Autolla Pietariin

Olen menossa autollani Pietariin. Perustietoa kaipaan. Mistä edullisimmin monikertaviisumi 1 v./2 v.? Entä Venäjän liikennevakuutus, mistä ja mitä maksaa? Autoni tehot yli 150 hv. Mitä saa tuoda alle vuorokauden matkalta, jos vaikka piipahtaa Viipurissa päiväsaikaan? Bensaa tietty, mutta entä alkoholi/tupakka? Muuta huomioitavaa?

9

2440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Automatkaaja....

      Viisumien hintoja voit vertailla netissä. Ei niissä hirveän suuria eroja ole.
      Venäjän liikennevakuutusta et tarvitse, vaan riittää green card, jonka saat omasta vakuutusyhtiöstäsi. Venäläinen vakuutus voi olla lisänä, mutta liekö sillä merkitystä.n En ole enää sellaista hankkinut. Siinähän hintaan vaikuttaa moottoriteho.
      Alle vuorokauden matkalta (tarkemmin alle 20 h) saat tuoda tupakkakartongin, bensaa tankillisen 10 litraa kanisterissa, mutta ei alkoa.
      Mutta onhan lyhyelläkin matkalla paljon muutakin tuomista.

      • Anonyymi

        Viisumilla on vain yksi hinta riippumatta sen kestosta eli hinta on 35€.


    • Pietarinmatkaaja

      Edellä tulikin jo aika hyvin vastaukset kysymyksiisi..
      Mutta ihan vaan vinkiksi/varoitukseksi, että Pietarissa liikennevirta ja liikennekulttuuri onkin sitten ihan jotain muuta kuin täällä taikka Viipurissa! :)
      Eli jos et ole aiemmin liikkunut omalla autolla Venäjällä, niin suosittelen äärimmäiseen varovaisuuteen kun lähdet Pietariin sukkuloimaan... Toki siellä pärjää ihan hyvin kunhan on koko ajan tietoinen mitä auton ympärillä tapahtuu, eli peilejä kannattaa seurata koko ajan sekä varautua siihen että edessä taikka sivullasi oleva auto saattaa kääntyä yhtäkkiä ihan mihin tahansa.. :) Liikennemerkkejä kannattaa myös koittaa seurata (välillä ei mitenkään näkyvillä paikoilla) sillä kaduista moni on yksisuuntaisia sekä myös kääntyminen oikealle on kielletty paikoitellen! Ja yleensä tuollaisissa paikoissa on poliisi sitä valvomassa..
      Sikäli liikkuminen autolla Pietarissa on helppoa että siellä saat kyllä tilaa kun lyöt vilkun päälle ja menet.. Mutta älä jää tuolloin odottelemaan, taikka sitten et saa tilaa...

      • Anonyymi

        Ei huolta, jos joku pasauttaa kylkeesi niin muistat vain huutaa kolme sanaa: "Job tvaju mat".


    • tur tur

      Muista vararengas ja pumppu.Sähkölamppu mukaan.
      Pietarissa näkee enemmän kun jättää auton parkkiin ja käy julkisilla missä aikoo.
      Yöllä on hyvä katsella paikkoja vaikka autolla ,sopivasti liikennettä.
      Matkakohteista suosittelen Kronstadia sinne pääsee patotietä,hienot maisemat.

      • ulica.rentgena

        Auto parkkiin Venäjällä. Niin, pakkohan se on johonkin jättää, mutta mun autoon murtauduttiin joku vuosi sitten Viipurissa hotelli Druzhban vartioidulla parkkipaikalla.


    • AutoMatkaan

      Onko Pietarin liikenteessä tapahtunut oleellisia muutoksia viime vuosina? Pari vuotta sitten olin venäläisen kyydissä Pietarissa ja panin merkille, että tienposkessa saattoi olla aivan pimeitä kuorma-autoja parkissa osin ajoradalla, jopa kehämotarilla.

      Vaikka itse Pietarin ytimessä on varmaan paras liikkua julkisilla, onko Pietarin lähistöllä mukavia paikkoja autolomailijalle? Kronstadt mainittu, miten Katariinan palatsi tai Pietarhovi? Novgorod? 100 km matkaa on OK, mutta erityisen hienoon paikkaan voisi ajaa vaikka 200 km.

    • ta..ma

      Sestoretskin pikkukaupungissa ennen Pietaria samannimisen järven rannalla on pieni hotelli hiekkarantoineen. Ajat ns.rantatien kautta (siis älä mene uudelle moottoritielle )Pietaria kohti ,hotelli tien varrella.Nimeä en muista. On syöty siinä muutaman kerran.

    • Tienkäyttömaksu

      Motarilla on sitten tienkäyttömaksu jos ei ole ruupeleita lompsassa niin stoppi tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe