Olette odottaneet pääsyä osaikaiselle työkyvyttömyyeläkkeeelle? Montako kertaa pitänyt hakea?...tai väliaikaselle kuntotustuelle?
Kauinka kauan?
16
255
Vastaukset
- 15+20
Siis ensin pitää olla sairauslomalla, kun se jatkuu riittävän pitkään, se muuttuu automaattisesti kuntoutustueksi. Kun se jatkuu riittävän pitkään, voi yrittää hakea eläkettä "toistaiseksi". Itsellä meni 5 vuotta.
- Eläkkeelä, 34v
Höpö höpö. Ei tietenkään saikku muutu millään lailla automaattisesti kuntoutustuekse. Hakemalla saa hakea ja ensimmäinen hakemus hyvin usein hylätään. Monilla kaikki hakemukset.
- uupunut täti
Niin se varmasti menee että ensin sairauslomia oltava ja sitten näitä kuntoutuskokeiluja (työkokeilut) ja siiten haetaan kuntotustukea mikä on vielä usein määräaikainen.Ja haetaan ja haetaan..
- vaivainen
Roikkumista yhteensä 5v kunnes myönnettiin työkyvyttömyyseläke.Kuntoutustuella ja erinäisiä työkokeiluja oli matkan varrella jokunen ja aina ne keskeytyivät : (
- Einarivaan
Yksi hakemus. Käsittelyaika Ilmarisella 3 kuukautta.
Laittoivat suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei kuntoutustukia.
- vaivainen
Moi Einarivaan! Ilmeisesti senverran vakava sairaus sinulla? Nopeasti pääsit.Onnea.
- keuhkoastmaatikko
Haitko Einari suoraan eläkettä vai myös kuntoutustukea? Oletko jo kuusikymppinen?
Itse olen nyt kuntoutuspoliklinikan tutkimuksissa ja odottelen loppulausuntoa ja palaveria. Toiveena olisi hakea Varmalta kuntoutustukea uuden ammatin hankkimiseksi tavalla tai toisella. Entiseen ammattiini (siivoustyö) en taida kyetä. Ikää on 52 vuotta. En oikein tiedä mitä tuleman pitää...- astmainen oon
Jos olet astmainen ja sairastunut sisäilmasta niin uudelleenkoulutusta ei ainakaan myönnetä koska takeita nykyisin puhtaista kouluista ei ole.Jos astmasi reagoi siivouksesta nouseville pölyille niin voi olla että maksavat koulutuksen astmaiselle sopivaan ammattiin.Myös työkokeilu eri tyyppiseen työhön ennen koultusta voi olla edessä.Tai eläke.-
- Einarivaan
Vakuutusyhtiöt neuvoivat (pyysivät) hakemaan suoraan eläkettä.
Vammat sen verran vakavat, että kuntoutukset eivät palauta työkykyä.
En ole kuusikymppinen. Paljon vielä tuohon vuosia edessä.
- se keuhkoastmaatikko
Tiällä tuas keuhkoastmaatikko:)
En oikein usko, että vielä 52 vuotias pääsee eläkkeelle, koska sairauslomalla olen nyt astman vuoksi.
On toki muitakin vaivoja, mutta ne eivät ehkä täytä eläkekriteerejä - kunhan nyt on se Kuntoutustyöryhmän loppupalaveri ensin.
Olen ollut toukokuun loppuun mennessä sairauslomalla noin 8 kuukautta.
Ikä on juuri se, että mielellään ei ehkä myönnetä vakuutusyhtiöstä ammatillista kuntoutusta, mutta liian nuori vielä eläkkeelle, mikäli sairauseläkkeen kriteerit eivät täytykään...
Epätietoisuus on vaikeinta kun ei oikein tiedä mistään mitään.. - voi päästä
Minulla on eräs sytävä joka pääsi astman takia eläkkeelle.Oli vain pari vuotta hometalossa töissä ja kun sain pahoja ´hengenahdituksia-epäiltiin psyykeä.No keuhkoissa oli jotakin kasvua ja operoitiin ja sai 40v eläkepaperit kun keuhkokapasiteetti on pieni.
- tuas se sama:)
Oliko se ystäväsi töissä kunnalla tai jossain valtion laitoksessa?
Heillä riittää kun on mennyt kyky tehdä omaa työtään.
Itse olen yksityisen sektorin työntekijä. Yksityisellä puolella täytyy olla kyvytön myös muihin töihin ( mitä kohtuudella voisi tehdä) kuin omaan työhönsä.
Mitä tarkoittaa kun keuhkokapasiteetti on pieni? Keuhkojen toimintakyky huono vai???- voi päästä
Kyllä--juuri näin.Hän on kevan vakuuttamana eläkkeelllä.Keuhkojen toimintakyky huono kun leikatusta keuhkosta puolet käytössä .Yksityisellä voi olla erilaista.Mutta tämä ystäväni tarvitsee paljon lääkitystä ja jos rasittuu fyysisesti, alkaa välittömästi henkeä ahdistamaan.
- tietoatarvitseva?
Onko teillä kokemusta asiasta että miten kela järjestää työkokeilun jos lääkäri kirjoittaa lausuntoon työkokeilun uudelleen käynnistäminen?
Missä järjestetään jos ja kun viimeksi laitostyökokeilu epäonnistui ja samapaikka ei käy. Liian pitkä matka.
Monta epäonnistunutta kertaa tarvitaan että tapahtuu jotain. Minusta ihmisen rääkkäämistä. - ainiin..
Kantsii kysyä Kelan toimistosta. Ainakin luulis tulevan oikea vastaus miten työkokeilusi järjestyy:)
- joku roti
Tuota olen minäkin pohtinut että kuinka moneen työkokeiluun sitä pitää oikein ihmisen suostua?Aina uusi paikka ja uudet naamat ..huoh..ja se oma sairaus siinä kulkee mukana.Eikä ihmeparantumista ole tapahtunut..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983