Supertehokas pelitietokone

Jasp3rtti

No terve. Kyselen ihan huvikseen tällaista, että mitä huipputehokkaita pelihirmutietokoneita suosittelette 3500 euron budjetilla. En halua mitään rumaa alinewarea liian scifimäisellä ulkonäöllään huonettani pilaamaan :DD Täytyisi tietokoneen silti olla tyylikäs. Tiedän, iMac ei ole pelitietokone, mutta kuinka moni oikeasti tietää, että iMacin uusimman 27 tuumaisen version saa päivitettyä Applen virallisilla sivuilla Intel Core i7, 32GB, 3,4ghz (turbo jopa 3,9ghz), erittäin tehokkailla grafiikoilla ja nopeammalla suorituskyvyllä, kun normaalisti iMac on puolet huonompi tästä versiosta minkä voi päivittää pelkästään Applen virallisilla sivuilla, jos on valmis maksamaan 2000 euroa enemmän. Siispä kysyn että onko iMac näin päivitetyillä ja tehokkailla prosessoreilla kykenevä pyörittämään esimerkiksi GTA pelejä, tai sitten The Sims 3 pelejä useine lisäosineen.

Tällä hetkellä houkuttaa Blackstorm joka maksaa 2999 euroa näyttö erikseen sen 300-400 euroa (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/26633/djqmg/Blackstorm-Gamma-W8580A-Core-i7-3930K-32-GB-2-x-AMD-HD7970-2) TAI sitten iMac noilla maximiin päivitetyillä ohjaimilla, joka tulisi maksamaan 3500.

Mitäs sanotte? :) PS: En ala rakentamaan itse tietokonetta vaikka tiedän että se olisi halvempi ja pälä pälä, ei tarvitse edes ehdottaa :DD)

17

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudempi malli
      • 8+5

Ai ei tee? älä jauha paskaa. Omassa kakkoskoneessa on vielä core 2 QX9770 prossuna ja hyvin pelaa lähes kaikki uusimmatkin pelit täysillä. Nyky pelit kun tuppaa olemaan näytönohjain painoitteisia.

• ...
        8+5 kirjoitti:

Ai ei tee? älä jauha paskaa. Omassa kakkoskoneessa on vielä core 2 QX9770 prossuna ja hyvin pelaa lähes kaikki uusimmatkin pelit täysillä. Nyky pelit kun tuppaa olemaan näytönohjain painoitteisia.

Nyt tuo vanha kone on jo poistettu verkkiksen sivuilta, mutta siinähän oli 7970 ohjaimet. Täysin naurettavaa tuon hintaluokan koneelta.

2x titanilla kuitenkin noita pelitehoja on kaksinkertaisesti verrattuna vaikka 2x690 settiin (joka ei ole edes yhtään nopeampi kuin 1x690) ja 7970:t eivät edes ole mitään kovan luokan ohjaimia, eivät kiinnosta ketään jolla on pari tonnia sijoittaa kunnon pelikoneeseen.

• Pellehermannila

Miksi et rakentaisi itse?
      Eihän se ole kuin palapeli, muutMan palan nakkaa kiinni ja se on siinä.
      Emo koteloon, rossu päälle, muistit, naps, piuhat virtalähteelee, naps, näyttis naps...
      Ja eiku naattimaan.

• Jasp3rtti

Kuten sanoin, en tule joka tapauksessa rakentamaan itse :DDD Unohtakaa jo. Tiedän että se ei ole erityisen vaikeaa eikä mitään, en nyt vain halua tehdä sitä itse :)

• tapio paskalapio

1 65,90 Western Digital Caviar Blue 1000GB, SATA 6Gb/s
      1 94,90 Windows 7 Home Premium 64bit SP1 FI OEM
      1 99,80 Fractal Design Define R4, Black Pearl
      1 579,00 Intel Core i7-3930K, 6 x 3.20GHz, 130W, boxed
      1 989,00 Gigabyte GeForce GTX 690, 4GB
      1 79,80 Super Flower Golden Green Pro 550W
      1 385,00 Asus Rampage IV Extreme, X79
      1 114,90 G.Skill Ares DIMM Kit 16GB PC3-10667U CL9-9-9-24 (DDR3-1333), kulta
      1 14,50 Käyttöjärjestelmän ja ajureiden asennuspalvelu
      1 74,00 Kokoamispalvelu kahden vuoden takuulla
      1 29,80 ASUS PCE-N15, 300Mbps, PCIe x1
      1 69,80 ASUS Xonar DX 7.1, PCIe x1
      1 445,00 Asus VG278HE, 144Hz, 27"
      1 228,00 Samsung SSD 840 Pro 256GB, 2.5", SATA 6Gb/s
      =================================================================
      Yhteishinta: 3283,90e

siinä sinulle täydellinen paketti jonka saat kasattuna ja käyttöjärjestelmä valmiiksi asennettuna,256b ssd tilaa pitäisi riittää näytönohjaimena gtx 690 koska nopeampi kuin gtx titan ja näyttönä 27 tuumainen pitäisi kelvata.

• .....

2x Titan on paljon nopeampi kuin 2x 690. Kun gpuiden määrä kasvaa neljään, siitä ei tulekaan juuri mitään tehonlisäystä.

• Jasp3rtti

Haha, toivottavasti et kirjoittanut viestiä vaivalla sillä se ei kutittanut persettäni lainkaan. Heti kun huomaan jonkun kommentoivan jotain itse rakennettavasta tietokoneesta, aivoni vain automaattisesti skippaa sen :D ei voisi suoraan sanoen vähempää kiinnostaa :)

• kokoamispalvelu
        Jasp3rtti kirjoitti:

Haha, toivottavasti et kirjoittanut viestiä vaivalla sillä se ei kutittanut persettäni lainkaan. Heti kun huomaan jonkun kommentoivan jotain itse rakennettavasta tietokoneesta, aivoni vain automaattisesti skippaa sen :D ei voisi suoraan sanoen vähempää kiinnostaa :)

Olihan siinä hinnassa mukana kokoamispalvelu 2 vuoden takuulla. Eli pakettikone kyseessä, ei itse kasattava.

• Tosin käyttöjärjestelmän ja ajurien asennuksen pystyy kyllä tekemään itsekin. Se ei ole kovinkaan vaikeata.

• Paskap3rtti

Ap taitaa olla peppukipeä kun aikoo ostaa pakettikoneen...

• CompCraft

Kun itse suunnittelee ja kasaa sen pelikoneen on kone jo tunnearvoltaan suurempi kuin ostaessa valmiin paketin.

Oma härveli tuli maksamaan reilut 2500€, prossu ja gput customoidulla vesijäähyllä, oli samalla ensimmäinen kerta kun vesijäähyä rakentelin.

Hinta käsitti tosin pelkän keskusyksikön, näyttö oli jo ennestään, ihan ok 24" Asus fullhd. Näppis ja hiiri menee vaihtoon pian, uusi näppis varmaan jokin Dukcyn pro malli ruskeilla kytkimillä. Hiirestä en tiedä haluako edes vaihtaa, nykyinen toimii ja on ollut hyvä kaveri peleissä. (Logitech mx518)

Mutta jos ei halua omaa konettaan kasata niin valmiita pelikoneita saa sitten vaikka Jimmsiltä.

• trweatearteatretraet

Imo en ostaisi jimmsin koneita.

• Kokenut.

Jos pakettikonetta aijot hommata suosittelen ehdottomasti Acer Predator G3620.

Itsellä on kyseinen kone ja kaikki codit, GTA:t, LoLit oikeestaan kaikki pelit toimii..

Tämän koneen saa verkkokaupasta (899e). En todellakaan pakettikonetta 3000Eurolla menisi ostamaan..
      Mutta tässä predatorissa on sitä jotain. Täysillä grafiikoilla melkein jokainen peli pyörii moitteetta. Tämä kone omaa Intel Core i5 prosessorin ja Nvidia GeForce GTX660 näytönohjaimen, joten pelien pyörittäminen luonnistuu mahtavasti.

• hopolopopoju

Onko sun mielestä 10-15 FPS pelattavaa? Toi sun asukses on yhtä surkee kuin sun anukses. Jos käytössä on 3000€, niin 3000€ käytetään jotta saadaan tulevaisuuden pelitkin toimimaan.

• sellanenonaceri

toi on vuoden päästä paskana ja acerin mielestä se oli oma vikas kun virtalähde hajos

• killikalliainen
        hopolopopoju kirjoitti:

Onko sun mielestä 10-15 FPS pelattavaa? Toi sun asukses on yhtä surkee kuin sun anukses. Jos käytössä on 3000€, niin 3000€ käytetään jotta saadaan tulevaisuuden pelitkin toimimaan.

Mitäs jos odotetaan edes niitä tulevaisuuden pelejä jottei tartte ostaa kahteen kertaan tota sun 3000 euroa. Tiedätkö edes mitä tulevaisuuden pelit vaatii?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      935
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      176
      800
    Aihe