Suunnitelmissa on ostaa Renu 19, vm.94-96. 1.4 tai 1.8. Minkälaisia kokemuksia ko. autoista? Tyyppiviat ym.. Käyttökokemuksia?
Renault 19?
31
19448
Vastaukset
- Matti
Etujouset, etupyörän laakerit ja laturi ovat menneet vaihtoon omasta 1990-mallisesta R19:stä. Niin, ja kytkimen olen vaihtanut kuin myös äänenvaimentajan ja takajouset. Ruostetta ei autossa ole.
- sepukka
missä ja mitä maksoi takajousien vaihto ?
- Matti
sepukka kirjoitti:
missä ja mitä maksoi takajousien vaihto ?
Lapsus: ei takajousia vaan iskunvaimentimet.
- kielotie
moi:pajon makso takajouset ja mistä hankit,mul on rellu 19 ja sen perä on ihan alhaalla.onkohan vika iskareissa vai jousissa
terv-Leksa
- Cfemma
Niihin voi luottaa yhtä paljon kuin täksi kesäksi luvattuihin helteisiin... Tuonne voi kuka tahansa helposti saada rivejä aikaiseksi, testasin piruuttaan taannoin itsekin, mitään varmennetta ei tuossakaan palvelussa ole - luottaisin saman verran kuin linnassa 6 kertaa lusineeseen talousrikolliseen...
- 19R
Cfemma kirjoitti:
Niihin voi luottaa yhtä paljon kuin täksi kesäksi luvattuihin helteisiin... Tuonne voi kuka tahansa helposti saada rivejä aikaiseksi, testasin piruuttaan taannoin itsekin, mitään varmennetta ei tuossakaan palvelussa ole - luottaisin saman verran kuin linnassa 6 kertaa lusineeseen talousrikolliseen...
Ainakin itselläni on ollut reilusti yli puolet tuon listan vioista,että paikkansa pitää.
- Cfemma
19R kirjoitti:
Ainakin itselläni on ollut reilusti yli puolet tuon listan vioista,että paikkansa pitää.
-92 mallisessa esiintynyt kolme vikaa tuosta luettelosta (21 vikaa lueteltu).
Mielenkiintoista sinänsä, että vikaluetteloon hyväksytään mukaan esim "Pakoputkistovuotoja", useita satoja tuhansia kilometrejä erinäisillä autoilla ajaneenakaan en vielä ole löytänyt autoa, jonka pakoputkisto olisi ikuinen...
Suuri osa vioista on ihan selvää kulutustavaraa; jarrut, valot, pallonivelet...
"Moottori saattaa kuluttaa tavanomaista enemmän öljyä" - ai, siis mikä niistä moottorivariaatioista, kaikkiko? Meidän 1,7 ei kuluta, ei ainakaan niin että sitä mittatikusta tai mittarista huomaisi. - 19R
Cfemma kirjoitti:
-92 mallisessa esiintynyt kolme vikaa tuosta luettelosta (21 vikaa lueteltu).
Mielenkiintoista sinänsä, että vikaluetteloon hyväksytään mukaan esim "Pakoputkistovuotoja", useita satoja tuhansia kilometrejä erinäisillä autoilla ajaneenakaan en vielä ole löytänyt autoa, jonka pakoputkisto olisi ikuinen...
Suuri osa vioista on ihan selvää kulutustavaraa; jarrut, valot, pallonivelet...
"Moottori saattaa kuluttaa tavanomaista enemmän öljyä" - ai, siis mikä niistä moottorivariaatioista, kaikkiko? Meidän 1,7 ei kuluta, ei ainakaan niin että sitä mittatikusta tai mittarista huomaisi.Tästä mallia,92 1,8 ajettu 305,000km ja vikoja tuosta listasta on ollut.
-Jännitteensäädin,meneehän noita joskus kaikista
-Lämmityslaitteen säädin,heikko rakenne.
-Kytkinvaijeri vaihdettu.
-Raidetangon päät vaihdettu,kuluva osa.
-Etujouset taitaa olla poikki,vaihtamatta.
-Takajarrusylinterit vaihdettu,täysin jumissa.
-Pyöränlaakerit 6kpl,taakse kerran ja 2x eteen.
-Alapallonivelet 2xmolemmat.
-Pakoputken takaosa lyhytikäinen.
-Öljyvuotoja.
-Konepelti ruostunut puhki.
-Jarruletkut vaihdettu.
-Nykii välillä.
Lisäksi.
-Takalasin lämmittimen johdot poikki.
-Toinen istuinlämmitin ei toimi.
-Etuvilkkujen kiinikkeet rikki.
-Joutokäyntimoottori vaihdettu.
-Ruiskun moottorinlämpöanturi vaihdettu.
-Sähköjohtoja palanut poikki konetilasta.
-Lämmityslaitteen puhaltimen hiilet vaihdettu.
-Pyyhkijöiden akselit ruostui täysin jumiin.
-Kallistuksenvaimentimen kumit vaihdettu.
-Kytkinakselin öljyvuoto.
-Vaihdelaatikko vaihdettu,5 laakeri rikki.
-Jäähdyttäjä vaihdettu.
-Lämmityslaitteen kenno vaihdettu(vittumainen työ)
-Ohjauksessa väljää jossain(hammastanko??)
Tuleehen noita vikoja vanhemmiten kaikkiin mutta silti toista Rellua ei tule. - Cfemma
19R kirjoitti:
Tästä mallia,92 1,8 ajettu 305,000km ja vikoja tuosta listasta on ollut.
-Jännitteensäädin,meneehän noita joskus kaikista
-Lämmityslaitteen säädin,heikko rakenne.
-Kytkinvaijeri vaihdettu.
-Raidetangon päät vaihdettu,kuluva osa.
-Etujouset taitaa olla poikki,vaihtamatta.
-Takajarrusylinterit vaihdettu,täysin jumissa.
-Pyöränlaakerit 6kpl,taakse kerran ja 2x eteen.
-Alapallonivelet 2xmolemmat.
-Pakoputken takaosa lyhytikäinen.
-Öljyvuotoja.
-Konepelti ruostunut puhki.
-Jarruletkut vaihdettu.
-Nykii välillä.
Lisäksi.
-Takalasin lämmittimen johdot poikki.
-Toinen istuinlämmitin ei toimi.
-Etuvilkkujen kiinikkeet rikki.
-Joutokäyntimoottori vaihdettu.
-Ruiskun moottorinlämpöanturi vaihdettu.
-Sähköjohtoja palanut poikki konetilasta.
-Lämmityslaitteen puhaltimen hiilet vaihdettu.
-Pyyhkijöiden akselit ruostui täysin jumiin.
-Kallistuksenvaimentimen kumit vaihdettu.
-Kytkinakselin öljyvuoto.
-Vaihdelaatikko vaihdettu,5 laakeri rikki.
-Jäähdyttäjä vaihdettu.
-Lämmityslaitteen kenno vaihdettu(vittumainen työ)
-Ohjauksessa väljää jossain(hammastanko??)
Tuleehen noita vikoja vanhemmiten kaikkiin mutta silti toista Rellua ei tule.Sulla siis ihan ilmiselvä maanantaikappale, ihan kuin meidän C5 citikka. Vikoja on enemmän kuin ihmiset uskaltavat uskoakaan.
t. kimmo - 19R
Cfemma kirjoitti:
Sulla siis ihan ilmiselvä maanantaikappale, ihan kuin meidän C5 citikka. Vikoja on enemmän kuin ihmiset uskaltavat uskoakaan.
t. kimmoJa seuraava auto on sellaisesta tehtaasta josta noita maanantaikappaleita tulee vähemmän.
-kääntölaakerit joustintuesta unohtui listasta ja varmaan jotain muutakin.
Mukava ja hiljainenhan tuo on ajaa ja voittaa jonkun 90-luvun alun Japsin ajossa 6-0 mut silti.
Tietäisi vaan minkä seuraavaksi ostaisi,enemmän tai vähemmän paskoja tuntuu olevan useampikin merkki ja vielä sikakalliita nykyisillä ryöstöverolla. - Entinen RN19 1,8L
19R kirjoitti:
Tästä mallia,92 1,8 ajettu 305,000km ja vikoja tuosta listasta on ollut.
-Jännitteensäädin,meneehän noita joskus kaikista
-Lämmityslaitteen säädin,heikko rakenne.
-Kytkinvaijeri vaihdettu.
-Raidetangon päät vaihdettu,kuluva osa.
-Etujouset taitaa olla poikki,vaihtamatta.
-Takajarrusylinterit vaihdettu,täysin jumissa.
-Pyöränlaakerit 6kpl,taakse kerran ja 2x eteen.
-Alapallonivelet 2xmolemmat.
-Pakoputken takaosa lyhytikäinen.
-Öljyvuotoja.
-Konepelti ruostunut puhki.
-Jarruletkut vaihdettu.
-Nykii välillä.
Lisäksi.
-Takalasin lämmittimen johdot poikki.
-Toinen istuinlämmitin ei toimi.
-Etuvilkkujen kiinikkeet rikki.
-Joutokäyntimoottori vaihdettu.
-Ruiskun moottorinlämpöanturi vaihdettu.
-Sähköjohtoja palanut poikki konetilasta.
-Lämmityslaitteen puhaltimen hiilet vaihdettu.
-Pyyhkijöiden akselit ruostui täysin jumiin.
-Kallistuksenvaimentimen kumit vaihdettu.
-Kytkinakselin öljyvuoto.
-Vaihdelaatikko vaihdettu,5 laakeri rikki.
-Jäähdyttäjä vaihdettu.
-Lämmityslaitteen kenno vaihdettu(vittumainen työ)
-Ohjauksessa väljää jossain(hammastanko??)
Tuleehen noita vikoja vanhemmiten kaikkiin mutta silti toista Rellua ei tule.Joko -92;ssa oli ruiskukone? Muistaakseni 1,7l kone vielä pari vuotta sen jälkeen?Istuin lämmitin(kuljettajan) pimeä on myös muutamien muidenkin autojen ongelma.Takalasin lämmitin ja pyyhin johdot liian jäykkiä ja katkeavat katon yläosan kohdalta.Kylmänä puoli lämpöisenä taipumus sammua(tuli ajan myötä).Katalysaattori vaihdettu.Hinattu asuntovaunua. Autosi 300000km/12v ajettu ei ole mikään ihme jos kuluvat osat ovat jo loppu.
- Cfemma
Entinen RN19 1,8L kirjoitti:
Joko -92;ssa oli ruiskukone? Muistaakseni 1,7l kone vielä pari vuotta sen jälkeen?Istuin lämmitin(kuljettajan) pimeä on myös muutamien muidenkin autojen ongelma.Takalasin lämmitin ja pyyhin johdot liian jäykkiä ja katkeavat katon yläosan kohdalta.Kylmänä puoli lämpöisenä taipumus sammua(tuli ajan myötä).Katalysaattori vaihdettu.Hinattu asuntovaunua. Autosi 300000km/12v ajettu ei ole mikään ihme jos kuluvat osat ovat jo loppu.
1,7 on ruisku ja todnäk 1,4 koneetkin ruiskulla. Aika harvassa ne autot joissa katti ja kaasari.
R19 phase II taisi tulla syksyllä -92, ja silloin 1,7 poistui 19:n nokalta. - 19R
Entinen RN19 1,8L kirjoitti:
Joko -92;ssa oli ruiskukone? Muistaakseni 1,7l kone vielä pari vuotta sen jälkeen?Istuin lämmitin(kuljettajan) pimeä on myös muutamien muidenkin autojen ongelma.Takalasin lämmitin ja pyyhin johdot liian jäykkiä ja katkeavat katon yläosan kohdalta.Kylmänä puoli lämpöisenä taipumus sammua(tuli ajan myötä).Katalysaattori vaihdettu.Hinattu asuntovaunua. Autosi 300000km/12v ajettu ei ole mikään ihme jos kuluvat osat ovat jo loppu.
Noita vikoja on kyllä ollut paljonkin ennen tuon 300,000km täyttymistä ja -92 uudempi malli on 1,8 yksipisteruiskulla.
Pitääkö laittaa vielä ikä ja kilometrit joka vialle.
Jos nyt vaan muistaisi edes suurinpiirtein.
Tästä mallia,92 1,8 ajettu 305,000km ja vikoja tuosta listasta on ollut.
-Jännitteensäädin,meneehän noita joskus kaikista
-Lämmityslaitteen säädin,heikko rakenne.7v,ja tuon takia pitää ostaa koko säädinpaneeli,purkaamo 300mk
-Kytkinvaijeri vaihdettu.
-Raidetangon päät vaihdettu,kuluva osa. 220,000/300,000km,aika hyvin
-Etujouset taitaa olla poikki,vaihtamatta.
-Takajarrusylinterit vaihdettu,täysin jumissa.8v,huomautettu jo pari vuotta aiemmin heikoista takajarruista.
-Pyöränlaakerit 6kpl,taakse kerran ja 2x eteen.taka 200,000km
-Alapallonivelet 2xmolemmat.
-Pakoputken takaosa lyhytikäinen.
-Öljyvuotoja.
-Konepelti ruostunut puhki.ja auto on ruostesuojattu 4 vuotiaana.
-Jarruletkut vaihdettu.7v
-Nykii välillä.
Lisäksi.
-Takalasin lämmittimen johdot poikki.7v
-Toinen istuinlämmitin ei toimi.
-Etuvilkkujen kiinikkeet rikki.oli jo ostaessa jolloin vaihdettu uusiin ja toinen rikki taas,korjattu purukumilla ja hyvin pysyy.
-Joutokäyntimoottori vaihdettu.10v
-Ruiskun moottorinlämpöanturi vaihdettu.7v
-Sähköjohtoja palanut poikki konetilasta.7v
-Lämmityslaitteen puhaltimen hiilet vaihdettu.8v,haettu autosähköliikkeestä hiilet ja vaihdettu itse,hinta 2,50mk ja kulunut aika 1h(sis.purun,merkki-ja sähköliikkeessä käynnin,korjaus ja kasaus)uusi puhallin yli 1000mk!
-Pyyhkijöiden akselit ruostui täysin jumiin.purettu ja rasvattu itse.
-Kallistuksenvaimentimen kumit vaihdettu.9v
-Kytkinakselin öljyvuoto.6v ja levy vaihtoon!
-Vaihdelaatikko vaihdettu,5 laakeri rikki.240,000km,kulut yli 1000€,laatikko purkaamolta jo pelkästään 550€ ja oli halvin mitä löytyi!
Vittu,jossain Saksassa noilla kilometreillä menisi paalattavaksi eikä korjattavaksi.
-Jäähdyttäjä vaihdettu.6v,syöpynyt täysin pilalle jos tuossa iässä.
-Lämmityslaitteen kenno vaihdettu(vittumainen työ)7v
-Ohjauksessa väljää jossain
Tosin eihän noita ole tarkoitettu,eikä missään sivistysmaassa käytetä yli kymmentä vuotta.
Siltikin osa vioista oli yllättävän uutena ja ostaessa ikää 4v ja kilometrejä 100,000.
- rellu 19
itse ajoin rellu 19:sta 200000 km ongelmitta.pikkasen oli sähkö vikoja mutta ne korjaantu itsestään.auto oli siis 19 1.4 -95. ei mikään tykki mut pärjäilee.
- Juho
Mulla on R19 1,4 -94 175000 km. Ei ole toistaiseksi ollut suurempia vikoja normaalien kulumien (nivelet ym.) lisäksi. Katalysaattori ja etujousi on joskus vaihdettu. Viime kesänä vaihdoin takajarrusylinterin. Se ei ollut tukossa, vaan tiiviste vuoti.
Sähkövikoja ei ole ollut. Öljytaso laskee tikussa noin puoli milliä vaihtovälin aikana. Ruostetta ei ole. Pohjassa on hyvät massat.
Bensankulutus matka-ajossa on nyt ollut kuuden litran pintaan. Viime kesänä kulutus oli parissa tankkauksessa 5,6.
Auto on miellyttävä ajaa. Ohjaus on vakaa ja melu alhainen. Jalkatilat ovat suhteellisen tilavat. Onpahan R19 valittu vuoden perheautoksi jonkun lehden äänestyksessä muistaakseni vuonna -92.
Ainoa seikka, joka hieman vaivaa, on jarrutehot. Eli jarrua saa painaa tavallista voimakkaammin. Katsastuksessa ei kuitenkaan asiasta ole koskaan valitettu. Onkohan muilla samoja kokemuksia? Vikaa tai syytä asiaan en ole löytänyt.
Olen kyllä muuten ollut todella tyytyväinen autooni. Ei ole ollut toistaiseksi vaikeata ylläpitää autoa opiskelijabudjetilla. No, yllättäviä ja inhottavia vikoja ehtii kyllä vielä kilometrien karttuessa tulla, jos on tullakseen.
Kun etsii kyseistä mallia, kannattaa pitää mielessä, että helmiäkin voi olla. Kaikki eivät ole maanantaimalleja.- 19R
On sellainen jossa ei ole maanantaimalleja,vai näkeekö Rellusta jostain,vaikka rungonnumerosta minä päivänä se on tehty että osaisi moisia välttää?
Kyllä jostain Japanistakin tulee autoja joissa on selviä tyyppivikoja mutta ne yleensä korjataan heti kun tieto niistä kerkiää tehtaalle asti.
Renault,lujaa Lada laatua,samat viat vuodesta toiseen. - Cfemma
19R kirjoitti:
On sellainen jossa ei ole maanantaimalleja,vai näkeekö Rellusta jostain,vaikka rungonnumerosta minä päivänä se on tehty että osaisi moisia välttää?
Kyllä jostain Japanistakin tulee autoja joissa on selviä tyyppivikoja mutta ne yleensä korjataan heti kun tieto niistä kerkiää tehtaalle asti.
Renault,lujaa Lada laatua,samat viat vuodesta toiseen.Varmimmin saa maanantaisarjalaisen jos sattuu ostamaan auton, joka on uutta mallisarjaa ja joka juuri tullut markkinoille tai jos ostaa uuden, malliltaan vanhan auton, johon tehdas on juuri lanseerannut merkittävän faceliftin ja 1000 muuta pikkuparannusta.
Taitaa olla niin, että japseissa on lastentauteja vähemmän, mutta toisaalta niin on mukavuutta ja korroosiokestävyyttäkin vähemmän. - Opiskelija autoilija
Itselläni on myöskin tuo Renault R19 1,4 -95 ja olen todennut erittäin käyttökelpoiseksi autoksi niin kaupunkiajossa kuin myöskin lyhyehkössä maantie ajossa (Helsinki-Tammisaari), Penkit ovat omalle ahterille loistavat ja iso kiitos pienelle kulutukselle.
Mittarissa on 140000km ja harvemmin mitään vikoja on ollut. Hyvä kuitenkin tähän väliin sanoa että enpä taida olla koskaan tavattut autoa, mistä ei löydy mitään vikaa, joten tähän hintaluokkaan ei todellakaan kannata odottaa tuliterän mersun tai muun uuden auton tasoa.
Kertaakaan rellu ei ole jättänyt tielle, mutta kerran sain kokea sen kuinka hankalaa on ajaa pelkästään eteenpäin. Kaupungissa taskuparkista pois lähtiessä ihmettelin että miksi perä jumittaa ja nousee pystyyn kun pakitan? Sain ajettua huoltoon ja selvisi, että oikean puoleisen runpujarrun jarrukenkä(tai jousi, en muista) oli lähtenyt irti.
Etu puskuri tuli vahdettua "pääkallokelin" seurauksena ja asennus meni lähen ongelmitta. Ajovalo pesimille piti porata uudet reijät, mutta muuten koko operaatio sujui ilman ammattitaitoa torx-avaimen ja oluen kanssa muutamassa tunnissa.
yhteensä hintaa tuli joku 250-300€ maalauksineen.
Jarruvoimista ole samaa mieltä. Hieman heikot ovat mutta katsastus on aina mennyt läpi ilman yhtään ruksia, toisin kuin muut katsastamani autot jotka ovat jopa uudempia.
Asiasta kannattaa mainita jos joku kaveri lainaa autoa. Oma veli meinasia ajaa kolarin kyseisen asian takia koska ei "uskaltanut" painaa tarpeeksi lujaa. Eipä muutenkaan ole autoihminen.
Auto on sen verran kevyt että sen saa yksin työnnettyä käyntiin. Vaatii kuitenkin aikamoista pujottelemista ja ripeyttä.
Kaiken kokemani jälkeen olen erittäin tyytyväinen kärryyni. Mukava, hiljainen ja erittäin vähäruokainen. Erikoismaininta tavaratilasta jonne mahtuu todella paljon tavaraa takapenkit kaadettuna. - kaks kertaa vaihtanut
Omaan renault 19:seen vm95 1.4e olen joutunut katsastukseen vaihtamaan 2x takajarrusylinteri kun ei tehot riittäneet katsastuksessa eli osittain jumissa takajarrusylinterit olivat. Toisella kertaa otin motonetistä takajarrusylinterit jotka olivat kyllä aika edulliset mutta niillä motonetin takajarrusylintereillä ei tehnyt mitään kun alkoivat vuotamaan samantien tosin motonet korvasi korjaamo käynnin ja rahat myös palauttivat viallisista jarrusylintereistä.
- benny
Itselläni ollut 4 kpl R19; eri malleja/moottori kokoja ja kaikki olleet todella hyviä käyttöautoja.Edellisellä 1.7 txe:llä ajoin 300 tkm ja edelleenkään auto ei kuluttanut öljyä.Yhteenvetona viosta voisi todeta kuten muutkin kirjoittajat pyöränlaakerit,alapallonivelet sekä jouset..Hintaansa nähden hyvä ostos!!!
- ärrä19
mitä noihn maksaa taka jouset ja saako muuta kun alkuperäisiä?? ei ainakaan varaosaliikkeet tunne jousia ollenkaan??
- ts-13
ärrä19 kirjoitti:
mitä noihn maksaa taka jouset ja saako muuta kun alkuperäisiä?? ei ainakaan varaosaliikkeet tunne jousia ollenkaan??
hei ei rellussa kuin ei myös pösöissäkään ole varsinaisia takajousia,,,vaan ns. kääntöjousi joka sijaitsee taka-akselin sisällä ja elä hyvä ihminen mene aukaisemaan sitä ilman ammattilaista eikä sittenkään vielä vaan jätä se homma ammattimiesten haltuun.Siellä on meinaan vääntöä joka voi ja yleensä RÄJÄHTÄÄ silmille.
- suht hyvin
Tähän asi renault 19:n on palvellut suht hyvin. Toki tietysti joitakin tyyppivikoja on olemassa omalla autollani on ajettu 210tkm johon olen joutunut vaihtamaan lämmityslaitteen moottorin laturin hiilet/jännitteen säätimen akun 3kpl etupyörän laakereita yksi laakeri meni takuuseen 10 000tkm jälkeen alkoi tarvikelaakeri ääntelemään eli viallinen oli uusi laakeri. Sitten myös keski ja taka osa pakoputkistoa. Yksi alapallonivel takajarrusylinterit 2x vaihdettu ja kerran takajarrukengät. Sitten normaalihuollot päälle tähän. Mutta suht edullisia on osat renault 19:seen ja yleisempien osien saatavuus on hyvä. Näitä renault 19:sia löytyy usealla eri moottorivaihtoehdollakin 1.4 1.7 1.8 moottorilla joista löytyy lisäksi monta eri tehoversiota.
- asdadsasdasads
Saan tuollaisen 1.4 Rellun ensi keväänä sedältäni, joka ei enää kykene ajamaan. Olen tosiaan itsekin testannut autoa, ja jarrut ovat heikohkot. Saisiko tuohon jotenkin asennettua tehokkaamman jarrut?
- Renault default
Vaihda palat ja mahdollisesti jarrulevyt/rummut ja herkistä satuloiden männät
sekä vaihda jarrunesteet jonka jälkeen ilmaat jarrut, niin eköhän ala toimia.
- R19 1,4-96
Itselläni 179tkm ajettu ostin viime syksynä, ei tuntunut kovin suuntavakaalta ainakin edestä tuntuu olevan joustintuen laakeri menossa, onko takanakin samanlaiset laakeroinnit ?, ymmärtääkseni juuri siksi etujousia menee katki kun jousi ei pääse liikkumaan laakerin kuluessa siitä johtuu ikävät äänet ja vaikuttaa ohjattavuuteen.Jarrut ovat selkeästi hieman alimitoitettu, riuskemmin saa painaa jarrua. Etulaakeri pitää hieman ääntä... ilmeisesti kyseessä ei ole prässätyt? jos vaihto on edullista.Onkohan vaihteisto ongelmat 1,8 malleissa joten senkin puolesta vaikuttaisi 1,4 hyvältä vaihtoehdolta. Kyllä tätä voi suositella varsinkin viimeisiä malleja -95-96 joita voi saada vähänajettuja / hyvinpidettyjä reilusti alle 1000€. vaikuttaisi paremmalta kuin laguna ja 19 seuraaja megane (jonka laatu parani II vm.03>) Toinen hyvältä vaikuttava ja edullinen pienemmässä luokassa on twingo varsinkin -02-03 eteenpäin
- Mä vaan
Auttakaa! Mistä löytää takapyörän laakeri vm.93 1,4 59kW???
Pitäisi olla kartiolaakeri, mut mistään ei löydy! - PiinattuRellu
Koita Relluosa Oy Sipoossa tai Autoartikkeli Vantaalla - tiettävästi niissä on vanhoihin osia.
- 343434
Omasta 93- vuoden Rellusta meni laturi aika pian, muuten ollut todella luotettava ajokki. Hyvä ajaa, taloudellinen ja jopa yllättävän pirteä keveytensä ansiosta. Miinuksia tulee tosin huonosta äänieristyksestä ja jäykästä vaihteistosta, jotka tosin voi pistää auton vanhuuden piikkiin (?).
- Camryman
Ainoa hyvä puoli että pehmeä penkki. Muuten ihan paskoja vikapesäkkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882