Sopiva häkki?

WeedHopeanuoli

häkki on 37x43 iso onko se sopiva kahdelle gerbiilille?

9

196

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Täyttää just eläinsuojelulain minimin, mut aika naurettavan pieni :/ Luonnossa gerbiileillä on kuitenkin rajattomasti tilaa, niin kyllä kotiinkin kannattaa hankkia ehdottomasti niin suuri kuin vain pystyy. Esim hän:
      http://www.aavehaltian.net/Muuta/gerbiili.html
      (virallinen kasvattaja) Suosittelee 80x35 pohjaa eli puolet isompaa. Yleisesti minimimittana suositellaan 60x30x30

• WeedHopeanuoli

Ok.

• WeedHopeanuoli

Mutta olen kyllä huomannut pienempiäkin häkkejä gerbiileille. ja jos niitä juoksuttaa pari kertaa päivässä huoneessa vapaana eiköhän se riitä niille?

• Aksuzz
        WeedHopeanuoli kirjoitti:

Mutta olen kyllä huomannut pienempiäkin häkkejä gerbiileille. ja jos niitä juoksuttaa pari kertaa päivässä huoneessa vapaana eiköhän se riitä niille?

Mielestäni tuo on aivan liian pieni! Jos ostat gerbiilejä, sinulla pitää olla myös rahaa ostaa isompi TERRAARIO. Ei häkki.
        Itsellä on 70x35 ja isomman haluaisin.

• Jeko
        Aksuzz kirjoitti:

Mielestäni tuo on aivan liian pieni! Jos ostat gerbiilejä, sinulla pitää olla myös rahaa ostaa isompi TERRAARIO. Ei häkki.
        Itsellä on 70x35 ja isomman haluaisin.

SIIS OIKEESTI GERBIILEILLE VOI OLLA MYÖS HÄKKKI JA TUO ON JUURI SOPIVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• KokemusGerbiili

Jeko:

Gerbiileillä EI VOI olla häkkiä. Gerbiilit alkavat nakertaa kaltereita ja seurauksena on haavat gerbun kuonossa ja pahimmassa tapauksessa hampaat voivat vääntyä ja gerbu joudutaan sen takia lopettamaan, koska ei pysty syömään.
      Myös gerbiilien häntä voi jäädä kaltereiden väliin jumiin.
      Gerbiilit heittävät purut pois häkistä jolloin tulee aina tarve lisätä purua ja siivota lattiaa.. Purua pitää olla 15-20cm.

• Kyllävoiolla

Gerbiilille voi olla kalterihäkki jos ostaa sinne tarpeeksi virikkeitä koska sen takia se alkaa jyrsimään häkin kaltereita koska se on tylsistynyt 😐!!

• Mitävoisintehdä

Mutta purua täytyy olla 20 cm

• Na132

Gerbiilini asuvat vanhassa akvaariossa, 170-litraisessa. Korkeus on hiukan yli minimisuosituksen, mutta nuo tuntuisivat tahtovan vielä lisää korkeutta. Ajattelin korottaa sitä vanhalla lintuhäkillä. Pinnaväli on sentin. Nuo pullerot eivät sentin raosta karkaa millään, mutta voivatko ne kuristua siihen? Siis että saisivat pään läpi, mutteivät takaisin?

Tai onko muuta syytä, miksei terran päälle voisi tuollaista häkkikorotusta tehdä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      167
      7457
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4228
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      3838
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      151
      3235
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2986
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      49
      2599
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2376
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2059
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      2015
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1916
    Aihe