Renault Megane ei käynnisty kunnolla

TommiH

Vuosimallin -98 Megane Classicissa on ollut jonkin aikaa käynnistysongelmia. Auto ei lähde satunnaisesti käyntiin ennen kuin sitä on tarpeeksi kauan yrittänyt käynnistää. Mielestäni se koska auto ei lähde käyntiin on aivan sattumanvaraista, mutta sitä tapahtuu muutaman kerran viikossa (ehkä keskim. 3-4 kertaa) ja on hyvin ärsyttävää.

Kun auto vietiin merkkihuoltoon Poriin, siinä ei havaittu edes mitään vikaa, eivätkä korjaajat osanneet tehdä autolle mitään vian perusteella!

Ideoita?

48

40400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • idea

      Tutulla on saman vuosimallin Megane ja siinä on sama ongelma. Vika on käynnistyksen estolaitteessa. Jos auto ei lähde heti käyntiin niin napsauta kaukosäätimestä ovet lukkoon ja taas auki, nyt pitäisi auton käynnistyä heti. Kerro tepsikö?

      • juu joo

        Aikoinaan oli sama vika -98 meksussani, syy oli startin herätevirtajohto joka ei aina antanut kosketusta. Neuvo tuli juuri tältä palstalta ja se auttoi kun johto tsekattiin uusiksi,,


      • rellu 96

        ei auta vaikka laittaa ovet lukkooon ja avaa uudelleen... olen huomannut että se ei ole se syy ainakaan omassani...


      • Bordermoor

        Ei tepsi. Eikä tepsi moni muukaan konti. Kärsin jo yhdeksättä vuotta käynnistysviasta.
        Vuosimallit 2000 ja 2003, tutulla 1998. Ja olen kuullut saman vian myös muilta Rellun omistajilta. Kyllä maahantuojan pitäisi ja pitää ottaa kantaa kyseiseen vikaan. Merkkihuoltamolla ei tiedetä missä vika. Tai yksi selitys olisi joku tunnistin anturan rikkoutuminen. Mutta eihän se voi olla jatkuvasti rikki, kun välillä käynnistyy ja toimii normaalisti, mutta sitten vika ilmeneee yht'äkkiä uudelleen. Reistailee muutaman kerran ja sitten toimii taas jonkin aikaa ja taas sama vika. Olen pannut merkille, että etnkin syksyisin ja keväisin vikaa esiintyy useimmin. Myös muuloinkin, kun on äkillisiä säämuutoksia. Jos olis varaa, niin vaihtaisin heti pois. Rellua ei ole näköjään tehty Suomen oloihin !!


    • Pera

      Siis pyöriikö startti joka kerta vai ei? Jos pyörii niin vika voi olla kampiakselin asentotunnistimessa.Jos anturin signaali pätkii niin konetta joutuu sahaamaan kauemmin ,ennen kuin ECU saa tiedot nokka-akselin tunnistimelta.Luettiinko merkkihuollossa vikakoodit?

      • TommiH

        Kiitos aiemmista vinkeistänne!

        Siis kyllähän auto starttaa normaalisti, mutta ei käynnisty, vaikka avaimilla laittaisi ovet lukkoon ja avaisi uudelleen. Yleensä auto tarvitsee noin ½ min-3 min taistelun ennen kuin pärähtää käyntiin. Usein auto tuntuu käynnistyvän varsin nihkeästi kun vikatilanne ohi, aivan kuin bensan saanti olisi heikkoa.
        Auttavatko nämä yhtään pidemmälle?


    • Tapani

      Kuullostaa kyllä ihan siltä impulssianturilta, joka meni itseltäni pari viikkoa sitten. Käsittämätöntä, ettei merkkiliike osaa kertoa mitään. Lukivatkohan he ne vikakoodit. Jos joudut vaihtamaan impulssianturin, niin se tekee noin 200 euron loven kukkaroosi.

    • Arvo

      2000 malli Megane uutena samoja ongelmia. Vaihdettiin uusi pumppu tankkiin sen jälkeen ei ongelmia pelannut erinomaisesti.

      • vika

        Sama vika oli 2000 rellussa. Iskivät johdon huollossa autoon ja vika löytyi: joku bensansyötön anturi oli kärvähtänyt. makso alle 100 e.


    • JanneS

      Ostin 96vuoden meganen ja ajoittain käynnistysongelmia on ollut. Se ei edes hyrähdä. Usein yön jälkeen lähtee käyntiin. Tosi rasittavaa. Liike ei löytänyt vikaa kun silloin se toimi normaalisti. Vika tulee varoittamatta ja rupeaa toimimaan itsestään. Pitää viedä vielä merkkiliikkeeseen! TommiH vikasi kuulostaa juuri samalta, jos keksit ratkaisun niin se olis kiva tietää...

      • Minä vaan

        meillä megane vm 2005 kanssa startti ongelmia. kävin juuri sen kanssa pikahuollossa ja ei löytäneet edes yhden ainuttakaan virhekoodia! kiristivät kyllä sitä heräte piuhaa.

        Auto oikkuilee yleensä aamuisin ja työpäivän jälkeen, nihkeä starttaamaan, kirrokset saattaa heittää 0-10 välillä aluksi, mutta tasaantuu kun pääsee liikkeelle. Mielestäni startti pyörähtää mutta ei vaan hörähdä käyntiin. Tässä olisi vielä 4kk aikaa löytää se vika mikä pitänee korjata. Vaikuttaakohan se start painike mitään?


      • W
        Minä vaan kirjoitti:

        meillä megane vm 2005 kanssa startti ongelmia. kävin juuri sen kanssa pikahuollossa ja ei löytäneet edes yhden ainuttakaan virhekoodia! kiristivät kyllä sitä heräte piuhaa.

        Auto oikkuilee yleensä aamuisin ja työpäivän jälkeen, nihkeä starttaamaan, kirrokset saattaa heittää 0-10 välillä aluksi, mutta tasaantuu kun pääsee liikkeelle. Mielestäni startti pyörähtää mutta ei vaan hörähdä käyntiin. Tässä olisi vielä 4kk aikaa löytää se vika mikä pitänee korjata. Vaikuttaakohan se start painike mitään?

        Samoja oireita ja alkoi ilmetä myös mulla, kun aamulla olin lähdössä töihin! Moottori ei inahtanutkaan ja myöhästyin töistä! Kun tulin iltapäivällä kotiin ja koitin käynnistää niin lähti käyntiin kuin ei mitään!!!

        Kyselin kaverilta ja hän epäilee, että kysy on solenosdista, kun muuten kaikki sähköt toimivat autossa. APUVA!!!!

        ETTÄ SAMASSA KERHOSA OLLAAN :(


    • 25 ei oikutellut

      Samankaltainen "pikastarttaajien" vika ilmenee muissakin automerkeissä. Kun virran kytkemisen yhteydessä käynnistää välittömästi, niin aika moni automerkki käynnistyy huonosti tai joissakin tapauksissa ei ollenkaan. Muutaman sekunnin odotus ennen käynnistämistä virta kytkettynä auttaa usein ongelmaan. Suurin ongelma lienee siinä kun ominaisuus esiintyy satunnaisesti, eli satunnaisesti esiintyvään ominaisuuteen ei aina kiinnitetä erityistä huomiota, vaikka syy olisikin aika looginen, ihmetellään hetki että mistähän nyt oli kysymys. Näistä käynnistämishäiriöistä ei jää vikamuistiin ainakaan kaikissa tapauksissa mitään tietoa.

      Aika monessa automallissa osa varoitusvaloista sammuu siinä vaiheessa kun toimintoja ohjaava tietokone on lukenut kaikki käynnistykseen liittyvät tiedot. Yleensä jo muutaman sekunnin odotus poistaa "pikastarttauksesta" aiheutuvat käynnistyshäiriöt. Kokemukseni mukaan "renukäynnistyshäiriöt" ovat usein juuri "pikastarttaushäiriöitä". "Pikastarttauksen" seurauksena saattaa myös käynnistyksen esto kytkeytyä päälle, ja siihen yleensä auttaa kekuslukituksen "napsauttaminen auki kiinni" ja 15 min odotus - pelkkä keskulukon napsauttaminenkin saattaa riittää.

      • memoinject

        tota samaa vikaa renu scenic rt 2.0 98. silloin tällöin temppuilee, startti toimii, muttei hörähdä. joskus auttaa memo inject sulkakkeen irroitus, joskus taas ei. olen aina sanonut että odota ennekuin käynnistät, että kaikki valot sammuu, ja tietokone antaa luvan startata. miksei tietokone estä tstarttaamista sitten, ja kytke startin releelle herätteen vasta kun kaikki on ok-! pikastartista voi pahimmillaan räjähtää airbag naamalle!


      • ypäjämään

        Ja sulla ei enää ole tuota 25:ta? Harmi, olisin ostanut ehkä halunnut ostaa sen.


      • pandeska88
        memoinject kirjoitti:

        tota samaa vikaa renu scenic rt 2.0 98. silloin tällöin temppuilee, startti toimii, muttei hörähdä. joskus auttaa memo inject sulkakkeen irroitus, joskus taas ei. olen aina sanonut että odota ennekuin käynnistät, että kaikki valot sammuu, ja tietokone antaa luvan startata. miksei tietokone estä tstarttaamista sitten, ja kytke startin releelle herätteen vasta kun kaikki on ok-! pikastartista voi pahimmillaan räjähtää airbag naamalle!

        ja pieni huomautus airbag ei räjähdä muuten kuin kolari tilanteessa jos et ole kytkenyt ite johtoja virtalukkoon mut tuo pika startti pitää paikkaansa sen pitäis estää ajotietokone et ei ois mahollista yleensä ecu tai käynnistyksen esto kärähtää turhas hätäilys rellun kohalla itellä 3 scenic:iä ollu eikä tuu enää vaik ois kui tilava


      • Anonyymi
        pandeska88 kirjoitti:

        ja pieni huomautus airbag ei räjähdä muuten kuin kolari tilanteessa jos et ole kytkenyt ite johtoja virtalukkoon mut tuo pika startti pitää paikkaansa sen pitäis estää ajotietokone et ei ois mahollista yleensä ecu tai käynnistyksen esto kärähtää turhas hätäilys rellun kohalla itellä 3 scenic:iä ollu eikä tuu enää vaik ois kui tilava

        Kyllä voi airbac saada singnaalin Ja laueta olen nähnyt viimeksi viikko sitten Nissan pikap navara


    • Tuttua

      Sama homma -99 Scenicissä viimeiset kolme vuotta. Talvisin starttaa moitteetta kovassakin pakkasessa ja ongelma poistuu talvikaudeksi, mutta lämpimämmillä keleillä startti ajoittain vaikeaa jos ei mahdotonta. Välillä toimii monta viikkoa ongelmitta ja joskus toistuu monta kertaa päivässä. Erityisen vaikeaa jos pysähtyy vain pieneksi hetkeksi.

      Joskus rauhallinen startti auttaa, mutta aina ei ja huollossa ei ole löytynyt hälyjä koneella.

    • Scenic '99
      • Clio -02

        Meillä Clioon ilmaantunut samankaltainen ongelma: Toisinaan ei lähde käyntiin vaikka startti pyörittää. Ja hetken kuluttua myös startti lopettaa pyörittämästä, aikaa kuluu varmaan n~ 5 sec. Kyse ei ole virran loppumisesta, akku on kyllä kunnossa... mikähän mahtaa olla vikana?


      • Bhkkj

        Toi TDC se on jos ei lämpimänä tai satunnaisesti käynnisty. Liitin irti ja CRC:tä väliin ja taas toimii.


    • derty

      Hei omassa meksussa vm.2000. on kyseinen startti ongelma esiintynyt 2 kertaa, ensin 130tkm sitten 230tkm kohdalla, kummallakin kerralla käytin tuon "tdc"-tai "vauhtipyörän asentotunnistin" ja johdon irti. Putsasin ja laitoin takaisin jonka jälkeen ongelma katosi.

      • RXE

        Toisi sanoen nokkaakselin asenontunnistin, näin ainakin Lagu 2,0 vm:98
        ei muuta kun irti ja putsaten ja taas toimi.


    • Jende -79

      Osaako kukaan auttaa !? Meillä Renault Laguna-96 ja yhtäkkiä eilen ilmeni ongelma. Käynnistyksen esto luultavasti päällä,auto ei tunnista kaukosäädintä,eikä saada autoa käyntiin !! Säätimen patteri vaihdettu,ei ainakaan vika siinä. Auto oli 4 päivää paikallaan ja kun piti eilen lähteä kauppaan,ongelma ilmeni. Tietokone kehottaa ranskan kielellä starttaamasta autoa,voi tulla isompi ongelma 1

    • Pippana

      Tuosta lämpimänä pikkupysähdysten jälkeen tulevasta ongelmasta selvisin kun vaihettiin kampiakselin asentotunnistin ja liitin.

    • Neuvoton

      Täälläkin tarvittais apua!
      Renault Laguna -96 2.0 L.. Ensimmäinen ongelma autojen kanssa, joka tuntuu näin toivottomalta. Käynnistyksenesto on päällä, eikä lähde pois vaikka mitä olen yrittänyt. Sulakkeet ok, käytin ne pois eikä auttanut. Akunkenkiä käytin irti, otin katossa olevan vastaanottimen piirilevyn irti ja annoin olla lämpimässä sekä putsasin. Ei auttanut. Olen kuullut, että käynnistykseneston voisi ohittaa muutamalla keinolla.. Mutta jos saisi selville missä vika, ei tarvisi tehdä niin suurta operaatiota.

    • Neuvoton

      Jatkoa edelliseen... Laitoin ovet lukkoon eilen illalla, avasin normaalisti tänään aamulla. Käynnistyksenvalo lähti ihan normaalisti pois päältä. Kun starttasin, valo alkoi vilkkumaan ja auto ei lähtenyt käyntiin. Ajotietokone sanoi : ''Engine mobilizer is set, you can't start the engine''. Eli käynnistyksenesto on päällä, et voi käynnistää moottoria. Käynnistyksenesto on siis koko ajan päällä, eikä lähde millään pois.
      Kaikki osaamani keinot olen kokeillut eikä vika lähde millään pois.

      Olisiko kenelläkään asiantuntijan kokemusta/neuvoja aiheesta?

      Olen pulassa ilman autoa, työmatka on sen verran pitkä ja aamuvuorot sen verran aikaisia ettei julkisilla pääse. Kiitän ja kumarran!

    • Ranski

      Megane 2004 käynnistyy kyllä, mutta pienen ylimääräisen äänen jälkeen sammuu, jos ei anna kaasua käynnistäessä. Onko muilla samoja probleemia??

    • Pieni neuvo

      Onko sulla tommih ollu tosiaan samoja ongelmia seittemän vuotta? Eiköhän olis aika vaihtaa se ranskanleipä toimivaan autoon. Ne automaattiryypyt ei toimi tuon ikäisessä.

    • Kaljupää

      Ei nyt ihan, mut melkein. Impulssianturi taitaa olla sökönä tai joku pummpu

    • Vai kalju..

      ..hyi helvata..rumakin oot ku mikä..

    • .,.

      Sama vika Megane -02 auttoi, kun työnsin hieman autoa eteen ja taakse ja pienen tauon jälkeen yritin uudelleen.

      • hyvä renöö

        joo tuleepahan liikuntaa samalla, läskit lähtee...


    • ctukalm

      Lähtee käyntiin juuri oikea määrä kaasua ja puhaltimet ja muut pois päältä samalla.. Outo vika on, mut uskoisin sen olevan juuri tuo impulssianturi tai startin herätejohto...

      • ctukalm

        Siis ei edes pyöritä ilman näitä toiminpiteitä..


    • mattiville

      2003 Renault Megane Break 1.6. Nyt ilmeni starttiongelma, 5-20 kertaa joutuu painamaan nappia ennen kuin lähtee käyntiin, startti ei vain käynnisty, naksuu vain. Paikallinen AD-korjaamo epäilee solenoidin olevan hajoamassa, maksaisi 80 ja koko uusi startti 100 euroa. Eli kannattaa vaihtaa koko startti samalla. Autosalvassa maksaisi startti 290 euroa, kun on kuulemma "merkkituote".

      Samassa Rellussa ollut jo vuoden päivät myös käyntiongelma: kylmänä ei tahdo pysyä käynnissä, kun vaihdetta vaihtaa niin siinä välissä ehtii sammua. Yksi anturi oli rikki, vaidettiin ja auttoi kahdeksi päiväksi ennen kuin vika palasi. Nyt ei anna mitään vikakoodia korjaamolla.

      Tämä Rellu oli ensimmäinen ja viimeinen ranskalainen auto minkä minä ostin.

      • Megane coupe

        No voi hyvää päivää mattiville!!! Olet siis vuoden tapellut tuon ongelman kanssa??? Voin sanoa että tuskin se siitä itsestään paranee vaikka olisi raamattu hansikaskotelossa! Käytä auto korjaamolla sen jälkeen sinulla on toimiva auto ja ei tarvitse miettiä lähteekö käyntiin ja pysyykö käynnissä ja näin säästät myös omia hermojasi. Megane on ihan hyvä auto ja rellu fanit voivat sanoa että luokkansa paras. Ei se taivas aukea vaikka siinä uskossa ettei koskaan tarvi mitään tehdä että jos ostat vaikka volkkarin golffin. Sitten saat kirota dsg ja tsi ongelmia joiden remontti voi maksaa yli kympin ja nyt en puhu kymmenistä sadoista tai tuhansista euroista vaan jopa 10tuhannesta eurosta! Siinä vaiheessa voi tulla mieleen että ehkä se meganen 100euron osa ei olisikaan ollut niin paha... Kaikissa nyky autoissa tulee jotain pientä laitettavaa aina joskus ovat niin teknisiä. Sitten vielä tuo että ei enää ranskalaista on aivan älytön väite koska kaikki ranskikset on aivan erilaisia esim. peugeot on viimeisen päälle laatu auto ja uusin 308 luokkansa paras ja tyylikkäin. Tilanne olisi varmaan tämä että jos ostaisin opel corsan ja se olisi susi niin sanoisinko minä siis ei enää saksalaista vaikka samasta maasta löytyy esim. porshe?

        Mulla on vanhempi koppanen megane ja mun mielestä soon tosi hyvä auto ja mun mielestä parempi kuin golf astra tai corolla.


      • megane myöskin

        niinpä...oletko kuullut sitä,että parhaat ranskalaiset saa grilliltä...


    • Rellumurheita taas

      Pientä neuvoa kaipaisin. 2001 Scenic dti starttaa kun akku on ladattu täyteen. Laturin valo ja stop-valo jää palamaan - ja mittarin mukaan purkaa käydessään virtaa johonkin. Minuutin käynnin jälkeen ei starttaa enää. Akku ja laturi on nyt vaihdettu uusiin, mutta vika ei poistu. Startin ym. muiden johtojen liitoksia tarkistin, eikä havaittavaa vikaa löytynyt. Laturin herätevirtajohdosta tosin mittasin vain n. 10 voltin jännitteen. Akku näyttää täytenä reilut 13 volttia, mutta heti käynnistyksen jälkeen jännite putoaa parissa minuutissa alle 11 voltiin. (Auto sammuu 10 voltissa) Starttiko loppu? Autolla ajettu 180.000! (Miten muutoin startin saa pois? Altakin päin näyttää aika tiukalta paketilta, eikä yläkautta varmaan kannata edes yrittää)

    • ekomies3

      Rellumurheita, jos sinulla on farmarimalli, asenna meganesi katolle mahdollisimman suuri 12V aurinkopaneeli.

      Auton laturin regulaattori, jos kunnossa, estää mahdollisen ylilatauksen. Aurinkopaneelin kanssa sarjaan on toki kytkettävä diodi, ettei auton akku purkaudu öisin.

      Jos asennat vielä vähävirtaiset LED-päivänvalo ajovalot, nk. huomiovalot, laturin voit sen jälkeen vaikka heivata. Rellulla voit tämän jälkeen lyhyet päivä- ja kesäajosi tehdä, sen sijaan että se seisoo tyhjän panttina. Yli 200 km matkoille pitää mukaan pakata 12V aggregaatti ja latailla sillä :-)

    • Viimeinen konsti
    • Rellu Megane

      Mulla vuosimallin 2001 Renault Meganessa samanlaista vikaa kun ylempänä, ei lähde käyntiin aina ensimmäisellä yrittämällä keväästä syksyyn, talvella kuitenkin toimii kun unelma. Viimeksi eilen sai yrittää yli 5 kertaa ennen kun pärähti käyntiin, sen jälkeen saattaa sammua pysähtyessä esim liikennevaloihin, jos ei anna koko ajan kaasua. Korjaamolla käytetty vuosi sitten samasta ongelmasta, vikaa ei löydetty?

      • Hauskoja

        harraste "autoja" ne renut.


    • Se on Ranskis ei sen enää kuulukkaan toimia niissä on ihan paska ajonesto se toimii jopa liiankin hyvin estää omistankin käytön! Olen niitä paskoja joskus korjannu työkseni mutta en enää jaksanu lopetin ranskispaskojen korjaamisen !
      Hankkiudu eroon siitä paskasta hyvä mies ei ranskiksia ole tehty kestämään 10v kauempaa jos sitäkään niissä ei ole kuin murheita murheen perään!
      Osta Toyota sillä ajat pitkään ilman ongelmia!

      • omistankki

        "se toimii jopa liiankin hyvin estää omistankin käytön!" Mikä on "omistankki"?

        Mutta eikös juuri ajonesto ole yksi Toyotankin lukuisista tyyppivioista?


      • fakta tieto

        toyotassa on enemmän ongelmia lisäksi ne kiemurtelee kuin madot tiellä ja ovat paskasti suunniteltu ja huono varustelutaso


    • Relly

      Täällä Megane -00 ja pari kertaa tehny tempun ettei käynnisty. Ensimmäisessa vika oli ajoittain aktiivinen eli toisinaan auto jätti käynnistymättä vaikka startti pyöri. Tällöin vika oli nimenomaan tuo kampiakselin asennontunnistin, vastaavan käytetyn kanssa vika poistui. Nyt sitten joulun välipäivinä, kun tuli ensimmäiset pakkaset (-10) niin eipä lähteny käyntiin. Ei lupaustakaan. Hörähti vasta, kun tajusi kokeilla pumppailla kaasupoljinta startin aikana. Tällöinkin erittäin vaivalloisesti, mutta jahka lähti niin toimi normaalisti. Onko muilla ollut vastaavaa? Olisikohan, jotain kosteutta ollut jossain, kun on ollut märkä ja verratten lämmin syksy...?

    • Anonyymi

      Tere. Ite ostin ekan Relluni 2 vuotta sitte keväällä. Renu o Megane Coube 1.6 16.v 2000 . Alussa ei ajokissa ilmenny mitään käynnistysongelmii. 2018 Norjan reissul ekan kerran teki ongelman kallioparkki hallist ulos hotellille ajokki seis. Ilma oli tuolloin aurinkoinen ja lämmin. Startata sai aikas kaua kunnes lopulta suostu käynnistyy. Talvella on käynnistynyt ok. Kevät ja syksy ajat oikkuilee. Syt,tulpat oon vaihtanu bensapumppu toimii. Mutta tälläinen älytön ongelma iskee lähes aina (puun takaanta )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe