oltiin lähdössä kaupan edestä kotia päin kassin kanssa.jostakin syystä koira nousi takajaloilleen,etutassut vatsaani vasten ja murisi mulle.nyppäsin hihnasta ja istutin.aikansa se heilutteli häntäänsä ja korvat luimussa pälyili ympärilleen.odotin että rauhottuisi.hetken päästä lähdimme kävelemään ja kotimatka meni hyvin.
olemme käyneet kauppa-asioilla vasta muutaman kerran yhdessä.hyvin on ne kerrat menneet.koira saanut odotuksesta kehuja ja pikku namun.ikää 6v ja on voimakas luontoinen.hyvin leimaantunut minuun.ollut kipeänä hetki sitten nivelvaivojen takia,nyt terve.
en tiedä mikä tuli.. :(.olen kuullut joskus että hyvä koira välillä kokeilee.mutta kyseenalaistan lauseen monestakin syystä.
olen mielestäni turvallinen johtaja ja suhteemme on hyvä puolin ja toisin.
olisiko jotakin haikuja mikä mahdollisesti tämän aiheutti?kiitos jo vastaaville.
mitä koira halusi kertoa?
19
424
Vastaukset
- ei paljo vaihtoehtoja
se sano et namia tänne tai rankasi sua kun olit luvatta pois. Koirat pölyttää kans sen joka lähtee porukasta harhailee kun se palaa.
- hoomoilaska
moi.juu nuo vaihtoehdot oli mullakin mielessä.koirallakin on tunteet.no nyt on sokeri loppu eli huomenna kaupalle :)
- Sinäkin voisit
ehkä hieman paremmin tutustua koirien käyttäytymiseen ennen, kuin kerrot tummoisia täällä. Ei nimittäin pidä mikään sanomasi paikkaansa.
Joo, oon nähnyt tota samaa, että koirat laumassa antaa kyytiä sille joka on ollut poissa tai jäänyt harhailemaan. Nykyään kun on vain yksi, joutuu itte toimittamaan samaa virkaa.
Mutta aloitukseen ; lavasta tilanne uudelleen ja katso tarkemmin mitä koira tekee sitä ennen, siis jos toimii kuten aiemmin.
Jos alkaa turhan vaateliaaksi, sekoita pakkaa ja palkkaa joskus, joskus taas ei.
itse en palkkaa koskaan odottamisesta koska koira saattaa nopeasti oppia nostamaan energiatasoaan odotellessaan sitä onnenhetkeä. Eli jos vaikka on koettanut intoilla kun tulen kohti, odottelen kauempana kunnes rauhoittuu.Teen siitä siis passiivista tällaiseen tilanteeseen ja paikallaoloharjoituksissa se palkinto tulee parhaiten sitten esiin.
- Se oli...
tervehdys. Murinoissa on sävy eroja. Opettele tunnistamaan mikä tarkoittaa mitäkin ja ota huomioon aina se mitä koiran keho kertoo.
- gfghhjghjk
Kaikki murina ei ole edes pahaa tarkoittavaa..on leikkimurinaa, kysyvää mörinää jms.
Oma koirani kysyy ns.muristen joskus..eli mörisee lähinnä ..olin yön vieraisilla ja unohdin koirani pedin niin hiippaili yöllä huushollin emännän viereen ja mörisi hänelle "että pääsenkö sänkyyn". Siellähän se sitten oli onnellisena. Emäntä sanoi aamulla että koira halusi sänkyyn niinhän se oli halunnut ;)
Toisen kerran koirani mörisi kun kello oli soinut ja laitoin sen vahingossa pois päältä..että herää.
Kolmas kerta kun vesi oli loppu kiposta..mörisi ja vahvisti hyväntahtoisuutta vielä heiluttamalla häntää.
koiralla murinamainen mörinä on eri asia kuin aggressiivinen murina..ja kun koira komentaa toiselle rajansa niin silloinkin murina on enemmän ärähdys..että lopeta.
Vahtiva ja aggressiivinen murina ihan erilaista puolestaan ja sen kyllä erottaa.
Koirilla on erilaisia juttuja tarkoittavaa murinaa ja enemmän lieni aloittajan koira harrastanut kysyvää mörinää toitko mitään mulle..
ei niinkään kokeilemista muuta kuin sen suhteen saanko jotain herkkua. Alistuvat eleet koiralla ja hännän heilutus..
Omat koirani on ilmaissut tosiaan itseään erilaisilla äänillä mutta koskaan ei ole oikeasti haastanut minua ja kunnioittaa ja luottaa minuun..
aloittaja ala opettelemaan elekieltä joka kertoo paljon myös ja äänien eri tasoihin..äänet vaihtelee eri tilanteissa..haukunnassa sama juttu jotkut haukunnat on tylsyyttä viestiviä jotkut vartioivia ja jotkut epävarmuutta viestiviä.. Kun perehdyt ääniin niin näet samalla mitä koirasi ajattelee toisesta miten se elehtii millainen ääni ..
Ja varsinkin staffeilla on melkoinen kategoria ääniä murinasta mörinään.. - käppänän emäntä
gfghhjghjk kirjoitti:
Kaikki murina ei ole edes pahaa tarkoittavaa..on leikkimurinaa, kysyvää mörinää jms.
Oma koirani kysyy ns.muristen joskus..eli mörisee lähinnä ..olin yön vieraisilla ja unohdin koirani pedin niin hiippaili yöllä huushollin emännän viereen ja mörisi hänelle "että pääsenkö sänkyyn". Siellähän se sitten oli onnellisena. Emäntä sanoi aamulla että koira halusi sänkyyn niinhän se oli halunnut ;)
Toisen kerran koirani mörisi kun kello oli soinut ja laitoin sen vahingossa pois päältä..että herää.
Kolmas kerta kun vesi oli loppu kiposta..mörisi ja vahvisti hyväntahtoisuutta vielä heiluttamalla häntää.
koiralla murinamainen mörinä on eri asia kuin aggressiivinen murina..ja kun koira komentaa toiselle rajansa niin silloinkin murina on enemmän ärähdys..että lopeta.
Vahtiva ja aggressiivinen murina ihan erilaista puolestaan ja sen kyllä erottaa.
Koirilla on erilaisia juttuja tarkoittavaa murinaa ja enemmän lieni aloittajan koira harrastanut kysyvää mörinää toitko mitään mulle..
ei niinkään kokeilemista muuta kuin sen suhteen saanko jotain herkkua. Alistuvat eleet koiralla ja hännän heilutus..
Omat koirani on ilmaissut tosiaan itseään erilaisilla äänillä mutta koskaan ei ole oikeasti haastanut minua ja kunnioittaa ja luottaa minuun..
aloittaja ala opettelemaan elekieltä joka kertoo paljon myös ja äänien eri tasoihin..äänet vaihtelee eri tilanteissa..haukunnassa sama juttu jotkut haukunnat on tylsyyttä viestiviä jotkut vartioivia ja jotkut epävarmuutta viestiviä.. Kun perehdyt ääniin niin näet samalla mitä koirasi ajattelee toisesta miten se elehtii millainen ääni ..
Ja varsinkin staffeilla on melkoinen kategoria ääniä murinasta mörinään..Meidän koirakin murisee, örisee ja haukahtelee milloin mitenkin, ääntelee vaikka miten = juttelee ja kertoo asioitaan, esim. haluaa palloleikkiä, siihen on omat murinat ja haukahtelut jne.
- Susiuros
Se varmaan urisi/murisi onnesta kun palasit, se on ihan erilainen ääni kuin se aggressiomurina. Muutenkaan tuohon tilanteeseen vaikea kuvitella aggressiivista murinaa.
- hoomoilaska
kiitos vastauksista asiallisille.tiedän kyllä koiran erilaisista murinoista ja haukkumisista mutta kun kyseessä hyvin hiljainen tapaus ja sellainen perustyytyväinen.
sehän tässä jäi kaihertamaan kun oltiin aikamme istuskeltu kaupalla ja lähdön hetkellä tämä tapahtui. - Viisaat koiramme
hoomoilaska kirjoitti:
kiitos vastauksista asiallisille.tiedän kyllä koiran erilaisista murinoista ja haukkumisista mutta kun kyseessä hyvin hiljainen tapaus ja sellainen perustyytyväinen.
sehän tässä jäi kaihertamaan kun oltiin aikamme istuskeltu kaupalla ja lähdön hetkellä tämä tapahtui.Jos se halusi, että menet vielä kauppaan hakemaan sille jotain extraherkkua :)
Tai oliko siitä kävellyt ohi joku outo tyyppi ja koirasi halusi varoittaa sinua ja yritti estää lähtemisen?! - hoomoilaska
Viisaat koiramme kirjoitti:
Jos se halusi, että menet vielä kauppaan hakemaan sille jotain extraherkkua :)
Tai oliko siitä kävellyt ohi joku outo tyyppi ja koirasi halusi varoittaa sinua ja yritti estää lähtemisen?!taidan kallistua namin perään.;)
- namia toiselle
hoomoilaska kirjoitti:
taidan kallistua namin perään.;)
No, ens kerralla tiedät kun koiran otat mukaan kauppareissulle, namia pitää ostaa. Onko mahdollisesti joskus saanut jotain namia kun on ollut kauppareissulla ? Jos on niin takuulla muistaa, että "hei, kohta se tulee ja tuo herkkua".
- 9+4
Huoh... Miten koira voisi tietää nameista? Ei se ymmärrä ihmisten kieltä jos sille sanoo "noniin äidin pikku kulta, mamma menee ostamaan sulle nannaa".
- kyllä tajuaa
Ymmärtää kyllä. Koirat tajuaa enemmän kuin moni osaa kuvitella.
- Viisaat koiramme
Siis mitä puhut? Sulla ei selvästikään ole koiraa kun et tiedä mistään mitää!
Sana nami on meidän koiralle todellakin sieltä ihan vauvasanastosta. Se ymmärtää puhetta ihan niinkuin ihminen. (tai siis paremmin kuin joku vajakki homo sapiens)
Kun lähetään lenkille, niin jos se alkuinnossa rupeaa puremaan hihnaa siis pahantapaisesti taluttamaan itseensä niin sanon: lopeta se hihnan pureminen tai lähetään kotiin!
Lopettaa heti ja lenkki jatkuu nätisti hihnassa ja vapaana :) ei karkaile mihinkään
Sanavarasto on erittäin laaja, en tiedä paljonko sanoja mutta hämmästyttävän paljon, eikä tarvitse kuin kuiskata tai elekielellä niin ymmärtää heti.- hoomoilaska
viisaat koiramme.olen kanssasi samaa mieltä.ollaan pidetty namia vain kauppareissulla.miksiköhän koiralla kuolajoiterit valuu kun olen kävelemässä sitä kohti?ja nami on vielä taskussa piilossa..aivan,se yhdistää kaupan edessä istumisen herkkuun.eli koiralla on tässä tapauksessa positiivinen muisto hyvästä käytöksestä.
- Tiedetään!
Yritti dominoida! Ettet olisi ollut alistuvan pentumaisen lässyttävä lohduttaja, kun koira oli kipeänä? Sen silmissä roolinne ovat ehkä vaihtuneet tjtn.
- ohhohhoh
siis mietittekö te oikeasti täällä sitä mitä koiran vasten hyppääminen ja murina merkitsee? Mikä teitä vaivaa? Toiset kertoo kuinka koira vaatii urinoilla leikkiä? Ei jumaliste!
- hoomoilaska
kukapa ei hoivaisi kipeää koiraa?en ole alistuvan pentumaisen lässyttävä lohduttaja vaan aikuinen ja pomo koiralleni.tämä dominantti lähti tänään kaupalta kotiin ilman kuran jälkiä takissani ;)..ja so on totta että eläin on aina eläin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473