Minulle kävi näin. Tuolla aikaisemmin kyselin apua asiaani ja kiitos kaikiile jotka antoivat vinkkejä. Mutta homma meni näin.
Mula on koneessa kaksi kiintolevyä 80 gigaa(C ja D osio), sekä 40gigaa (E osio).
No ajattelin asentaa XP:n uudestaan ihan puhtaalle tyhjennetylle kintolevylle. Otin varmuuskopiot C ja D asemasta, ja siirsin ne E asemalle talteen. E:llä sijaitsaivat myös ottamani digikuvat. Kun olin tämän varmuuskopioinnin tehnyt, niin tyhjensin sen jälkeen C:n ja D:n, sekä poistin osioinnin. Alustin aseman ja pienensin hieman C osion kokoa. Tein siihen siis kaksi osiota, kuten aikaisemminkin oli. Mun XP on vain päivitysversio, joten jouduin ensin asentamaan 98:n alle. Olen tehnyt tämän aikaisemminkin, ei ongelmia. No 98:n asennuksen jälkeen osiot olivat OK. E:tä se ei näyttänyt, mutta käsittääkseni tämä johtui siitä; että E oli NTFS muodossa? Olenko oikeassa? 98 on Fat32. Asensins sitten XP:n ja kun se kysyi että alustetaanko tämä C asema käyttämään NTFS tiedostomuotoa, vastasin kyllä. Asennus sujui ihan hienosti, MUTTA...! Kun asennus oli ohi, niin asennus olikin poistanut osioinnin ja tyhjentänyt E aseman ja muuttanut sen D:asemaksi sekä vaihtanut FAT32 tiedostomuotoon. Eräs tuttavani (guru minuun verrattuna)ei osannut sanoa mistä johtui. Että osaatteko selittää. Ite uskon että olen itse tehnyt jonkun mokelluksen. Mutta jos osaatte antaa neuvoja miten nuo saisi takaisin, niin hyvä. Eräältä toiselta kaverilta sain vinkin yhdestä ohjelmasta jolla olen saanut muutamia kuvia takaisin.
Oletteko kuulleet
4
627
Vastaukset
- ...
jaa-a..olet tainnut jotain mokeltaa itse kuten sanoitkin. Tietoja et kyllä ihan heti ole itse saamassa takaisin muutta etsippä data recovery firmoja. Pitäisi suomessakin niitä olla vaikka itse en niitä olekkaan joutunut käyttämään. Periaatteessa he pystyvät palauttamaan tiedot levyiltä jotka ovat formatuituja tai jopa palaneita. Firman nimi ei siis välttämättä ole data recovery.
- tämmöistä??
on Ibas yhtiöllä noin 1200ekee postikulut, että...
- lapm
Haa, itse törmäsin vastikään vastaavaan asemakirjainten vaihtumis ongelmaan XPn kanssa. Tosin minulla mokoma vaihtoi ne lennossa kesken kaiken ja tuli sitten formatoitua väärä osio :(
No nyt DDllä tehty image osiosta Linux koneella ja perl scripti ruksuttamassa sitä läpi, jos saisi digikuvat edes pelastettua tuosta vielä. - madmax
Vaikka sulla on XP:stä päivitysversio, ei 98:a tarvitse välttämättä asentaa pohjalle. Voit käynnistää XP:n asennuksen suoraan boottaamalla cd:ltä. Asennusohjelma kysyy aikaisemman käyttöjärjestelmän romppua käytettäväksi cd-asemassa. Muuten asennus menee aivan samalla tavalla kuin ei-päivityksen. Itse ehkä olisin varmuuden vuoksi asennuksen ajaksi nyppässyt piuhat irti siitä 40gb kovosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463