Lumia 820 kysymyksiä..

.............

Ostin nyt sitten tämän ihanuuden..hyvältä tuntuu noin yleisesti ottaen. Elisan kaupassa laittoivat kaikki asetukset silleen kuntoon, että luuri oli periaatteessa heti käyttövalmis. Se oli hyvä juttu. Mutta, sähköposti... mulla on normisti Soneran sähköposti jota käytän windows live mail-ohjelmalla. Miten saan ne asetukset tuohon puhelimeen. Oon yrittäny sitä laittaa, ei onnistu. Ja sitten on vielä saunalahden posti, sekin pitäisi saada tuohon puhelimeen näkymään. Ostimme perheeseen vielä toisen samanlaisen puhelimen, niin siinä on nyt sellanen juttu, että se teema on aina niinkun musta, vaikka kuinka vaihtaa värin vaikka punaiseen, ei siinä mikään muutu. Mikähän asetus siinä mättää? Lähteekö netti autom pois päältä, kun poistun nuolinäppäimellä siitä tilasta? Tähän litaniaan kun joku osaisi jotain neuvoa antaa, niin olisin taas hiukan tyytyväisempi!

3

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morjesta,

Hmm, kenenkähän liittymä sinulla on siellä puhelimessasi, asetuksissa on nimittäin pieni ero riippuen käytettävästä kännykkäliittymästä :)

Sähköpostin lisäys tapahtuu tällai:

Valikko -> asetukset -> sähköposti ja tilit -> Lisää tili.

Valitse "määritä tili itse", kirjoita mailiosoitteesi ja sen salasana ja valitse "seuraava". Valitse tämän jälkeen "Internet-sähköposti".

Tilin nimi voi olla mikä vain, oma nimesi-kohtaan kirjoittamasi nimi näkyy lähettäjänä niiden viestien vastaanottajalle mitä lähetät Lumiallasi, saapuvan postin palvelimeksi laita "mail.inet.fi" (silloin kun lisäät meidän sähköpostia. Kun lisäät samalla ohjeella Saunalahden sähköpostia, selvitä saapuvan postin palvelin Saunalahdelta), tilityypiksi valitse IMAP4 (meidän sähköpostissa), käyttäjänimi-kohtaan kirjoita sähköpostisi käyttäjätunnus, lähtevän postin palvelin-kohtaan lisätään käyttämäsi kännykkäoperaattorin palvelin (meidän liittymässä se on mail.inet.fi), ja ne kaksi ruksia voit poistaa siitä lopusta (todennus ja käyttäjänimi/salasana-ruksit). Lopuksi täppää "kirjaudu sisään" ja lisäämäsi tili ilmestyi nyt Sähköposti ja tilit-luetteloon :)

Tuon näytön suhteen en osaa neuvoa yhtään, ihan selvästi vaihdatte teeman niinkuin pitää (valikko -> asetukset -> teema), siinä ei ole muita asetuksia/kikkailuja. Kantsii kokeilla sellaista, että paina yhtäaikaa virtanäppäintä sekä volume down-nappia (eli siis sitä jolla ääni menee pienemmälle). Noita kun painat noin 10s, ja kunnes puhelin värähtää ja Nokia-teksti tulee ruutuun, löysää vasta sitten noi napit. Tää resetointi saattaa auttaa, mutta ei välttämättä. Toivottavasti :)

Ja toi viimeinen kyssäri, nettihomma. Jos painat surffailun jälkeen koti-näppäintä, eli sitä Windows-näppäintä, selain jää sinne taustalle auki. Mutta se ei sinänsä mitään haittaa, se vaan on siellä auki mutta se ei tee siellä mitään. Jos painelet muutaman kerran nuoli takaisin-nappia, siis ihan lukuisia kertoja peräkkäin, se sulkee kaikki avoinna olevat ja viimeksi käytetyt appsit, mutta siitäkään ei ole varsinaista hyötyä. Ehkä akunkesto voi olla parempi, mutta en tiedä että onko se käytännössä näin.

Toivottavasti näistä oli apua :)

Tero@SoneraPartio

• ..........

Kiitoksia sonerapartiolle! Sähköpostin sain puhelimeen laitettua, mulla on siis Saunalahden liittymä puhelimessa, mutta kun laajakaista on Soneran niin siinä on tietty sit teidän sähköp. Tuo teema homma, josta kysyin myös ei ratkennut kotikonstein, minä en ymmärtänyt tehdä mitään enempää, joten kiikutin sen laitteen Elisaan ja siellä nainen ensin niin toiveikkaana näytti mulle, että katos tästä ja tästä kun painaa, niin johan vaihtuu värit... mutta, kuinkas kävikään! Minä sanoin että joo-o, painaa vaan, mutta kun mitään ei tapahdu. Eli siinä oli joku ohjelmisto-ongelma, joka sitten ratkesi sillä, että siellä liikkeessä ne palautti sen tehdasasetuksille. Sen jälkeen toimi!

• Hieno kuulla että hommat lähti rokkaamaan :)

Mukavia hetkiä uuden puhelimesi parissa,

Tero@SoneraPartio

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1068
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      982
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      763
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe