Oluet virosta!

Kustaa Pöljä.

Laki määrittelee että alkoholia saa tuoda, vaikkapa virosta, omaan tarpeeseen. Sekö merkinnee, että voi tuoda esimerkkinä, olutta vuoden tarpeen vieraille tarjomat juomat päälle. kunhan ei peri niistä maksua.

Pitäisikö meidän ottaa "Kimppakyyti" Viroon ja tarpeeksi suuri auto käyttöömme, jotta se vuoden kiintiö saataisiin mukaan, vai onko siinä tuonnissa niin, että omankäytön mukainen tuonti rajoitetaan yhteen käyttöiltaan, eli maksimissaan pullo viinaa ja 20 pulloa olutta. Mikä on raja.
Joku viisas taas palstalla kertoo, miten täällä muutoinkin juodaan liikaa, no juodaan juodaan! Mutta juodaan halvemmalla, tämän pitäisi mennä järkeen.
Joten kimppa kokoon ja isohko auto ja ei kun kaljahanat auki. Onhan meillä vapaa kulkuoikeus ja veljeskansaa pitää tukea, heidän ahdingossaan ja tämähän on sitä mitä suuremmisssa määrin.
Sanoo Kustaa ja on tosissaan.

5

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juoppo Kustaa

Mene ja hae vaikka rekallinen sieltä Virosta. Taitaa vain olla niin, että sinun kyvyilläsi ei ohjasteta edes fillaria Helsingissä satamaan saati neli- tai useampipyöräistä Tallinnaan ja Tallinnassa.
      Laskepas pöljä huviksesi paljonko maksaa jos teitä lähtisi esim. kolme kaveria pakulla hakemaan viinaa Tallinnasta.
      Ostatte sieltä viinaksia vaikkapa 2000 eurolla.
      No paljonko jäi voittoa verrattuna Suomen hintoihin?
      Mikä tuli tuntipalkaksi/ukko?
      Tiedän kokemuksesta (ei omakohtaisesta, koska osaan laskea), ettei kannata vaikka muutaman satasen säästäisikin kokonaiskustannuksista, mutta saahan sitä itsepetosta harrastaa ihan vapaasti.
      Edelleenkin täytyy todeta, että olen osunut nappiin nimimerkkiä valitetssasi.
      Tai ehkä sen valitsi joku muu sinut hyvin tunteva.

• Kustaa Pöljä.

Vai kolme ukkoa, älähän naurata. sinne pitää saada parikymmentä ukkoa ja laskes sitte, mitä maksaa kyyti Lieksa - Helsinki - Lieksa. Jospa laskettais konjakin ja viskin hinnat täällä ja Virossa. Toisekseen Kustaa kyllä on sompaillut Helsingin katuja mennen tullen, lähtisi vaikka itse kuskiksi ei se siitä ole kiinni.
        Mietin ihan vain sitä, että ei olutta kannata kuskata tänne asti, mutta kalleimmat konjakit ja viskit kylläkin.
        Mutta anti olla, ei sinne suo huolittaisikaan mukaan. Olisit Viron juoppoputkassa ennekuin edes maihin ehtisit. Pitää olla kokemusta ja malttia! Unoha koko juttu!.

• KP.
        Kustaa Pöljä. kirjoitti:

Vai kolme ukkoa, älähän naurata. sinne pitää saada parikymmentä ukkoa ja laskes sitte, mitä maksaa kyyti Lieksa - Helsinki - Lieksa. Jospa laskettais konjakin ja viskin hinnat täällä ja Virossa. Toisekseen Kustaa kyllä on sompaillut Helsingin katuja mennen tullen, lähtisi vaikka itse kuskiksi ei se siitä ole kiinni.
        Mietin ihan vain sitä, että ei olutta kannata kuskata tänne asti, mutta kalleimmat konjakit ja viskit kylläkin.
        Mutta anti olla, ei sinne suo huolittaisikaan mukaan. Olisit Viron juoppoputkassa ennekuin edes maihin ehtisit. Pitää olla kokemusta ja malttia! Unoha koko juttu!.

Niin minun nimmarinihan on ihan huomattavasti parempi kuin sinun "Juoppo Kustaa"!

• Voi Kuspää...
        Kustaa Pöljä. kirjoitti:

... minä kun en ole käyttänyt alkoholia laisinkaan yli kuuteen vuoteen, mutta kiitos huolenpidosta.

• tapauskoht harkinta

Periaatteessa määrää ei ole tarkasti määritelty.
      Voit tuoda maahan 50 litraa väkeviä, 50 litraa olutta.

Voi tuoda enemmänkin jos saa tullimiehet uskomaan juomien olevan vain omaan käyttöön!

Kertakäynnillä voi säästää hyvinkin 300-500 euroa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe