texanell1 ehdotuksesta laitan aloituksen, vaikka tämä olisikin päivän munaus minulta. Voisihan sitä vaihteeksi tuoda omia mokiaankin toisten iloksi luettavaksi. Muistan kerran tällaisesta aloituksesta tulleen aika hauskan.
Päivän munaus / kommellus
31
273
Vastaukset
- texsanell1
Nappaan heti kiinni aloitukseesi, vaikka unijukka jo ihanasti toivotti hyvää yötä. No joo, aamulla hajosi kahvisuodatinpussi roskiin laittaessa ja märät porot pitkin lattiaa,
Ei kun harjalla putsaamaan, ja eteisessä oli rikkakihveli, no sen hain ja sitten olikin lattiaharja ihan poroja täynnä. Sen kun huuhtelin, niin taas oli leipä loppunut, kun vasta perjantaina menen kauppaan.
Siitä sitten skonsseja tekemään, mutta ei niistä hyviä tullut, maistui sooda, mutta syötävä oli.
Ahvenpata oli mennyt mössöksi jaettaessa, maku oli kyllä hyvä, mutta esteettinen puoli oli kärsinyt. Ei siis järin onnistunut päivä,--- maalatessa iltapäivällä palautui sielunrauhani,...mutta ilta on ollut iloa täynnä:D - erkki vaa
Kelppaakos oikein vanha munnaus. Siihen aikaan vielä pennisilliini pistettiin pakaraan.
Terveyssisar käski vatsalleen lavitsalle makkaamaa ja sano että ole vaan renton
älä jännitä.Tein niinkun käskettiin eli olin rento.Mut niin kävi että kun se nainen sen piikin kankkuun iski kävi tälle ukolle vanhanaikaisesti. Pääs paukku
hävetti nii pirusti.- * * *
Minun ja toisen mokat tässä.
Olimme kylässä runsaan herkkupöydän ääressä. Mukana oli myös lakkoja, emännän itse pyydystämiä. Maku oli vähän outo, kun oli sokerin sijaan lipsahtanut suolaa.
Toinen tosi juttu oli, kun olin fysikaalisessa hoidossa, aamulla, ennen työpäivää.
Hoitaja jotenkin minua leipoi ja muokkasi, sitten minultakin pääsi henki elävästä, paukku, olkoon se kuinkakin brutaalia, mutta tutkimusten mukaan kukin yksilö erittää ilmaa päivittäin.
Hävetti minuakin.
- joutavoinen
Meinasi munaus tulla. Viime syksynä ostin isomman lisänäytön ja nyt näyttö pimeni enkä löytäny vikaa. Irrottelin johdot ja pyörittelin kapinetta käsissäni ja huomasin pienen katkaisijan symbolin siinä etureunassa. Siinähän se hipaisukytkin sijaitsi.
Olin huomaamattani hipaissut. Jo minä ajattelin kun en katkaisijaa löytänyt, että on outoa ettei katkaisijaa ole. Kyllä nolottais jos sitä huomenna olisin liikkeeseen vienyt. Kyllä pitäisi vähän näkyvämpiä ne katkaisijat ja symbolit olla. - rekkaamatta
On paha tapani puhua ääneen, vaikka olen yksin.
Siitä on siinnyt monta mukavaa ja noloakin tilannetta, mutta niissä on sittenkin se aidon ilon ja häpeilyn aihe joka myöhemmin vain huvittaa itseäkin.
Olin ostoksilla valintaliikkeessä. Pyörin siellä hyllyjen välissä ja etsiskelin koiralleni jotain herkkuja, vaikka se söikin kotiruokaa, joskus annoin muutoksena koiranmuroja.
Otin käteeni pussukan, katsoin ja laskin takaisin hyllyyn samalla todeten;" Ei Kalle näitä kuitenkaan syö".
Samalla selkäni takana huvittunut mies; "Enpä söisi minäkään". Hänellekin nauru maittoi kun selvisi että koirahan se Kalle. - naisen logiikaa
Ihana aloitus catteija ja tulipa mieleeni vanha mokani.
Mieheni oli rakennellut pihaamme tiileistä ulkogillin. Tulipa siihen sitten yksi, olikohan autonostaja, mutta ei sillä väliä, mutta vieras meille.
Mieheni kuitenkin viipyi ja pyysi minua sytyttämään tähän grillin tulen valmiiksi, että paistamme makkarat ja niin minä teinkin.
Olihan se ihmeellinen hökötys, joten sytytin puut.
Olihan meillä (ei minulla) sitten naurua, kun hän totesi kotiin palattuaan, että hyvä, ettei hän pyytänyt saunaa lämmittämään, sillä olisin pistänyt halkovajan tuleen!!
Hiivatin hökötyksessä oli alhaalla se puuvarasto ja puita olisi pitänyt nostaa ylös tulipesään, jonka päällä oli ritilä grillausta varten.
Toinen hassu moka kävi lapseni kanssa, jolla oli konttaava lapsi ja heillä tämä "pönttöuuni" ja sen edessä metallinen levy, joka esti kipinöiden lentämisen lattialle.
Siinä me naiset sitten puhersimme teippejä sen metallilevyn ympärille, että ei lapsi satuta siinä itseään, kunnes keksin, että miksi ei siirretä tämä levy syrjään, kunnes uunia lämmitetään ,koska silloinhan ei lapsikaan voi konttailla lattialla?? - nolottikohan mua
Montakokertaa kestää tankata bensaa diisselin sijaan?
No, kokeiltu on.
Hyvin lähti käyntiin ja kulki liki 100 km, kunnes piti sammuttaa auto ihan vain parkkiin.
Eipä suostunut kone uudelleen käynnstymään!
Siinä sitä ihmettelin,kunnes välähti!
Ei kun imemään tankki tyhjäksi, moottoriöljyä tankkiin ja huoltikselle, nyt kyllä sitten tankattiinkin diiseliä.
Eikä mennyt moottori pilalle, hyrrää edelleenkin kuormuri.- joutavoinen
Tämähän onkin nyt tosi paha munaus ja munaus sekin että moottoriöljyöä tankkiin ! Ja kun et sitä öljyä liikaa laittanut. Taitomies taisi olla tämä munaaja kun auto kuitenkin vielä hyrisee.
joutavoinen kirjoitti:
Tämähän onkin nyt tosi paha munaus ja munaus sekin että moottoriöljyöä tankkiin ! Ja kun et sitä öljyä liikaa laittanut. Taitomies taisi olla tämä munaaja kun auto kuitenkin vielä hyrisee.
Tämä ei ollut minun munaukseni vaan huoltoaseman, jonka tankkiin oli vettä päässyt bensan joukkoon. Minä kun sitä sekoitusta tankin täyteen tankkasin, niin matkalle jäin. No, hinausauton ja tankin puhdistuksen korvasi huotoasema.
- nolottikohan mua
joutavoinen kirjoitti:
Ei taitomies, vaan nainen olen, mutta mitäs sen, miehen töitä joutuu aina tekemään!
- jjoutava
nolottikohan mua kirjoitti:
Ei taitomies, vaan nainen olen, mutta mitäs sen, miehen töitä joutuu aina tekemään!
Ei taitomies olisi uskaltanut öljyä tankkiin laittaakaaan / osannut / onnistunut laitmaan sopivassa suhteessa.
Älkää ystävät välittäkö noista miinusteluista, joku kertoo päivän munauksensa tuolla tavoin.
- ei kapina man
Miksiköhän min tiekkarini säädöt on niin, ettei näy näitä tai - juttuja ollenkaan. Monet muutkaan vastarannankiisket eivät pidä munaauksena, että vain käytössä oleva kello on siiretty kesäaikaan. Ovatpa sitten syksyllä valmiina normaaliaikaan.
Kännykässäkin sama juttu, sekin näyttää tuntia liian vähän mut tähän tottuu.
Luin jostakin muualta näitä elettyjä munauksia ja mieleni syvyyksiin painautui erään äidin kertomus apteekkireissulta. Poika 3 vee kierteli tapanasa mukaan ja uteliaana eri puolilla sillä aikaa, kun äiti odotteli vuoroaan tiskille. Rauhallinen tunnelma särkyi, kun apteekin eteen kaarsi piipaa-auto ja poliisit singahtivat sisään sotisovassaan. Lapsi juoksi äidin turviin kauhun vallassa.
Moka oli siinä, että lapsonen oli painanut tiskin alla sijaitsevaa hälytysnappia!
No siitähän selvittiin, vaikka poliisi olikin sanonut pari tiukkaa sanaa poikaparalle.
Tässä kohtaa olisi siis pitänyt nauraa ymmärtäväisesti. Minä puolestani näin niin punaista, että höyrysin. Eikö todellakaan vanhemmilla nykyisin ole sen vertaa ymmärrystä, että estäisivät uteliaan kolmivuotiaan harhailut odotustiloissa, apteekissa tai missä muualla tahansa! Lapselle pitää antaa istumapaikka ja rauhoittaa hänet odottamaan siinä kuin muutkin. Missään tapauksessa ei ole mitään asiaa myyntitiskin toiselle puolelle.
Hän olisi myös voinut napata jonkun lääkepakkauksen ja panna poskeensa myrkyt, joista ei olisikaan selvinnyt poliisisedän toruilla.
Muutaman vuoden kuluttua nämä lapset mellastavat koulun penkeillä ymmärtämättä ollenkaan, mitä tarkoittaa paikallaan pysyminen ja rauhoittuminen.
Ja sitten erotetaan opettaja, jonka epätoivottu tehtävä on yrittää rauhoittaa "toimintatarmoinen" nuori.- tekevälle sattuu
Hävettää vieläkin mokani. Käyn aika usein sairaalle ystävälleni kaupassa.Taas oli sellainen reissu edessä samalla otin oman roskapussin autoon, että heitän sen roskiin, mutta kuinka ollakkaan se jäi autooni. Kaupasta suoraan ystäväni luo koska minulla oli kiire. Ojensin ostokset ovelta ja kerroin, että minulla on lääkäri en ehdi sisälle.
Illansuussa ystäväni soitti ja sanoi; "Minulla on kyllä roskia ihan omasta takaa, mutta olisko ostokset vielä jälellä alkaa olla nälkä." Siellähän ne ostokset autontakakontissa olivat ja roskat ystävällä. Ystävän lohdutti töppäystäni ja totesi tekevälle sattuu. - 15.04
Tämäkin tapahtui eräänä päivänä...
Olin nuori ja nätti tansseihin Bottalle oli ajatus, meikatessa laitoin esiliinan ettei valkoiset alusvaatteeni tahriinnu.
Esiliina oli sellainen 'lappu'liina edessä, kukallista kangasta.
Sitten tuli kiire kun oli sovittu aika bussipysäkille toisten nuorten kanssa, ja juosten sinne menin.
Ostettiin liput ja aloin riisumaan A-linjan kesätakkia ja siinä se olikin yllätys pusero ja esiliina herran pieksut sain äkkiä takin napit kiinni ja bussilla kotiin ja seuraavalla takaisin.
Mukavat tanssit ja tanssittajat, muutama oli huomannut ystävättärien lisäksi että säntäsin ulos, pakko oli kertoa! ;-DDD.
Joku ehdottikin että tule vaan seuraavalla kerralla ujostelematta sisälle siitä voi tulla muoti, en ollut niin rohkea, vaikka rohkaisijoita riitti.- Makriina ek
Meidän firma oli aikanaan kamalassa avokonttorissa, missä jokaisella oli oma pilttuu puolitoistametrisistä seinämistä koottu.
Ulko-oven tuntumassa oli takkinaulakot. Eräs työtoveri tuli kiireisenä aamuna töihin, heitti takin naulaan ja katsoi itseään peilistä. Alushameessa!
Sen sijaan, että olisi ottanut takin naulakosta ja lähtenyt kotiin mekkoa hakemaan, hän kiljaisi kuin hinaaja siinä peilin edessä. Joka karsinasta nousi pää ja silmapari, niin että työtoverin KAAMEA (?) moka selvisi koko konttorille.
No ihan sievä alushame. Päät vajosivat takaisin kuin hylkeet avantoon ja daami lähti hakemaan mekkoa.
- Ramoona*
Miksei sitä nättinä ja nuorena passaa vähän viuhahtaakin, suosiota saa. Olin vilkkaan kuopuksen kanssa uimahallin suihkussa, kun pikkutenava lähti säntäämään kohti altaita. Minä nappasin hätäpäissäni pyyhkeen ympärilleni miten kuten, ja juoksin lapsen perään. Siinä vauhdissa pyyhe irtautui niin, että vain etumuksen sain pidettyä peitossa. Pitipä sattua siihen lähialtaaseen eläkeläisten vesijumppa, ja papat taputtivat innolla käsiään...kai sen takia, että sain lapsen kiinni ajoissa.
Olin jo mummo, kun kietaisuhameeni nauhat aukenivat ja hame levisi kävelytielle ympärilleni, kännykkään olin puhumassa juuri ja toisessa kädessä koiran hihna. Ei sattunut muuta yleisöä paikalle, vain pikkupoika ajoi fillarillaan ihan pokkana ohi. Kävipä minullekin kävi kerran moka roskapussin kanssa. Tarkoitus oli heittää kauppaan mennessä viedä roskat. Pussi oli jo valmiina tiskipöydän edessä.
Siihen se unohtui ja kaupasta tullessa laskin kauppakassin sen viereen. Kävin kai vessassa tai jotain ja sitten viemään roskapussia
Nappasin kun nappasinkin väärän pussin. Käydessäni purkamaan kauppakassia totuus valkeni. Mitä minä nyt teen?? Meillä on kaiken lisäksi sellaiset maan alle upotetut syvät säiliöt ja pahaksi onneksi ne oli äskettäin tyhjennetyt.
Miehistä järkeä ja apua tarvittiin, ja se apu tuli naapurin Ramlta. Autotallissaan hänellä oli pitkä rima, jonka päähän hän laittoi nakutteli naulan ja sillä onki kassini turvaan. Minua nolotti, mutta naapurilla oli kylläkin hauskaa.
Muistelipa välillä jälkeenkin päin sitä.tuossa kun muuttelee lauseita jää ylimääräisiä sanoja sinne tänne, kenkuttaa tuollainen mokailu itseä.
- joutavoinen
Nolottaa vieläkin niin ettei oikein kehtais kertoa, mutta kerron kuitenkin. minulla oli uudet shortshit joissa oli mitenkuten sopiva vyötärö. Kun ohitin kävellen tinurin terassia joku tuttu huuteli sieltä vitsiä minulle niin nauramaan pärähtäissäni housut valahti nilkkoihin. Yritin väkisin nauraa mukana vaikka väkinäistä se hohotus oli kun minulla oli Mikki kuvioset kalsarit alla, ne oli niin lapsellisen näköiset.
- texsanell1
Olin nuorena ensimmäisessä työpaikassani laivanvarustamossa ja hoidin puhelinvaihdetta kesälomasijaisena. Ensimmäisenä aamuna soitti lentoosaltolta Kalle niminen mies ja sanoi *morjens* tilaten puhelun Köpenhaminaan.
Noo, seuraavana aamuna soitti jälleen samanlainen miesääni, jolle vastasin *ai, morjens!* Tauon jälkeen yskäisi mies ja ilmoitti olevansa konsuli Norgberg ( varustamon pääjohtaja)
Olisin voinut vajota maan alle, selitin vain luulleeni hänen olevan Kalle.
Työ ei siitä onneksi kärsinyt, olin siellä kunnes jäin äitiyslomalle nuorimmaiseni syntymään. Huh, vieläkin muistan miten kamalaa se hiljaisuus oli ! - texsanell1
p.o. kons. Nordberg
- no jopas
oli moukkamainen pääjohtaja kun ei sanonut kuka soittaa.
- texsanell1
Ei konsuli Nordberg ollut moukkamainen! Hiljainen hieno mies pikemminkin. Hän ei ehtinyt sanoa kuin
*god morgon* kun minä jo pamautin, että *morjens*
Munaus oli täysin minun puolellani! - jjoutava
Munaus tuli taasen kun yhteys Soneran laajakaistaan katkesi päivällä. Soitin sinne sanoivat, että on paikallinen vika, sitä korjataan kiireesti. Siinähän se oli munaus kun en muistanu että viime kesänä sain DNA mokkulan mökkireissuille.
Nyt vasta muistin sen ja kytkin mokkulan läppäriin niin jo toimii taasen. Siinä sitten kun manailin yhteyksien puutetta huomaan taasen uuden munauksen. Nyt huomaan, että täällä on pärjätty ilman minua aivan hyvin. Turha se on yhteyksien puutetta manailla. Antaahan poikien korjailla sitä paikallista vikaa.- joutavoinen
Nyt huomasi että Soneran paikallinen laajakaistayhteys toimii ja mökillekin voin tämän läppärin viedä, kun sekin DNA mokkula toimii. Lehdessä luki että Sonera on varmatoimisin laajakaista. Munauksia voi tulla heilläkin.
- 11 - 27
Tämä on parin vuoden takainen kommellus tai ainakin nolo tilanne.
Oltiin puolison kanssa liikkeellä Itä-Suomessa ja majoitus oli maatilalla navetan vintillä, jonne isäntä oli rakennellut majoituskoppeja, joita erotti toisistaan lautaseinä.
Palattiin keskiyön tienoilla ja kulttuuripitoista iltaa ruvettiin saattamaan päätökseen yhdessä vuoteessa ja Amorin parissa. Tulihan siinä ääntä, sängyn natinaa ja vähän muutakin.
Kun meno oli parhaimmillaan, kuului aivan korvan vierestä seinän takaa rykäisy. Lautaseinä ei tosiaan ollut paksu. Huomautus läsnäolosta ei enää säikäyttänyt, sillä muutamaa sekunttia myöhemmin hillitön raukeuden tunne pysäytti menon.
Aamulla nähtiin naapurikin. Ei ollut huomaavinaan, vaikka varmasti tunsi. Osoittautui kaiken lisäksi, että oli englantilainen keski-ikäinen herrasmies, ilmeinen maailmanmatkaaja.
Sai ainakin kertoa kotiin palattuaan, että täällä korpien kätköissä on yli seitsemänkymppisilläkin vielä täysi veto päällä. - 5+12
Olipa elämänmakuinen tarina, mitäs noloa tuossa !
Matkoilla natisevat huterat sängyt voivat olla pieni kiusallisuus, kotona sentään on tukeva peti. Lomamatkoilla rentoudutaan ja pidetään hauskaa kaikin tavoin, hyviin sänkyihin pitäisi satsata majoitusliikkeidenkin. Vaikka eipä ilon äänet naapuriakaan yleensä häiritse, ellei tarvitse koko yötä niiden takia valvoa.
Patjan voi vetäistä lattialle, siinä ei niin temmellyksen äänet kuuluu. Matkailuvaunun pyörien alle voi laittaa kiilat ja vetää antennit sisään, ettei keinunta kieli puuhia...konsteja on ja kantapään kautta opittuja.
Mikä ettei seitsenkymppisillä veto säilyisi, eläkeiässä on enemmän aikaa toinen toisilleen , ja kulttuuria se on lemmenkulttuurikin.- vaunuileva pöljä
Ongelman tuntevat tosiaan asuntovaunuilijatkin, kun vaunu on neljän metrin etäisyydellä toisesta vaunusta ja ääni kuuluu helposti.
Niinpä moni heistä - ja joukossa on muuten paljon 70 -ikäisiä - voi esittää kiitoksen sanoja edellä esitetystä neuvosta.
- Omituinen otus
Olenkohan mää rauhoittunut, kun en muista, ainakaan just nyt, viimeaikaisia kommelluksia, vaikka kyllä niitä varmasti on. Mutta aikanaan muussa työssä niitä sattui runsaasti meikäläiselle, jostain syystä. Kertoilin niitä aina muille naureskellen omaa hölmöyttäni kunnes sitten huomasin, että miksiköhän muille ei tapahdu koskaan mitään. Nooo, kyllä heillekin sattui ja tapahtui, kaikki eivät vain pysty noloja tilanteita käsittelemään niin, että kehtaisivat ne ääneen muille aukaista.
'Pahin' (siksi kun osallisena oli joku muukin kuin minä itse) oli kai se tilaisuus, jossa alkumaljat jaetuani vein sellaiset myös lavalla soittavalle orkesterille. Taitavasti puikkelehtien soittajien, soittimien ja muiden härveleiden välissä sain täyden maljatarjottimen pysymään tasapainossa, kunnen viimeiselle tarjottuani kävin poistumaan hänen takapuoleltaan pois lavalta. Varoin häntä enkä huomannut, että näyttämön suojaseinä oli liian liki - naps - ja loput 3-4 skumppalasia olivat rumpalin niskassa. Siinä tilanteessa ei selvinnyt, kumpi pelästyi enemmän, mutta ainakin shokki oli molemmille totaalinen.
Jälkitilanteessa, sitten kun vieraille tarjoiltiin jo kahvia, yksi vieraista murjaisi pöytäkunnalle, että "varokaa, se kaataa niskaan". Jotakuta olisi kai itkettänyt, mulla oli yhtä hauskaa kuin pöydässä naureskelevillakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083306Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872