Hei
Olen sairaanhoidon opiskelija ja en saa käsiksi ennen tenttiä Kliinisen hoitotyön kirjaa, joka on tenttikirjana. Kaikki varattu ja tentti lähestyy keskiviikkona. Nyt kysynkin teiltä, että miten on voisitteko auttaa parin kysymyksen suhteen. Meille siis jaettiin noin 20 kysymystä, joista tenttiin tulee 5. Muihin uskon osaavani vastata, mutta 2 jäivät sutimaan tyhjää. Laitan sivunumerot sulkuihin, jos jollain olisi kyseinen kirja ja voisi tsekata kyseiset kohdat?!
Elikkäs...
1. Mitä asioita tulee huomioida ja miksi hengenahdistusta kärsivän potilaan tarkkailussa ja havainnoinnissa? s.428-434
2. Sydänsairautta sairastavan potilaan ohjaus, seuranta ja kunotutus? (tämä vaikuttaa musta laajalta ja en tiedä, mitä siihen pitäis laittaa) s. 239-242
Auttakaa tenttiin pian!
3
289
Vastaukset
- MDtobe
Hoitsu ei taida tajuta, että tämä on lääkiksen palsta...menepäs tyttönen tonne amk:n puolelle kyselemään kuinka vaipat vaihdetaan.
- Alalla Oleva
1. Ainakin hengitytaajus, apuhengityslihasten käyttö, happisaturaatio, vinkunat tai rohinat, sisään- vai uloshengitysvaikeus, ihon väri, rintakipu, verenpaine....
2. Sydänsairauden syy, hoito ja ennuste. Tulossa olevat tai tehdy toimenpiteet. Mahdollisten haavojen seuranta ja varo-oireet (erityisesti infektio). Lääkitys säännöllisesti (esim. pallolaajennuksen jälkeen). Sairauden vaikeutumisen seuranta (rytmihäiriöt, tajunnanmenetys, suorituskyvyn heikentyminen, hengenahdistus liikkuessa tai levossa, rintakivut) ja yhteydenotto tarvittaessa. Vajaatoimintapotilailla painon seuranta ja nesterajoitus. Kuntoutuksessa liikuntaa vähitellen lisääntyvästi mutta ei niin että tulee rintakipua tai rytmihäiriöitä.
Tässä asioita mitä tuli noin pikaisesti mieleen... - vain lh
Hahhah, lähihoitajalla (minä) samat tiedot opetettiin koulussa pari vuotta sitten ja nyt töissä työpaikalla jossa sh saa palkkaa vähän alle 200e enemmän. Kyllä kannatti opiskella lukio ja 3,5v melko turhaan, ellei halua kauheaa vastuuta huonolla palkalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1384754- 1773893
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1153586Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432901- 1381856
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401658Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?581308Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261289Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211251Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231203