Minkälaisia kokemuksia teillä on myyntiturvan asunnonmyynnistä?
Itse toimeksiannoin 3h k:n asuntoni myyntiin. Jo aluksi tuli ongelmia. Ilmoitusessa Oikotielle oli virheitä mm. ensin oli lasitettu parveke, sitten ei ollut parveketta lainkaan. Asunnon täydellisestä pintaremontista ei mainittu mitään, mikä on myyntiä ajatellen aika oleellinen tieto.
Myyntiturvan joissakin ilmoituksissa on jopa 18 kuvaa, minulla oli 7.
Kahden kuukauden aikana näyttöjä oli ainoastaan kaksi ja nekin painostukseni tuloksena.
Välityspalkkio on pieni kilpailijoihin nähden, kuten mainostavat, mutta ainakin minun kokemuksen perusteella sen eteen ei tehdä juuri mitään.
Ikävää on lisäksi ns. 6 kk:n "karenssi" ennen kuin voin antaa asuntoni muille välitysfirmoille
myytäväksi.
Kertokaa omista kokemuksistanne.
Kokemuksia Myyntiturvan asunnonvälityksestä
6
7505
Vastaukset
- Lakia noudattava LKV
"Ikävää on lisäksi ns. 6 kk:n "karenssi" ennen kuin voin antaa asuntoni muille välitysfirmoille
myytäväksi."
Tuollainen karenssi ei ole lain mukainen. Toimeksianto voi olla voimassa enintään 4 kk kerrallaan ja sen jälkeen voit antaa sen kenelle muulle tahansa välitettäväksi. Välityspalkkio maksetaan sille, jonka kanssa myyntihetkellä on sopimus ja entinen välittäjä ei voi olla sulta mitään vailla.
Jos Myyntiturva uhkaa tuollaisella karenssilla, niin tee välittömästi ilmoitus aluehallintovirastoon välitystä valvovalle viranomaiselle. - Myyjä123
Myyntiturvalla ei saa välityspalkkiolle vastinetta! Esittelytekstin saa kirjoittaa itse koska välittäjän teksti on niin huono. Ei pitänyt huolta että kaikki tarvittavat dokumentit löytyy myyntihetkellä. Välittäjä ei täytä ostotarjousta ostajan kanssa yhdessä vaan antaa lapun mukaan ja pyytää skannaamaan ja lähettämään. Ostaja pyysi päästä katsomaan asuntoa uudestaan, mutta välittäjä ei pitänyt yksityisnäyttöjä vaan sanoi että monen päivän kuluttua on yhteisnäyttö. Todella huonoa palvelua! Myykää hyvät ihmiset asuntonne itse tai käyttäkää jotakim toista välitysfirmaa.
- Esittelen_itse
Ok hyvä tietää, vältetään siis Myyntiturvaa.
Parempi esitellä asuntoa itse vaikka joka viikonloppu.- Anonyymi
Kyllä. Kun miettii kuinka kauan esimerkiksi 20000-30000e alakanttiin arvioidun asunnon myymisen jälkeen kestää tavalliselta palkansaajalta kuroa umpeen tuo summa, niin...
Olen itse kokenut tämän ja Myyntiturvan kanssa.
Itse myin asunnon, joka oli hiljan putkiremontu, sisältä kovalla vaivalla täysin uusittu, niin että oli kaikkialta uutta vastaavassa kunnossa (1930-luvun alkuperäiset ovetkin olin säilyttänyt ja entisöinyt vielä puusepällä hienoon kuntoon ym.), löytyi paikka pesukoneelle, huomattavan paljon fiksusti sijoiteltua säilytystilaa, sijaitsi huippupaikalla Helsingin Hakaniemen kupeessa.... Mutta myynturvan mies sanoi että asunto "on haastava", ja että "tehty putkiremontti ei näy näiden asuntojen hinnoissa".... Kaksi päivää kesti ja lipevä osakeukko nappasi asunnon. (Ostotarjouksessa luki vielä että olisi ensiostaja. Heh. Kaupanteossa paljastui ettei todellakaan ollut.)
Älä ole hyväuskoinen, älä ainakaan Myyntiturvan kanssa.
Maailma on välitysfirmoja täynnä, valitsethan viisaammin kuin minä...!
- Anonyymi
Kauppalehden muinaisessa keskustelussa ilmeni, että asuntosijoittajan pitää ostaa Myyntiturvan alihintaan välittämänä.
Sama tehokkuusajattelu kuin vuokravälityksessäkin eli alihinta nopeuttaa sopimukseen pääsyä ja välittäjä vapautuu seuraavaan kohteeseen. - Anonyymi
Harmillista, että on tällaisia kokemuksia. Itse ihmettelen melkoisesti asunnonvälitysbisneksessä kukoistavaa, todella outoa, %-osuushinnoittelua. Sitä ajatellen Myyntiturvan hinnoittelu on reilun- ja oikeudenmukaisentuntuista. Kiinteä hinta tietynkokoisille asunnoille. Mikä ihmeen %-riistoja muut firmat kuittailevat? Sitten niiden hulppeat toimistot ovat kaupungissa liki paraatipaikoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367499Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen573522Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5113298Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361823Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251820- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456