D-vitamiini lopetti yöhikoilun

61Mimmix

Homeopaattisen lääkärin neuvotsa lisäsin D-vitamiinimäärän (lisäravinteena, tipat) 100 mikrogrammaan päivässä. Runsaan kuukauden kuluttua yöhikoilu alkoi helpottaa, ja kahden kk päästä se oli historiaa!

Suosittelen kokeilemaan! Olisi mielenkiintoista lukea täältä vastaavista kokemuksista!

14

2504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 49v.

Minullakin loppuivat hikoilut, en vaan tiennyt mistä johtui. Kun luin uudet suositukset D-vitamiinista, niin lisäsin ne 100mg. Nytpähän selvisi tuokin asia :)

• kummasduttaa

Minulla hikoilu tulee ja menee. Välillä 3vk koviakin hikipuuskia, sitten 3 kk ilman ainuttakaan. Ja mitenkään en ole pyrkinyt vaivaa lääkitsemään. Pahimmat hikoilut koin 3 v sitten. Nyt ikää melkein 49 vee.

• Murrrrrrr

D vitaminin saantisuositus on 7.5 mikrogrammaa päivässä, ovat nostamassa ehkä 10 mikrogrammaan. Kannattaisi miettiä D vitamiini myrkytystä tuollaisilla annoksilla :O

• Musta kissa

Minulla oli joulukuussa D-vitamiiniarvo päin peetä. Kokenut REUMALÄÄKÄRI määräsi isoa annosta alkuun. Nyt on 4. kuukausi siitä, ja otan nyt 75 mikrogrammaa päivässä. Ensi viikolla menen testeihin, voin sitten kertoa, missä mennään.

Myrkytysvaara ei ole lähelläkään.

Murrrrrrr voisi lukea vähän, mitä D-vitamiinitutkimukset ovat tuoneet tulleessaan Suomessa ja ulkomailla viime vuosina. Suomalaisilla on huutava pula D-vitamiinista.

• 49v.

Niinhän se taitaa olla, mutta monet lääkärit suosittelee 100mg ja yksi lääkäri sanoi sen myös tv:ssä...en nyt muista lääkärin nimeä, vaikka aika tunnettu onkin. Taitaa dementia olla tulossa :).....tai sitten d-vitamiini myrkytys.

• ei myrkytystä

varmaan kalastajat ja inuiitit olis jo aikaa sitten kuolleet tuohon D-vitamiinimyrkytykseen jos e olis totta. Samon päiväntasaajan asukkaat.

• Ei_puutteessa

D-vitamiinin maksimiannos nostettiin 50 mikrogrammaan jo aiemmin ja on ymmärtääkseni nykyään tuo 100 mikrogrammaa. Alle 10 mikrogramman annokset riittävät pitämään poissa ainoastaan riisitaudin. Jostain merkillisestä syystä saantiannoksia laskettiin vuosikymmeniksi, ja nyt niitä hilataan taas ylös. Käsittämätöntä politiikkaa, sillä tehtiin ihmiset tarkoituksella sairaaksi.

Saantisuositus on eriasia kuin maksimiannos. Saantisuositus on alaraja, eikä riittävä yleisen terveyden ylläpitämiseksi. Rakenteeltaan D-vitamiini on hormoni eikä vitamiini. Kesäisemmissä maissa sitä saadaan auringosta, pohjolan pimeydessä se on saatava suun kautta. (D-vitamiinivarastot tuhoutuvat kohtuullisen lyhyessä ajassa, kesän auringossa olo ei riitä talvivarastoksi.)

D-vitamiini on tärkeää myös emättimen oikealle bakteerikannalle. Itse uskon, että sain D-vitamiinin lisäyksellä hiiva- ja bakteerivaginiittikierteeni lopullisesti selätettyä. Kasvissyöjänä en ilman ravintolisiä saisi riittävästi deetä. Suosittelen kaikille.

• 49v.

Minulla on vielä sekin ongelma, että olen mm. kaikille kaloille allerginen, kaiken muun allergian lisäksi. Siksi nostinkin tuon D-vitamiinin 100mg. Käytän tietenkin muitakin vitamiineja, että saan niistä riittävästi rajoittuneen ruokavalion takia.

• Mikrogramma

Tämä on tietysti saivartelua, mutta pitäkää huolta siitä, että kirjoitatte oikein nuo painomitat. Lyhenne mg tarkoittaa milligrammaa, kun D-vitamiinin saannin kohdalla pitää puhua mikrogrammoista. Jotkut näyttävät tämän tietävänkin, mutteivät kaikki...

• Nivel

Ei se ole saivartelua vaan oikeaa tietoa. Onhan mikrogramma vain tuhannesosa milligrammasta.

• 49v.
        Nivel kirjoitti:

Ei se ole saivartelua vaan oikeaa tietoa. Onhan mikrogramma vain tuhannesosa milligrammasta.

Kiitos tiedosta :), ei ole hallinnassa nämä grammat.

• tämmä-ämmä

Minulla kohdun limakalvo riehaantui kasvamaan liikaa samaan aikaan, kun olin 50 mg.aan korotetulla D-vitamiinilla. Sitten kun korotin sen 100 mikrogrammaan, niin alkoi 1,5 vuorokauden kuluttua sydämen eteisvärinä. Ajallisesti sattuivat kovin hyvin yksiin.

• DDDD+

Voi olla pelkkä yhteen sattuma, koskapa tuo limakalvo voi alkaa riehantumaan ihan muutenkin. Näin on käynyt ilman D-lisääkin..

• Kyllä D on hyväksi

joo, ei se limakalvojen riehaantuminen mistään D-vitamiinista johdu. Samaa vaivaa on ollut naisilla vaihtareissa iät ja ajat. kaikenmaailman vuotohäiriöt ennen kuukautisten loppumista kuuluu joillakin naisilla ns "taudin kuvaan". Sitä on ollut äideillämme ja mummoillamme ja heidän esiäideillään. Niistä asioista ei vain ole puhuttu, kun ne on olleet niin noloja ja häpeällisiä. eihän kuukautisistakaan moni nykyinen vaihtari-ikäinen kuullut ennenkuin oma vuoto alkoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3472
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2883
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe