Kirje?

Spulle

Olisiko ihan typerä ajatus kirjoittaa ihastukselle kirje omista tunteista ja aatoksista? Mitä ihastus mahtaisi ajatella asiasta..?

Mitä SINÄ ajattelisit, jos saisit kirjeen, missä joku kertoisi omista tunteistaan?

Vai pitäisikö aikuisten osata puhua kasvotusten tunteista ja muista asioista? En ole ennemmin kirjettä kenellekkään kirjoittanut.. Haluaisin "kokeilla" tälläistä vaihtoehtoa. Saisin ehkä koottua ajatukset järkeviksi lauseiksi kirjeen avulla ja saisin sanottua asiani.

Mielipiteitä?!

45

3470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joojeejaajuu

      MINÄ ajattelisin, että se on hieno ele. Luultavasti olisin ekstaasimaisessa tilassa viikon ajan.
      Kirjoita se kirje käsin..sama se onko harakanvarpaita vai suttunen kauno.

    • nainen1231

      Itsekin pitäisin ääriromanttisena tekona, jos joku kirjoittaisi minulle rakkauskirjeen. Tärkeintä on kai, että tavalla tai toisella saa ajatuksensa tuotua ilmi.

    • yx nainen

      Olisi aivan ihanaa saada tuollainen kirje...

    • Suuret tunteet

      Olenkin kirjoittanut...joku sai sen joskus menneisyydessä

      • Sillaikin voi käydä

        Helpottaa myös omien ajatusten käsittelyä ja nostaa "kissan pöydälle"
        Asiat selviää -tai sitten ei.
        Toinen voi olla liian kiltti sanomaan tylysti...jää tänne palstalle hillumaan ja haaveilemaan...


      • Anonyymi

        Vittu kun pikkusisko tekee jotiq kirjettä kun on 3kuokakl nii mietin et mitäköhän kusta


    • kirjeetön1

      Se olisi ihan mahtava juttu tässä sähköposti/ tekstiviestikrääsä aikakaudessa. Sydän varmasti halkeaisi jos kirjeen mieheltä saisin. Toiveajattelua... :)

    • estipotana

      Kiva ajatus. Sellainen posti etana.

    • Spulle

      Minustakin olisi mahtavaa saada sellainen kirje!

      Mutta mitäs mies ajattelee, jos nainen kirjoittaa hänelle kirjeen? Onko sillä merkitystä kuinka päin se menee? Naisista ainakin olisi ihana saada kirje, mutta entä miehistä?

      Varmasti kirjoittaisin sen käsin. Minusta kirje on paljon henkilökohtaisempi asia ja itse ainakin arvostaisin sellaista enemmän kuin vaikka sähköpostia tai tekstiviestiä. :)

      • esta potana

        Mahtavaa.

        Mutta aivan yhtä upeaa olis, jos sais facebookiin viestin, että joku rakastaa.


    • 8+15

      Kaikki sanoo täällä, että voi kun ihanaa kun saisi kirjeen ja samalla unelmoi että se kirjeen lähettäjä on juuri se ihannekumppani, mutta mitä jos mietittäisiin sitä todennäköisempää skenariota, että se kirjeen lähettäjä on juuri se ihminen keneltä et kirjettä haluaisi. Entäs sitten, varmasti naiset ainakin tylyttäisi miehen.

      • hupsukkana

        Niin, tästä mäkin haluaisin kuulla enemmän. Tai en ehkä sanoisi noin tylysti, että en haluaisi kirjettä juuri siltä tyypiltä, vaan se tyyppi kirjeineen ei herätä minkäänlaisia tunteita. Miten siihen suhtaudutte?


      • onkohan ihanaa

        Niin, esimerkiksi todellisuudessa ihminen, joka ei ole sinuun yhteydessä kuin pakosta, mutta sinä unelmoit hänestä. Eli yksipuolinen "rakkaus" tai muu harha kyseessä ja saa kirjeen, jonka kirjoittaja kuvitteli imartelevan, mutta saaja ei. Roskikseen välinpitämättömästi vai ritarisi ratsullaan saapuisi luoksesi? Jos vihasi jo valmiiksi, niin vihaisiko vielä enemmän? Jos rakasti, niin rakastaisiko vielä enemmän?
        Kuulemma tekstareissakin nainen onnistuu harhauttamaan pahasti. Siinä kun ei pääse näkemään ilmeitä, joutuu pissityksen uhriksi, vaikka nainen se uhri väittää olevan.


    • Anna mennä ;)

      Syteen taikka saveen, tytöt tykkää. Mut ei liikaa lässyn lässyn -juttuja..

      • Spulle

        Jep, pakko kokeilla. Ei, ei liikaa lirkuttelua. Asiat haluan sanoa selkeästi ja selvästi, paljon on puhuttavaa.

        Tytöt tykkää, ihan varmasti! En epäile sitä ollenkaan. Jo ajatus siitä, että mies olisi uhrannut aikaansa ja ajatuksiaan kirjeen kirjoittamiseen, vakuuttaa!
        Mutta edelleen mietin sitä miesten kannalta? Onko sillä merkitystä, jos nainen kirjoittaa miehelle kirjeen?

        SINÄ mies joka tätä luet, kerro mielipiteesi. :) Ottaisitko asian miten?
        Kaikkien mielipiteet tietenkin kiinnostaa! :)


    • Spulle

      Niinpä, mutta otan sen riskin ja kirjoitan kirjeen.
      Omassa tilanteessa molemmat pitävät toisistaan, mutta on paljon asioita kerrottavana ja tunnustettavana. Tällä tavalla saisin kaikki haluamani asiat kerrottua.

      En tiedä mitä toinen siihen sanoo tai mitä ajattelee, mutta se toivottavasti pian selviää..

      Mutta totta, jos itse saisin kirjeen henkilöltä johon ei ole suurempia tunteita.. Se olisi varmasti vaikea tilanne, mutta täytyisi rehellisesti henkilölle kertoa mikä tilanne on.
      Toivotaan parasta.

    • ..........

      Itse kirjoitin kirjeen ihastukselleni, jonka tunteista en tiedä yhtään. Nyt vaan mietin, että uskallanko lähettää sen. Kirje on jo kirjekuoressa, osoite on kirjoitettu ja postimerkki laitettu, mutta vielä pitäisi uskaltaa lähettää se.

      • Spulle

        Varmasti vaikein osuus on se, kun kirjeen pitäisi antaa/lähettää henkilölle. Itse en halua olla paikalla, jos ja kun henkilö sen lukee.
        Mutta mitä Sulla on menetettävää? :) Enemmän sua jäisi se harmittamaan, jos et kirjettä kyseiselle henkilölle lähetä! Jos et lähettäisi kirjettä, voi olla ettet saisi tietää toisen tunteita.

        Mitä tapahtuu sen jälkeen, se selviää sitten. Parempi katsoa kuin katua? Eikö se niin mene? ;)


    • mies vastaa

      Kirje on mielestäni hyvä idea; olen itsekin kerran ihastukselleni kirjoittanut. Kullakin on oma makunsa, mutta itseäni ei haittaisi ollenkaan pieni lirkuttelu. Huumoria saa olla mukana tottakai, kunhan vastaanottaja sen varmasti ymmärtää. Ehdottomasti kannattaa olla käsinkirjoitettu ja hyvin suunniteltu kirjeen värimaailmaa ja tekstin tyyliä sekä asettelua myöten. Itseeni eivät ehkä vetoaisi siirappiset runot tai hellyttelysanat, vaikka ei niistä kiinnostus lopahtaisi, jos sellaisia sisältävän kirjeen ihastuksen kohteelta saisin. Pituudesta en sano mitään, pääasia että kirjeessä tulee asiat selkeästi ilman kiertelyä ja kaartelua tjms. :) Eli ilman muuta kirjoitat! Arvostaisin itse todella paljon naista, joka viitsii tehdä aloitteen ja nähdä vaivaa kirjeen kirjoittamisessa.
      Pari kysymystä vielä:
      Miten aiot antaa kirjeen ihastuksellesi?
      Tunnetteko hyvin entuudestaan vai oletteko miltei tuntemattomia toisillenne?

      • Spulle

        Kiitos erittäin paljon mielipiteestäsi! :) Siitä oli paljon apua! Kiitos.
        Itsellä on pääasiana saada kertoa omat tunteet, ajatukset ja mielipiteet. Ehkä sen jälkeen voisin laittaa hieman lirkuttelua. :)
        Varmasti joudun kirjeen aloittamaan monta kertaa uudelleen, että saan mieleiseen järjestykseen ja haluamani näköiseksi, mutta se ei haittaa, se on sen arvoista.

        Luultavasti annan suoraan sen hänelle, kirjekuoressa, mutta pyydän häntä lukemaan sen vasta myöhemmin. En halua olla paikalla, kun hän sen ensimmäistä kertaa lukee. Hän saa rauhassa miettiä asioita sitten.
        Tunnen hänet entuudestaan aika hyvin. Pidämme toisistamme, mutta haluan selvittää mikä tämä tilanne on. Haluan kertoa kuinka paljon hänestä pidän sekä sen, että olen valmis syventämään meidän tilannetta.


      • Anonyymi
        Spulle kirjoitti:

        Kiitos erittäin paljon mielipiteestäsi! :) Siitä oli paljon apua! Kiitos.
        Itsellä on pääasiana saada kertoa omat tunteet, ajatukset ja mielipiteet. Ehkä sen jälkeen voisin laittaa hieman lirkuttelua. :)
        Varmasti joudun kirjeen aloittamaan monta kertaa uudelleen, että saan mieleiseen järjestykseen ja haluamani näköiseksi, mutta se ei haittaa, se on sen arvoista.

        Luultavasti annan suoraan sen hänelle, kirjekuoressa, mutta pyydän häntä lukemaan sen vasta myöhemmin. En halua olla paikalla, kun hän sen ensimmäistä kertaa lukee. Hän saa rauhassa miettiä asioita sitten.
        Tunnen hänet entuudestaan aika hyvin. Pidämme toisistamme, mutta haluan selvittää mikä tämä tilanne on. Haluan kertoa kuinka paljon hänestä pidän sekä sen, että olen valmis syventämään meidän tilannetta.

        Sä mitään kirjoita kuitenkaan.


    • kaipaus elää

      Kirjoitin salamaihastukselleni kirjeitä viime kesänä.. Hän sai ne vasta syksyllä, vaikka lähetin ne heti. Emme tunteneet vielä silloin.. Mutta siitä seurasi sanomattoman kaunista.. Eli ehkä me tunsimmekin..

    • punak0ne

      Laita kirje menemään ja varaudu helvettiin. Sinä sanot "En tiedä mitä toinen siihen sanoo tai mitä ajattelee, mutta se toivottavasti pian selviää.." ja "haluan selvittää mikä tämä tilanne on". Toivo vain omien tunteidesi selviävän!

      Torjunta ei ole pahinta mitä voi tapahtua. Voi käydä niin, että et saa mitään vastausta etkä edes kiitosta kirjeestäsi. Sitten sinun pitää kestää tilanne. Älä koskaan lähde kysymään vastausta, koska siitä ei seuraa mitään hyvää.

      Kirjoita kuitenkin. Kirje ei tuhoa mahdollisuuksiasi, mutta ei niitä todennäköisesti tule paljastamaankaan.

      • Kokemusta on...

        Minulle kävi juuri noin. Kirjoitin pitkän kirjeen sähköpostiin, mutten saanut vastausta. Kysyin jälkeenpäin ihan päin naamaa, saiko mies sen, mutta vastaustilanne oli todella vaivautunut hänen puoleltaan. Joten vastaamattomuus oli loppujen lopuksi ihan selkeä vastaus kun näin jälkeenpäin ajattelee...

        Eniten harmittaa se, että hän käsitti kirjeen jokseenkin väärin, otti sen aivan liian vakavasti, vaikken häneltä sen kummemmin mitään toimia edellyttänyt, sillä tiesin tilanteen mahdottomaksi ihan itsekin.

        Selkeä torjunta kuitenkin auttoi minua pääsemään ihastuksestani nopeammin yli. Hänen reaktioonsa petyin kun muuten vaikutti niin fiksulta mieheltä aina.


      • Anonyymi
        Kokemusta on... kirjoitti:

        Minulle kävi juuri noin. Kirjoitin pitkän kirjeen sähköpostiin, mutten saanut vastausta. Kysyin jälkeenpäin ihan päin naamaa, saiko mies sen, mutta vastaustilanne oli todella vaivautunut hänen puoleltaan. Joten vastaamattomuus oli loppujen lopuksi ihan selkeä vastaus kun näin jälkeenpäin ajattelee...

        Eniten harmittaa se, että hän käsitti kirjeen jokseenkin väärin, otti sen aivan liian vakavasti, vaikken häneltä sen kummemmin mitään toimia edellyttänyt, sillä tiesin tilanteen mahdottomaksi ihan itsekin.

        Selkeä torjunta kuitenkin auttoi minua pääsemään ihastuksestani nopeammin yli. Hänen reaktioonsa petyin kun muuten vaikutti niin fiksulta mieheltä aina.

        Ei, vaan kirje postissa!
        Ymmärrä nyt.


    • Spulle

      Niin se on. En voi tietää toisen ajatuksia ja tunteita, mitä hän sielä pääkopassaan ajattelee. Mutta toivon niiden selviävän tämän avulla. Hän ainakin saa tietää mitä minä ajattelen.
      Tottakai toivon, että hän kertoisi minulle sitte oman mielipiteensä ja ajatuksensa. Jos hän ei sitä tee, se on hänen oma mokansa. En minä sillekkään mitään sitten voi.
      Asia varmasti jäisi vain häiritsemään, jos en tilannetta selvittäisi ja kertoisi miten itse sen koen.

      Toivotaan parasta. Ei maailma tähän kaadu, tapahtui mitä tahansa. :)

      • Allyoucando

        Joko ehdit kirjeen jo kirjoittaa ja lähettää? :)
        Minusta ajatuksesi on oikein hyvä.
        Itsekin olisi todella otettu jos saisin joltain
        kirjeen (vaikka se olisikin joku muu kuin
        ihastukseni :D. )
        On hienoa jos uskaltaa laittaa
        tunteensa paperille, ja varmasti myös huolella
        valittu kirjepaperi ja kuorikin tekevät kirjeen
        saamisesta kohteellesi vielä mielenkiintoisempaa.
        Myös kirjeen sisältö on tärkeää, mutta todellakin
        liika imartelu tai liian pitkä kirje voi tuntua kenelle
        tahansa turhauttavalta lukea.
        Joten neuvonkin kirjoittamaan hänelle ylös
        vain asioita joita tunnet tai voit vaikka kertoa
        miksi ihastuit häneen, mikä hänessä vetosi
        sinuun siis kaikista eniten. :)
        Toivotan onnea matkaan, ja pidän
        peukkuja sinulle että myös kohteesikin
        olisi kiinnostunut sinusta. :D


      • Spulle
        Allyoucando kirjoitti:

        Joko ehdit kirjeen jo kirjoittaa ja lähettää? :)
        Minusta ajatuksesi on oikein hyvä.
        Itsekin olisi todella otettu jos saisin joltain
        kirjeen (vaikka se olisikin joku muu kuin
        ihastukseni :D. )
        On hienoa jos uskaltaa laittaa
        tunteensa paperille, ja varmasti myös huolella
        valittu kirjepaperi ja kuorikin tekevät kirjeen
        saamisesta kohteellesi vielä mielenkiintoisempaa.
        Myös kirjeen sisältö on tärkeää, mutta todellakin
        liika imartelu tai liian pitkä kirje voi tuntua kenelle
        tahansa turhauttavalta lukea.
        Joten neuvonkin kirjoittamaan hänelle ylös
        vain asioita joita tunnet tai voit vaikka kertoa
        miksi ihastuit häneen, mikä hänessä vetosi
        sinuun siis kaikista eniten. :)
        Toivotan onnea matkaan, ja pidän
        peukkuja sinulle että myös kohteesikin
        olisi kiinnostunut sinusta. :D

        Kiitos kommentista, se oli kannustava. :)
        En oo vielä kirjottanut, mutta pian sen teen. Haluan tehdä sen rauhassa ja huolella. :) Ei minulla ainakaan pitäisi olla asian suhteen mitään kiirettä, toiv. :D

        Olen samaa mieltä, että liialliset imartelut ja lirkutukset jätän vähemmälle. Haluan tuoda asian ilmi selvästi. Tuo oli hyvä idea kertoa miksi minä häneen ihastuin ja mistä asioista minä hänessä pidän. Se olisi varmaan sopivaa imartelua, mutta totta joka sana. :)

        Kiitoksia! Minä toivon samaa. :)


      • Allyoucando
        Spulle kirjoitti:

        Kiitos kommentista, se oli kannustava. :)
        En oo vielä kirjottanut, mutta pian sen teen. Haluan tehdä sen rauhassa ja huolella. :) Ei minulla ainakaan pitäisi olla asian suhteen mitään kiirettä, toiv. :D

        Olen samaa mieltä, että liialliset imartelut ja lirkutukset jätän vähemmälle. Haluan tuoda asian ilmi selvästi. Tuo oli hyvä idea kertoa miksi minä häneen ihastuin ja mistä asioista minä hänessä pidän. Se olisi varmaan sopivaa imartelua, mutta totta joka sana. :)

        Kiitoksia! Minä toivon samaa. :)

        Hauskaa jos sait tuosta tekstistäni
        lisää ideoita. :)
        Hiljaa hyvä tulee,
        katsotaan miten käy. :p
        Toivon kuitenkin parasta mahdollista
        lopputulosta teille. ;)


    • kirjeposti

      Tykkäisin. Vastaisin varmasti.

    • hyvä idea

      Kirjoittaen saa ajatuksia kerrottua helposti paremmin kuin kasvotusten. Itsekin voisin miettiä tätä eräälle upealle naishenkilölle :)

      • Spulle

        Oon samaa mieltä. Kasvotusten ei EHKÄ saa kerrottua kaikkia asioita mitä on ajatellut kertovan toiselle. Vaikka kuinka on miettinyt etukäteen sanat, nii ei ne siinä tilanteessa välttämättä muistu. Eikä siinä tilanteessa välttämättä osaa muotoilla ajatuksia sanoiksi. Jos kirjeen kirjoittaa, siihen on saanut miettiä ja muotoilla sanat oikeaan muotoon.

        Suosittelen mietittäväksi sinulle kyllä, tämä voi olla hyvä vaihtoehto. Tsemppiä sulle, toiv kaikki menee hyvin! :)


    • wwaewae

      Kirjotin miehelle tai miehenalulle joskus kirjeen. Oli ilmeisesti liian sotkuinen ja ällöttävä, mutta mun tunteet oli aitoja ja kai sen lähinnä itseni takia kirjotinkin että sain purettua sitä tunnekuormaa mikä mulla oli. Emmä mitään vastausta ensisijassa kaivannutkaan vaan oli vaan kiva kirjottaa jotain kivaa siitä ihmisestä. Kyllähän se olis ollu kiva saada jotain vastakaikua ihan vapaaehtoisesti siltä.

      Kirjottaminen on sitä paitsi luovaa toimintaa mikä on ehkä aika vähäistä nykyään.

      Jos ite saisin kirjeen nyt ja siinä olis yhteystiedot niin ehkä soittaisin sille lähettäjälle ja kysyisin että mikä juttu tää on, vaikka en mihinkään suhteeseen voiskaan alkaa tai tapaileen edes.

      • Spulle

        Ikävä, kun et mitään vastausta saanut. Oliko tämä mies kuinka tuttu sinulle? Tunsitteko entuudestaan kuinka hyvin?

        Tähän on tullut paljon erilaisia mielipiteitä. Jotku on kirjoittaneet ihastukselleen kirjeen, mutta ei saanut vastakaikia. Monen mielestä ajatuksena se on loistava ja lupailee vastaavansa, jos itse kirjeen saisi.
        Hämmentävää! Mikähän siinä sitten on, kun se tilanne oikeasti tulee? Onko nämä olleet vain huonoa sattumaa..? Eikö ne ole uskaltaneet vastata vai mikä..?
        Omasta puolesta kyllä sanoisin, että en voisi jättää asiaa sikseen, jos joku mies minulle kirjeen kirjoittaisi. Ehkä se on sitten ihan vain ihmisestä kyse.. :)

        En minä silti lannistu, kirjoitan sen kyllä. :)


    • JooJustSe

      Minäkin kokeilin vastaa vaa ja nyt käymme leffassa ja kävelemme käsi kädessä

      • TahtoisinTietääN

        Oletko nainen vai mies?


    • Mömmeli

      Upitan. Lähetin itse kirjeen eilen ihastukselleni. Siellä se on viikon pyörinyt repun pohjalla, merkkeineen ja osoitteineen.

    • kirjekyyhkykö

      Miehenä vastaan että olisin ihan fiiliksissä. Suunnistelmasi ainoa hassu kohta on se että meinaat antaa suoraa hänelle sen, jos kerta tapaat niin eikö olisi helpompi sanoa se suoraa?

      Mahdollisesti jos perinteistä postia käytät niin kyllä ne kirjeet aina perille menevät.

      Mahdollinen vastaamattomuus on sinulle vastaus kysymyksiisi jos sellaisia kirjeen välityksellä hamuat, vaivautuneisuus on möskin vastaus että sinun on aika elämässä siirtyä eteenpäin joten ei kannata hermoilla siitä saako positiivisen vaiko negatiivisen pakautteen, voitat joka tapauksessa :)

      Rohkeutta ja kirjoita :)

    • mummotäällähei

      On typerä ajatus . Olen sen kerran erehtynyt tekemään enkä toista kertaa moiseen sorru. Hävettää vielä vuosikymmenten jälkeenkin.

    • ehkäyhdessäsiteteenpäin

      Mun mielestä mies, joka lähettäisi kivan rakkauskirjeen olisi tosi mies. Arvostaisin ja vastaisin, vaikka en edes tuntisi samoin ja jos samoin tuntisi niin mikäpä sen parempaa olis. Kyllä me naisetkin tunteita sisimpäämme piilottamme, erinäisistä syistäkin.

      • VanhempiUkkeli

        Nyt en kyllä ymmärrä, tai ehkä ymmärrän. Vastaisisitko siis, että kiitos kirjestäsi; Olen otettu.,valitettavasti tunne ei ole molemminpuolinen, onnea tuleviin koitoksiisi.


    • Anonyymi

      Kerran kirjoitin, sai se hyvän vastaanoton. Toista kertaa en kirjoita. Ottakoon itse yhteyttä, kun osoitteeni on tiedossa.

    • Anonyymi

      Vähänkö ihana oot😍❤️

    • Anonyymi

      Kirjoita ihana vaan, mutta muista laittaa palautus osoite että tiiän kirjoitella takas

    • Anonyymi

      Kirjoita vaan mutta muista kantaa kirjoituksestasi vastuu jos sattuu tärppään.
      Tarkoitan ettet valehtele yhtään.
      Ainakin minä otan käsin kirjoitetun viestin tosissani ja oletan kun vaivaa on nähty ja otettu riski että asiat pitää paikkaansa.
      T.Huijarilta saatu kirje(Auervaara) pilasi elämäni .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe