Olen huomenna laittamassa n. 3 viikkoa kylmäkäsittelyssä olevat valkosipulin kynnet (eroteltuina) kasvamaan turpeeseen, isoon styroksi laatikkoon. Sitten kun maa on lämmennyt n. kesäkuun alussa olisi tarkoitus istuttaa ne maahan. Aikaisemmin en ole niitä esikasvattanut vaan suoraan laittanut maahan ja ne ovat jääneet aika pieniksi. Onkohan kenelläkään kokemuksia? Ilmeisesti niitä olisi hyvä välillä pitää ulkona tuulettumassa että varret vahvistuvat. Mitähän lannoitetta olisi hyvä käyttää ? Laita viestiä, olisi kiva kuulla kommentteja ko. viljelmistä...;)
Valkosipulien esikasvatus
6
294
Vastaukset
- 27garlic
Miksi nähdä noin kauhea vaiva ?
Laitoin joku viikko sitten (max3) kaupasta ostamani valkosipulinkynsiä ikkunalaudalle jogurttipurkkeihin, vähän multaa pohjalle, ne kasvavat niin että korvissa suhisee. Olen jo varsia leikannut keittoon ja salaatin sekaan ja kasvu senkun yltyy.
Purjo on sitten taas eri juttu. - purkkierkki
Mikä ihmeen valkosipulien esikasvatus?
Sen kun tökkäät multaan vaikka eilen kaupasta ostamasi valkosipulien kynnet maahan tai purkkiin sisälle. - garlic is fine
Valkosipulien kynsien esikasvatus styrolaatikossa ?!
Joko olet tyhmä styroxlaatikkoinesi tai sinua on huijattu muuten vaan=olet lukenut ohjeita ihan väärin.
Kohta tulet saamaan ohjeita ohjeita oikeilta valkosipulin kasvattajilta !!
Odota pari päivää ! - Hymyä huuleen
Terve nimim. "esikasvattaja".
Vain siemeniä kylmäkäsitellään, yleensä luonto hoitaa sen itse ja useimmat siemenet myydään valmiiksi kylmäkäsiteltyinä.
Valkosipulia voi tietenkin alusta loppuun maassa.
Onnea siihen ! - omaa satoa
No ei kai valkosipulia ole mitään järkeä esikasvattaa. Tökkäät suomalaista kantaa olevan sipulin kynnet kylmään maahan heti kun lapio uppoaa. Kylmäkäsittely (yli kk) jääkaapissa on toki tarpeen, jotta tulee monikyntisiä sipuleita.
Pienikokoisuus johtuu todennäköisemmin lannoitteen ja veden puuttesta kasvukaudella. Valkosipulia pitää lannoittaa huomattavasti muita kasvimaakasveja voimakkaammin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1014388Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743641121- 1861032
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091002Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64871
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna82853- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10827Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64806