Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Silmät kuivaa, punottaa, kirvelee. Tekisi mieli kaivaa ne irti.

Alergiaa

Vaikka ulkona vielä metri lunta, niin kohta se ihanuus taas alkaa.
Siitepölyallergiaani kuuluu kaikki perinteiset tukkoisuudet nenässä ja nielussa ym. mutta eniten häiritsee aivan uskomaton silmien kuivuminen ja kutina.
Tippaa laitan silmiin enemmän kuin resepti sallii, mutta ei niitäkään voi sinne sentään olla joka sekunti pudottamassa, joten voisin kysyä täältä, että onko kokemusta hyvästä allergiapilleristä, joka vaikuttaisi erityisesti kuiviin kutiaviin silmiin? Ei ole pahitteeksi, jos tabletti helpottaa myös hengittämistä.

7

2199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna

      Avamys- nenäsuihkeen pitäis auttaa mysö silmäoireisiin.

      Itselläni on käytössä allergialääkkeenä Xyzal. Olen havainnut Livostin-silmätipat (reseptillä) hyviksi. Lomudalia jouduin käyttämään tosi monta kertaa päivässä, mutta Livostinia max. 3 kertaa.

      Jos sulla on allergiaa koivun ja/tai timotein siitepölylle oletko harkinnut siedätyshoitoa? Voin suositella lämpimästi, sillä elämänlaatu on kohentunut paljon siedätyshoidon myötä.

    • Alergiaa

      Avamyssyä pistänkin nenään.

      Nyt on käytössä Aerius, mutta aikaisemmin oli levosetiritsiinia sisältävät pillerit, enkä muista että ne kummemmin silmiin auttoivat. Tosin ei näitä nykyisiäkään voi kehua.

      Allergiaani ei ole tarkemmin tutkittu. Koivulle olen ainakin allerginen ja monelle muullekin, koska allergia jatkuu koko kesän läpi tasaisen voimakkaana. Siedätystä olen ajatellut, mutta en pidä piikeistä enkä oikein ehdi työkiireiden vuoksi jokaviikko lääkäriin piikitettäväksi.

    • Henna

      Timoteisiedätystä on tablettimuotoisenakin. Koivua ei tietääkseni ole vielä tablettina.

    • säihky silmä

      saattaa olla että kärsit myös kuivasilmäisyydestä,oireena vuotovat silmät,kirvelevät,kuin hiekaa olisi.sekä liika netissä oleilu tekee nämä oireet.osta artelac silmätipat,saa reseptinä edullisemmin isoina satsina.

    • Naana

      Nyt on tullut markkinoille uusi allergiseen nuhaan ja silmäoireisiin vaikuttava nenäsuihke Dymista (reseptillä), jossa samassa suihkeessa on antihistamiinia ja kortisonia. Suihke on senverran uusi, että siitä ei saa vielä Kelan peruskorvausta.

    • räpsyräpsy

      Eka suihkausten jälkeen helpottivat silmäoireet, ihan ykkönen tuo Dymista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe