Voiko kahtena näkeminen

**miisa*

liittyä kohtauksiin? Mulla on pari kertaa illalla tullut telkkarii katsellessa näkö hämärtynyt ja näen tekstin kahtena. Ensin luulin että olin niin väsynyt että silmät sen takia reistaili. Käväsin ulkona ja pelästyin kun näin kuunkin kahtena. Oli pakko mennä nukkumaan kun en uskaltanut edes aatella enää mitään. Aamulla luojan kiitos näkö oli kunnossa. Lääkitys mulla on ihan jostain syvältä ja saan poissaolokohtaiksia päivittäin monta kertaa. Lääkäri ei laske näitä kohtauksiksi ja sen takia lääkitystä ei lähdetä vaihtamaan/muuttamaan ..mahtaisko lääkäri tätä vaivaa ottaa tosissaan?? :/ Onko jollain tietoa liittyykö näön hämärtyminen tai kahtena näkeminen epiin?

15

769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poksen

      Mulla ainakin lääkkeet (Neurotol Slow ) vaikuttaa näköön niin että kävin näöntarkastuksessa ja sain lukulasit, joita käytän telkkaria katsellessa tai lukiessa, sillä minulla myös alkaa muuten teksti sumenemaan, vaikka kauas näen ihan hvin muuten. Voihan tuo johtua iästäkin, kun päälle kolmenkympin mentiin, mutta kun alussa Neurotol Slowta lisättiin melko reippaalla kädellä niin alkoi sumenemaan kyllä kaikki muukin, ei pelkästään tekstit tai yksityiskohdat. Se sumeneminen onneksi lähti kun pää tottui annoksiin.

    • Vikkeboy

      Toivottavasti asia on jo selvinnyt , koska kovin myöhään tulee tämä minun kokemukseni. Eli minulle tuli sama ongelma, näin kahtena mm. tien reunaviivan autoa ajaessani ym vastaavia kokemuksia. Pääsin tutkimukseen ja EEG "putkeen", jolloin todettiin minulla olevan aivoinfarkti. Vajaan vuoden kuluttua tästä sain sitten myös epilepsia diagnoosin.

    • mie vaan

      Samoissa virtapiireissä ja hermoissa se näkökin pyörii, et useampi
      Kohtaus saman päivän aikana tai perättäisinä päivinä parempi koittaa
      Jäättää Dallasi väliin ja lueskella Aku Ankkaa :)

    • tiitu_84

      Mä näin kahtena kun oli isot annokset trileptalia. Alkoin n. 30min lääkkeenoton jälkeen. sama juttu aamulla ja illalla.

      • Muistan kun trileptalin koostumusta muutettiin 2000-luvun alkupuolella. Sen jälkeen lääke jostain syystä imeytyi nopeammin ja kävi päähän niin että maisemat näkyi kahtena. Siinä oli sitten ihan ihmeissään, että mitäs nyt.! Lääkäritkään ei oikein tiennyt, mitä pitäis tehdä. Onneksi löytyi lääke nimeltä Apydan, jota syön edelleen. Vaikuttava ainehan näissä on sama, okskarbatsepiini.


      • arpiko kirjoitti:

        Muistan kun trileptalin koostumusta muutettiin 2000-luvun alkupuolella. Sen jälkeen lääke jostain syystä imeytyi nopeammin ja kävi päähän niin että maisemat näkyi kahtena. Siinä oli sitten ihan ihmeissään, että mitäs nyt.! Lääkäritkään ei oikein tiennyt, mitä pitäis tehdä. Onneksi löytyi lääke nimeltä Apydan, jota syön edelleen. Vaikuttava ainehan näissä on sama, okskarbatsepiini.

        Huomasin saman Trileptalissa. Näin joskus kahtena aamuaikaan herkästikin. Nyt pari vuotta ollut pois tuo vaiva kyllä


    • Piilokarsastus

      Myös karsastaminen voi aiheuttaa kaksoiskuvia. Piilokarsastus ei näy peilistä. Kannattaa tutkia näkö ja sulkea pois oiilokarsastua. Piilokarsastus on pahimmillaan kun ihminen on väsynyt ja silmän lihakset eivät jaksa kohdistaa silmiä.

    • fdjghlsighlsjdhg

      vimpat ja apydan aiheiuttaa myös yhdessä isoilla annoksilla kahtena näkemistä.

    • leppsiatar

      Joidenkin lääkkeiden aikana näin herkästi kahtena, niitä vähenneltiin ja auttoi. Trileptal ainakin teki tuota joskus...

    • Nainen 44 v.

      Minulla ei ole epilepsiaa. Mutta silloin tällöin minulla vapinaa. SSilmät näkee silloin tällöin kahtena. Toisinaan jään paikoilleni tuojottamaan saman paikkaan enkä kuule kun minun nimeäni huudetaan.
      Mitä oireita nämä ovat. Päähän ei satu sellittämättömien pois olo kohtauksien jälkeen. Se tuntuu kummalliselta. Eihän minulla voi olla epilepsiaa?
      En saisi näppäillä tietokoneella. Se on elektroninen laite. Mikäli minulla olisi epilepsia mitä mun pitäisi tehdä ??
      Puhkeaako se myös vanhemmalla iällä ? Olen nyt 44 vuotias.
      Olen lievästi vajaa kuntoinen.

    • juu2

      Kyllä epilepsia voi puhjeta vanhemmallakin iällä, tosin siihen täytyy olla joku syy.
      oletko varma ettei sinulla ole ollut jo aiemmin minkäänlaisia edes pieniä oireita?
      Oletko ehkä lähiaikoina kopsannut pääsi johonkin aika rajusti?

      • eimitäänsyytä

        Itselleni tuli epilepsia yli kolmekymppisenä. Mitään erityistä syytä ei tutkimuksissa löytynyt, eikä taustalla ole onnettomuuksia tms.


    • laura-

      minulla deprakine aiheutti kaksoiskuvia

    • ikävä vaiva

      deprakine kun jäi pois loppuivat kaksoiskuvat ja silmien pomppiminen ja tasapaino ongelmat

    • kjadihdlgnngieagnlsk

      Trileptal ja Apydan ovat periaatteessa sama lääke. vain jotkut apu-aineet siinä on erilaisia, muutoin samaa. meillä tytöllä apydan ja vimpat yhdessä tekevät aamuisin kahtena näkemistä. onneksi menee aika äkkiä ohi, eikä sitä ole joka aamu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe