Osaamistaso

dsdfsgfsdgdf

Olen 18-vuotias ja olen ohjelmoinut harrastusmielessä noin 13 vuotiaasta saakka.
Olen lukiossa ja minulla ei ole mitään IT-alan koulutusta lukion Java-alkeet kurssia lukuunottamatta.

Kaikki kielet joita osaan edes jonkin verran ovat: C#, C, C , Java, JavaScript, Python, Ruby, x86 Assembler

Suurempia asioita olen tehnyt lähinnä C#:llä ja Rubyllä. Tiedän (tai osaan ainakin jollain tasolla käyttää) seuraavia: WPF, WCF, Node.js, Ruby On Rails.

Tiedän ja osaan myös käyttää versionhallintaa (pääasiassa Git mutta myös Subversion).

Mitä sanotte, onko minulla mahdollisuuksia päästä vaikkapa kesätöihin johonkin IT-alan yritykseen?

5

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+6

Kaikkihan riippuu missä asut jos koodaat Savukoskella sallassa niin ehkä parempi on lähestyä suoraan ulkomaalaisia firmoja maailmalta. Sillä suomalaisille yrityksille se on sama oletko kehäkolmosen ulkopuolella vai Intiassa.

• helppo hommeli

Kyllä vaan pääset jos:

- osaat oikeasti nuo teknologiat
      - osaat tehdä hyvän hakemuksen
      - osaat ottaa oikeisiin ihmisiin yhteyttä
      - pääset haastatteluun
      - vakuutat haastattelijat osaamisestasi ja persoonastasi

• Willemberg

Ei pitäisi harjoittelu- tai kesätyöpaikan jäädä kiinni tosiaan osaamisesta. Eli sitten vaan keskityt seuraavaksi noihin nm. hommelin mainitsemiin asioihin, eli itsesi "myymiseen" firmoille. Tee näyttävä ilmoitus, jossa kerrot olevasi hyvin motivoitunut ja innokas osaamisesi lisäksi, ja postita se kaikkiin lähiseutujen isoihin IT-taloihin, niin eiköhän joku niistä tule sinut sieltä pois korjaamaan.

• vuosia koodannut

Ehdotan, että lähdet opiskelemaan. Nuo kaikki on kivoja asioita, mitä olet tehnyt. Sitten kun olet firmassa, ovat hommat suurimmaksi osaksi syvältä. Kysymys onkin yllättäen siitä, kuinka ison kuorman sitä itteänsä jaksaa kantaa niskassaan. Opiskele mahdollisimman laaja-alaisesti, sillä tavalla, että tarpeen tullen voit sanoa firmalle, että morjens!

• demoa pukkaamaan!

Onko sulla työnäytteitä? Jos ei, niin äkkiä tekemään! Muuten voi olla nihkeää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe