Rengasliikkeessä renkaanvaihto

käytä palveluita

Vähän ennen sesonkia tai jälkeen renkaanvaihto niin löytyy vapaita aikoja helposti mihin aikaan vaan ja pääsee sujuvasti hoitamaan renkaanvaihdon.

Ei kannata oikeasti ottaa sitä itsetehtyä renkaanvaihtoa jotenkiin
isänmaallisena tekona vaan jos et tee sitä ergonomisesti oikein niin muistat
sen joskus tulevaisuudessa sitten kun selkä rikki siitä vääntämisestä.

Jos on varaa muutenkin puunata autoa niin eikä vielä olisi varaa
vaikka renkaanvaihtoonkin, ihan vaan siksi että ei mua enää
ainakaan kiinnosta noi autojen kanssa rimpuilut jos
pikkurahalla saat renkaanvaihdon niin maksan mielelläni.

28

3662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtaj4

      Ja sitten ihmetellään, kun kesäpoika on kolhinut vanteet, ampunut pultit ylikireälle ja vieläpä nostanut autoa väärästä kohdasta jolloin helma on lommahtanut. Ennemmin teen itse, eipähän tarvitse tapella.

      • Nou tanks

        Ja laittanut väärät ilmanpaineet renkaisiin, rikkonut lukkopulttien avaimen ja pyörät pyörimissuunnan vastaisesti jne.
        Lisäksi ottaa lisähinnan vanteiden pesusta.


    • wsoy76

      Porvoon rengaspalvelu ainakin niin ylimielinen että toista saa hakea. 3 päivään ei löytynyt 5 minuuttia aikaa vaihtaa renkaita. Sitten kun hain renkaat niin 2 heppua istuskeli toimettomina. Kaiken kukkuraksi olivat laittaneet jotkin Korealaiset halpis renkaat täyteen hintaan kun en hölmö tullut ajatelleeksi että tommosta p...kaa edes myydään ja aina myyty Goodyearia tai vastaavaa hyvää settiä.
      Entinen asiakas alusta asti; loppui kyllä tähän :((

      • a1a1ddd

        Ole ajoissa tai valitse paikka mistä saa ajan, paremmissa paikoissa
        voi netin kautta varata ajan niin saa usein ihan koska vaan
        haluaa kunhan varaa ajoissa. Ei kai sulle myydä renkaita
        mitä et ole tilannut? Kyllä tähän asti on voinut suomessa itse valita rengasmerkin ja jos sait väärät niin pyydä vaihtaa takaisin ja alennusta hinnasta reilusti
        koska teettävät vaivaa sinulle selkeellä virheellä, ehkä se on huono paikka.


      • Räntäkelit
        a1a1ddd kirjoitti:

        Ole ajoissa tai valitse paikka mistä saa ajan, paremmissa paikoissa
        voi netin kautta varata ajan niin saa usein ihan koska vaan
        haluaa kunhan varaa ajoissa. Ei kai sulle myydä renkaita
        mitä et ole tilannut? Kyllä tähän asti on voinut suomessa itse valita rengasmerkin ja jos sait väärät niin pyydä vaihtaa takaisin ja alennusta hinnasta reilusti
        koska teettävät vaivaa sinulle selkeellä virheellä, ehkä se on huono paikka.

        10 pv sääennuste ei aina vaan riitä oikean hetken varaamiseen, jos jonoa on 1 kk aikoihin jolloin normiduunari sinne ehtii...

        Noh, vaihdan itse nyt viikonloppuna, vaikka lupaakin lunta ja räntää torstaina etelään.


      • työläinen 73

        Porvoon rengaspalvelussahan on drive in !!! :DDD
        Ostin sielt vahingossa renkaat viime vuonna. Mut opinpahan kerrasta.


    • Yks vaan

      Paljonko pelkkä allevaihto maksaa rengasliikkeessä nykyään?

      • 25+25+25+25

        100


    • Yks vaan

      Ei kai nyt satasta neljän renkaan poisruuvauksesta ja neljän renkaan ruuvauksesta tilalle?

    • AMG2

      Osa ihmisistä on uusavuttomia jotka ei osaa edes autonsa renkaita vaihtaa.

      • iso numero pieni asi

        uusavuttomuutta lisää se ettei ole paikkaa mihin varastoida renkaita, eikä tunkkia tai kunnolista paikkaa missä vaihtaisi renkaat. Toista on uuninpankopojilla joilla on suulit ja navetat ja vanha iskä auttamassa.


    • hjghjghghhg

      Niin sanottuja laatuliikkeitä myöden kun ammutaan pulttipyssyllä alumiinivanteetkin liian tiukalle, niin eipä paljon kiinnosta. Ei ne autoakaan osaa nostaa rikkomatta pohjan massoitusta. Kalliiksi tulee rengasliikereissut...

    • ei aina

      Viimeksi käytin Euromasterilla, siellä laitettiin ihan käsin momenttiavaimen kanssa. Sanottiin vielä, että tule sadan kilometrin päästä uudestaan niin pultit jälkikiristetään veloituksetta.

    • Voi hyvää päivää!

      Uusavuttomuuden huipentuma: renkaiden vaihto rengasliikkeessä!

    • AUTOAPU.NET

      Juuri näin. Jos maksaa tuhansia euroja vuodessa autoilusta, ei luulisi muutaman kympin renkaan vaihdon olevan palveluna ongelma.

      Meiltä löytyy apua heti ilman jonottamista.
      WWW.AUTOAPU.NET

      • erfghjpp

        Olkaa tarkkana jos asioitte tässä rengasliikessä! Pyysin asentajaa laittamaan autonvalmistajan suositellut rengaspaineet,no minä kuitenkin tarkistin paineet bensaasemalla.Mitä VI..UA !Kaikissa renkaissa yli 0,5barin heitto.lisäksi rengasmalli ei ollut se mitä sovittiin,merkki ja koko kuitenkin oikein,huomasin vasta jälkeenpäin.Soitettuani rengasliikeeseen niin myyjä siihen töykeästi ilman mitään anteeksipyyntöä että onhan noikin renkaat ihan hyviä,onhan se totta sekin mutta kun se ei ollut se malli mistä sovittiin.Niin ja sanoi vielä että toinen myyjä ei varmaan muistanut kertoa( en usko ).Ja minä en jaksa tapella tästä asiasta kun mä olen liian kiltti ihminen että paha mieli jäi tästä kaupasta.Olen kuulut että automyjiin ei pidä hirveesti luottaa ja näkyjään ei myöskään rengasmyyjiin.


      • cruzeideri
        erfghjpp kirjoitti:

        Olkaa tarkkana jos asioitte tässä rengasliikessä! Pyysin asentajaa laittamaan autonvalmistajan suositellut rengaspaineet,no minä kuitenkin tarkistin paineet bensaasemalla.Mitä VI..UA !Kaikissa renkaissa yli 0,5barin heitto.lisäksi rengasmalli ei ollut se mitä sovittiin,merkki ja koko kuitenkin oikein,huomasin vasta jälkeenpäin.Soitettuani rengasliikeeseen niin myyjä siihen töykeästi ilman mitään anteeksipyyntöä että onhan noikin renkaat ihan hyviä,onhan se totta sekin mutta kun se ei ollut se malli mistä sovittiin.Niin ja sanoi vielä että toinen myyjä ei varmaan muistanut kertoa( en usko ).Ja minä en jaksa tapella tästä asiasta kun mä olen liian kiltti ihminen että paha mieli jäi tästä kaupasta.Olen kuulut että automyjiin ei pidä hirveesti luottaa ja näkyjään ei myöskään rengasmyyjiin.

        Kävit varmaan mun iskän liikkeessä. Myydään vaan kiinalaisia ja misukan Cross Climatea. Jutellaan myös mielellään pienistä pippeleistä.


      • renkaatVaihtoonHeti
        erfghjpp kirjoitti:

        Olkaa tarkkana jos asioitte tässä rengasliikessä! Pyysin asentajaa laittamaan autonvalmistajan suositellut rengaspaineet,no minä kuitenkin tarkistin paineet bensaasemalla.Mitä VI..UA !Kaikissa renkaissa yli 0,5barin heitto.lisäksi rengasmalli ei ollut se mitä sovittiin,merkki ja koko kuitenkin oikein,huomasin vasta jälkeenpäin.Soitettuani rengasliikeeseen niin myyjä siihen töykeästi ilman mitään anteeksipyyntöä että onhan noikin renkaat ihan hyviä,onhan se totta sekin mutta kun se ei ollut se malli mistä sovittiin.Niin ja sanoi vielä että toinen myyjä ei varmaan muistanut kertoa( en usko ).Ja minä en jaksa tapella tästä asiasta kun mä olen liian kiltti ihminen että paha mieli jäi tästä kaupasta.Olen kuulut että automyjiin ei pidä hirveesti luottaa ja näkyjään ei myöskään rengasmyyjiin.

        Olikohan huoltiksen mittari kunnossa.


    • Suksikaa

      Porvoon rengaspalvelussa tuli tänään käytyä, eikä tarvi toiste mennä. Henkilökunta ei tee muuta kuin vittuilee asiakkaalle ja jauhaa paskaa. Jatkuvaa asiakkaan auton ja renkaiden nälvimistä.
      Pahin on kiharapäinen pikkunilviäinen.
      Asiakastila kuhisee toimettomia maastohousuisia juntteja jauhamassa paskaa. Veteliä vätyksiä jotka eivät ole asiakkaita, vaan haluavat jostain syystä viettää aikaa rengaspajan sohvalla.

      Hinta oli halvempi kuin isoilla kilpailijoilla, mutta jatkossa maksan mielelläni ammattimaisesta asiakaspalvelusta.

      • Anonyymi

        Ostin Porvoon rengaspalvelusta renkaat. Toista kertaa en osta. Omistajat todella ylimielisiä.


    • edg34

      Omien kokemusten mukaan kierteet hajotetaan herkästi korjaamoilla/rengaspajoissa ja huolloissa. Pelkästään tästä syystä vaihdan itse aina renkaat, voi varmistaa että mutteri varmasti menee oikeille kierteille.

      Kiva sitten kun liikkeessä vaihdattanut, pyörännavan kierretangosta mennyt kierteet. Yritä sitten todistaa että tullut juuri kyseisestä liikkeestä... Itse joutuu maksumieheksi siihen 50-100e korjaukseen kun pyörännapaan tarvii uuden kierretangon.

      Liikkeissä niin paljon renkaanvaihtoja ettei ne kovin huolellisesti muttereita laita, koneella vaan suoraan ja kierteet menee jos menee, tullut itsekin koettua.

      • Anonyymi

        Länsi-Tampereella vaihtoivat toiset renkaat omieni renkaiden tilalle. Mulla oli mukana autossani toisen merrkiset 15 tuumaiset renkaat ja myöhemmin huomasin ettei renkaat olekaan minun renkaat vaan ne ole vaidettu 16 tuumaisiin ja eri merkkisiin renkaisiin. Toinen renkaan vaihtaja katko renkaiden tapit, jotka piti itse maksaa tuli satoja euroja korjaukselle hintaa. Renkaat oli pusissa enkä heti tullut tarkastaneeksi että on omat renkaat vaihdettu ja mitkä renkaat on laitettu auton alle.. Olisi ollut enemmän ymmärrystä jos renkaat olisi ollut heillä säilytyksessä, mutta vain renkaat mukanani liikkeeseen. Ilmankos tämän asiakaspälveöijä äijän naama oli punainen ja koko renkaisen vaihto kesti yli tunnin, vaikka oli sovittu aika. Aika hidasta renkaan vaihtoa. Toinen jehy joka vaihtaa omalla kotipihalla oli aika äksy ja kiulkkunen. Olisi kiva kuulla positiivisia kokemuksia Tamperelaisista renkaan vaihtajista. Ilmankos yksi automaalamon omistaja sanoi käyttävänsä pääkaupunki seudulla huollattamassa autoonsa. Kokomukseni mukaan ei Tamperelaiset korjaamot ole kauheen luotettavia tai ovat ainakin ylihinnoitelleet palvelunsa. Joku ajovalon vaihtokin tuottaa heille vaikeuksia ja Ärräpäitä/kiukkua ja tietysti maksaa yli kaksikertaa enemmän kuin pääkaupunkiseudulla.


    • Anonyymi

      Vaihtelen renkaat ihan mielellään itse. Samalla näkee monta katsastuskohdetta huomattavasti paremmin kuin renkaiden paikalla ollessa. Itse en ole mikään mekaanikko, mutta nykyään YouTuben aikaan saa käsityksen monen asian korjaamisesta vanhassa autossa. Eli jos renkaanvaihdon yhteydessä huomaa vuotavan iskunvaimentimen tai vetonivelen suojakumin, hieman hirttävän käsijarrun tms. ei muuta kuin ohjeet YouTubesta ja osat Motonetistä. Itse kun on vaihtanut renkaat, on tullut rengashotelliin ja sen vaihtopalveluun nähden säästöä 190€/vuosi ja sen lisäksi pari katsastuksen hylkyä on saanut estettyä viimeisen 3 vuoden aikana, niistä jokunen kymppi säästöä. Alustaosien ja jarrujen fiksaamisesta YouTubeohjeilla on tullut uusintakatsastuksen välttämisen lisäksi säästöä 3 vuoden aikana noin 800€, yhteensä kolmessa vuodessa vähän itse ähräämällä on siis tullut tehtyä tiliä noin 1500€, yhteensä alle 20 tunnin työllä...josta siis noin 6 tuntia renkaanvaihtoihin. Keskipalkkaiselle kelpaa tämä veroton 75€ tuntipalkka ja samalla on oppinut, että useimmat asiat ainakin auton alustassa on loppujen lopuksi yllättävän helppoja korjattavia.

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Juutuupista löytyy yllättävän paljon korjaus videoita. Halvimmat Italialaiset varaosat muistaa jättää mätänetin hyllylle, ei tarvitse kohta vaihtaa uudestaan.


    • Anonyymi

      Itse vaihtaen renkaat saa alle juuri silloin kun haluaa, aikaa varaamatta. Omakotiasujalla on tyypillisesti myös renkaille oma hotelli tarjolla, joten hyvin joustavan aikataulun lisäksi säästö renkaiden säilytyksestä on melkoinen.
      Moni sanoo, että ei viitsi vaihtaa renkaita itse, eikä niitä kannata kotonakaan varastoida, mutta oma mielipiteeni on se, että renkaiden itse vaihtaminen on pienempi duuni kuin oman aikataulun sovittaminen siihen, että renkaat saa kohtuullisen oikeaan aikaan alle rengasliikkeen toimesta. Rengashotellin hinnoittelu on myös sen verran suolainen, että olen ihan mielellään yhden vuoden kokeilun jälkeen siirtänyt renkaat omaan varastoon.

      • Anonyymi

        Komppaan tätä. Pikkasen kun varustaa varusteisiin, niin siinä menee korkeintaan puoli tuntia pesu. Ei tartte varkailla aikoja viikkoja etukäteen vaan voi tehdä päätöksen huomisen tai ensiviikon sääennusteen mukaan vaikka illalla tai viikonloppuna. Samalla voi vähän kurkistaa mitä jaetuille, pyöräntuennalle ja vetareille kuuluu. Bonuksena vielä se hyvä puoli, että saat pultit auki jos menee tien päällä renkaanvaihdoksi kun ne on oikeassa momentissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan tätä. Pikkasen kun varustaa varusteisiin, niin siinä menee korkeintaan puoli tuntia pesu. Ei tartte varkailla aikoja viikkoja etukäteen vaan voi tehdä päätöksen huomisen tai ensiviikon sääennusteen mukaan vaikka illalla tai viikonloppuna. Samalla voi vähän kurkistaa mitä jaetuille, pyöräntuennalle ja vetareille kuuluu. Bonuksena vielä se hyvä puoli, että saat pultit auki jos menee tien päällä renkaanvaihdoksi kun ne on oikeassa momentissa.

        Samalla putsaa ja rasvaa jarrujen liukutapit, aina toiminta varmempi auto.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      Yleistä iskelmämusiikista
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe