Elikkäs tarkoituksena olis hommata Samyang, 8mm f/3.5 laajakulma objektiivi, mutten tiedä käykö se Nikonin d3100? Samasta hintaluokasta saa näitä fisuja toki ehdotella jos tämä kyseinen ei sovi kameraani. Auttakaa aloittelevaa kuvaajaa :D
Käykö tämä objektiivi?
2
135
Vastaukset
Käy. Niitä on kai jo kolmea eri versiota markkinoilla. Alkuperäinen täysin manuaalimalli ja kaksi uudempaa AE- versiota. Se AE- merkintä tarkoittaa että objektiivissa on nastat. Toisn sanoen valonmittaus toimii rungosta käsin, sekä aukon valinta. Ainoastaan tarkennus täytyy toimittaa objektiivin rinkulasta käsin, joka on varsin yksinkertainen toimenpide. Kalansilmässä on sellainen ominaisuus että siihen tuppaa kyllästymään melko nopeasti. Siihen kyllästymiseen on tarjolla Samyangin 14-millinen. Siinä vasta manio laajakulma kroppikennoiselle varsinkin maisemakuvaukseen.
- aloitteleva kuvaaja
Tuhannesti kiitoksia, tämä auttoi paljon ! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361