kumivene kalastuskäytössä

Kumi-vene

Tervehdys

Olisi pieni avunpyyntö paikallaan. Harkinnassa kumivene perämoottori kalastuskäyttöön ja vesille liikkumiseen ( esim vaikkapa tälläinen paketti http://www.marinekauppa.com/product/1985/suzumar-ds230--suzuki-df5s-venepaketti ) . Kumiveneistä ei aiempaa kokemusta, joten ihan noviisina kyselen.

Mitäpä moisesta paketista sanotte kyseiseen hommaan ? Tarkoituksena päästä vaivattomasti paikasta a paikkaan b. Välillä vähän pisempiäkin siirtymätaipaleita. Vauhti ei ole ratkaiseva tekijä, vaan kuljetettavuus auton kanssa määrittelee paljon. Tietysti jonkinlainen lasikuituvene olis parempi, mutta se ei tällä hetkellä käy säilytys ym syistä. Budjetti jotakuinkin maksimissaan tuon verran. Moottorihan vissiin on aikas laadukas peli, veneestä ei mitään havaintoo.

Kaikki hyvät vinkit otetaan kiitollisena vastaan.

4

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjep......

      Erittäin hyvä paketti joka on erittäin vakaa ja edullinen käyttö kustannuksilta. Tuon kokoinen vene on nopea täyttää ja tyhjentää, jos siihen sisältyy riittävän tehokas käsin pumpattava pumppu. Itselläni on Mercurin 430 pitkä kumivene ja siinä 20hv moottori. Ensimmäinen paketti oli noin kaksitoista vuotta käytössä joka toimi moitteetta .Uusi vastaava ollut kolme vuotta joten kokemusta on. Koska kalastelen merellä ulkosaaristossa asti niin kyseinen suzumarin kokoinen paketti on mielestäni lähinnä saaristo ja järvi käyttöön sopiva. Kyseisen paketin vene on erittäin laadukkaan tuntuinen ja virheettömästi tehty ainakin päältäpäin katsottuna.

    • Meta 380

      Tietenkin löytyy koottavia eräveneitä kuten esim. Zegul...

    • Merelle kans

      Sama paketti käytössä, mutta mistä vinkit hyvistä vesillelasku paikoista Sipoo-Tammisaari jos täyttä venettä kantaa mukanaan eikä pussia?

      Vene on pieni mutta kätevä yksin käsitellä.

    • Karhu295

      Ei kellään satu olemaan Karhu 295 -venettä? Joku pölli omastani pohjan alumiinilevyt, ja pitäisi saada uudet, mutta mistähän löytäisin mitat... Varmaan on olemassa myös joku jolla on jäänyt hyvät pohjalevyt yli kun itse kumivene on mennyt rikki, mutta sitä kaveria tuskin löytää millään :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe