Fiat Stilo engine fault/apua kaivataan

stilo2

Minulle on tullut nyt ensi kertaan pari kertaa engine faultia/failurea . Ekan kerran vein paikalliseen korjaamoon, sanoivat että sanoo jtn että ilman otossa vikaa, vaihtoivat ilmanottoanturin ja sen jälkeen kului n. 1kk ja taas alkoi palaamaan.No vein takaisin liikkeeseen ja sanoivat että ei mitään vikaa että nollattiin jälleen. Tästä muutama päivä ja taas vilkkuu!. No on se kai parasta viedä autokeskukseen tarkastamaan mitä siellä on vikana. Sanoivat että veloittavat 105euroa siitä,että selvittävät vian. Luonnollisesti vian korjaus on kallista, joten sen teen muualla. Onko kellääkään hajua mitä tuolla voi olla vikana. Noi engine faultit alkoi sen jälkeen kun olin viennyt ton auton määräaikaishuoltoon (atoyhuolto), jossa vaihtoivat sytytystulpat öljyt yms.Moottorina on 1.2. Ennen tätä episodia oli kulunut lähes 9 vuotta ilman vian vikaa. Toivottavasti päästään helpolla.

21

7813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koodikoodi

      ebaysta obd-usb johto ja katso koodit itse fiatecuscanilla. Varmaan liittimien puhdistusta kaipaa ...

    • stilo2

      aina häipyilee välillä toi vikakoodi. tuli ajettua pari päivää ilman ongelmia ja taas iski.

      • stilomies-2

        meikän edellisessä stilossa oli tuollainen ilmiö, en kallistanut edes korviani sille. Mokoma merkkivalo syttyi silloin tällöin ja sammui ihan itsekseen. Mitään kummempaa ei tapahtunut. Ennen katsastusta irroitin akun 10 minuutiksi ja sillä siisti. Remontteihin ei mennyt euroakaan. Ei muuta kuin ajoa. Nykyisessä stilossani ei ole ollut vain vikaa ja mittarissa on nyt 90tkm. 6 kertaa vaihdettu öljyt ja suodatin ja siinä kaikki mitä on tehty huoltoja, eikä ole nähnyt merkkikorjaamoa kuin ensimmäsessä huollossa. On meinaan huippulaite.


      • stilomies-2
        stilomies-2 kirjoitti:

        meikän edellisessä stilossa oli tuollainen ilmiö, en kallistanut edes korviani sille. Mokoma merkkivalo syttyi silloin tällöin ja sammui ihan itsekseen. Mitään kummempaa ei tapahtunut. Ennen katsastusta irroitin akun 10 minuutiksi ja sillä siisti. Remontteihin ei mennyt euroakaan. Ei muuta kuin ajoa. Nykyisessä stilossani ei ole ollut vain vikaa ja mittarissa on nyt 90tkm. 6 kertaa vaihdettu öljyt ja suodatin ja siinä kaikki mitä on tehty huoltoja, eikä ole nähnyt merkkikorjaamoa kuin ensimmäsessä huollossa. On meinaan huippulaite.

        Lisäys. tulipa typo häiriö sormeen. Piti olla: ei vian vikaa


    • stilo2

      kiitokset! luulen myöskin, että toi on tollanen tyypillinen "ei vika" joka tulee silloin tällöin.

    • stilo130mw

      Jaa.. syökö paljon öljyä?

    • stilo2

      ei syö, vein auton korjaamolle ja kysyin mikä voisi olla vikana. No sieltä todettiin että vikakoodit näyttävät tulevan aina kun on alle 5 astetta joten jokin kosketushäiriö. Kiristettiin piuhat ja yms. ja kaikki muut näyttivät olevan kunnossa.

    • Stilo-03

      Mulla sama ongelma, mutta nykii myös ajossa oudosti. Katsottu testerillä, joka ilmoitti sýtytyspuolissa olevan jotain häikkää. Montako näitä puolia on ja pitääkö ne vaihtaa kaikki kerralla? Vikakoodit nollattu pariin kertaan, mutta silti syttyy keltainen moottorivalo ja huutaa engine faultia.

      Korjaamolla sanottiin että ihan hyvin voin ajaa autolla, vaikka se nykiikin. Pitää vaan kiinnittää huomiota että jos alkaa nykimään pahasti, niin sitten huoltoon, ettei katalysaattori mene. Ajamisesta nykivällä autolla on kyllä nautinto kaukana.

      Onkohan tuollainen puolien vaihto kalliskin operaatio, jos ostaa puolat itse?

      • vaihtoon

        ei ole vaikea vaihtaa itse, tulppien päällä yhdellä pultilla kiinni. Esim. Motonetista osat. Voi vaihtaa yks kerrallaan, mutta voi mennä pienin väliajoin muutkin vanhat sököks. Yhteensä niitä on neljä.


    • Stilo-03

      Kiitos avusta! :)

      Itse en osaa vaihtaa.. en edes tiedä missä tulpat sijaitsevat, naisihminen kun olen. ;)
      Motonetista ei kyseiseen malliin puolia löydy, joten etsintä jatkuu.. hinnoissa on kovastikin eroja.. kysyin Autokeskukselta puolan kappalehintaa ja he vastasivat 121eur.. olen netissä nähnyt puolia alle viidenkympin..
      Onko sillä puolan hatun värillä oikeasti väliä??

    • Stilo-03

      Kiitos taas. :) Olen autolla nyt ajellut pieniä matkoja, mutta eilen teki sitten sen että piipitti pienin väliajaoin engine faultia ja mottorivalo vilkkui. sammui kaksi kertaa ajossa, tosin liikennevaloissa, mutta lähti käyntiin kun starttasi uudelleen. Heitti vikakoodina myös kertaalleen high temperature ja lämmöt nousi ihan tappiin, mutta kun käynnisti, niin ei mitään ongelmaa. Huomenna huoltoon.. maksaa varmaan miljoonan, mutta kuka tuollaista moottorivikaista haluaisi ostaakkaan.. Laitan kuntoon ja myyn sitten pois.

      • vaihtoon..

        voi olla myös ilmakuplia jäähdytysnesteiden seassa ja ei siksi jäähdytä kunnolla. Melko pikkujuttuja korjaamolle, joten ei maksane ihan täyttä miljoonaa.


    • Stilo-03

      Hienoa kun saa täällä asiallisia vastauksia. :) Katsotaan mitä autosta selviää kun sen huomenna huoltoon vien. mikäli enää startttaa. Tänään lähti vasta kolmannella yrittämällä käyntiin ja ajo oli todella nykivää

      • Stilo-03

        Kaikin puolin ollut nyt tyydyttävää ajoa Stilolla sytytyspuolan vaihdon jälkeen. Yksi puola vain vaihdettiin.

        Nyt kuitenkin muutaman kerran mäessä seistessään (keula ylöspäin) on heittänyt vikakoodina low oil temperature/pressure. On hävinnyt kuitenkin heti, eikä ole ajossa vikaa ilmoittanut. Öljyn taso on tsekattu ja se ok. Mikäköhän voisi olla, vai onko taas noita perussähkövikoja, eikä niihin kannattaa sen enempää kiinnittää huomiota kun varotusvaloja ei syty?

        Tänään lähtiessäni tasaiselta alustalta, lämpimästä tallista, ilmoitti vikakoodina Low oil pressure. Stop engine. Sammutin moottorin ja käynnistin uudelleen, eikä vikakoodia tullut. Jääkö nämä varoitustekstit vikamuistiin, eli tuleeko katsastuksessa hylky, jollen käy nollaamassa vikamuistia ennen sitä?

        Myös startatessa auton putkesta tuleva pakokaasu on aika sankkaa, mutta hälvenee noin minuutin jälkeen käynnistyksestä. Hmmm?


    • Harri0707

      Fiat Stilo vm 2004 nyki kiihyttäessä. Vian syynä oli 1. sylinterin puolan liitin. Ilmansuodatinpaketti, joka koneen päällä, oli yksi kannake murtunut ja painannut puolan liitin osaa murtaen sen. Korjaus: pikaliimalla puolaan osa takaisin kiinni ja teippivahvistus. Pistoke takaisin kiinni. Tuli samalla vaihdettua kylläkin uudet tulpat, koska epäilin ennakkoon puola vikaa, jonka tulppa olisi mahdollisesti paljastanut. Yllätys oli, että kaikki tulpat olivat kuitenkin hyvässä kunnossa vaikkakin nykimistä kiihdyttäessä esiintyi. Toivottavasti tästä vinkistä jollekkin apuja.

    • GFC-XXX

      Minulla nykii Stilo varsinkin kun pysähtyy risteykseen ja lähtee siitä liikkeelle. Tämä silloin kun auto on lämmin, kylmänä ei ongelmaa. Moottorin sytysyksikkö siirrettiin vähän erilleen moottorista koska lämpö kuulemma vaikutti siihen jollain tavalla. Moottorin keltainen valo palaa koko ajan mutta ei se haittaa muuta kun katsastukseen pitää saada nollattua.

      • AGM2010

        Mielenkiintoinen pointti tuo yksikön siirto viileämpään. Mulla tekee samaa, kylmänä toimii hyvin, mutta 10 kilsan jälkeen alkaa pätkiminen. Otin liittimet irti ja koitin mekaanisesti puhdistaa, ei apua. Vikakoodia A1600 ja 1601. Ostin Motonetista testerin jolla auton saa nollattua ja uudelleen sitten käymään. Vika vain ilmaantuu uudelleen 10-15 kilsan välein.


      • AGM2010

        Puolat uusittu, mutta sytkäyksiköstä oli 2 nastaa hieman upoksissa. Ilmeisesti saanut kuumuutta jossain vaiheessa. Nykiminen alkoi toissa kesänä, melko kosteaa oli.


    • Kaksimuutosta

      Onhan noi oman aikansa parhaimmistoa, mutta nyt elellään modernimpaa aikakautta ja totta puhuakseni juurikin Fiatin aion hankkia. Kaks syytä:

      1) Italialaisten laatu on kovasti parantunut.
      2) Saksalaisten ja japanilaisten laatu on tullut perä edellä vastaan...taakse jäivät

      • Rem

        Kuule katsoppa tarkemmin sitä fiiua sen moottori opel 🤗


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      4978
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3289
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2326
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      238
      1442
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1190
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1158
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe