Cymk kykenevä ohjelma?

Mikä ohjelma?

Tarvitsen kuvankäsittelyohjelman joka tekee CYMK muodossa tai jossa voi valita tekeekö CYMK vai RGB.

Onko PhotoShop ainoa vai onko muita?
Sillä pitäisi myös pystyä tekemään pelkkää tekstiä joka ei hajoa heti pikseleiksi.

Teen painoon kuvia ja ne vaatii CYMK:n, vaikka kaikki ilmaisohjelmat lienee RGB? Mikä logiikka tässä on? Raha vai järjestelmät? Menee ihme säätämiseksi jos vain painotalot käyttää sitä.

4

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j kj hpjk pj pjl pj

      Kannattaisi varmaan opetella edes alkeet, ennenkuin alkaa "suunnittelemaan" yhtään mitään. Printti on eri asia kuin netti. Parempi että en neuvo yhtään mitään, opettele googlaamaan ja edes yritä perehtyä itse asiaan, Painopinnan valmistajan koulutus kestää kolme vuotta.

    • TimoTT

      CMYK

    • vähän tietävä

      Ilmainen ohjelma gimp pystyy tuohon.
      Photoshop pystyy
      Paint shop pro pystyy
      Corel draw pystyy
      Lähes kaikki kuvankäsittelyt pystyvät tuohon. Windowsin Paint ei ole kuvankäsittelyä nähnytkään, rippeet vanhasta windows 3.11 jätetty että voidaan myydä kuvankäsittelyä windowsin mukana.

      Eli Se on CMYK ei CYMK. (cyan magenta keltainen ja musta)
      Rgb värejä ei voi tulostaa! Rgb värit ovat valoa ja Cmyk värit maalia, kärjistetysti.
      Ihme sinänsä ettei paino itse muuta niitä. Jokaisella tulostimella käytännössä tulisi olla oma icc-profiili. Nuo saat selville painosta mikä kuuluisi olla esim. Pantone coatedv2 jne.

      • TimoTT

        Kyllä muuttaa! :/

        Painoon voit viedä vaikka BMPn! Ne tekee siitä KUITENKIN itse värierottelun! (ja varmaan tekee vaikka viet CMYKInkin? Ei ne KUMMINKAAN luota jonku Jaska Jokusen tekemiin erotteluihin? :P )

        Paitti tietty jos kurkku suorana huuat niille et: "ja siin on sitte mun asiakkaan firman värit siinä filussa et PÄITÄ putoo jos ne ei o PIIRULLEEN oikein!!!" ... Jonka jälkeen saat sit maksaakin niistä väreistäs rouheen bonuksen, jos ei satu tärppäämään CMYKiks täsmälleen. Meinaan sitten ne joutuu erikseen sotkemaan just sen/ne värit!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe