Täällä on ollut paljon ruokakirjoituksia.
Moni syöttää 2 kertaa joku vaan kerran.Mihin se perustuu?????
Minä olen aina syöttänyt 3 kertaa ja pennun omistajille annoin ohjeen 3 kertaa.Onko ajat muuttunut???
ruokaa 2 vai 3 kertaa
6
380
Vastaukset
- /\__/\
koiraani 2x päivässä ihan vain syystä, että se oli tottunut sellaiseen rytmiin. Se sai aamulla ruokaa ja illalla sitten lisää. Se tyyli noudatti pitkälti meitin omia ruokailutottumuksia.
No meitin koira ei ollut kovin suuri, joten sille se oli ihan jees systeemi. Jos kyseessä on isompi koira, niin sitten ruokaa pitäisi antaa useammin ja pienempinä annoksina. Jos kyseessä on sen kokoinen koira, ettei ole niin suurta väliä antaako ruokaa 2 vai 3 kertaa päivässä, niin sitten syötetään itselle ja koiran mahalle sopivalla rytmillä. - Helinä
Se on todellakin koirakohtaista, mikä on sopiva määrä ruokailuita päivässä. Jollekin koiralle riittä kerta, toiselle kolme. Pääasia on että koira on hyväkuntoinen, iloinen ja reipas taapertaja :D
Pentujen ruokinta sitten onkin asia erikseen, omaani olen ruokkinut seuraavasti : 12 viikkoon asti 4 ateriaa päivässä, puoleen vuoteen asti 3 ateriaa, vuoden vanhaksi kaksi ja nyt selvitäänkin jo sitten yhdellä.
On kuitenkin hyvä tarkkailla koiran painon kehittymistä ja säännöstellä ruokaa sen mukaan. Varsinkin jos samassa taloudessa on useita koiria ja ruokailu toimitetaan saamaan aikaan, voi ilmetä ns. "ahmimistä" asenteella "minäpäs syön kaiken ja kaverille ei jätetä mitään"... - Carrot
Pentuna annettiin 3 krt päivässä, nyt aikuisena 2 krt päivässä.
- mie.
Meillä aikuiset saavat kerran tai kaksi päivässä. Pnnut saavat 12viikkoon asti 4-5kertaa päivässä, ja tämän jälkeen 3-4kertaa päivässä. Vuoden vanhalle sitten annetaan kaksi kertaa päivässä.
- Helinä
Kaikilla koiruuksien omistajilla on omat tapansa ruokinnan suhteen, tai oikeastaan minä ainakin seuraan koiran käyttäytymistä ja määrään sen mukaan ruokarytmin. Onhan meillä ihmisilläkin omat ruokailutottumuksemme, minä henkilökohtaisesti esimerkiksi en syö ikinä aamiaista ennen töihin lähtöä, enkä syö töissä. Näin ollen ruokailuni jää yhteen kertaan päivässä...koirani on vähän samanlainen, hänellekään ei maistu ruoka vasta kun vähän illemmalla. Joten ei kannata ottaa stressiä kenenkään niistä ruokailuista, pääasia että koira ja näin ollen myös sen omistaja, ovat tyytyväisiä.
- Issukka
pikkupennut syövät 4krt. 3-kuukautinen 3krt. 6-kuukautinen 2krt. Yli 2-vuotiaat kerran päivässä. Näin meillä on aina ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."41756Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71920Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?104731Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38678- 19666
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?92659