Moi! Tänään rv 5 ja arvoin äsken kauan uskallanko alkaa värjäämään hiuksia. Juurikasvu alkaa olla päätähuimaava. En haluis ottaa tässä raskaudessa ylimääräsiä riskejä kun kaks mennyt jo kesken ennen tätä. Esikoista oottaessani muutama vuosi sitten värjäsin kyllä jo alkuraskaudessa, eikä tullu ees mieleen silloin että siitä saattais olla jotain haittaa. Netistä jotain luin että pieniä määriä saattaa verenkiertoon imeytyä mutta ei pitäis olla huomattavia haittoja. Mutta jotenkin aattelis kun tuollon alkuraskaudessahan kehittyy ne elimet ym. ja muutenkin eikös se oo sitä herkintä aikaa. Ootteko te uskaltanut värjätä hiuksianne alkuraskaudessa ja muutenkaan raskauden aikana ja mitä mieltä ootte asiasta. Kiitos vastauksista. :)
Hiusten värjäys alkuraskaudessa
17
4748
Vastaukset
- liukuvärjäämään
Senkun värjäät :) Mutta jos et uskalla tavallista värjäystä, niin kysäisehän kampaajaltasi ns liukuvärjäystä, jossa väriä ei ilmeisesti imeydy päänahkaan. Olen kuullut tällaisesta omalta kampaajaltani, mutten ole kokeillut.
- Angie73
Pohdin samaa jokin aika sitten ja lueskeltuani ja juteltuanu oman kampaajani kanssa, päätin jättää värjäämättä. Edellisessä raskaudessa 2009 värjäsin mutta nyt on erilaiset suositukset, joten en halunnut ottaa riskejä että mitään ylimääräisiä myrkkyjä vauvaan päätyisi. Tuo kun ei mielestäni ole maailman tärkein asia tuo värjäys. Värjään vasta synnytyksen jälkeen.
Sekin oli mulle uutta tietoa, että periatteessa noilla kampaajilla on 16 v ikäraja lasten hiusten värjämiselle aineiden mahd myrkkyjen vuoksi.
- no voi..
mutta ei ne myrkyt ny oikeasti mihinkään ihon alle imeydy...
Kaikki rasvat,voiteet,värit ym..jotka läpäisee ihokerroksen on lääkeaineita,joita saa myydä vAIN APTEEKISSA!
Joten suurinosa tv-mainoksistakin on ihan huuhaata..
Näin ainakin meille opetettiin alan koulussa ja itse monta luentoa asiasta kuultuani uskon siihen kyllä 100%
Joten eikun värjäämään minun mielestäni. - kesävaavi
Itse olen raskauden aikana ottanut kolmet raidat ja yhden kerran tyvestä asti väri. Patukka kulkee edelleen mukana vatsassa, nyt rv 30!
- egrökjl
Hei anteeksi nyt... Minusta on vaan ihan uskomatonta, että kun pohditaan, voiko hiusten värjäyksestä olla jotain haittaa sikiölle kemikaalialtistuksen takia, niin AINA joku tulee kertomaan, että "minä oon värjännyt ja hyvin on raskaus mennyt". Mitä se tähän asiaan kuuluu? Eihän kemikaalien vaikutuksista tiedetä varmasti, jotain voi näkyä lapsessa vasta myöhemmin ja sitä paitsi yksittäisen ihmisen raskaus ei kerro yhtään mitään. Ihan yhtä hyvin voisi joku alkoholin suurkuluttaja tulla kertomaan, että senkus ryyppäätte vaan, minäkin ryyppäsin eikä lapsella mitään FAS:ia ollut syntyessään.
- kesävaavi
egrökjl kirjoitti:
Hei anteeksi nyt... Minusta on vaan ihan uskomatonta, että kun pohditaan, voiko hiusten värjäyksestä olla jotain haittaa sikiölle kemikaalialtistuksen takia, niin AINA joku tulee kertomaan, että "minä oon värjännyt ja hyvin on raskaus mennyt". Mitä se tähän asiaan kuuluu? Eihän kemikaalien vaikutuksista tiedetä varmasti, jotain voi näkyä lapsessa vasta myöhemmin ja sitä paitsi yksittäisen ihmisen raskaus ei kerro yhtään mitään. Ihan yhtä hyvin voisi joku alkoholin suurkuluttaja tulla kertomaan, että senkus ryyppäätte vaan, minäkin ryyppäsin eikä lapsella mitään FAS:ia ollut syntyessään.
No tässä kysyjä miettikin alkuraskautta ja mahdollista keskenmenoa. Että turha itse vouhottaa siellä.
- egrökjl
kesävaavi kirjoitti:
No tässä kysyjä miettikin alkuraskautta ja mahdollista keskenmenoa. Että turha itse vouhottaa siellä.
No mitäs sitten se, että SINULLE ei tullut keskenmenoa kertoo siitä, voivatko värjäysaineet aiheuttaa keskenmenon? Ei edelleenkään yhtään mitään.
- dfsdfsdd
egrökjl kirjoitti:
No mitäs sitten se, että SINULLE ei tullut keskenmenoa kertoo siitä, voivatko värjäysaineet aiheuttaa keskenmenon? Ei edelleenkään yhtään mitään.
Jotkut vaan eivät tajua tuota asiaa.
- kesävaavi
egrökjl kirjoitti:
No anteeksi kovasti jos olen vastannut täällä aloittajan kysymykseen. Voihan näitä keskenmenon aiheuttajia täällä pyöritellä ummet ja lammet. Mutta tuskin se on se hisuten värjäys mikä keskenmenoja aiheuttaa ja jos niin on niin luulisi siitä olevan enemmän näyttöä ja tutkimuksia. Raskaus ei ole sairaus jolloin pitää lopettaa eläminen.
- dfgh
Nykysuositusten mukaankohtuullinen värjääminen ei aiheuta riskiä, mutta ajan myötä tämäkin asia on pikkuhiljaa tiukentunt, kun on tullut lisää tutkimustietoa. Tästä syystä, kun kyse on lapsesta ja hänen terveydestään versus turhamaisuus (nyt kaikki hernepussit piiloon, ÄLKÄÄ tulkitko sanaa turhamaisuus negaatioiden kautta), niin varmasti voi sen 9 kuukautta odotella.
Ihon läpäisee monenlaiset aineet, ei pelkästään apteekista saatavat.
En ole varsinaisesti värjännyt hiuksia raskauden aikana, minulle oli itsestäänselvää etten värjää tukkaa raskaana ollessa. Kirkastin kuienkin väriä luonnonmukaisilla aineilla, niistä ei ole haittaa, kun voi niitä syödäkin. Se riitti ja nautiskelen sitten kaudenhoidosta laajemmin vauvan synnyttyä.
Monesta asiasta voi olla haittaa. Esimerkiksi muoviastioista. Me elämme myrkkyjen keskellä täällä, joten ainakin itse yritän vähentää vauvan myrkkykuormaa niin paljon kuin suinkin. - vaarallista.
perunakin aiheuttaa syöpää
- kasviväri
Mietin samaa raskauden alussa ja otin asian puheeksi kampaajani kanssa. Ratkaisu löytyi, värjäsin koko raskaus- ja imetysajan kasviväreillä hiukset. Sisältävät vain luonnosta saatavia ainesosia, ei lainkaan kemiallisia aineita. Jos paikkakunnaltasi löytyy kasvivärejä käyttävä kampaaja, kannattaa kokeilla! Vaaleammaksi niillä ei saa hiuksia, mutta tummennus, sävytys tms toimii hyvin. Raidat on myös yksi vaihtoehto, niitä kun ei laiteta lähtemään ihan tyvestä, joten väri ei pääse kiinni ihoon.
- kemiaa se on
Kaikki kasviväritkin sisältävät kemiallisia aineita. Ennen lääkintä perustui täysin luonnonlääkintään. Ratamonlehdet parantavat haavoja, kaali haude turvonneen nilkan päällä vähentää turvotusta.
Eivät kasvivärit ole sen turvallisempia kuin synteettiset värit. Synteettisissä väreissä koostumus tiedetään paljon täsmällisemmin kuin kasviväreissä. - Ottakaa mallia
Kaikkihan raskaudessa kielletään. Värjääminen, tiettyjen aineosien syöminen, juominen, tekeminen.
Jos värjääminen olisi NIIIN vaarallista niin miten kampaajat synnyttävät terveitä vauvoja kun päivittäin ovat kemikaalien kanssa tekemisissä?
Itse olen maalaillut, vaihtanut kukkien mullat, ottanut tatuoinnit, värjännyt hiuksia, tehnyt muuttoa, käyttänyt deodoranttia ja hajusteita raskauden aikana.
Eli päät pois perseestä, raskaus ei ole sairaus se on elämää.- Jhkd
Jos ei ota tatuointia raskausaikana, niin se nyt ainakaan ei ole mitään pään perseessä pitämistä. Tulehdusvaara on ihan todellinen ja raskausaikana tulehdukset eivät todellakaan ole pikkujuttu. Joku toinen siis saattaisi olla sitä mieltä, että jos ottaa tatuoinnin raskausaikana niin silloin se pää todellakin on siellä omassa perseessä eikä odottaja ajattele vauvaa vaan vain itseään.
- värjäsin
Kyllä värjäsin. Pidensin kuitenkin värjäysvälejä niin, että raskauden ajalle ei tullut kuin muutama värjäys.
Mulla ehkä tuota kemikaaleihin suhtautumista lievensi sekin, että joudun käyttämään krooniseen sairauteen lääkettä päivittäin. Lääkäri kuitenkin sanoi, että tätä lääkettä voi hyvin käyttää raskauden aikana. Eli jotenkin muutama hassu hiustenvärjäys sen rinnalla että puputan 6 kpl pillereitä päivittäin ei tuntunut enää miltään.
Ja itse henk. koht, olen sitä mieltä, että enemmän myrkkyjä jokainen saa suoraan keuhkoihinsa ja sitä kautta verenkiertoon päivittäin liikenteestä kuin hiustenvärjäyksestä. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Jos joku katsoo hiustenvärjäyksen vaaralliseksi niin olkoon värjäämättä eikä se minua haittaa. Kukin tavallaan :) - vaan mielipide
tämä nyt ei liity hirveesti tähän mut jos tuosta värjäämisestä saa niitä haitallisia kemikaaleja niin kyllä niitä enempi tulee jostain tupakanpoltosta ym.ja eihän sille värjäämiselle niin pitkäkestoisesti altistu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1833495Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3752197Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii562176- 432042
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4291163Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1181045- 59984