Meninpä ja ostin Kia Ceed crdi 1,6 vm 2010. Hyvin on toiminut eikä valittamista. ISG:n yritän muistaa kytkeä pois, mutta "ongelma" on, että kun laitan sen pois ja seuraavasksi kun käynnistän, niin toiminto on pois päältä eli ISG on paallä. Eikö sen pitäisi pysyä pois kytkettynä, niin ettei aina tarvitsisi painella sitä nappulaa?
ISG:n pois kytkeminen
21
13882
Vastaukset
- Toimii oikein
Ei. Se on aina oletusarvoisesti päällä, kun auton käynnistää uudelleen. Miksi ihmeessä se muuten pitää ylipäätään kytkeä pois päältä??
- hiittto
Minä kytken sen aikankin siksi pois, ettei se turhaan sammuta hetkeksi autoa. Jos valot vaihtuvat nokan edestä punaisiksi, laitan sen päälle.
- hiittto
hiittto kirjoitti:
Minä kytken sen aikankin siksi pois, ettei se turhaan sammuta hetkeksi autoa. Jos valot vaihtuvat nokan edestä punaisiksi, laitan sen päälle.
AINAKIN koitin kirjoittaa mutta tuli mitä sattui kiireessä sylissä naputellen
- Sannavee72
Otan sen pois, kun hermot ei kestä, että auto sammuu risteykseen =D vaikka hyvinhän se tuntuu käynnistyvän. Mitenköhän mahtaa ISG toimia, kun autolla on ikää vaikka 10 vuotta....
- pari vuotta
ajettu Kia Ceed 1.6 Sportywagon ja eipä ole enää talven jälkeen ISG toiminut.
Liekö akun varaustila alhainen vai onkohan hajonnut.
Lämpötilojen (yli 3) puolestahan sen pitäisi jo pelittää. - toimii ja hyvin...
pari vuotta kirjoitti:
ajettu Kia Ceed 1.6 Sportywagon ja eipä ole enää talven jälkeen ISG toiminut.
Liekö akun varaustila alhainen vai onkohan hajonnut.
Lämpötilojen (yli 3) puolestahan sen pitäisi jo pelittää.ei siinä ole kysymys ulkolämpötilasta vaan moottorin lämmöstä....moottorin pitää olla normaalilämpöinen että toimii....jos ilmastointi jne on päällä niin ei mene päälle lainkaan...varsinkin jos akku on vajaa...
Muuten todella hyvä ja laskin että minulla säästää 10 litraa kuukaudessa....ja saasteet saman verran.... - Tunnen autoni ja
toimii ja hyvin... kirjoitti:
ei siinä ole kysymys ulkolämpötilasta vaan moottorin lämmöstä....moottorin pitää olla normaalilämpöinen että toimii....jos ilmastointi jne on päällä niin ei mene päälle lainkaan...varsinkin jos akku on vajaa...
Muuten todella hyvä ja laskin että minulla säästää 10 litraa kuukaudessa....ja saasteet saman verran....tasan tarkkaan kyse on myös ulkolämpötilasta.
Sehän sanotaan selkeästi käyttöohjeissakin.
Eihän sen kuulukaan toimia pakkasella. - heleppo
Tunnen autoni ja kirjoitti:
tasan tarkkaan kyse on myös ulkolämpötilasta.
Sehän sanotaan selkeästi käyttöohjeissakin.
Eihän sen kuulukaan toimia pakkasella.Tässä kriteerejä käsikirjasta:
Moottori käynnistyy uudelleen automaattisesti
ilman kuljettajan toimintaa tai sammutusta ei tapahdu,
jos jokin seuraavista tapahtuu:
- Käsisäätöisen ilmastointijärjestelmän puhaltimen
nopeus asetetaan 3. asentoa
suuremmaksi ilmastointilaitteen ollessa
päällä.
- Automaattisen ilmastointijärjestelmän puhaltimen
nopeus asetetaan 6. asentoa
suuremmaksi ilmastointilaitteen ollessa
päällä.
- Kun ilmastointijärjestelmä on ollut riittävän
pitkään päällä.
- Kun takalasin lämmitin on päällä.
- Jarrutehostimen alipaine on riittämätön.
- Akun varaustila on alhainen.
- Ajoneuvon nopeus ylittää 5 km/h. - on se heleeppoo
Tunnen autoni ja kirjoitti:
tasan tarkkaan kyse on myös ulkolämpötilasta.
Sehän sanotaan selkeästi käyttöohjeissakin.
Eihän sen kuulukaan toimia pakkasella.Ja sitten vielä nämä ehdot täyttyy:
ISG-järjestelmä toimii, kun seuraavat
edellytykset täyttyvät:
- Kuljettajan turvavyö kiinnitetään.
- Kuljettajan ovi ja konepelti on suljettu.
- Jarrutehostimen alipaine on riittävä.
- Akussa on riittävä lataus.
- Ulkoilman lämpötila on -2°C - 35°C.
- Moottorin jäähdytysnesteen lämpötila ei
ole liian alhainen. - vm. 2011 ceedin
on se heleeppoo kirjoitti:
Ja sitten vielä nämä ehdot täyttyy:
ISG-järjestelmä toimii, kun seuraavat
edellytykset täyttyvät:
- Kuljettajan turvavyö kiinnitetään.
- Kuljettajan ovi ja konepelti on suljettu.
- Jarrutehostimen alipaine on riittävä.
- Akussa on riittävä lataus.
- Ulkoilman lämpötila on -2°C - 35°C.
- Moottorin jäähdytysnesteen lämpötila ei
ole liian alhainen.ohjekirjassa sanotaan selvällä Suomenkielellä ISG:n toimintaedellytyksistä mm.:
-Akun lämpötila on 2-60 asteen alueella
-Ulkoilman lämpötila on yli 3 astetta...
...ja vielä lisäyksenä ISO MUTTA, eli :
-Nämä voivat vaihdella auton kunnon mukaisesti !!!!!!! - Se on heleeppoo
vm. 2011 ceedin kirjoitti:
ohjekirjassa sanotaan selvällä Suomenkielellä ISG:n toimintaedellytyksistä mm.:
-Akun lämpötila on 2-60 asteen alueella
-Ulkoilman lämpötila on yli 3 astetta...
...ja vielä lisäyksenä ISO MUTTA, eli :
-Nämä voivat vaihdella auton kunnon mukaisesti !!!!!!!Nuo yllä olevat on lainattu suoraan: Käyttöohje Ceed © 2012 Kia Motors Slovakia s.r.o.
- cyfvyugvyu
Kysyppä deltasta onko mahdollista kytkeä se kokonaan pois. Jos et halua auton sammuvan valoissa, pidä kytkin pohjassa paikallaanoloajan.
- Ciiitin2010
3-vuotta vanha Ceed, ensimmäisenä kesänä ISG toimi. Parina viimeistä suvea toimimaton, katkasiassa valo palaa jatkuvasti. Kahdessa vuosihuollossa olen maininnut, asentajan mukaan vikaa ei ole. Matka jatkuu ilman sammumista, kuski saattaa joskus. Tasan ei käy onnen lahjat ;)
- kunnossa on
valon pitääkin palaa niin silloin se valmiudessa...ja kun nappia painaa niin se sammuu eikä toimi enää....mikä teitä vaivaa ja onko ohjekirja luettu?
- Ciiitin2010
kunnossa on kirjoitti:
valon pitääkin palaa niin silloin se valmiudessa...ja kun nappia painaa niin se sammuu eikä toimi enää....mikä teitä vaivaa ja onko ohjekirja luettu?
Silloin kun valo ei pala ISG katkaisijassa, niin silloin se on valmiudessa ja kun valo palaa ei toiminnassa. LUETTU ON OHJEKIRJA.
- Kia-spesialisti
Ciiitin2010 kirjoitti:
Silloin kun valo ei pala ISG katkaisijassa, niin silloin se on valmiudessa ja kun valo palaa ei toiminnassa. LUETTU ON OHJEKIRJA.
Valon palaminen ISG-kytkimessä yhtäjaksoisesti tarkoittaa, että järjestelmä ei ole toiminnassa.
Hieman monimutkaiseksi asian tekee se, että se ei indikoi suoraan kaikkia parametrejä, jotka estävät ISG:n toiminnan. Eli valo voi myös olla pimeänä, vaikka ISG ei olisikaan jostain syystä toiminnassa.
Otappa esim. turvavyö päältä ajaessa, niin eipä valo syty, vaikka ISG ei tuolloin toimikkaan.
Valo kertoo lähinnä siitä, että onko ulkolämpö nolla-asteen lähitienoilla riittävä ja akussa riittävästi virtaa. Sinäänsä aika turha ja typerä logiikka. Saisi palaa aina, kun mikä tahansa ISG toiminnan lukuisista ehdoista ei täyty. Hienoimmillaan voisi olla ajotietokoneessa joku valikko, josta käyttäjä näkisi yksi kerrallaan parametrit, jotka estävät ISG:n toiminnat jolloin turhalta murehtimiselta vältyttäisiin.
Valon vilkkuminen tarkoittaa, että itsediagnostiikka on havainnut järjestelmässä vian.
Valo palaa myös hetken aina joka käynnistyksen yhteydessä osoittaakseen olevansa toimintakuntoinen.
- Make_54
Mutta siihen alkuperäiseen aiheeseen:
Saako tuon ISG:n vaikenemaan pysyvästi
ohjelmoinnin kautta-siis auton huollossa.
On nääs täysin tarpeeton toiminto-ja ärsyttäväkin.- jii peeveli
Sitä ei saa poistaa toiminnasta, koska auton co2-arvot on määritelty sen kanssa. Olen ottanut tavaksi kytkeä se pois päältä aina lähtiessäni liikkeelle, koska minäkin olen oppinut inhoamaan liikennevaloissa sammuvaa moottoria. Sain siitä tarpeekseni jo 60-luvun lopulla, kun omistin kupla-volkkarin, joka ei tahtonut millään pysyä käynnissä, kun pysähtyi valoihin. Uskon, että bensan säästö on aivan teoriaa, koska tyhjäkäynnillä auto kuluttaa vain n. 0.8 l/h, ja pysähdykset ovat yleensä alle 30 sekuntia. Ei se jatkuva starttaaminen pitkän päälle voi olla hyväksi autolle.
- Make_54
jii peeveli kirjoitti:
Sitä ei saa poistaa toiminnasta, koska auton co2-arvot on määritelty sen kanssa. Olen ottanut tavaksi kytkeä se pois päältä aina lähtiessäni liikkeelle, koska minäkin olen oppinut inhoamaan liikennevaloissa sammuvaa moottoria. Sain siitä tarpeekseni jo 60-luvun lopulla, kun omistin kupla-volkkarin, joka ei tahtonut millään pysyä käynnissä, kun pysähtyi valoihin. Uskon, että bensan säästö on aivan teoriaa, koska tyhjäkäynnillä auto kuluttaa vain n. 0.8 l/h, ja pysähdykset ovat yleensä alle 30 sekuntia. Ei se jatkuva starttaaminen pitkän päälle voi olla hyväksi autolle.
Siis kumminkin mahdollista poistaa?
t. M
- Kiastikin
Millä Kia käynnistyy autosammutuksen jälkeen?
Ainakaan normaalia startin sahausta ei kuulu?- jii peeveli
Kyllä se käynnistyy ihan normaalisti starttaamalla, mutta käynnistys tapahtuu niin nopeasti, ettei sahausääntä juurikaan kerkiä kuulemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802