Onko isännöitsijällä oikeus käyttää taloyhtiön remonttii omaa firmaansa? Isännöitsijä oli ottanut tarjouksia viideltä eri remonttifirmalta, yllättäin tämä firma jossa isännöitsijä on toimitusjohtajana antoi hieman halvimman tarjouksen kuin toiseksi tullut ja taloyhtiö päätti ottaa tämän tekemään remontin. Lieneekö porukka tietävän, että kyseinen isännöitsijä on remonttifirman tj.
Taloyhtiön remontti
4
291
Vastaukset
- Linssejä ja papuja
Missä taloyhtiön hallitus? Senhän pitäisi päättää remonttiirman valitsemisesta eikä isännöitsijän?
- Miksi ei?
"taloyhtiö päätti ottaa tämän tekemään remontin"
Eli siis isännöitsijä ei ollut valitsemassa urakoitsijaa, vaan hallitus.
Isännöitsijähän ei voi urakoitsijaa päättää, vaan se on hallituksen, tai yhtiökokouksen tehtävä, joten mikä on ongelmasi? Kateus, vai jokin "salaliiton" epäily.- Asfaltti Erkki
Tietysti taloyhtiön hallitukselta voi kysyä, miten he aikovat remontin valvoa, koska isännöitsijähän ei sitä oikein voi tehdä, koska siinä olisi pukki kaalimaan vartijana.
Ongelmia voi syntyä, jos kyse on suuresta urakasta ja yhtiön hallituksella ei ole omaa asiantuntemusta eikä halua käyttää ulkopuolista isännöitsijästä riippumatonta asiantuntijaa
- Miten hallitus?
Isännöitsijänhän tulee avata tarjouspyynnöt hallituksen kanssa samanaikaisesti, ettei pääse syntymään näitä epäselvyyksiä.
Jos hallitus on kuin pässiä vedettävä, niin homma haiskahtaa, eli isännöitsijä saa katsoa itse tarjoukset ja pistää oman tarjouksen jälkeenpäin, niin lakejakin jo rikottu.
Jos tarjouskilpailu hoidettu ok ja kyseessä isompi remontti, niin vähin mitä yhtiön (siis hallituksen) pitää ja kannattaa tehdä on hommata TÄYSIN ulkopuolinen valvoja projektille (ei siis se isännöitsijän suosittelema rakennusmestari...:)
Aloittajan tapauksessa alkaa jo hieman tuoksua tulemaan ja olisin isosti varpaillani tässä tapauksessa...
Jos isännöitsijän oma firma on mukana tarjouskilpailussa, niin isännöitsijä EI saa olla mukana päätöksenteossa ollenkaan kun urakoitsijaa valitaan!
Itse jääväsin itseni päätöksenteosta hpj:n ominaisuudessa taloyhtiön saunaremontin tarjouskilpailussa, kun ehdotin paria tuttua firmaa, kun itse rakennusalalla työskentelevänä tiesin jäljen ja hinnan olevan kohdallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283386- 973176
- 763014
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim702938"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532881Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862658- 352470
- 572341
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432195- 321953