Silmät kuivaa, punottaa, kirvelee. Tekisi mieli kaivaa ne irti.

Alergiaa

Vaikka ulkona vielä metri lunta, niin kohta se ihanuus taas alkaa.
Siitepölyallergiaani kuuluu kaikki perinteiset tukkoisuudet nenässä ja nielussa ym. mutta eniten häiritsee aivan uskomaton silmien kuivuminen ja kutina.
Tippaa laitan silmiin enemmän kuin resepti sallii, mutta ei niitäkään voi sinne sentään olla joka sekunti pudottamassa, joten voisin kysyä täältä, että onko kokemusta hyvästä allergiapilleristä, joka vaikuttaisi erityisesti kuiviin kutiaviin silmiin? Ei ole pahitteeksi, jos tabletti helpottaa myös hengittämistä.

7

2492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna

Avamys- nenäsuihkeen pitäis auttaa mysö silmäoireisiin.

Itselläni on käytössä allergialääkkeenä Xyzal. Olen havainnut Livostin-silmätipat (reseptillä) hyviksi. Lomudalia jouduin käyttämään tosi monta kertaa päivässä, mutta Livostinia max. 3 kertaa.

Jos sulla on allergiaa koivun ja/tai timotein siitepölylle oletko harkinnut siedätyshoitoa? Voin suositella lämpimästi, sillä elämänlaatu on kohentunut paljon siedätyshoidon myötä.

• Alergiaa

Avamyssyä pistänkin nenään.

Nyt on käytössä Aerius, mutta aikaisemmin oli levosetiritsiinia sisältävät pillerit, enkä muista että ne kummemmin silmiin auttoivat. Tosin ei näitä nykyisiäkään voi kehua.

Allergiaani ei ole tarkemmin tutkittu. Koivulle olen ainakin allerginen ja monelle muullekin, koska allergia jatkuu koko kesän läpi tasaisen voimakkaana. Siedätystä olen ajatellut, mutta en pidä piikeistä enkä oikein ehdi työkiireiden vuoksi jokaviikko lääkäriin piikitettäväksi.

• Henna

Timoteisiedätystä on tablettimuotoisenakin. Koivua ei tietääkseni ole vielä tablettina.

• säihky silmä

saattaa olla että kärsit myös kuivasilmäisyydestä,oireena vuotovat silmät,kirvelevät,kuin hiekaa olisi.sekä liika netissä oleilu tekee nämä oireet.osta artelac silmätipat,saa reseptinä edullisemmin isoina satsina.

• Naana

Nyt on tullut markkinoille uusi allergiseen nuhaan ja silmäoireisiin vaikuttava nenäsuihke Dymista (reseptillä), jossa samassa suihkeessa on antihistamiinia ja kortisonia. Suihke on senverran uusi, että siitä ei saa vielä Kelan peruskorvausta.

• räpsyräpsy

Eka suihkausten jälkeen helpottivat silmäoireet, ihan ykkönen tuo Dymista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8536
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3662
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2193
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      159
      1177
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      816
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      39
      745
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      732
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      706
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      43
      691
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe