Surface-graafin värien muuttaminen

1+14

Haluaisin tehdä makron, jolla muutan surface-tyypin värejä. Manuaalisesti tämä onnistuu, mutta se on älyttömän hankalaa. Haluan, että värit kattavat tietyln skaalan, vaikka Labelien lukumäärä vaihtelee.. En ole keksinyt, miten tämä tehdään.

7

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr. VBA

      Moi, toimisiko alla oleva ? Moduulin alkuun (aivan moodulin alkuun) teksti

      Option Base 1

      ja sitten alemmas makro

      Sub GraafiVarit()
      ' makrolla voi muuttaa graafien sarjojen värejä
      ' toimii vain aktiiviseen kaavioon, legend tulee olla myös esillä kaaviossa
      ' HUOM! moduulin alkuun tulee lisätä lause "Option Base 1"

      Dim Varit() As Variant
      Dim Leg As Integer
      Dim i As Integer

      ' määrittele seuraavalla rivillä array-muuttujan arvoiksi haluamasi väriarvot
      ' esim joka toinen eri väri-> Varit = Array(5, 4, 5, 4, 5, 4, 5, 4, 5, 4, 5, 4)
      ' oletuksena alla 12 eri väriä

      Varit = Array(1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12)

      On Error Resume Next
      Leg = ActiveChart.Legend.LegendEntries.Count

      For i = 1 To UBound(Varit)
      ActiveChart.Legend.LegendEntries(i).LegendKey.Interior.ColorIndex = Varit(i)
      Next i

      End Sub

    • "Haluan, että värit kattavat tietyln skaalan, vaikka Labelien lukumäärä vaihtelee.. .."
      ;-)

      Keep EXCELing
      @Kunde

      • 1+14

        Sorry, ei Label, vaan Band. En keksi, millä saan muutettua Bandin väriä, ts. tuota kommentiksi muutettua riviä olen yrttänyt tuloksetta kirjoittaa monella tavalla.

        Private Sub SpinButton2_Change()
        ActiveSheet.ChartObjects("Chart 1").Activate
        Application.ScreenUpdating = False
        With ActiveChart
        le = SpinButton2.Value
        Max = .Axes(xlValue).MaximumScale
        .Axes(xlValue).MinimumScale = Max - le
        n = 0
        For Each objLE In ActiveChart.Legend.LegendEntries
        ' objLE.LegendKey.MarkerForegroundColor = Väri(n / le)
        n = n 1
        Next
        End With
        End Sub


      • ...
        1+14 kirjoitti:

        Sorry, ei Label, vaan Band. En keksi, millä saan muutettua Bandin väriä, ts. tuota kommentiksi muutettua riviä olen yrttänyt tuloksetta kirjoittaa monella tavalla.

        Private Sub SpinButton2_Change()
        ActiveSheet.ChartObjects("Chart 1").Activate
        Application.ScreenUpdating = False
        With ActiveChart
        le = SpinButton2.Value
        Max = .Axes(xlValue).MaximumScale
        .Axes(xlValue).MinimumScale = Max - le
        n = 0
        For Each objLE In ActiveChart.Legend.LegendEntries
        ' objLE.LegendKey.MarkerForegroundColor = Väri(n / le)
        n = n 1
        Next
        End With
        End Sub

        MarkerForegroundColor = RGB(0,255,0)


      • 1+14
        ... kirjoitti:

        MarkerForegroundColor = RGB(0,255,0)

        Millaisen rimpsun perään tuo MarkerForegroundColor on laitettava, jotta sille voidaan antaa arvo?


      • 1+14
        1+14 kirjoitti:

        Millaisen rimpsun perään tuo MarkerForegroundColor on laitettava, jotta sille voidaan antaa arvo?

        No, jo keksin. Ei mikään MarkerForegroundColor olekaan. Yllä kommentoitu rivi pitää olla muodossa:

        objLE.LegendKey.Interior.Color = Väri(n / ny)


    • 1+14

      Ei Label, vaan Band.Sorry. En ole onnistunut muuttamaan Bandien värejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      40
      428
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe