Mitä kaikkea ulosottomies ei voi ulosmitata?

ulosottoon kohta

Mulla halpa litteä tv ja digiboxi ja 200 euron stereot. Ei kai ulosottomies näitä hae?
Samoin auto vaihdettu amerikkalaiseta 1500 euron japanilaiseen. Ei varmaan ota autoa pois koska ei töihin pääse sitten.

Mitä kaikkee roinaa ulosottomies voi kotoa hakea?

Mulla on toiminimi, jolla on työkaluja n. 3000 euron arvosta. Kyseessä rakennusalan yritys. Voiko ulosottomies ulosmitata näitä työkaluja?

19

3458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulosottoon kohta

      vielä lisäystä.

      asun siis vuokralla ja olen tällä hetkellä työtön. Mitä tukia saan valtiolta kun minulla on tuo toiminimi? Saanko ollenkaan mitään korvauksia tai asumistukea?

      Entä tuo maksuhäiriömerkintä? Mihin kaikkeen se vaikuttaa? Onko mahdollista säilyttää pankkitili avoinna? Entä puhelinliittymä?

    • Mies_Martta

      Suosittelen päivän retriittiä Te-toimistoon, Kelaan ja paikalliseen ulosottovrastoon. Näistä paikoista saat vastaukset kaikkiin kysymyksiisi. En usko, että täältä saat kauhen ammattitaitoisia vinkkejä, muuta kuin, että 1.) hoida jatkossa asiasi paremmin, 2.) elä varojesi mukaan, 3.) älä hanki luottokorttia 4.) älä tilaa Elloksesta tai muista postimyyntifirmoista.

      Marttojen nettisivulla on erittäin hyödylliset osiot "Laskut on maksettava" ja "Talouden suunnittelu". Löydät ne täältä http://www.martat.fi/rahat/laskut-on-maksettava/.

    • ulosotossa jo

      mitään kodin irtaimistoo, ees arvokkaampaa, jollei satu oleen kymppitonnin tauluja ei ulosottomies vie. eikä alle 3000 euron autookaan.Tuskin rupee työkalujakaan mittaan, tarviithan niitä tulevissa töissä et pääset maksaan velkoja. Pystyy pitään pankkitilin ei se sinne kato, ja puhelinliittymän myös...uuden avaaminen voi sitten olla kyllä hankalaa

      • DNA_gigsy

        Niin, puhelinliittymän ja netin avaamista ei kannata miettiä, ellei sinulla sitten ole 500 e vakuuteen.


      • sonera antoi
        DNA_gigsy kirjoitti:

        Niin, puhelinliittymän ja netin avaamista ei kannata miettiä, ellei sinulla sitten ole 500 e vakuuteen.

        Kyllä vaan minulle avasivat nopean nettiliitttymän soneralta vaikka luottotietoja ei ole. Sanoivat ettei haittaa ellei laskuja heiltä ole maksamatta.


      • fgthrh

        uo voi tsekata pankkitilisi saldon ja viedä sieltä 2*suojaosuuden ylimenevät varat,tosin vain silloin jos välttelet maksuja.


    • halleluuuja

      Ulosottomies ei todellakaan ole aina mies.

    • vuerrrt56

      Sonera antoi minullekin laajajaista tv-paketin vaikka nimessä on monta miinusta?Tosin maksan puhelin ja soneran laskut aina ajallaan mutta ihme että avasivat?

      • 3+4

        Ei kai siinä mitään ihmettä ole, varsinkin jos olet vanha asiakas. Ja ei jossain tv-paketissa pahasti voi tappiota tulla Soneralle, korkeintaan kuukauden parin laskut.


    • bountyh

      älä kato enempää amerikkalaisia ohjelmia!

      • 10+3

        Juu itse olen ollut ulosotossa kolmisen vuotta ja ei ainakaan minun irtaimistoon ole koskenut saati edes käynyt katsomassa sitä. Ainoastaan kirjeitä tulee silloin tällöin ulosotolta.

        Eipä ole tullut oven taakse kukaan kyselemään tavaroitani ainakaan vielä. Jos tulee katsotaan sitten miten käy.


      • 10+3 kirjoitti:

        Juu itse olen ollut ulosotossa kolmisen vuotta ja ei ainakaan minun irtaimistoon ole koskenut saati edes käynyt katsomassa sitä. Ainoastaan kirjeitä tulee silloin tällöin ulosotolta.

        Eipä ole tullut oven taakse kukaan kyselemään tavaroitani ainakaan vielä. Jos tulee katsotaan sitten miten käy.

        Irtaimistoa ei enää ulosmitata. Laki muuttui joskus 1990-luvun loppupuolella. Sitä ennen kaikki oli vapaata. Luin aikanaan jostain, että joltain mummolta ulosmitattiin pölynimuri. Luultavasti kama kärrättiin suoraan kaatikselle, kun ei sillä ollut myyntiarvoa. Ennen ulosotto vaikutti paljon enemmän ihmisen elämään kuin nyt.

        Joskus 20 vuotta sitten tuli dokumentti ulosmittaajista. Se sai kansan raivoamaan. Siinä kerrottiin mm. tapauksesta, jossa asukasta ei näkynyt missään, sitten huomasivat vaatehuoneen lattialla oudon korkean vaatemytyn. Asukas oli siellä peloissaan piilossa vaatteiden alla.


      • tapa vouti päivässä
        okaro kirjoitti:

        Irtaimistoa ei enää ulosmitata. Laki muuttui joskus 1990-luvun loppupuolella. Sitä ennen kaikki oli vapaata. Luin aikanaan jostain, että joltain mummolta ulosmitattiin pölynimuri. Luultavasti kama kärrättiin suoraan kaatikselle, kun ei sillä ollut myyntiarvoa. Ennen ulosotto vaikutti paljon enemmän ihmisen elämään kuin nyt.

        Joskus 20 vuotta sitten tuli dokumentti ulosmittaajista. Se sai kansan raivoamaan. Siinä kerrottiin mm. tapauksesta, jossa asukasta ei näkynyt missään, sitten huomasivat vaatehuoneen lattialla oudon korkean vaatemytyn. Asukas oli siellä peloissaan piilossa vaatteiden alla.

        Nyt olis uuden dokkarin paikka. Kela tekee minusta asunnottoman kun en pysty maksamaan mitään perintään. Ei tuloja. Asunto, tai no, slummihökkeli joka on nimissäni menee pakkohuutokauppaan, liittymillä on muutama tonni arvoa. En saa vuokra-asuntoa.


    • kivat teillekin..

      Jahas, tämä selittääkin sen miksi se jolta perin n. 300 euron saatavia (rahat varastettiin huijauksella) on mukamas todettu varattomaksi. Ajattelinkin miten tollasta summaa, joka nyt ei ole tähtitieteellinen, ei mukamas saada maksettua jollain velkajärjestelyllä. Hyvin toimiva ja velallisia suosiva systeemi kyllä tämäkin. Turha tässä vellalisten on vedota siihen, että kyllä jollain pitää elääkin ja asua jossain ja syödäkin pitäisi. Ensimmäiseen kommentoijaan viitaten - elä varojesi mukaan.

    • Ei saa jatkaa: Sinde

      Mun mielestä mitään osoitus-, ohjaus-, ja omistamisjärjestelmästä.
      - Samoin mitään ajallista hän ei voi käyttää.
      Ulosotossa ei voi kokemukseni mukaan olla väestönsuojelu-lainoissa, niiden osalta suorittajia, kuten väestönsuojelu-ohjelman tekijöitä.
      "Ihmistä ei voi omistaa."
      - Hyviin tapoihin perustuvina.
      Ei ole sairaanhoitajaa, läheisyydenkyvyttömyys.

      Sairaanhoitajan-lapselle yrityksenä psyykkisen kivun poiston, ostaminen.
      Rakkaudettomuuden ja maaseudulla yleisen erityisen pelon virikkeen takia, virike-ympäristö liian suppea, luoden turvallisuushakuisuutta.
      Ilman tasapainoa se ei ole hyvä asia.
      Tapani-ympäristöä ei voi ottaa konkurssiin ulosottona.
      - Se on siellä jo valmiina, ihan empatiattomana, samoin sairaalloisuuden läheisyydenkyvyttömänä ja osoittavana, ehkä väkivalta-hakuisena.
      -Ehkä, en tiedä olen koulutettu siihen väkivaltahakuisuuteen erikseen.
      En tunnista sitä muutenkaan lähtökohtaisesti kehosta.

      Hoitotyönä ei saa yrittää harjoittaa tällaista.
      - Ai, hän korjaa psyykkisen kivun tilasta tasapainottomuuden aiheuttanutta sisimmättömyyttä, sairaanhoitajan omaisena, hänen lapsenaan.
      "Tästä ei saa lapsia."
      - Tämä tehdään deja vu:n avulla, esim. sosiaalityöntekijän harjoittaman seksuaalisen alistamisen ja näin sukupuolen vaihdon, ja sukupuolenpoiston avulla tuotetun psyykkisen kivun, sekä feministisyyden yhteydessä, joka on ulkoisena kovin sisimmätön.
      A. Sisimmätön, ulospäin suuntautuva, ehkä ulkopuolinen feministisyyskin.

      Jossa te yrititte tehdä tätä näin Tehynäkö?
      - "Se on ihan laitonta, paranormaalilla koskettelemisen yritys, ja siten ylipainon aiheuttaminen, rakkauden mallin esittämisen vaatiminen."
      Sosiaalityöntekijän ei tulisi mielestäni pelleillä sukupuolenvaihtona, tuottaen psyykkistä kipua.
      - Tästä ei saa lapsia.
      Tässä käytetään sairaanhoitajan omaiselle, hänen lapsellensa deja vu:n tilaa aivoista esitettynä julkisesti, jopa ilman florismia ja psyykkisen kivun tuottamisen tilassa.
      Se edustaa hektisyyttä.
      - Tästä ei saa lapsia.
      "Ihmistä ei saa pyrkiä omistamaan."
      - He kokivat siten jotenkin origottomuuden palvonnasta, rankaisuhakuisuudesta, yhteenkuuluvuutta, muita ihmisiä, halveksuen turvallisuudentunteenaan, ja näin hakien turvallisuutta läheisiltänsä ja omaisiltansa vaatien rakkauden rakkauden mallin takia tulevaisuuden luomista.

    • Kliffa_elämä

      Mulla on juuri ennen maksukyvyttömäksi jouduttuani hankittu rahoituksella tonnin puhelin, 5000 euron televisio, 8000 euron läppäri, 4000 euron Genelecit, 3500 euron sähkörummut ja kulutusluottoja niin paljon kun on vain saanut. Ulosotto ei voi viedä mitään ja töitä teen muutaman vuoron viikossa, ettei ikinä tarvitse maksaa mitään takaisin.

      Kyllä mä nautin tästä elämästä. Ehdin harrastaa ja elää eikä tarvitse raataa perse ruvella. 15 vuoden kuluttua kaikki velat vanhenee ja voi alkaa päivittää harrastusvälineitä.

    • olisparikalsaria

      Mulle vuosia sitten UO-mies soitti ja kysyi: "onko mitään ulosmitattavaa?" Sanoin: "tuu kattoon". Tuli sitten. Heitin eteisen lattialle hikisiä sukkia ja p..kasia kalsareita ja sanoin:" revi siittä".
      Ei oikein tykännyt. Mutta sen jälkeen ei ole mitään kysellyt.

      • Anonyymi

        Aijaa, minä olin kerran kaupassa niin ulosottomies huomasi minun lastaavan mandariineja pussiin ja tokaisi - Sinulta on ulosmitattu tässä kuussa liian vähän nähtävästi, voisin noista mandariineista ulosmitata 1/3 osan kun olet ohittanut kassan. Muovipussistakin lähtee 1/3 osa.


    • Anonyymi

      Poliisit tuli naapurilta sakkoja kyselemään niin naapuri sanoi että ottakaa vaan kumpi kumikenkä tahansa, veivät koko äijjän kenkineen päivineen sakkoja lusimaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      367
      3258
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      146
      1282
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1188
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      139
      1030
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      833
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe