Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Koululaisilla omankäden oikeus

Kuri kouluihin

Viitaten Alppilan koulun tapahtumiin, näyttää siltä, että tänä päivänä koululaisilla on omankäden oikeus. He saavat häiriköidä, meuhkata ja haistatella opettajille mitä vain, ilman että heille tulee mitään rangaistusta. Kukaan ei saa näihin terrrorisoiviin nuoriin ja lapsiin koskea, ettei heille vain tule mitään traumoja ja henkistä tuskaa. Itse he kyllä saavat harjoittaa tunneilla minkälaista henkistä väkivaltaa tahansa.

5

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lajinsa viimeinen

      Alppilan koulussa tehtiin melkoista koulupolitiikkaa. Lopputulokset ovat arvaamattomat. Miesopettjat eivät välttämättä tule apuun, vaikka naisopettaja henki olisi lähdössä.

      Jokainen opettaja tietää, että luokan huoltajissa on yleensä vähintään yksi mielenterveys- tai päihdeongelmista kärsivä huoltaja. Ja tuollainen epätasapainoinen henkilö ei yleensä ole mukana työelämässä, siksi hänellä on hirveästi aikaa mehkata koulun asioissa. Usein hän on vielä nainen, joten hän on täysin uupumaton. Tuo yksi henkilö ryöstää kohtuuttomasti opettajan voimavaroista.

      Nyt näyttää siltä, että Alppilan tapauksessa, rehtorilla, ehkäpä jopa kahdella, on selviä ongelmia todellisuuden hahmottamisessa. Kiipiminen virkauralla on asia numero yksi.

      Helsingin kouluvirastonkin henkilökuntaa voisi hieman tarkastella lähemmin. Salo-niminen nainen ilmeisesti tajusi nopeasti millaiseen eukkojen HÖHÖ-verkoston hänet oli sotkettu. Mutta Marjo Kyllöselle sairasloma tai potkut olisivat paikallaan. Kyllösen kohdalla perusteesi riittäisi pelkästään tyhmyys.

      Ala on naisistunut ja painopisti on siirtynyt lappujen, lippujen ja raporttien laatimiseen. Kohta on miesopettajia koulussa enää vanhoissa valokuvissa.
      Varmaa on ainoastaan, että Alppian tapaus poikii muutaman kaavakkeen opettajalle täytettäväksi.

      • 20+1

        Jeps. Lisäksi iso osa vanhemmista olettaa, että perusopetus kasvattaa heidän lapsensa. Eli siellä koulussa opetetaan ne asiat elämästä, mitkä pitäisi kotoolta lähteä...


    • Voi kiesus.

      -filosofian maisteri rehtori Sari Aarniokoski teki rikosilmoituksen Antti Korhosesta ja aloitti työsuhteen purkamismenettelyn.
      -Vt.rehtori Marja Uutaniemi teki Antti Korhosen erottamispäätöksen
      -filosofian maisteri, Suomenaro ( ent. Tekin ) Eeva, häiriköivän turkkilaispojan äiti.

      Tässä kova kolmikko, joilla on yksi yhteinen tekijä, mutta lymyääkö vielä joku neljäs ja viides Helsingin kouluvirastossa?

      Häiriköivän oppilaan työntäminen ruokalan ovesta ulos ei sitten ollutkaan todellinen syy Antti Korhosen työsuhteen purkamiseen.

      Häirikköpojan isän toiminta, josta häirikköpojan äiti "ei tiennyt" mitään.

      http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2009/01/781896

      http://tuuritapio.blogspot.fi/2013/04/alppilan-koulussa-tuulee-kuin.html


      .

      • 16+9

        Ei jumalauta, taasko näitä mamujen seksuaalirikoksia?
        Jos näin on, niin en ihmettele pojan häiriökäyttäytymistä. Sääliksi käy :(
        Mutta ei se myöskään opettajan vika ole, jos oma isä on rikkonut pojan mielen ja seksuaalisuuden.
        Onko nää mamut jotenkin yliseksuaalisia?


    • jaah?!

      Se on hyvin pieni ja marginaalinen ryhmä nuorista, joka häiriköi kouluissa. En tollasesta mouhoamisesta pidä, ja mielestäni tämä "Oman käden oikeus"- palsta pitäisi poistattaa tästä Suomi24:a laittomana, koska ei sekopäät nettitoimijat itse tajua tai halua kirjoittaa lainmukaisesti, jos niille oikein kultalautasella annetaan nimetyt keskustelupalstat, missä ne voi sanoa mitä vain; kun kaikilla ei ole sivistystä. Mutta minkäs teet, kun nysvärit vaan valittaa monet intellektuellitkin lehdissä ja levittelee käsiään, että "pitää olla monipuolista keskustelua", eikä kukaan tajua sitä, että kuinka vahingollista on yhteiskunnallisesti, että kun netissä on tällaisia julkisia keskustelupalstoja, missä mikä tahansa möykkä on muka hyysärimielessä "normaalia" tai ilmeisesti pitäisi sellaiseksi ajatellakin ihan...

      Minä ainakaan en nuoria vihaa ( häiriköitä toki aina), mutta kieltämättä olen ikäni katunut, etten omana peruskouluaikanani tehnyt poliisille rikosilmoitusta imbesillistä ikätoveristani, joka hakkasi minut - kyseinen kusipää pääsi kuin koira veräjästä viattoman kiltin nuoren pahoinpitelystä, kun minä olin siitä hiljaa ja mitä minä sain: paniikkihäiriön, kouluarvosanojen laskemisen pitkäksi aikaa, anoreksian, itsetunnon laskemisen, vuosien pelon, aikuisiässä terapiassa käynnit. Se pässi nuori taas ei ikinä missään kouluissa edes pärjännyt, eikä olisi kuulunut samaan kouluyhteisöön minun kanssani. Olen katkera Suomen peruskoulujärjeltelmälle lähinnä siitä, että häiriköt laitetaan samoihin luokkiin hyvin pärjäävien ja kilttien lasten kanssa. Silti siitä Alppilan koulun tapauksesta ei tule tehdä isompaa numeroa, kuin se onkaan: joku omahyväinen mäntti soitti suutaan opettajalle, opettaja ohjasi sen ulos luokasta ja se siitä. Ällöttävää, kun aikuiset ihmiset keskustelee joidenkin idioottien nettivideosta ihan kuin yhteiskunnallisena kysymyksenäkin ihan! Jotakin älyä tähänkin yhteiskuntaan lisää, kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2394
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2141
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1961
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe