Tosiaankin tänä keväänä olen valmistumassa ammattikoulusta 31 päivä toukokuuta(tämän päivän laitoin taannoin siihen opintotukihakemukseen valmistumispäiväksi)
Mietin vain, että maksaako kela tuota opintotukea toukokuulta, kun normaalisti se maksetaan 4 päivä, ja se menisi siis kesäkuun 4:lle päivälle, jolloin opiskelut on jo päättyneet. Viime keväänä en saanut opintotukea toukokuulta(silloin koulu päättyi 30 toukokuuta) mutta sain sen sitten syksyllä, mutta nyt kun valmistun, niin en luonnollisesti enää ole opiskelemassa syksyllä, niin olen tässä miettinyt, että miten tuo menee?
Kaipaisin etenkin mielipiteitä henkilöiltä, jotka ovat olleet samassa tilanteessa.
Viimeinen opintotuki ennen valmistumista
4
332
Vastaukset
- 19+12
Häh?
Jos saat toukokuulta opintotuen niin se kylläkin maksetaan 4.5., ei 4.6.- Utelias100
Eipä mene noin, Toukokuun 4. päivä maksetaan opintotuki huhtikuulta(Jos olet opintotukea ikinä saanut, niin tietäisit, että opintotuen saa jokaisen kuun 4 päivä(paitsi jos kyseessä on viikonloppu, jos näin on, niin opintotuen saa seuraavana maanantaina) Esimerkiksi jos saan opintotukeni 4. marraskuuta, niin se opintotuki on lokakuun ajalta, joulukuun 4. päivä saatava tuki olisi taas marraskuun ajalta. Eli opintotuki toukokuulta pitäisi maksaa 4 kesäkuuta, mutta kuten sanoin, niin minun opiskelut päättyvät 31 päivä toukokuuta, joten olen jo kesälomalla ennen 4 kesäkuuta, sekä kuten aikaisemmassa viestissä mainitsin, niin viime vuonna sain tuon opintotuen toukokuulta syksyllä, mutta kun valmistun tänä vuonna, niin en ole enää syksyllä opiskelemassa.
- ehkä eroja 2./3.
Ainakin 3. asteen opinnoissa opintotuki maksetaan joka kuukauden 4. päivä samalle kuukaudelle (4.1. tammikuun tuki, 4.2. helmikuun tuki... 4.5 toukokuun tuki jne.) . Ainoa poikkeus on jos saa elokuusta puolelta kuulta tuen (kun opinnot alkavat usein esim. 15.8-21.8 tms., eivät kuun alusta). Silloin elokuun tuki maksetaan 4.9., ei 4.8..
- tyija
Näin myös muissa opinnoissa. Opintotuki ei ole mikään palkka edellisen kuun työstä vaan apu aina meneillään olevalle kuukaudelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888