ISG:n pois kytkeminen

Sannaavee72

Meninpä ja ostin Kia Ceed crdi 1,6 vm 2010. Hyvin on toiminut eikä valittamista. ISG:n yritän muistaa kytkeä pois, mutta "ongelma" on, että kun laitan sen pois ja seuraavasksi kun käynnistän, niin toiminto on pois päältä eli ISG on paallä. Eikö sen pitäisi pysyä pois kytkettynä, niin ettei aina tarvitsisi painella sitä nappulaa?

21

10703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toimii oikein

      Ei. Se on aina oletusarvoisesti päällä, kun auton käynnistää uudelleen. Miksi ihmeessä se muuten pitää ylipäätään kytkeä pois päältä??

      • hiittto

        Minä kytken sen aikankin siksi pois, ettei se turhaan sammuta hetkeksi autoa. Jos valot vaihtuvat nokan edestä punaisiksi, laitan sen päälle.


      • hiittto
        hiittto kirjoitti:

        Minä kytken sen aikankin siksi pois, ettei se turhaan sammuta hetkeksi autoa. Jos valot vaihtuvat nokan edestä punaisiksi, laitan sen päälle.

        AINAKIN koitin kirjoittaa mutta tuli mitä sattui kiireessä sylissä naputellen


    • Sannavee72

      Otan sen pois, kun hermot ei kestä, että auto sammuu risteykseen =D vaikka hyvinhän se tuntuu käynnistyvän. Mitenköhän mahtaa ISG toimia, kun autolla on ikää vaikka 10 vuotta....

      • pari vuotta

        ajettu Kia Ceed 1.6 Sportywagon ja eipä ole enää talven jälkeen ISG toiminut.
        Liekö akun varaustila alhainen vai onkohan hajonnut.
        Lämpötilojen (yli 3) puolestahan sen pitäisi jo pelittää.


      • toimii ja hyvin...
        pari vuotta kirjoitti:

        ajettu Kia Ceed 1.6 Sportywagon ja eipä ole enää talven jälkeen ISG toiminut.
        Liekö akun varaustila alhainen vai onkohan hajonnut.
        Lämpötilojen (yli 3) puolestahan sen pitäisi jo pelittää.

        ei siinä ole kysymys ulkolämpötilasta vaan moottorin lämmöstä....moottorin pitää olla normaalilämpöinen että toimii....jos ilmastointi jne on päällä niin ei mene päälle lainkaan...varsinkin jos akku on vajaa...
        Muuten todella hyvä ja laskin että minulla säästää 10 litraa kuukaudessa....ja saasteet saman verran....


      • Tunnen autoni ja
        toimii ja hyvin... kirjoitti:

        ei siinä ole kysymys ulkolämpötilasta vaan moottorin lämmöstä....moottorin pitää olla normaalilämpöinen että toimii....jos ilmastointi jne on päällä niin ei mene päälle lainkaan...varsinkin jos akku on vajaa...
        Muuten todella hyvä ja laskin että minulla säästää 10 litraa kuukaudessa....ja saasteet saman verran....

        tasan tarkkaan kyse on myös ulkolämpötilasta.
        Sehän sanotaan selkeästi käyttöohjeissakin.
        Eihän sen kuulukaan toimia pakkasella.


      • heleppo
        Tunnen autoni ja kirjoitti:

        tasan tarkkaan kyse on myös ulkolämpötilasta.
        Sehän sanotaan selkeästi käyttöohjeissakin.
        Eihän sen kuulukaan toimia pakkasella.

        Tässä kriteerejä käsikirjasta:

        Moottori käynnistyy uudelleen automaattisesti
        ilman kuljettajan toimintaa tai sammutusta ei tapahdu,
        jos jokin seuraavista tapahtuu:
        - Käsisäätöisen ilmastointijärjestelmän puhaltimen
        nopeus asetetaan 3. asentoa
        suuremmaksi ilmastointilaitteen ollessa
        päällä.
        - Automaattisen ilmastointijärjestelmän puhaltimen
        nopeus asetetaan 6. asentoa
        suuremmaksi ilmastointilaitteen ollessa
        päällä.
        - Kun ilmastointijärjestelmä on ollut riittävän
        pitkään päällä.
        - Kun takalasin lämmitin on päällä.
        - Jarrutehostimen alipaine on riittämätön.
        - Akun varaustila on alhainen.
        - Ajoneuvon nopeus ylittää 5 km/h.


      • on se heleeppoo
        Tunnen autoni ja kirjoitti:

        tasan tarkkaan kyse on myös ulkolämpötilasta.
        Sehän sanotaan selkeästi käyttöohjeissakin.
        Eihän sen kuulukaan toimia pakkasella.

        Ja sitten vielä nämä ehdot täyttyy:

        ISG-järjestelmä toimii, kun seuraavat
        edellytykset täyttyvät:
        - Kuljettajan turvavyö kiinnitetään.
        - Kuljettajan ovi ja konepelti on suljettu.
        - Jarrutehostimen alipaine on riittävä.
        - Akussa on riittävä lataus.
        - Ulkoilman lämpötila on -2°C - 35°C.
        - Moottorin jäähdytysnesteen lämpötila ei
        ole liian alhainen.


      • vm. 2011 ceedin
        on se heleeppoo kirjoitti:

        Ja sitten vielä nämä ehdot täyttyy:

        ISG-järjestelmä toimii, kun seuraavat
        edellytykset täyttyvät:
        - Kuljettajan turvavyö kiinnitetään.
        - Kuljettajan ovi ja konepelti on suljettu.
        - Jarrutehostimen alipaine on riittävä.
        - Akussa on riittävä lataus.
        - Ulkoilman lämpötila on -2°C - 35°C.
        - Moottorin jäähdytysnesteen lämpötila ei
        ole liian alhainen.

        ohjekirjassa sanotaan selvällä Suomenkielellä ISG:n toimintaedellytyksistä mm.:
        -Akun lämpötila on 2-60 asteen alueella
        -Ulkoilman lämpötila on yli 3 astetta...
        ...ja vielä lisäyksenä ISO MUTTA, eli :
        -Nämä voivat vaihdella auton kunnon mukaisesti !!!!!!!


      • Se on heleeppoo
        vm. 2011 ceedin kirjoitti:

        ohjekirjassa sanotaan selvällä Suomenkielellä ISG:n toimintaedellytyksistä mm.:
        -Akun lämpötila on 2-60 asteen alueella
        -Ulkoilman lämpötila on yli 3 astetta...
        ...ja vielä lisäyksenä ISO MUTTA, eli :
        -Nämä voivat vaihdella auton kunnon mukaisesti !!!!!!!

        Nuo yllä olevat on lainattu suoraan: Käyttöohje Ceed © 2012 Kia Motors Slovakia s.r.o.


    • cyfvyugvyu

      Kysyppä deltasta onko mahdollista kytkeä se kokonaan pois. Jos et halua auton sammuvan valoissa, pidä kytkin pohjassa paikallaanoloajan.

    • Ciiitin2010

      3-vuotta vanha Ceed, ensimmäisenä kesänä ISG toimi. Parina viimeistä suvea toimimaton, katkasiassa valo palaa jatkuvasti. Kahdessa vuosihuollossa olen maininnut, asentajan mukaan vikaa ei ole. Matka jatkuu ilman sammumista, kuski saattaa joskus. Tasan ei käy onnen lahjat ;)

      • kunnossa on

        valon pitääkin palaa niin silloin se valmiudessa...ja kun nappia painaa niin se sammuu eikä toimi enää....mikä teitä vaivaa ja onko ohjekirja luettu?


      • Ciiitin2010
        kunnossa on kirjoitti:

        valon pitääkin palaa niin silloin se valmiudessa...ja kun nappia painaa niin se sammuu eikä toimi enää....mikä teitä vaivaa ja onko ohjekirja luettu?

        Silloin kun valo ei pala ISG katkaisijassa, niin silloin se on valmiudessa ja kun valo palaa ei toiminnassa. LUETTU ON OHJEKIRJA.


      • Kia-spesialisti
        Ciiitin2010 kirjoitti:

        Silloin kun valo ei pala ISG katkaisijassa, niin silloin se on valmiudessa ja kun valo palaa ei toiminnassa. LUETTU ON OHJEKIRJA.

        Valon palaminen ISG-kytkimessä yhtäjaksoisesti tarkoittaa, että järjestelmä ei ole toiminnassa.
        Hieman monimutkaiseksi asian tekee se, että se ei indikoi suoraan kaikkia parametrejä, jotka estävät ISG:n toiminnan. Eli valo voi myös olla pimeänä, vaikka ISG ei olisikaan jostain syystä toiminnassa.

        Otappa esim. turvavyö päältä ajaessa, niin eipä valo syty, vaikka ISG ei tuolloin toimikkaan.

        Valo kertoo lähinnä siitä, että onko ulkolämpö nolla-asteen lähitienoilla riittävä ja akussa riittävästi virtaa. Sinäänsä aika turha ja typerä logiikka. Saisi palaa aina, kun mikä tahansa ISG toiminnan lukuisista ehdoista ei täyty. Hienoimmillaan voisi olla ajotietokoneessa joku valikko, josta käyttäjä näkisi yksi kerrallaan parametrit, jotka estävät ISG:n toiminnat jolloin turhalta murehtimiselta vältyttäisiin.

        Valon vilkkuminen tarkoittaa, että itsediagnostiikka on havainnut järjestelmässä vian.

        Valo palaa myös hetken aina joka käynnistyksen yhteydessä osoittaakseen olevansa toimintakuntoinen.


    • Make_54

      Mutta siihen alkuperäiseen aiheeseen:

      Saako tuon ISG:n vaikenemaan pysyvästi
      ohjelmoinnin kautta-siis auton huollossa.

      On nääs täysin tarpeeton toiminto-ja ärsyttäväkin.

      • jii peeveli

        Sitä ei saa poistaa toiminnasta, koska auton co2-arvot on määritelty sen kanssa. Olen ottanut tavaksi kytkeä se pois päältä aina lähtiessäni liikkeelle, koska minäkin olen oppinut inhoamaan liikennevaloissa sammuvaa moottoria. Sain siitä tarpeekseni jo 60-luvun lopulla, kun omistin kupla-volkkarin, joka ei tahtonut millään pysyä käynnissä, kun pysähtyi valoihin. Uskon, että bensan säästö on aivan teoriaa, koska tyhjäkäynnillä auto kuluttaa vain n. 0.8 l/h, ja pysähdykset ovat yleensä alle 30 sekuntia. Ei se jatkuva starttaaminen pitkän päälle voi olla hyväksi autolle.


      • Make_54
        jii peeveli kirjoitti:

        Sitä ei saa poistaa toiminnasta, koska auton co2-arvot on määritelty sen kanssa. Olen ottanut tavaksi kytkeä se pois päältä aina lähtiessäni liikkeelle, koska minäkin olen oppinut inhoamaan liikennevaloissa sammuvaa moottoria. Sain siitä tarpeekseni jo 60-luvun lopulla, kun omistin kupla-volkkarin, joka ei tahtonut millään pysyä käynnissä, kun pysähtyi valoihin. Uskon, että bensan säästö on aivan teoriaa, koska tyhjäkäynnillä auto kuluttaa vain n. 0.8 l/h, ja pysähdykset ovat yleensä alle 30 sekuntia. Ei se jatkuva starttaaminen pitkän päälle voi olla hyväksi autolle.

        Siis kumminkin mahdollista poistaa?

        t. M


    • Kiastikin

      Millä Kia käynnistyy autosammutuksen jälkeen?
      Ainakaan normaalia startin sahausta ei kuulu?

      • jii peeveli

        Kyllä se käynnistyy ihan normaalisti starttaamalla, mutta käynnistys tapahtuu niin nopeasti, ettei sahausääntä juurikaan kerkiä kuulemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      709
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      700
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      692
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      105
      652
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      79
      633
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe