Asunnonvälittäjä huonot myyntikuvat

Atibah

Laitoimme asuntomme myyntiin tunnetun välitysfirman kautta jokunen viikko sitten. Paperi ym. toimet sujui hyvin. Välittäjä kertoi ottavansa myyntikuvat ja annoimme hänelle avaimet tehtävän hoitoon. Ilmoitukset nettiin ilmaantuivat seuraavana päivänä sovitusti, tosin kuvien taso on ala-arvoinen. Kävin katsomassa kilpailijoiden valokuvia myyntikohteista ja ero oli huomattava.

Reklamoin asiasta välittäjälle ja pyysin häntä tekemään asialle nopeasti jotain. Välittäjän mukaan heitä on "koulutettu" ottamaan valokuvia.

En ole tyytyväinen kuvien tasoon, enkä usko meidän saavuttavan tämän takia asettamamme hintaa kodistamme, esitin välittäjälle ammattivalokuvaajan valjastamista tehtävään heidän kustannuksella, koska katson palkkion olevan niin huomattava, että sen tulee kattaa edes ammattitasoiset kuvat.

Välittäjä ei siihen suostunut ja nyt haluan purkaa välityssopimuksen tämän johdosta, yrityksen mielestä tämä ei riitä perusteeksi purkuun.
Kumpi on oikeassa?

9

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiljattain muuttanut

      Miksi et pura välityssopimusta sillä perusteella, että olet tullut toisiin aatoksiin etkä haluakaan myydä asuntoasi? Sitten kaikessa hiljaisuudessa laitat sen itse myyntiin sopivan ajan kuluttua. Jos asia nyt on niin tärkeä, mutta itse paljon myynti-ilmoituksia seuraavana väitän, ettei se ole.

      Kuvien tekninen tai taiteellinen laatu ei ole olennainen, tärkeintä on, mitä kuvissa näkyy: asunnon kunto, huoneiden koko ja muoto, kylpyhuoneen ja keittiön varustus ja sen kunto, talo ulkoa, piha ja lähiympäristö.

      Kyllä mekin mielestämme otimme myytävästä asunnosta paremmat kuvat kuin välittäjä, mutta menipä tuo kaupaksi noinkin. Tuskin kukaan tosimielellä asuntoa etsivä ostaa sitä pelkkien kuvien perusteella. Kuvat ovat tärkeitä silloin, kun päätetään siitä, mitä kohteita lähdetään katsomaan, mutta varsinainen ostopäätös syntyy vasta paikan päällä tai esittelyn jälkeen, kun on kunnolla tutustuttu taloyhtiön taloudelliseen tilaan, kuntoon ja korjaussuunnitelmiin.

    • kkjytgg

      Juuri tämän takia kannattaa tehdä aika lyhyt välityssopimus, jotta voi nopeammin vaihtaa välittää, jos ensimmäinen ei hoida hommia ammattitaitoisesti.

      Ennen välityssopimuksen tekemistä kannattaa katsella netistä millaisia ilmoituksia välittäjä saa aikaiseksi. Aika usein törmää siihen, että kuvat ovat kuin eskarilainen olisi ne kännykameralla ottanut.

    • valokuvaaja1

      Kannttaa kysyä ammattivalokuvaajalta, onko kuvat selkeästi huonoja. Jos näin on, pitäisi välittäjän ottaa uudet ja paremmat kuvat tai sitten lupautua sopimuksen purkuun.

    • Hienot kuvat

      Kuvatkaa itse (tai joku muu) ja pyytäkää välittäjää vaihtamaan ne huonojen tilalle. Näin me toimimme.

      Välittäjien kuvat on yleensä surkeita. He käyvät pikavauhtia kuvaamassa, eivät katso esim. onko jotain siivottavaa tms. Seinät on kallellaan, talo kaatuu ja puolet kuvista on otettu "taiteellisista" yksityiskohdista (kukkia, astioita, tauluja, peilejä).

      • hellahuone

        Siivous ei kuulu välittäjälle. Ei varmaan iso vaiva ole myyjälle itse stailata kämppää myyntiajaksi hieman parempaan kuosiin. Turha roina kaappeihin ja pientä järjestelyä, siivousta jne. Kuvat voi ottaa myös itse, mutta kannattaa kysyä hieman vinkkiä välittäjältä. Välittäjä voi ammattilaisena nähdä selkeämmin asunnon puutteet ja vahvuudet myyntiä ajatellen.


    • Kuvakuvakuva

      Kuvien vertailussa voi tulla tosiaan paha mieli. Joku toinen myyjä on voinut maksaa stailauksesta ja ammattivalokuvaajasta ja taso on sitten toinen kuin välittäjän napsimisilla.

    • spedex

      Kuvat onkin tosi tärkee juttu. Me löydettiinkin meidän välittäjä (joka muuten osasi sitten kuvaamisen) välityspalkkiovertailun kautta. Asuntojenmyynti.fi suositteli meille Huom!:n välittäjää, joka oli ihan megalomaanisen hyvä valokuvaaaja. Iso ja kallis omakotitalo meni alle kahden kuukauden kaupaksi Espoosta. Suosittelen muutenkin välityspalkkiovertailua ennen välittäjän valintaa.

      http://www.asuntojenmyynti.fi/Kiinteistövälitys-Helsinki-Kiinteistönvälitys-Espoo-Vantaa-Turku-Tampere-Lahti.php

      • Seija Virtanen

        Todella huonoja kokemuksia kiinteistönvälittäjästä Vantaalla.
        Kertoi vääriä tietoja kohteesta ja käyttäytyi asiakasta kohtaan ylimielisesti ja vähätteli asiakkaan tietämystä.
        Helsingin OPPK:n toimistosta ollut asunnonvälittäjä oli Riitta Juvonen.
        En voi suositella riitta juvosta edes pahimmalle vihamiehelleni.


    • tyhmyys maksaa

      Maanantaina 23.6 televisio esitti hyvän opetusfilmin kiinteistökaupan riskeistä ostajalle. Ohjelma oli "Pekka Puupää kesälaitumella" ja siinä näytettiin hyvin mikä on kiinteisövälittäjän moraali. Monet välittäjät ovat samanlaisia kuin tuossa filmissä esitetty Adolf Muikku.
      Jos asiakas EI osaa kysyä EIKÄ varmistaa aivan kaikkea niin sitten välittäjä ei ainakaan oma-alotteisesti kerro mitään negatiivista kohteesta. Kaikki jätetään kertomatta, tyhmä ostaja kärsiköön omasta tyhmyydestä.
      Näin palvelee ammattitaitoinen kiinteistönvälittäjä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe