Hei! Perhe-etuudet ovat minulle ihan tuntematonta aluetta, koska vauvakuumetta ei ole aiemmin ollut. Nyt kuitenkin sellainen on herännyt. Kysymys kuuluukin, minkä nimisiin ja minkä suuruusluokan tukiin olisin oikeutettu, jos saisin vauvan.
Olen koulutukseltani opettaja, mutta vakivirkaa minulla ei vielä ole, vaan olen tehnyt eripituisia sijaisuuksia ja välillä ollut työttömänä. Joten oletuksena olisi, että jäisin äityislomalle ollessani työttömänä.
Entä vaikuttaisivatko mieheni tulot saamiini tukiin? Mieheni on yrittäjä, joka tienaa ihan hyvin (hyvä on tietysti suhteellinen käsite, mutta enemmän tienaa kuin minä aineenopettajana).
Kiitos, jos joku osaa edes vähän valaista asiaa! Ja ei, en ole provo vaan tosiaankin ihan tietämätön. :)
Mitä tukia saisin äitiyslomalta?
työtön ope
2
105
Vastaukset
- lyhyt mutta hyvä neuvo
Ope on varmaan lukutaitoinen? Menee sitten Kelan sivuille ja lukee sieltä, mitä yhteiskunta tarjoaa.
- ei aloittaja
Aika säälittävä on vastauksesi, "lyhyt mutta hyvä neuvo". Ja ilmeisesti elämäsikin, kun tuollaisia pyörit täällä kertomassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575469- 914281
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3722540Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s701065Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301028- 61833
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806- 28793
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779