Silmät kuivaa, punottaa, kirvelee. Tekisi mieli kaivaa ne irti.

Alergiaa

Vaikka ulkona vielä metri lunta, niin kohta se ihanuus taas alkaa.
Siitepölyallergiaani kuuluu kaikki perinteiset tukkoisuudet nenässä ja nielussa ym. mutta eniten häiritsee aivan uskomaton silmien kuivuminen ja kutina.
Tippaa laitan silmiin enemmän kuin resepti sallii, mutta ei niitäkään voi sinne sentään olla joka sekunti pudottamassa, joten voisin kysyä täältä, että onko kokemusta hyvästä allergiapilleristä, joka vaikuttaisi erityisesti kuiviin kutiaviin silmiin? Ei ole pahitteeksi, jos tabletti helpottaa myös hengittämistä.

7

2801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna

Avamys- nenäsuihkeen pitäis auttaa mysö silmäoireisiin.

Itselläni on käytössä allergialääkkeenä Xyzal. Olen havainnut Livostin-silmätipat (reseptillä) hyviksi. Lomudalia jouduin käyttämään tosi monta kertaa päivässä, mutta Livostinia max. 3 kertaa.

Jos sulla on allergiaa koivun ja/tai timotein siitepölylle oletko harkinnut siedätyshoitoa? Voin suositella lämpimästi, sillä elämänlaatu on kohentunut paljon siedätyshoidon myötä.

• Alergiaa

Avamyssyä pistänkin nenään.

Nyt on käytössä Aerius, mutta aikaisemmin oli levosetiritsiinia sisältävät pillerit, enkä muista että ne kummemmin silmiin auttoivat. Tosin ei näitä nykyisiäkään voi kehua.

Allergiaani ei ole tarkemmin tutkittu. Koivulle olen ainakin allerginen ja monelle muullekin, koska allergia jatkuu koko kesän läpi tasaisen voimakkaana. Siedätystä olen ajatellut, mutta en pidä piikeistä enkä oikein ehdi työkiireiden vuoksi jokaviikko lääkäriin piikitettäväksi.

• Henna

Timoteisiedätystä on tablettimuotoisenakin. Koivua ei tietääkseni ole vielä tablettina.

• säihky silmä

saattaa olla että kärsit myös kuivasilmäisyydestä,oireena vuotovat silmät,kirvelevät,kuin hiekaa olisi.sekä liika netissä oleilu tekee nämä oireet.osta artelac silmätipat,saa reseptinä edullisemmin isoina satsina.

• Naana

Nyt on tullut markkinoille uusi allergiseen nuhaan ja silmäoireisiin vaikuttava nenäsuihke Dymista (reseptillä), jossa samassa suihkeessa on antihistamiinia ja kortisonia. Suihke on senverran uusi, että siitä ei saa vielä Kelan peruskorvausta.

• räpsyräpsy

Eka suihkausten jälkeen helpottivat silmäoireet, ihan ykkönen tuo Dymista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5740
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5465
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5097
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      31
      3031
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2541
    6. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      51
      2518
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2210
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1950
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1691
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      10
      1652
    Aihe