Kauinka kauan?

väsytystaistelu

Olette odottaneet pääsyä osaikaiselle työkyvyttömyyeläkkeeelle? Montako kertaa pitänyt hakea?...tai väliaikaselle kuntotustuelle?

16

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+20

      Siis ensin pitää olla sairauslomalla, kun se jatkuu riittävän pitkään, se muuttuu automaattisesti kuntoutustueksi. Kun se jatkuu riittävän pitkään, voi yrittää hakea eläkettä "toistaiseksi". Itsellä meni 5 vuotta.

      • Eläkkeelä, 34v

        Höpö höpö. Ei tietenkään saikku muutu millään lailla automaattisesti kuntoutustuekse. Hakemalla saa hakea ja ensimmäinen hakemus hyvin usein hylätään. Monilla kaikki hakemukset.


    • uupunut täti

      Niin se varmasti menee että ensin sairauslomia oltava ja sitten näitä kuntoutuskokeiluja (työkokeilut) ja siiten haetaan kuntotustukea mikä on vielä usein määräaikainen.Ja haetaan ja haetaan..

    • vaivainen

      Roikkumista yhteensä 5v kunnes myönnettiin työkyvyttömyyseläke.Kuntoutustuella ja erinäisiä työkokeiluja oli matkan varrella jokunen ja aina ne keskeytyivät : (

      • Einarivaan

        Yksi hakemus. Käsittelyaika Ilmarisella 3 kuukautta.
        Laittoivat suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei kuntoutustukia.


    • vaivainen

      Moi Einarivaan! Ilmeisesti senverran vakava sairaus sinulla? Nopeasti pääsit.Onnea.

    • keuhkoastmaatikko

      Haitko Einari suoraan eläkettä vai myös kuntoutustukea? Oletko jo kuusikymppinen?
      Itse olen nyt kuntoutuspoliklinikan tutkimuksissa ja odottelen loppulausuntoa ja palaveria. Toiveena olisi hakea Varmalta kuntoutustukea uuden ammatin hankkimiseksi tavalla tai toisella. Entiseen ammattiini (siivoustyö) en taida kyetä. Ikää on 52 vuotta. En oikein tiedä mitä tuleman pitää...

      • astmainen oon

        Jos olet astmainen ja sairastunut sisäilmasta niin uudelleenkoulutusta ei ainakaan myönnetä koska takeita nykyisin puhtaista kouluista ei ole.Jos astmasi reagoi siivouksesta nouseville pölyille niin voi olla että maksavat koulutuksen astmaiselle sopivaan ammattiin.Myös työkokeilu eri tyyppiseen työhön ennen koultusta voi olla edessä.Tai eläke.-


      • Einarivaan

        Vakuutusyhtiöt neuvoivat (pyysivät) hakemaan suoraan eläkettä.
        Vammat sen verran vakavat, että kuntoutukset eivät palauta työkykyä.
        En ole kuusikymppinen. Paljon vielä tuohon vuosia edessä.


    • se keuhkoastmaatikko

      Tiällä tuas keuhkoastmaatikko:)
      En oikein usko, että vielä 52 vuotias pääsee eläkkeelle, koska sairauslomalla olen nyt astman vuoksi.
      On toki muitakin vaivoja, mutta ne eivät ehkä täytä eläkekriteerejä - kunhan nyt on se Kuntoutustyöryhmän loppupalaveri ensin.
      Olen ollut toukokuun loppuun mennessä sairauslomalla noin 8 kuukautta.
      Ikä on juuri se, että mielellään ei ehkä myönnetä vakuutusyhtiöstä ammatillista kuntoutusta, mutta liian nuori vielä eläkkeelle, mikäli sairauseläkkeen kriteerit eivät täytykään...
      Epätietoisuus on vaikeinta kun ei oikein tiedä mistään mitään..

    • voi päästä

      Minulla on eräs sytävä joka pääsi astman takia eläkkeelle.Oli vain pari vuotta hometalossa töissä ja kun sain pahoja ´hengenahdituksia-epäiltiin psyykeä.No keuhkoissa oli jotakin kasvua ja operoitiin ja sai 40v eläkepaperit kun keuhkokapasiteetti on pieni.

    • tuas se sama:)

      Oliko se ystäväsi töissä kunnalla tai jossain valtion laitoksessa?
      Heillä riittää kun on mennyt kyky tehdä omaa työtään.
      Itse olen yksityisen sektorin työntekijä. Yksityisellä puolella täytyy olla kyvytön myös muihin töihin ( mitä kohtuudella voisi tehdä) kuin omaan työhönsä.
      Mitä tarkoittaa kun keuhkokapasiteetti on pieni? Keuhkojen toimintakyky huono vai???

      • voi päästä

        Kyllä--juuri näin.Hän on kevan vakuuttamana eläkkeelllä.Keuhkojen toimintakyky huono kun leikatusta keuhkosta puolet käytössä .Yksityisellä voi olla erilaista.Mutta tämä ystäväni tarvitsee paljon lääkitystä ja jos rasittuu fyysisesti, alkaa välittömästi henkeä ahdistamaan.


    • tietoatarvitseva?

      Onko teillä kokemusta asiasta että miten kela järjestää työkokeilun jos lääkäri kirjoittaa lausuntoon työkokeilun uudelleen käynnistäminen?

      Missä järjestetään jos ja kun viimeksi laitostyökokeilu epäonnistui ja samapaikka ei käy. Liian pitkä matka.

      Monta epäonnistunutta kertaa tarvitaan että tapahtuu jotain. Minusta ihmisen rääkkäämistä.

    • ainiin..

      Kantsii kysyä Kelan toimistosta. Ainakin luulis tulevan oikea vastaus miten työkokeilusi järjestyy:)

    • joku roti

      Tuota olen minäkin pohtinut että kuinka moneen työkokeiluun sitä pitää oikein ihmisen suostua?Aina uusi paikka ja uudet naamat ..huoh..ja se oma sairaus siinä kulkee mukana.Eikä ihmeparantumista ole tapahtunut..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe