Voiko joku asioista tietävä ryhmittää seuraavat aineet vaarallisuutensa/tulee reikiä päähän vaarallisuus järjestykseen.
1. Bensan imppaus
2. Tolun imppaus
3. Tinnerin imppaus
4. Tip Top -pyöränkumipaikka liiman imppaus
Vaarallisuus järjestykseen laitettua näistä jokaisesta voi antaa vielä jotain kommentteja mitä pysyviä vammoja ne ehkä voivat aivoihin aiheuttaa?
Imppaaminen
29
2786
Vastaukset
- Liimallaliimataan
Joku sanoi että imppaus vaarallisempaa kuin kovimmatkaan huumeet. (mahdolliset jälki tuhot päässä vuosien päästä) En ala listaamaan noita mainitsemiasi aineita kun ei tietoa.
- ex-sniffari
Nuorena imppasin jonkin aikaa Tip Toppia. Olis kiva saada tietoa tähän imppaus aiheeseen kyllä.
- Jöre
Onkohan enää täällä meillä niin muotia imppaus? Kun sen vaarallisuus tiedostettu ja kilpailevat muut aineet ja napit vaarattomampia ja helposti saatavilla. Jospa tohon vaarallisuus kysymykseen joku vanha veteraani osaisi vastata ja listata.
- suosittelen
Ei mitään ongelmia.On terveellisempää kuin napit tai alkoholi.Ei tule edes krapulaa eikä seuraavana päivänä tarvitse miettiä voiko ajaa autoa sillä ei näy missään testereissäkään ikinä-Rento mukava olo ainakin porukoiden kanssa mitä ollaan impattu
- bostik1
Mitä ootte imppaillu? Liimaa? Paljo ikää sulla?
- Sheeepy
En suosittele, aluksi on kivaa mutta jonkin ajan päästä alkaa tulla psykoottisia ajatuksia, eräs tuntemani henkilö kuulemma näki paholaisia kaikkialla.
Varmaan aivot rupes huutamaan että lopeta hyvä mies se imppaaminen - Liima piina ?
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla tarinoita jos on joskus joku jonkinaikaa vuosia, vuosia sitten impannut, mutta sitten tullut järkiinsä ja lopettanut. Mitä tuli impattua ja kuin rajusti. Miten nykyään menee? Jäikö jotain pysyviä haittoja?
- Sheeepy
Nykyään menee ihan hyvin, mutta meni kyllä kuukausia toipua imppauksesta, ei onneksi käyttänyt ihan hirveästi. Ihme kyllä nykyään (noin 3 vuotta tapahtuneesta) ei uskoisi että hän olisi koskaan huumeita kokeillutkaan, vaikka epäsäännöllisesti kannabista poltteleekin.
Ei kyllä kannata tuudittautua siihen ajatukseen, että kyllä imppaamisesta toipuu. Vahvasti uskon, että joillekkin tulee raskaasta käytöstä vaurioita
- Nitrous oxide
Ilokaasua voi imppailla ilman huolia.
- erkki.
älä kuule narkkari valehtele. ilokaasun imppaaminen on hengenvaarallista.
- kannabis-man
erkki. kirjoitti:
pierun imppaaminen on parasta.
- dfgsdfgsdfgsdfgsdfg
erkki. kirjoitti:
Siitäkö syystä sitä annetaan synnytyslaitoksilla, koska se on hengenvaarallista?
- erkki.
dfgsdfgsdfgsdfgsdfg kirjoitti:
Siitäkö syystä sitä annetaan synnytyslaitoksilla, koska se on hengenvaarallista?
sielläpä sitä ei väärinkäytetä ja on aivan eri seos kuin väärinkäyttäjien saatavilla olevissa lähteissä. ja jos ilokaasu sattuu syrjäyttämään normaalin hengitysilman, niin saatavilla on heti painenaamarista hengitysilmaa tai lisähappea jne.
ilokaasun väärinkäyttö on hengenvaarallista.
- Kaikkee on vedetty
Vaihteeksi vois joku asioista vakavasti perillä oleva vastata jotain aloitus viestin kyssäreihin muutenkin asiantuntemusta jutusta laittaa. ..ihan noin niinkuin asialinjoilla. Jonkun esim. lääkärin jutustelu aiheesta olisi aika tervetullutta.
- Vintage sekoilua?
Onko imppaaminen nykyään yhtä retroa kuin vanhat Led Zeppelin levyt? ..ja ehkä toisin kuin Zeppelinin levyt, niin jo täysin vanhanaikaista ja out?
- fsdfsdfsss
Imppailin butaani kaasua yhteen aikaan. Vitun tyhmää touhoa. Se oli ihan täyttä jackass-meininkiä. Noin puoli vuotta tuli sitä vedeltyä. Voisin heittää että ehkäpä 20-30 pulloa sitä tuli impattua kaiken kaikkiaan.
Teki kyllä psyykkeelle ja päälle vitun pahaa. Tuohan vaikuttaa niin että se syrjäyttää hapen veressä ja se päihdyttävä tunne tulee siitä kun aivot ei saa happea. Jokainen voi itse kuvitella minkälaista tuhoa se tekee. Illalla jos imppasi pullon niin seuraavana aamuna ajatus ei pelannut oikeen yhtään ja käet täris jne.
Onneks tajusin lopettaa "ajoissa" vaikka huomasin tuo paskan tehneen jo tuhojaan lyhyessä ajassa. Muisti huononi, puhe pätki ja keskittyminen yksinkertaisiinkin asioihin oli vaikeaa. Nyt tuosta noin kolme vuotta aikaa ja koen palautuneeni suurimmaksi osaksi. Puhuminen sujuu ja muisti on aika ok. Eihän sitä voi tarkkaan sanoa kuinka paljon reikiä imppaus on mun päähän tehnyt mutta kadun sitä suuresti. Tuolloin oli niin hälläväliä meninki että en piitannut mistään. Tuli kiskottua kaikki millä saa pään vähänkin sekasi. - Tietäjä Murunen
Hyvät ihmiset älkää edes ajatelko imppaamista.. Imppaamista ei edes ajatella huumausaineen käyttönä se on pelkkää tyhmyyttä.
~Tietäjä - Vanha sniffari
Taitaa toi liiman imppaus olla vielä pahempi juttu kuin butaani..?
- Itsesääli
moi
4vuotta olen impannut ja oman luokituksen mukaan niin butaani kaikista vaarallissinta on(mielipide asia tosin tämäkin),tinneri,bensat tosin saavat vuodessakin aikaan jo sen että muisti alkaa pätkimään ja nyt 4vuoden päivittäisen käytön jälkeen olen siinä tilanteessa että personnallisuus on muuttunut taikka jostain muusta syystä kaverit ympäriltä on kadonneet,puhe pätkii ja silmät ei pysy auki.ÄLÄ aloita ellet halua pahviksi päätyä---"tyhmästä päästä kärsii koko ruumis"- bostik1
Mite sä alotit, minkä ikäsenä?
- Itsesääli
bostik1 kirjoitti:
Mite sä alotit, minkä ikäsenä?
15v
- sdfgsdfg
Ainoa mikä on aivoille tuhoisampaa kuin imppaus, on alkoholihuume.
- Diethyl
Dietyylieetteri ja ilokaasu ovat melkeinpä ainoat impattavat päihteet joita voi pitää kohtuullisen "turvallisina". Ovat myös vaikutuksiltaan huomattavasti "puhtaampia" kuin esimerkiksi bensiini tai jokin vastaava solujentappaja.
- Butaani
Imppaus on mielestäni parempi vaihtoehto kuin keskiolut. Itselle ei ole tullut vielä (2vuotta impanneena) mitään haittavaikutuksia!
- 20204050
Eetteri on parasta.
- Maajussitin
Itse olen 14 ja olen ruohonleikkurin bensaa impannut joku 4 kuukautta. Vie pahan olon pois helposti.
- Anonyymi
Olen nuorempana impannut 3vuotta suurin piirtein yhtäkkiä lopetin ja rupesin käyttämään vauhtia nykyään kyllä joudun päivittäin syömään rauhottavia pää ei muute. Pysy kasassa jos kelloa vois vääntää taakseppäin jättäisin ainakin imppaamisen pois yxsi kaveri kuoli kuolinsyy sydän kohtaus haluan sanoa nuoret älkää haistelko tulkaa mun kenkiin päiväksi. Ette te kestäs nirvanan laulaja kitaristillä surrasi aivoissa mulla on sama vetäkää cannabista jos haluatte jollain saada hyvät viilikset unohtakaa se vauhti yms minä olen44vminä olen sen verran kuluttanu keskushermostoa ettei mua edes kiinnosta lopettaa mutta nuoret jos on mahdollista älkää vetäkö mitään
- Anonyymi
Eli mitä se siis tarkottaa ku en tiiä😅
- Anonyymi
Oke
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019