon kuroi joka löytyi Hansin jäämistöstä. Siinä oli verta. Vinca-kellohan katosi toiselta miesuhrilta murhien yhteydessä.

• nuo Urhon..

tekemät DNA tutkimukset vaikuttavat oudoilta.Tekeekö KRP niitä myös yksityisen tilaksesta.Muistettava myös että A kielsi ehdottomasti ilmoittamasta oikeaa syntyperäänsä joka osoittaa että Assman eise ollut

• jooooooooooopajooooo

Hirveä sarjamurhaaja ja verenvuototauti. Pienestäkin haavasta olisi saattanut kuolla kun vielä alkoholiakin käytti. Onpahan taas uskottavaa soopaa.

Nisse taas vanttera ja terve nuori mies, eikä mitään syytä epäillä syyllisyyttään.

• assmanin syyllisyyde

stä ei liene epäilystä.Nisse oli luut poikki hakattu. Kukaan ihminen ei lyö itseltään useampaa leukamurtumaa.Tuo joo taitaa olla se sama puberteetti joka parin kaljan jälkeen alkaa lykätä sitä soopaa

• kauhee ryysis..

on se hirveetä...vallan kauheeta...

• toispuolpää

Kui ni ...lyö ite4ltään
      ka ku kaatus tai putros puusta eli kalliolta tai apuri tirvas
      ja millo
      ehkä sattu enne ja sit kilahti

ehän mä kolmeen viikkoon ees tienny!!!!!!mityä ol tapahtunu

ja oon ma tappanukki ainaski !!!!! 3.

• älä ota enää..

joudut hakeen kaljas konttaamalla

• syyllinen on siinä

Hans Assmann vaikuttaa kyllä murhaajalta. Olen pitänyt kioskimiestä tai Gustafsonia syyllisenä mutta kyllä merkit alkavat viittaamaan Assmannin suuntaan. Siltä tämä nyt näyttää!

• samalta näyttää!
    • Ritva Sontavuori

Sama ukko, mutta poliittisesti arka aihe. Kumma, että vieläkin.

• 50 vuotta sitten

Hans Asmann luovutettiin Ruotsin poliisin toimesta Suomen poliisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3003
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2645
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2255
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1742
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1330
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    Aihe