APUA tietokoneiden liittämiseen!!!

maria

Yritän liittää kahta tietokonetta toisiinsa, jotta pystyisin siirtämään "vanhalta" koneelta tiedostoja "uudelle". Tietokoneet on liitetty toisiinsa kaapelilla, mutta eivät suostu ottamaan yhteyttä toisiinsa. Vanhassa koneessa on Windows98 ja uudessa WindowsXP.
Mitä pitäisi tehdä? Tiedostoja en ilmeisesti saa muuten siirrettyä, koska vanhassa koneessa ei ole polttavaa cd-asemaa ja uudessa ei ole diskettiasemaa.
AUTTAKAA!!! :)

9

659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Belsebub

Ennenkin olen saanonut tämän saman ja sanon vieläkin. Nopein ja helpoin tapa on ottaa kovalevyirti ja liittää se toiseen koneeseen.

Mutta jos nyt välttämäti haluat kikkailla niillä verkkomeiningeillä, niin. Tarkoitatko kaapelilla verkkokaapeli, siis RJ45 verkkokortista verkkokorttiin. Jos niin kaapeli pitää olla käännettyversio. jos 98 ja XP yhdistää tee XP:ssä sellainen verkkolevyke, jonka laitat 98:iin. 98:iin pitää asentaa joku tsydeemi siltä levyltä.

Mutta se kovalevy, helppo ja nopea... :-)

• maria

..Miten mä teen XP:ssä verkkolevykkeen ja mitä siihen pitää laittaa ja mistä? *tosi onneton kaikissa tietokonejutuissa*

• Belsebub
        maria kirjoitti:

..Miten mä teen XP:ssä verkkolevykkeen ja mitä siihen pitää laittaa ja mistä? *tosi onneton kaikissa tietokonejutuissa*

KErroppa nyt ensin, että millä olet niitä yhdistämässä? Verkkoaapelilla?? verkkokortista verkkokorttiin??

• maria
        Belsebub kirjoitti:

KErroppa nyt ensin, että millä olet niitä yhdistämässä? Verkkoaapelilla?? verkkokortista verkkokorttiin??

Varmaan joo? Se on kai joku nollamodeemikaapeli nimeltään toi piuha. Ja ainakin tuosta vanhassa koneessa se laitetaan verkkokorttiin kiinni. Muuta en tiedä. Kuten sanottua, en hirmuisesti tietokoneista ymmärrä. :D

• Mikonpoika

Nollakaapelillako yhdistit? Ainakin molempiin koneisiin pitää asentaa ohjelma. Ja olikohan näin että toinen isännäksi ja toinen orjaksi? Kokeilin kerran aikoinani. Tietävämpiä varmaan löytyy? Onnea yritykselle!

• maria

Ilmeisesti se on joku nollamodeemikaapeli? Niin mä muistaakseni jostain luin. :)
        Ömh.. Mistä mä sen ohjelman niihin asennan?

• Mikonpoika
        maria kirjoitti:

Ilmeisesti se on joku nollamodeemikaapeli? Niin mä muistaakseni jostain luin. :)

Ehditkin saada ohjeita helpompaan tiedonsiirtoon.
        Nollamodeemijuttu taitaa olla vanhanaikaista tekniikkaa.

• kaskas
        maria kirjoitti:

>> Ilmeisesti se on joku nollamodeemikaapeli?
        >>Niin mä muistaakseni jostain luin. :)
        >>Ömh.. Mistä mä sen ohjelman niihin asennan?

WinXP:ssä nollamodeemikaapeliyhteys muodostetaan:
        Ohjauspaneeli>
        Verkkoyhteydet>
        Ohjattu_verkkoyhteyden_muodostaminen>
        Seuraava>
        Määritä_muu_yhteys>
        Seuraava>
        Yhdistä_suoraan..>
        Seuraava>
        (Isäntä/vieras_tarpeen mukaan)>
        Seuraava>
        (Todennäköisesti COM-portissa piuha; ominaisuuksista nopeutta voi säätää, aloita hitaasta ja kokeile pykälä kerrallaan nopeampia)> Seuraava>
        (Määritä käyttäjäoikeudet)>
        Seuraava>
        Valmis

Win98:ssa nollamodeemikaapeliyhteys muodostetaan:
        Käynnistä INTERLNK.EXE tai INTERSVR.EXE (Vieras/isäntä tarpeen mukaan). Ensimmäinen käynnistetään laittamalla C:\CONFIG.SYS:in rivi "DEVICE=C:\DOS\INTERLNK.EXE" ja jälkimmäinen käynnistyy suoraan .exe:n ajamalla.

Jos saat homman jotenkin toimimaan, niin todella suuret onnittelut. ;)

(Laita vain se kovalevy toiseen koneeseen, siirrä tiedostot ja kovalevy takaisin, kuten joku aiemmin neuvoi; se ON hyvä neuvo.)

• Jokuko
        kaskas kirjoitti:

>> Ilmeisesti se on joku nollamodeemikaapeli?
        >>Niin mä muistaakseni jostain luin. :)
        >>Ömh.. Mistä mä sen ohjelman niihin asennan?

WinXP:ssä nollamodeemikaapeliyhteys muodostetaan:
        Ohjauspaneeli>
        Verkkoyhteydet>
        Ohjattu_verkkoyhteyden_muodostaminen>
        Seuraava>
        Määritä_muu_yhteys>
        Seuraava>
        Yhdistä_suoraan..>
        Seuraava>
        (Isäntä/vieras_tarpeen mukaan)>
        Seuraava>
        (Todennäköisesti COM-portissa piuha; ominaisuuksista nopeutta voi säätää, aloita hitaasta ja kokeile pykälä kerrallaan nopeampia)> Seuraava>
        (Määritä käyttäjäoikeudet)>
        Seuraava>
        Valmis

Win98:ssa nollamodeemikaapeliyhteys muodostetaan:
        Käynnistä INTERLNK.EXE tai INTERSVR.EXE (Vieras/isäntä tarpeen mukaan). Ensimmäinen käynnistetään laittamalla C:\CONFIG.SYS:in rivi "DEVICE=C:\DOS\INTERLNK.EXE" ja jälkimmäinen käynnistyy suoraan .exe:n ajamalla.

Jos saat homman jotenkin toimimaan, niin todella suuret onnittelut. ;)

(Laita vain se kovalevy toiseen koneeseen, siirrä tiedostot ja kovalevy takaisin, kuten joku aiemmin neuvoi; se ON hyvä neuvo.)

Tarkista jumpperi ennen asennusta. Jos kakosväylä täysin vapaa, miin ei ongelmia. Olen yleensä repinyt kakoselta muut irti niin ei ole tarvinnut jumpperiin koskea. Onnistuu heittämällä koko systeemin siirto, myös käyttiksen, paitsi XP vaatii vähän fiilausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      157
      2558
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      839
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe