Tässä nyt vähän kokemuksia XL.stä. Näiden lisäksi tehty normaalit huollot (a' 200€ - 450€ / kerta) ja jokunen lamppu vaihdettu sekä tuulilasin sulkia 2 kpl
8100km mittaristo vaihdettu - takuu
28000km hansikaslokero kitisi, kiristetty kansi - takuu
43000km molemmat käsijarruvaijerit vaihdettu - takuu
56000km pyörät suunnattu - oma maksu
56500km vakionopeus säädin - 1/2 - oma maksu
104000km ptc lämmitin - takaisinkutsu takuu
119000km peruutustutka - omamaksu (450,-)
130000km turvavyönvalo palaa - oma maksu
13200km jakopään hihnan vaihto huolto (660,-)
138000km kuskinoven ikkunan nostimen vaijeri uusittu - oma maksu
162000km mil valo palaa -kaasuläpän vaihto - oma maksu (550,-)
174000km kuskin ovenjohtosarja uusittu - oma maksu (320,-)
Altea XL:n vikalistaa
4
1085
Vastaukset
- halpaa lystiä...
Ja Dieselissä kannattaa varautua ennen 100tkm suuttimien vaihtoon a'550€/kpl!!!
Koeajossa olleesta Alteasta meni suutin ja auto jäi kaupan pihaan....ei tullut kauppoja!!- halpaa, mutta kurjaa
Jos viittaat TDI:n pumpparien tyyppivikaan (tämä siis koskee jokaista merkkiä, joissa käytössä TDI pumppusuutindieselit ei siis vain Seat Alteaa, vaan myös audeja, volkkareita ja skodia) eli Siemensin tekemien suuttimien rikkoutumisriskiin reilusti yli 100.000 ajetuilla moottoreilla. Vika ei siis ole Seatin tyyppivika, vaan TDI-moottoreiden.
Nämä korjaukset tehdään veloituksetta. Pitää vain muistaa vaatia...
Ikävintä on tietty, että ne vaihdetaan veloituksetta ainoastaa rikkoutumisen yhteydessä ja vain rikkoutunut. Eli pahimmassa tapauksessa saattaa tulla neljä eri käyntiä korjaamolla.
Tämä ei sis koske CR-dieseleitä. - 2.0 TDI 125kW
halpaa, mutta kurjaa kirjoitti:
Jos viittaat TDI:n pumpparien tyyppivikaan (tämä siis koskee jokaista merkkiä, joissa käytössä TDI pumppusuutindieselit ei siis vain Seat Alteaa, vaan myös audeja, volkkareita ja skodia) eli Siemensin tekemien suuttimien rikkoutumisriskiin reilusti yli 100.000 ajetuilla moottoreilla. Vika ei siis ole Seatin tyyppivika, vaan TDI-moottoreiden.
Nämä korjaukset tehdään veloituksetta. Pitää vain muistaa vaatia...
Ikävintä on tietty, että ne vaihdetaan veloituksetta ainoastaa rikkoutumisen yhteydessä ja vain rikkoutunut. Eli pahimmassa tapauksessa saattaa tulla neljä eri käyntiä korjaamolla.
Tämä ei sis koske CR-dieseleitä.Minulla on työmatkakulkineena Altea XL 2.0 tdi 125 kW. Ensimmäinen suutin meni 120 tkm jälkeen, hinaus korjaamolle ja maahantuoja maksoi osan työt 100 %:sti. Seuraavat 3 suutinta kestivät yli 195 tkm asti ja ne vaihdettiin kaikki kerralla kampanjana viime viikolla. Tällainen kampanja on menossa ja valitettavasti sitä täytyy vain tietää itse kysyä merkkihuollosta.
Mitä autoon muuten tulee niin ainoa vika tuon yhden suuttimen lisäksi on tähän mennessä ollut hiukkassuodattimen paine-eroanturin hajoaminen, joka näkyi ajossa ainoastaan DPF valon palamisena. Osa töineen merkkiliikkeessä muistaakseni 100 - 200 €.
Alkuperäisellä turbolla mennään edelleen ja mitään v-mäisiä pikkuvikoja tai sähkövikoja ei ole ollut.
- väsähtänyt
Vittu että nyppii...nyt meni molempien takapyörien laakerit. En vieläkään päässyt eroon kotterosta. No korkeintaan kaksi kuukautta ja Seat on vain muisto luottokorttilaskuisssa. Maaliskuusa tilattu jo uusi toisenmerkkinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713125
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595- 151359
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348- 191314
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131283Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242