Pakkovaihto edessä :(

Tina*

Taloyhtiö päätti hankkia DNA Welhon kaikkiin huoneistoihin, mikä tarkoittaa sitä että asukkaita pakotetaan vaihtamaan nykyisestä operaattorista DNA Welhoon. Nopeudeksi tulee vaivaiset 10 M (nykyinen Elisa 24 M), eli nopeus laskee.
Päätöksen puolesta äänestäneet tuijottivat vain hintaa (8 eur / kk), mutta eivät ajatelleet että 10 M on tänä päivänä todella mitätön! DNA ei enää edes myy kys. alhaista nopeutta yksityishenkilöille!

Osaako joku kertoa mitä kaikkea häviää koneestani kun tämä kytkentä tehdään?
Sähköposti menee tietysti uusiksi, mutta mitä muuta? Tiedostot (esim. valokuvat)? Muut ladatut ohjelmat?

Entä TV-kanavat? Joutuuko niitäkin nyt sitten hakemaan uudestaan?

8

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..,,..

      Vaihda DNA:n mobiili 4g:hen, pääset otti piuhoista ja naapureista...

    • ei katoa koneelta

      >Osaako joku kertoa mitä kaikkea häviää koneestani kun tämä kytkentä tehdään?

      Ei sun koneeltasi häviä mitään! Ei ne sun koneellesi koske vaan vain yhteysmuoto vaihtuu.


      >Sähköposti menee tietysti uusiksi, mutta mitä muuta?

      Sähköpostikaan ei välttämättä mene uusiksi jos se ei ole Elisan posti vaan esmes Gmail tai vastaava.

      >Tiedostot (esim. valokuvat)? Muut ladatut ohjelmat?

      Ei ja ei, mitään mitä sun tietokoneellasi on, ei katoa minnekään tuon vaihdoksen myötä.

      >Entä TV-kanavat? Joutuuko niitäkin nyt sitten hakemaan uudestaan?

      Tottakai, kun kaapelitv tulee antennitelevision tilalle niin joudut vaihtamaan digiboksin kaapelimalliseen ja hakemaan kanavat.

      Sitäpaitsi, kyllä Dnalta saa nopeampiakin laajakaistoja kuin tuo 10 Megaa, tuo lienee ns. taloyhtiölaajakaista mutta kaapeliverkon kautta saa nopeamman, hitainkin Überkaista on 50 Megainen joten kyllä siinä nopeutta riittää sinunkin tarpeisiin.

      • Tina*

        Kiitos vastauksesta. Siinä olikin kaikki mitä halusin tietää :)
        Kaapelimallinen digiboksi mulla jo on ja tiedän myös että lisänopeutta saa maksamalla siitä lisähinnan. Luukku toimii ns "vara-sähköpostina".


    • Paskamikäpaska

      Welho on aivan perseestä. Lagiaa päivittäin lähes, ihan uskomatonta.
      Jos et halua hermojasi menettää, älä missään nimessä ota Welhoa.

      40 Meganen ja ei edes sivustot aukea puolet päivästä... se on facepalmin arvoista.

      • älä jauha soopaa

        Älä nyt viitsi jauhaa p*skaa, mulla Dna Welho pelannut loistavasti, ei pätkimisiä.
        Sitäpaits tuolla aloittajalla ei ole paljoa vaihtoehtoja, kaapelioperaattoria kun ei noin vain vaihdetakaan vaan se on taloyhtiön asia toisinkuin ADSL-liittymät joita voi vaihtaa itsekin. Mäpä luulen että vika on sun omissa laitteissa ja/tai piuhoissas!


    • 1-9

      Helsinkiläinen kerrostalo, jossa asun, liitettiin myös Welhon nettiin viime syksynä. Lisänopeutta sai halvalla. Itse hommasin 110 megaa hintaan 8,90 euroa kuukausi. Welhon langattomasta modeemista ei mene vuokraa lainkaan ja lisäksi Welhon televisio-ohjelmakortti maksullisten kanavien katsomista varten muuttui ilmaiseksi eli sen kuukausimaksu poistui.

      Langattoman yhteyden hankin siksi, että Welhon nettisignaali tulee tv-pistorasiasta, joka on olohuoneessa. Läppärini puolestaan ei ole siellä, joten olisin joutunut vetämään noin 13-15 metrin kaapelin olohuoneesta tietokoneeseeni. Langattomuus ratkaisi asian - tosin mitattu nopeus jää selvästi alle tuon 110 megan eri syistä johtuen.

      Minkäänlaisia häiriöitä tai katkoksia ei ole ollut. Olen hyvin tyytyväinen.

    • Seitsemäs sisko

      Tuskin on kyse siitä, että Elisan yhteytesi lakkaisi toimimasta. Welho kyllä tulee *omistamaan* taloyhtiösi ADSL-siirtotiestä joitakin osia, mutta käsittääkseni laki määrää, että Welhon täytyy antaa myös muiden operaattorien käyttää tätä siirtotietä. Jos DNA on lähettänyt asukkaille tiedotteen tulevasta järjestelystä, tämä kyllä mainitaan siellä. Taloyhtiön -- eli isännöitsijän -- "tiedotteilla" voi pyyhkiä ihan mitä huvittaa.

    • ole tyytyväinen

      Ole tyytyväinen, saat nopeamman nettiyhteyden sekä lukuisia uusia tv-kanavia. Minä ainakin olisin sinun tilallasi ikionnellinen. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe