Haluisin kesyrotan poikasia, mut ei tunnu mistään oikei löytyvän. Ajattelin jos täältä voisi saada jotain apua. Niiden täytyisi olla mahdollisimman lähellä Varsinais-suome, koska liikkuminen mihinkään kauas ei ole oikein mahdollista.
Kokemusta on jyrsijöista ja mulla on ollut 6 gerbiiliä, mutta niitä ei enää ole:(
Tällä hetkellä täällä ei asu muita eläimiä kuin kilpikonna. Jos sellaisia kohtuullisen hintaisia löytyisi mulle voi ilmoitella asiasta.
Ps. hankintaan on kysytty vanhempien lupa.
Haluisin ostaa 2 kesyrotan poikasta.
4
280
Vastaukset
- Sedä
Viralliset kasvattajat:
http://kesyrottayhdistys.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=37
Turussa on kolmekin, Zaya's, Tearcmir ja Ratazana's ;) Mulla on pari Tearcmirin Tellulta, ja pirun keyjä tyttöjä :) Jos heidän kasvattamat värit ei oo lemppareita, kannattaa kysyä myös kauempaa, kasvattajat saa poikasii kavereiden kyydillä kulkemaan tosi hyvin. Esim, mä sain em. poikaset kotiovelle Helsinkiin ;)
Lisäksi poikasia löytyy esim täältä poikasvälityksestä:
http://kesyrottayhdistys.fi/forum/viewforum.php?f=2
Ja onnee rotanhankinnalle :) - Shaiyander
Kannattaa kurkkia apulan palstaa. Siellä muut osastolla on usein poikasia, jotka ei kasvattajien omien reittejen kautta lähtenyt kiertoon. Hinta on yleesä 20-30 e ja uusia poikueita tupsahtelee ajoittain vuodenajasta riippumatta, kun rotat nyt sikiää ihan ympäri vuoden.
Tälleen harrastelijakasvattelijan kantilta voisin sanoa, että rotilla ja gerbiileillä ei ole mitään muuta yhteistä, kuin titteli " jyrsijä". Rotat on enemmänkin pieniä ja älykkäitä koiria, jotka voi opettaa jopa noutamaan palloa ja hiekkalaatikolle :)
Tässä nyt vielä sivu, jos ei googleen jaksa. http://www.lemmikkipalstat.net/apula/
Kannattaa myös katsoa "annetaan" palsta, kun sielläkin toisinaan rottalapsia on. Ja siis rottahan on aikuinen ja astutusikäinen vasta 5kk ikäisenä, joten ei tarvitse sorsia ihan niitä 3 kk ikäisiäkään. Geeniperimästä riippuen rotta nyt kuitenkin elää hyvällä hoidolla sen 2-3 v
Onnea etsintään! - rottafan
oisko täällä oulussa päin kesyrottien kasvattajia? mistä itse ostitte rottanne?
- ihanuudet
Minä ostin Heidi Ahvensalmelta oulusta ihanat rotat! Suosittelen :) Sivut taisi löytyä hakusanalla Heirin rottala :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?313616- 963293
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim913162- 773088
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m682993Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862735- 352530
- 692453
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432298- 882070