Kokemuksia Myyntiturvan asunnonvälityksestä

Pettynyt 6

Minkälaisia kokemuksia teillä on myyntiturvan asunnonmyynnistä?
Itse toimeksiannoin 3h k:n asuntoni myyntiin. Jo aluksi tuli ongelmia. Ilmoitusessa Oikotielle oli virheitä mm. ensin oli lasitettu parveke, sitten ei ollut parveketta lainkaan. Asunnon täydellisestä pintaremontista ei mainittu mitään, mikä on myyntiä ajatellen aika oleellinen tieto.
Myyntiturvan joissakin ilmoituksissa on jopa 18 kuvaa, minulla oli 7.

Kahden kuukauden aikana näyttöjä oli ainoastaan kaksi ja nekin painostukseni tuloksena.
Välityspalkkio on pieni kilpailijoihin nähden, kuten mainostavat, mutta ainakin minun kokemuksen perusteella sen eteen ei tehdä juuri mitään.
Ikävää on lisäksi ns. 6 kk:n "karenssi" ennen kuin voin antaa asuntoni muille välitysfirmoille
myytäväksi.
Kertokaa omista kokemuksistanne.

6

6706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lakia noudattava LKV

      "Ikävää on lisäksi ns. 6 kk:n "karenssi" ennen kuin voin antaa asuntoni muille välitysfirmoille
      myytäväksi."
      Tuollainen karenssi ei ole lain mukainen. Toimeksianto voi olla voimassa enintään 4 kk kerrallaan ja sen jälkeen voit antaa sen kenelle muulle tahansa välitettäväksi. Välityspalkkio maksetaan sille, jonka kanssa myyntihetkellä on sopimus ja entinen välittäjä ei voi olla sulta mitään vailla.
      Jos Myyntiturva uhkaa tuollaisella karenssilla, niin tee välittömästi ilmoitus aluehallintovirastoon välitystä valvovalle viranomaiselle.

    • Myyjä123

      Myyntiturvalla ei saa välityspalkkiolle vastinetta! Esittelytekstin saa kirjoittaa itse koska välittäjän teksti on niin huono. Ei pitänyt huolta että kaikki tarvittavat dokumentit löytyy myyntihetkellä. Välittäjä ei täytä ostotarjousta ostajan kanssa yhdessä vaan antaa lapun mukaan ja pyytää skannaamaan ja lähettämään. Ostaja pyysi päästä katsomaan asuntoa uudestaan, mutta välittäjä ei pitänyt yksityisnäyttöjä vaan sanoi että monen päivän kuluttua on yhteisnäyttö. Todella huonoa palvelua! Myykää hyvät ihmiset asuntonne itse tai käyttäkää jotakim toista välitysfirmaa.

    • Esittelen_itse

      Ok hyvä tietää, vältetään siis Myyntiturvaa.

      Parempi esitellä asuntoa itse vaikka joka viikonloppu.

      • Anonyymi

        Kyllä. Kun miettii kuinka kauan esimerkiksi 20000-30000e alakanttiin arvioidun asunnon myymisen jälkeen kestää tavalliselta palkansaajalta kuroa umpeen tuo summa, niin...

        Olen itse kokenut tämän ja Myyntiturvan kanssa.
        Itse myin asunnon, joka oli hiljan putkiremontu, sisältä kovalla vaivalla täysin uusittu, niin että oli kaikkialta uutta vastaavassa kunnossa (1930-luvun alkuperäiset ovetkin olin säilyttänyt ja entisöinyt vielä puusepällä hienoon kuntoon ym.), löytyi paikka pesukoneelle, huomattavan paljon fiksusti sijoiteltua säilytystilaa, sijaitsi huippupaikalla Helsingin Hakaniemen kupeessa.... Mutta myynturvan mies sanoi että asunto "on haastava", ja että "tehty putkiremontti ei näy näiden asuntojen hinnoissa".... Kaksi päivää kesti ja lipevä osakeukko nappasi asunnon. (Ostotarjouksessa luki vielä että olisi ensiostaja. Heh. Kaupanteossa paljastui ettei todellakaan ollut.)

        Älä ole hyväuskoinen, älä ainakaan Myyntiturvan kanssa.
        Maailma on välitysfirmoja täynnä, valitsethan viisaammin kuin minä...!


    • Anonyymi

      Kauppalehden muinaisessa keskustelussa ilmeni, että asuntosijoittajan pitää ostaa Myyntiturvan alihintaan välittämänä.

      Sama tehokkuusajattelu kuin vuokravälityksessäkin eli alihinta nopeuttaa sopimukseen pääsyä ja välittäjä vapautuu seuraavaan kohteeseen.

    • Anonyymi

      Harmillista, että on tällaisia kokemuksia. Itse ihmettelen melkoisesti asunnonvälitysbisneksessä kukoistavaa, todella outoa, %-osuushinnoittelua. Sitä ajatellen Myyntiturvan hinnoittelu on reilun- ja oikeudenmukaisentuntuista. Kiinteä hinta tietynkokoisille asunnoille. Mikä ihmeen %-riistoja muut firmat kuittailevat? Sitten niiden hulppeat toimistot ovat kaupungissa liki paraatipaikoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe