Haluaisin tietää, minkätyyppisiä valtakunnallisia kokeita tulee matematiikasta, engalnnista ja ruotsista. En siis halua tietää vastauksia tai mitään, ihan vaan tehtävätyyppejä ja aiheita. Jotenkin tuntuu mahdottomalta sisäistää kaikki opittu ala- ja yläasteen ajalta. Antakaa vähän vinkkejä! :)
9. luokan valtakunnalliset kokeet
4
12865
Vastaukset
- dididididoerjejtery
Viimevuonna ruotsissa oli ainakin tosi paljon kuunteluja ja luetunymmärtämistä, siis teksti oli ruotsiks ja kysymykset suomeks ja piti sitten niihin kyssiin etsii vastauksen tekstistä ja vastata suomeks. Siis jos oikeesti osaa yhtään enemmän kun minä, niin sitten aika iisejä! Sitten en oikeestaan muista muuta, mut pääpainoitteisesti oli just kuunteluja ja luettuja ja sitten hei vissiin oli muistaakseni semmosia kysymyksiä ruotsiks tai suomeks ja niihin piti sitten vastata ruotsiks ja niissä kysyttiin ihan kaikenlaista!!!
Ja matikkaa en oikein muista ja englantikin on ihan jossain niin pois syöpyny että ei mitään muistikuvia. Sori.
Mut jos nyt jotain tosta matikasta, niin siinä oli sit vissiin just kaikkii mulle vaikeita juttuja ja tää sanookin paljon :D:D Mutta mulle meni KUTOSELLA matikka ja ruotti läpi ja jos oikeesti yhtään tiiät, niin kyllä ainakin läpi pitäs päästä :D - Fhklokferuilnfastjko
Joo miten voisit saada vastauksia kun ne kokeet on jossain fbin toimistossa
- Anonyymi
Nii i xdd
- Lukiolainen (:(:(:
Viime keväänä osallistun tohon ruotsin valtakunnalliseen ja oon kyllä vähän eri linjoilla kun edellisen viestin kirjoittaja.
Siinä oli 1 kuuntelutehtävä ja 1 luetunymmärtäminen. Sitten oli kielioppiosuus ja kirjallinen tuotto.
Luettu oli monivalinta ja kuuntelussa oli kysymykset suomeks. Kielioppiosuudessa oli konjugaatiotaulukko, joka piti täyttää ja sitten jotain aukkotehtäviä verbipäätteistä, adjektiivin taivutuksesta, substantiivin määräisestä ja epämääräisestä taivutuksesta, artikkelin käytöstä yms. Muutama käännöslause kumpaankin suuntaan ja sitten piti kirjoittaa joku kirje.
Ja tää siis b-ruotsin valtakunnallinen keväällä 2012.
Matikan ja englannin valtakunnallisia kokeita ei meidän koulussa edes järjestetty, joten niistä en osaa sanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264