Viina josta ei tule krapulaa

hondo2

Mikähän olisi sellainen juoma, josta kivan illan jälkeen ei tule krapulaa. Olis aamulla pirteä kuin peipponen. Tykkäisin joskus vähän irrotella, mutta kun minulla 7 pv työviikko ja herätys joka aamu klo 6, en voi oikein ottaa näitä aineita jotka aiheuttavat krapulaa.

153

14585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtuus siinäkin

      Krapulahan johtuu alkoholista ja siitä, mitä se aiheuttaa sinussa. Siksi krapulaa voi parhaiten välttää rajoittamalla alkoholin nauttimista. Se on ainoa toimiva keino.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Krapula

      http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/214-humala-ja-krapula

      Juoman lajilla on vähäinen merkitys, käytännössä eniten merkitsee se, kuinka paljon sitä etyylialkoholia on "nautittu" - puhukoot juopot mitä tahansa.

      Minä en ole vuosiin kärsinyt krapulaa, kun olen vihdoinkin oppinut rajoittamaan juomistani.

      • Niin ja näin

        Ikä ja kokemus auttavat näissä asioissa.
        Joskus nuorena join aivan liian paljon ja kankkuset olivat siitä huolimatta liki siedettäviä. Nykyisin noin viisikymppisenä en todellakaan juo kuin nuorena siitä huolimatta kankkuset ovat liki sietämättömiä, tämän takia juon hyvin harkitusti ja yleensä 1-2 kertaa kuussa ja max 5 ravintola-annosta. Ei tule humalaa eikä kankkusta, mutta kuitenkin alkoholin antama nousuhumalan tunne tulee sopivasti. Tarkoitus on nauttia alkoholista ja ei humalasta.

        Jokainen tavallaan ja ilman alkoholiakin pärjää aivan hyvin.


      • ertterteretr
        Niin ja näin kirjoitti:

        Ikä ja kokemus auttavat näissä asioissa.
        Joskus nuorena join aivan liian paljon ja kankkuset olivat siitä huolimatta liki siedettäviä. Nykyisin noin viisikymppisenä en todellakaan juo kuin nuorena siitä huolimatta kankkuset ovat liki sietämättömiä, tämän takia juon hyvin harkitusti ja yleensä 1-2 kertaa kuussa ja max 5 ravintola-annosta. Ei tule humalaa eikä kankkusta, mutta kuitenkin alkoholin antama nousuhumalan tunne tulee sopivasti. Tarkoitus on nauttia alkoholista ja ei humalasta.

        Jokainen tavallaan ja ilman alkoholiakin pärjää aivan hyvin.

        Järki auttaa tässä asiassa eikä ikä. Ikävä kyllä valtaosalle se järki tulee vasta iän myötä ja osalle ei koskaan.

        Minulla on aina ollut terve suhtautuminen alkoholiin ja aloitin sen testaamisen kotona jo hyvin nuorena. Ei siis ryyppäysiässä ollut alkoholi minulle mikään uusi asia ja nautin sitä hillitysti niinkuin nykyäänkin.

        Muutaman kerran kyllä tullut juotua hieman liikaa kun on ei ole tiennyt juoman väkevyyttä eikä hauskaa pitäessä ole muistanut laskea. Mitään muistinmenetys kännejä taikka hoipertelua ei kuitenkaan koskaan ole ollut, koska kun huomaan, että olen juonut riittävästi niin lopetan juomisen tai siirryn alkoholittomiin.


      • viinat loppu

        Krapula ei johdu alkoholista. Krapula johtuu alkoholin puutteesta.


      • Kalvakka
        viinat loppu kirjoitti:

        Krapula ei johdu alkoholista. Krapula johtuu alkoholin puutteesta.

        Hai se on selviytyjien ongelma.Hik,ei minun


      • juo ppo

        Asia on aivan näin. Etanolin kemiallinen kaava on kaikissa alkoholijuomissa sama ja krapulan aiheuttaa nimenomaan etanoli. Krapulan voimakkuus korreloi juopumuksen voimakkuutta ja kestoa. Ainoa keino välttää krapulaa on voimakkaan humalatilan välttäminen.

        Todellisen tiedon kertominen ei mene ihmisille läpi, vaan humpuukikonsteja krapulan välttämiseksi tarjotaan aina. Ainoa tapa jolla krapulan voi oikaista ei ole kovin terveellinen vaihtoehto; uuden humalan hankkiminen. Vanhan juoppokansan sananlasku "sillä se lähtee millä on tullutkin" pitää valitettavasti paikkansa.


      • 5 päivän työviikko

        Minkä takia sää teet 7 päivää viikossa töitä! Ryyppää lauantai ja makaa sunnuntai, se on mukavaa ja burana auttaa!


      • Anakondaman

        Syö kunnolla ennen kun aloitat juomaan,
        niin ei tule niin pahaa kankkusta.


      • Anonyymi
        viinat loppu kirjoitti:

        Krapula ei johdu alkoholista. Krapula johtuu alkoholin puutteesta.

        Kekikaljasta ei tule rapulaa, kun se ei pysy sisuksissa


    • Aina Jano

      Venäläisten tapa juoda vodkaa on hyvä tapa vältää krapula.
      Siis istu samalla ruokapöydässä tai varmista että syöt ryyppyjen välillä.
      Amerikassakin ruokaillaan ja juodaan yhtäaikaa.
      Kokeile vaikka.

      • kossua kallavedellä

        Tuo syöminen on hyvä keino. Ja jos ja kun juo niin pelkkää kossua ja kraanavettä. Voi juoda illan mittaan ½ pulloa kossua eikä aamulla tunnu missään.


      • kokemusta on
        kossua kallavedellä kirjoitti:

        Tuo syöminen on hyvä keino. Ja jos ja kun juo niin pelkkää kossua ja kraanavettä. Voi juoda illan mittaan ½ pulloa kossua eikä aamulla tunnu missään.

        Ikävä kyllä se näkyy painon nousuna. Tulee energiaa ruoasta ja juomasta.


      • sanny4
        kossua kallavedellä kirjoitti:

        Tuo syöminen on hyvä keino. Ja jos ja kun juo niin pelkkää kossua ja kraanavettä. Voi juoda illan mittaan ½ pulloa kossua eikä aamulla tunnu missään.

        ja tomaattimehua.


      • mies37.

        Juo vettä. Se virkistää eikä tule krapulaa.


      • varjopuoli

        mut tuolla tavalla täytyy juoda enemmän alkoholia saadakseen vastaavan humalatilan kuin syömättä. Koska tällöin alkoholin absoluuttinen kulutus kasvaa, myös terveyshaittojen määrä kasvaa.


      • VELJ'MIES
        kossua kallavedellä kirjoitti:

        Tuo syöminen on hyvä keino. Ja jos ja kun juo niin pelkkää kossua ja kraanavettä. Voi juoda illan mittaan ½ pulloa kossua eikä aamulla tunnu missään.

        Kyllä pelkästään kirkkaissa viinoissa pysyminen eivät tuo krapulaa,lisäksi kraanavettä aina kannuun jääkaappiin.Muista laittaa aina kannuvettä edes vähän esim.kossun sekaan.Yksikin olut tässä välissä vie sinut helvettiin ! 25 vuoden kokemus !


    • Ramses

      Jos ei krapulaa halua niin kannattaa syödä hyvin ennen ryyppäämisen aloittamista ja juoda vain yhtä sorttia viinasta illan aikana. :)

    • ftanne

      Vodkasta ei tule kovaa krapulaa, on sen verran puhdas tuote.

      • tuleetulee

        Mikä puhdas? Alkoholi aiheuttaa krapulan eikä siinä ole puhtauden kanssa mitään tekemistä.


      • Krapulaton
        tuleetulee kirjoitti:

        Mikä puhdas? Alkoholi aiheuttaa krapulan eikä siinä ole puhtauden kanssa mitään tekemistä.

        Kyllä "ftanne" on oikeassa, mitä puhtaammaksi tislattu, siis mitä enemmän %:ja, niin sitä 'puhtaampi' on krapulakin. Ja toisinpäin: mitä 'sotkuisempia' sekoituksia juo, sitä kuvottavampi ja oksettavampi on krapulapäivä.

        Jopa meikäläinen tietää tämän, vaikka melkein absolutisti, niin kantapään kautta koettu. Parikymppisen synttärinä tarjottu kallis konjakki tuotti iloisen humalan ja yhtä iloisen ns. krapulan.


      • tuleetulee
        Krapulaton kirjoitti:

        Kyllä "ftanne" on oikeassa, mitä puhtaammaksi tislattu, siis mitä enemmän %:ja, niin sitä 'puhtaampi' on krapulakin. Ja toisinpäin: mitä 'sotkuisempia' sekoituksia juo, sitä kuvottavampi ja oksettavampi on krapulapäivä.

        Jopa meikäläinen tietää tämän, vaikka melkein absolutisti, niin kantapään kautta koettu. Parikymppisen synttärinä tarjottu kallis konjakki tuotti iloisen humalan ja yhtä iloisen ns. krapulan.

        Minulle krapula on aina kuvottava ja eroja ei ole millaista alkoholia juo. Siksi en juo enää oikeastaan minkäänlaista alkoholia. Yksi olut saunan jälkeen maksimi. Siitä ei tule minulle tyypillistä päänsärkyä.


      • mek

        Varmasti tulee kun tarpeeksi juo eli vähintää litra illassa että silleen. Jos krapulan haluaa välttää niin ei saa otttaa kuin max 7 annosta alkoholia eli 57 olutta ja viimeistään klo 23 nukkumaan tai sitten olet selvinpäin.


      • urythgxtsrjhy
        mek kirjoitti:

        Varmasti tulee kun tarpeeksi juo eli vähintää litra illassa että silleen. Jos krapulan haluaa välttää niin ei saa otttaa kuin max 7 annosta alkoholia eli 57 olutta ja viimeistään klo 23 nukkumaan tai sitten olet selvinpäin.

        57 olutta? Illassa? Täytyy olla aivan järjetön litrahuuli että noin paljon pystyy juomaan.


      • mek
        urythgxtsrjhy kirjoitti:

        57 olutta? Illassa? Täytyy olla aivan järjetön litrahuuli että noin paljon pystyy juomaan.

        Kirjoitusvirhe paholainen eli 5-7 olutta.


    • pämppäillään

      Nuorena tuli joskus krapula. Nyt, kun olen kunnolla harjoitellut, krapulaa ei enää tule. Ei ole mikään ongelma juoda päivittäin pullo viiniä, pari viskiä päälle ja olla töissä täysin skarppina.

      • työssäni nähnyt

        Niin kauan kun puhkeaa alkoholiepilepsia. On yleinen paljon alkoholia juovilla. Aivot sökönä.


      • Kysäisepä huviksesi

        Ottaisitko pämppäävä pöljänä jostain selville asiain todellisen laidan. Nykypäivänä on niin paljon tietoa tarjolla, että jopa toomempi sen löytää ja saattaa jopa sisäistää. "Skarppina" sinua ei varmasti pidä kukaan muu kuin sinä itse. Uskallatko kysyä ääneen?


      • pämppäillään
        Kysäisepä huviksesi kirjoitti:

        Ottaisitko pämppäävä pöljänä jostain selville asiain todellisen laidan. Nykypäivänä on niin paljon tietoa tarjolla, että jopa toomempi sen löytää ja saattaa jopa sisäistää. "Skarppina" sinua ei varmasti pidä kukaan muu kuin sinä itse. Uskallatko kysyä ääneen?

        Kerroin vain tilanteen, johon kovin helposti pääsee lähtiessään ajattelemaan aloittajan kaltaisia ajatuksia. Ei ehkä vuodessa tai vuosikymmenessä, mutta kyllä se sieltä tulossa on se krapulattomuus.


    • Alkon setä

      Jos nyt unohdetaan imiselvyydet (Juo vähemmän, urpo!), niin...

      1. Mitä puhtaampaa etanolia nautit, sitä pienenmpi krapula. Pannutislatuissa alkoholeissa (konjakki, brandy, monet viskit, rommit yms.) on aina mukana jonkin verran epäpuhtauksia, jotka jossain määrin pahentavat krapulaa.

      2. Mitä väkevämpää/makeampaa juot, sen pahempi darra. Alkoholi on diureetti, ja väkevien mukana ei vettä tule nautittua, mikä nostaa krapulan aivan omiin sfääreihinsä. Makeiden juomien mukana oleva sokeri lisää vedentarvetta, ja seuraus on sama. Vädäpä kännit väkevästä likööristä, niin ymmärrät. :-)

      Kossuvissy on kova sana. :-)

    • KetunVitkale

      Alkoholista tulee krapula ei siitä juotko viiniä, viinaa, kaljaa, siideriä sillä ei ole merkitystä. Itselläni taas ns suojakänni poistaa krapulan. Mutta se vaatii kahden päivän ryyppäämisen. Seuraavana aamuna on lievä kankainen mutta jos jatkan toisen päivän niin huomenna ei enään ole. Mun krapula loppuu siihen ekaan päivään:)

    • vesinokkaeläin

      Pirteä kuin peipponen...taitaa olla mahdottomuus.Ainoastaan juomalla kohtuudella voit saada seuraavaksi päiväksi siedettävän olon.Itselleni se 10 annosta ja 6 tuntia ajallisesti.Tuon jos juon nopeammin tai enemmän niin kunnon krapula on taattu.

      Mutta,ylipäätään jos lähdetään miettimään niin onko alkoholin kitaamisessa,suuresti päihdyttävissä määrissä mitään järkeä.Ei ole.Sen totean joka kerta kun olen juonut enemmänkin kuin 7,8 annosta.Seuraavana päivänä edes hieman heikko olo ei ole loppujen lopuksi kyseisen humalatilan arvoinen.Sitä jos pitäytyisi 4-5 paukussa,olo olisi aidosti ihan normaali seuravaanakin päivänä.
      Itse en edes juo usein, 1krt/2kk:.ta ja voisin melkein puolittaa tuonkin,niin perseestä se olo on.

    • Oppia ikä kaikki

      Krapula on vieroitusoire. Tämän takiahan se tasottava aamuisin niin hyvältä tuntuukin.. Ei viinaa = ei krapulaa (:

    • Lääkärin ohje:
      Vältä/rajoita viinan juontia krapulaa edeltävänä päivänä !

    • _LW_

      Juomisen jälkeen vettä 1-3 lasillista. Itellä ei löydy krapulaa seuraavana päivänä ja ihan normaali olo. (kirkkaita kannattaa juoda) ei sokeriliemiä.

      • Sheela

        Tosi on ku veden kaa juo niin ei tule ongelmaa ja tietenkin kohtuudella


    • Alkoholiprofessori

      Vesi, limonaadi, mehu, maito. Lähes tulkoon kaikki alkoholittomat juomat.

    • eura

      snapsi tai pullo olutta sitten vettä kaksi pullollista auttaa vähän.

      • Viini ja vesi

        Tässä piilee sellainen vanha viisaus, että kun juo alkoholipitoista nestettä on hyvä juoda myös paljon vettä samassa tilaisuudessa. Ja yleensäkin.


    • uui.

      ei oouu

    • HassisNääs

      Polta Hassista see toimii päänsekoittajana mainiost eikä oo KARPULAA..
      nooh voi siitä pönttö seota ja tulla vähä vainoharhaaseksi..

    • 1 lasi

      Ei sellaista alkoholihuomaa olekaan - alkoholi ja ihmiskehon polttaminen se suurin tekijä.

      Ota vähemmän.

      • Hah !

        Tarkoitat varmaan: ... ja miten ihmiskeho sen polttaa ...


    • olyjudystarga

      Ei sellaista ole kuin krapulaton viina. Muutaman voi ottaa ilman että se aamulla tuntuu mutta jos meinaat olla humalassa niin varaudu kankkuseen.

      On kait sullakin joskus vapaata? Tinttaa silloin niin paljon kuin tarpeelliselta tuntuu.

      Pössystä ei tule krapulaa mutta siitä voi tulla lain kanssa ongelmia.

    • PaskaHaisoo

      Juo Sahtia see on paree lääke suoli pelaa ja tuloo pöhönähän, myös pieruhajut ovat miehekkäät.

      Paska haisoo ja paniot soi.**

    • poreita juomaan

      shampanjaa juomalla ei tule niin nuutunutta oloa kuin muilla.
      Ihmisen oma aineenvaihdunta vaikuttaa paljon aamun oloon.
      Kun juo jokaisen alkoannoksen välissä lasin vettä, on aamulla paljon parempi olo.
      Alkoholin välttäminen on ainoa tapa välttää krapulaa.

    • Se on...

      Maito on hyvä jouma siitä ei tule krapulaa

    • Olen viettänyt aika monet kivat illat vettä tai teetä juoden.

      Jos nyt siis ensin selvittäisit, mitä tarkalleen "kivaan iltaan" on kuuluttava. Miten irroittelet ja mitä tarkalleen alkoholista haet?

      Muissa vastauksissa jo on jo todettu, että alkoholi aiheuttaa krapulan. Tarkalleen kyse on vieroitusoireesta, joka johtuu alkoholin poistumisesta elimistöstä. Tuollaista vieroitusoiretta ei siis tule, jos ei käytä alkoholia. Se on suorin ja helpoin tapa välttää epämiellyttävät olot.

      Jos tavoitteena on päihtymys, sitä varten tunnetaan laaja kirjo erilaisia kemikaaleja. Onpa jopa niitä, jotka eliminoivat myös alkoholin vaikutuksia. Ne tulevat vielä kalliimmiksi kuin alkoholi ja ovat koukuttavampia. Krapulasta siis pääsee eroon, mutta vieroitusoireet tullevat jossakin vaiheessa, jos alkaa rahat loppua. Tai henki on mennyt.

      Tärkeintä olisi itsellesi tunnistaa motiivisi. Jos tavoitteesi on vain irroitella ja hiukan poistaa päänsisäisiä höyryjä, voisit ensimmäiseksi tunnustaa käyttäväsi päihteitä vähentääksesi ahdistusta ja stressiä (saadaksesi hetken helpotuksen tai mielihyvää). Nurinkurinen puoli kaikissa ahdistusta vähentävissä harrasteissa on, että niihin voi jäädä koukkuun ja ajan kanssa ne tuottavat enemmän ahdistusta sekä stressiä kuin mitä alunperin tuli hoidettua. Mutta niin kuin tässä elämässä ihmisillä on tapana: jokainen valitsee tiensä ja tapansa. Parasta olisi valita omalta kannaltaan paras ratkaisu.

    • ei krapulaa

      Krapula on perseaukisten tauti. Sillä se lähtee millä on tullutkin tai ainakin siirtyy.

    • pirteä*

      Appelsiinimehu ja vesi...siinä sulle nyt ainakin pari juomaa mitkä ei aiheuta krapulaa, eikä lihota tms....aamulla oet ihan pirteenä kuin peipponen...edellyttäen tietysti että olet menny ajoissa nukkumaan ;)

    • Herra Huu

      Alkoholiton viina vois olla hyvä vaihtoehto sulle :)

    • lauantaita

      Alkoholiton olut ja alholiton siideri. Sopivan merkin kun löytää, niin on lähellä oikean oluen tai siiderin makua. Eikä ole aamulla krapulaa.

      Jos et halua krapulaa, niin juotava alkoholia vähän tai sitten ei ollenkaan.

    • heba2

      Juo vain vodkaa sekin pitkässä liemessä.Olen aina juonut vain vodkaa joskus ollu niin tillin tallin mutta krapula on mulle aivan vieras käsite.Aamulla ku herään on aina hirveä nälkä ja se on hyvä merkki.

    • sori vaan

      Kuten sinulle jo useat ovat kertoneet - krapulan aiheuttaa alkoholi. Etanoli muuttuu maksassa palaessaan aldehydeiksi, jotka aiheuttavat suurina määrinä krapulan oireet. Vain alkoholin määrää vähentämällä krapulalta välttyy.

      Krapulaa voivat voimistaa alkoholin epäpuhtaudet ja nestehukka. Siksi "puhdasta" viinaa juomalla ja veden juomisella voi lievittää krapulan oireita - kokonaan ne voi poistaa kuitenkin vain alkoholin määrää rajoittamalla.

      Mikäli sinulle ei olekaan krapulaa, vaan migreeni, sen voivat laukaista monet aineet. Viineissä on usein rikkiyhdisteitä ja erityisesti punaviineissä tanniineita, jotka tiedetään migreenioireiden aiheuttajiksi. Tällöin voi yksikin lasillinen riittää "krapulaan".

      Itselläni migreenin laukaisee alkoholi itsessään ja siksi olen jättänyt viinalla läträämisen kokonaan. Ja ihan kivaa on ollut. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, olisi sinulla päässäsi sisältöä kyllin viihtymiseen ilman alkoholia.

    • jaahas7

      kyllä muuten juomien laadulla on vaikustusta. pahimman krapulan saa värillisistä viinoista, esim.perusjallu, brändyt, lonkerot monen mielestä ja kalja. siidereistä ei tuu pahaa krapulaa, ja väkevistä viineistä. ja sitten kirkas viina, jos ei sen kanssa ota kuin korkeintaan yhtä sorttia lisäksi. ja sitten kermapohjaiset liköörit ja maito saattaa nousta herkästi ylös, joko illalla tai viimeistään aamulla :D

    • röllööl

      Pirtua kun juo niin tuskin krapulaa näkyy..

    • nainen-13

      voi hellanlettattentään..!!
      ei juo - ei krapulaa :)
      itse otan toisinaan ja krapula tulee - taidan lopettaa :)

    • kokeillut

      vettä pitäisi kuulema juoda vuoroellen aan kanssa..vähintään..niin ei tule ns. krapulaa Aika tehokas konsti, vaikken uskonut :)

    • Kannattaisiko

      Hakeutua katkaisuun, jos elämän suurimmat kysymykset pyörivät alkoholin ympärillä?

    • fhjfjfjjfjfj

      Eiköhän se juoman määrä ole se, joka ratkaisee, mut itse olen ainakin huomannut, että jos juo myös vettä tms illan aikana, ei tule krapulaa .Liittynee siihen, että alkoholi poistaa nestettä. Punaviini ei mulle sovi lainkaan, jo lasillisesta voi tulla huono olo, oluesta ei oikeastaan koskaan, vaik jois paljonkin.

    • se-pe1

      itte oon huomannu et suomiviinasta ei tuu pöhnää oloa aamulle

    • Johannes

      Juo kossua ja viimeisten Paukkunen kans muutama sokerin pala se auttaa eikä sitä viinaa tartte juoma litraa kerralla

      • Krapulalääke

        Ruokailu ennen ryyppäämistä. Ennen juomista ja juomisen jälkeen reilu määrä B vitamiinia 5 grammaa N-asetyylikysteiiniä lepo kevyt ulkoilu ruokaa. Poistaa muunmuassa krapulaa aihuttavaa asetaldehydiä.


    • Stadin Arska

      Just joo, ja ikää oli tai ÄO ?
      Tottakai on viinaa josta ei tuu krapulaa.
      Elviskin elää ja Joulupukki asuu Korvatunturilla....

    • joku juoma on

      Jos haluan, että seuraavana päivänä ei ole krapulaa ollenkaan, niin se on max. 2 siideriä. Viinoista ja viineistä tulee hirveä olo, että en juo väkeviä ja viinit ovat yhtä pahoja. Viini ei sovi ollenkaan. Olut ja siideri ovat jees.

      Yksi homeopaatti käytti jotain juomaa, jonka sekoitti itse ja hän ei koskaan kärsinyt krapulasta, mutta en tullut koskaan kysyneeksi häneltä. Varmaankin sen takia, että hänestä tuli alkoholisti, koska hän joi niin paljon. Sitten on näitä ihmisiä, jotka vetävät pillereitä ennen nukkumaan menoa, että otetaan B-vitamiinia ja niskojen jumiutumista varten jotain tulehduskipulääkettä plus jotain muuta päänsärkyyn. Mitä vähemmän lääkeitä, sen parempi.

    • raitis stina

      eikö ole muuta tapaa relata kuin juominen?onko ilo ilman känniä teeskentelyä?

    • YP:n ketju

      Taas näyttää ylläpidon aloittamalta ketjulta.

    • ...

      Ei sen väliä mitä juo, suomalainen junttiuskomus on, että kankkunen tulee köyhien tentusta ja xo-konjakkia voi vetää huoletta. Pаskat. Sama kankainen siitäkin tulee.

      Sen sijaan rуssät osaa ryypätä, he eivät juo montaa litkua sekaisin, vaan vodkaa (naisväki kokemukseni mukaan mielummin shampanskajaa), syödään hyvin, voissa paistettuja piirakoita, lihaa, leikkeleitä, majoneesilla höystettyjä salaatteja. Sillä tavoin seurustelukin onnistuu, eikä ryypingit mene suomalaistyyppisiksi murjotuskänneiksi. Alkoholisteja toki on kaikkialla ja niiden ryyppääminen ei olekkaan hauskanpitoa missään päin maailmaa.

    • vinkki2

      Hyvä yleiskunto eikä sairauksia niin ei tule krapulaa.

      • valomerkki1

        Krapula kertoo piilevästä sairaudesta tai todella huonosta yleiskunnosta.


    • asdlabs

      Paras tapa välttää krapula on jättää se alkoholi pois ja juoda vaikka vettä. Säästyy terveyden lisäksi myös rahaa. Ai niin, mutta eihän sitä elämää voi olla ilman yletöntä juomista - saattaa tulla vaikka luuserin leima otsaan, jos ei ryyppää!

      • vaihtoehdot

        Parempi luuserin leima mitä harhaluuloisen (hullun) leima.


    • ranttantalialilei

      No johan kyssärin keksit!

      En ymmärrä miten saisi nautittua alkoholia ja välttyisi A. humalalta, B. krapulalta ja C. kenellä on varaa PÄIVITTÄIN lipittää juomia jotka sisältävät alkoholia muttei päästä niitä aiheuttamaan krapulaa.

      Nimittäin: yksi hyvä keino välttyä krapulalta on se, ettei herää liian aikaisin, ja sekös tuo sitten lisäongelmia, jos kerran nukkumaan pitäisi päästä suhteellisen ajoissa.

      No, aloita tissuttelu heti kun tulet töistä, etkä lähde baariin, vaan lymyilet omissa kotinurkissa, ja pidät vaan mielessäsi että humalaa ei tässä haeta.

      Minkä helvetin takia sitten juot?

      Ja töissäkin pitäisi PÄIVITTÄIN näköjään käydä...........

      Oon kaikkee kuullu.....

    • IloIrtiW
    • Neuvoksi vain

      Ensimmäiseksi neuvoksi antaisin ettei juoda eri juomia sekaisin , viina viinana , kalja kaljana jne .

      • syys-seuraussuhde

        Ei krapula johdu mahalaukusta. Krapula on elimistön myrkytystila. Elimistö ei kestä mykytystilaa ja seuaamuksena kralupa. Syy voi olla piilevässä sairaudessa tai sairaaloisen hunossa kunnossa. Kannataa mennä terveyskeskukseen, jos viinasta tulee krapula. Voi olla että elämä loppuu lyhyeen. Poikkeuksellisen terveet alkoholistit voivat vetää viinaa eläkeikään asti.


      • näin on nyt

        no onnhan niitä pamit pillereinä mutta mansikka mehu on luokkaasa neste pami suuhun tai pakoputkeen ruutattuna toimii ei rapulaa tule hyvä fiilis tulee koukuttaa lääkäreistä ei anna nykyään respaa niihin helposti tänään


      • pinokkio2
        näin on nyt kirjoitti:

        no onnhan niitä pamit pillereinä mutta mansikka mehu on luokkaasa neste pami suuhun tai pakoputkeen ruutattuna toimii ei rapulaa tule hyvä fiilis tulee koukuttaa lääkäreistä ei anna nykyään respaa niihin helposti tänään

        Ei kannata leikkiä, jos kroppa ei kestä viinaa! Syy ei ole viinassa vaan kropassa!


      • ei onnistu
        pinokkio2 kirjoitti:

        Ei kannata leikkiä, jos kroppa ei kestä viinaa! Syy ei ole viinassa vaan kropassa!

        Terve ja hyväkuntoinen voi juoda viinaa paljoa humaltumatta, mutta seuraamuksena on välitön kuolema. Sairas ja huonokuntoinen ei voi juoda kuolettavasti. Oksennus tulee jo toisen puolen litran pullon jälkeen.


      • Hyvä testi
        pinokkio2 kirjoitti:

        Ei kannata leikkiä, jos kroppa ei kestä viinaa! Syy ei ole viinassa vaan kropassa!

        Krapulasta voi tietää ettei elä eläkeikään asti.


      • lopun alku
        Hyvä testi kirjoitti:

        Krapulasta voi tietää ettei elä eläkeikään asti.

        Jälkikäsvulle voi sanoa krapula testin jälkeen, ettei isä tai äiti ole pitkään elävien kirjoissa. Tulevaisuudelle voi sanoa hyvästi krapulan jälkeen. Turha haaveilla eläkeiästä.


    • royalty

      Ravintoa riittävästi ennen alkoholin nauttimista ja vettä edes parikertaa lassillinen ! Myös "yöpalaaa" ennen nukkumaan menoa!
      Aamulla heti aamiaista kuten, piiiitkä lasi vettä, keitettyä kananmunaa pari kpl, silliä, mustaa kahvia, sekä ruisleipää tarviten jos jaksaa pureskella... 6-0 muuttuu nopeasti 6-10 voitoksi!!! (kananmunat voi etukäteen valmistaa yöpalaksi ja aamupalaksi)....

      Juomien illan mittainen "sekoitus" on pahin tilanne, joten vältä tilannetta! Jos ja kun juo alkoholipitoista, niin juo samaa eikä 3-10 erilaista....

      Systeemiin harjaantuu ja toimii! Kokemusta on!!!!

    • Kiima-Kaisalle

      Kiima-Kaisalle**.. mulla on sellanen "Jorma" ettei se laukee ollenkaan, jos olen ottanut kuppia tarpeeks, vaan sillä voi pistellä vaikka läpi yön, thiethenkkii käyn aina välissä asentoa vaihtaessa pikku ryypyllä, olen hoidellut samana yönä helposti kolme-neljäkin naista..

      • hurja oot

        Keksit jutun mielijohteesta omasta päästäsi. Valehtelet itsellesi!


      • diagnoosi,-

        Jakomielinen... psykoottinen häiriö, aistiharhat, harhaluulot, ajatusten hajanaisuus, tunneilmaisujen niukkuus tai outous sekä taantuminen.


    • Savon viina (Lignell&Piispanen) parempi maku kuin Pöytäviinassa. Molempien pitäisi olla pirtupohjaisia. Varmista myymälästä. vedät nyt treenit ja vappunahan pitäisi olla duunareille vapaapvä.

    • kaljamiäs

      juo kalejaa!

    • jojjok

      - Juo kirkkaita
      - Ei makeita blandiksia
      - Blandiksena vissyä
      - Juo hitaasti, älä kulauta lasillista kerralla
      - Syö, ja juo vettä väliin
      - Lopeta viimeistään klo 00.00
      - Syö ennen nukkumaanmenoa
      - Nuku ikkuna auki, viileä ilma on hyväksi
      - Aamulla väkevää, makeaa teetä pari kuppia, ei kahvia, saa vain sydämen hakkaamaan
      - Kylmä suihku
      - Puhtaat vaatteet päälle

      niin olo on ihan siedettävä seuraavan päivän.


      Älä juo tajua kankaalle, silloin ei auta mikään, darra tulee!

    • karrrrrrrhu

      ainut minkä tiiän on se että joka lasillisen jälkeen juot lasin vettä.

    • Hepu1

      Kuten jo ihmiset ovat kommentoineetkin, niin kyllä se alkoholin määrä on se joka eniten ratkaisee, mutta siitä huolimatta itselläni on sellainen kokemus, että joskus nuorempana join illan aikana pari jägermaisteria sekä ennen nukkumaan menoa join kaksi lasia vettä ja otin pari buranaa (ei kyllä lääkäri suosittele) ja olo oli parempi kuin ilman näitä kommervenkkejä. Luulen kuitenkin, että olemme melko yksilöllisiä ja alkoholin määrä sekä yksilöllisyys ovat ne tärkeimmät pointit. ( ei tyhjään mahaan alkoholia)

    • <xvb<fbcdv

      Fernet branca ei muistaakseni aiheuta kankkusta eikä mene masu sekaisin.

    • EsJone

      Juo eeässää nii eipähän ole tuollaisia ongelmia. ;-)

      • laadusta kantsii maksaa

        Hyvasta vuosikertaviinista ei tule krapulaa, mutta muista halvoista viineista tulee kunnon paansarky jo muutaman lasin jalkeen.


    • Vink vink

      Vältä suomalaista olutta. Siihen sekoitetaan jotain ainetta joka aiheuttaa saamattomuutta, väsymystä ja huonoa oloa. Näin pidetään kansa aisoissa vaikka poliitkot touhuavat kansan edun vastaisesti.

      Kokeile ulkomaalaisia vahvoja oluita. Yllätyt miten hyvä olo tulee ja aamulla ei krapulasta tietoakaan. Esim. belgialaiset oluet ovat mainioita.

      • Oluessa hartsia

        Se on hartsi, mitä siihen olueeseen lisätään. Se on keskushermostomyrkky. Aiheuttaa janon tunteen ym.


    • Mieäs 31

      Coca-colat yms. muut alkoholittomat niistä ei tule krapulaa. Onko pakko juoda muutamaa cidukkaa enempää tai ylipäänsä?

      • Hah !

        Mutta ethän sinä ole "mieäs", jos olet tuota mieltä oikeasti.


    • ...................

      Ei sillä ole todellisuudessa merkitystä juotko mietoja vai väkeviä juomia. Se ratkaisee kuinka paljon juot. Paitsi jos nyt satut juomaan jotain keskenkäynyttä pontikkaa/kiljuviiniä tai vastaavaa, niin sitten krapulakin saattaa olla aika vihainen. Jos nyt ei muuta, niin paska ja oksennus voi lentää herkästi.

      Oikeastaan toimivia keinoja lievittää krapulaa tuntuvasti on hyvin vähän.
      Yksi on se, että juot paria annosta(esim. kaksi pulloa olutta) kohti lasillisen vettä.
      Eli jos juot korillisen kaljaa, niin juot yhteensä noin. 12 lasillista vettä.
      Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ravaat kusella jatkuvasti, ja tämän toteuttamiseen kannattaa varata helvetisti n. 9 tuntia aikaa.

      Veden juomisen lisäksi kannattaa syödä tukevasti ennen juomista, ja sen jälkeen(tai miksipä ei sen aikanakin?)

      Myös raitis ilma auttaa, jos et ryyppää ulkona, niin kannattaa tuulettaa hieman, mikäli nyt ei juo keskellä talvea.

      Tavallista särkylääkettä voi ottaa ennen nukkumaan menoa, esim buranaa.

      Jälkikäteen krapulaa on helvetin vaikea parantaa, eikä ole mitään muita varmoja keinoja kuin lääkkeet(esim. diapam) ja aika.

      Mustikkakeitot, tai syömiset eivät ole koskaan auttaneet ainakaan minua, tasottavat saattavat kohentaa oloa muutamaksi tunniksi, jonka jälkeen olo on taas aivan yhtä paska.

      Jotkut käyttävät myös kaikenlaisia "krapulapirtelöitä" esim, appelsiinimehua jonka sekaan raaka kananmuna, tabascoa, silliä, tai jotain yhtä ällöttävää.
      Tälläiset sekoitukset saattavat oikeasti kohottaa oloa hieman, mutta vaikea osuus onkin saada pidettyä ne sisällään krapulassa.

      Krapulaan auttaa hyvin myös nukkuminen, mutta nukkuminen krapulassa on vaikeaa. Itselläni ainakin saattoi aikoinaan olla sellainen kolmatta vuorokautta kestävä vaikea insomnia juomisen jälkeen.

      • VELJ'MIES

        Aina vain KIRKKAITA VIINOJA,ei missään tapauksessa sekoitettuja litkuja.Myös samassa merkissä pysyminen auttaa asiaa,vettä joukkoon AINA edes vähän...Olut välissä on lähes itsemurha! Kokonaisannos on kuitenkin loppupeleissä AINA se ratkaiseva.


    • rerewrewrewrer

      Ne ovat vanhoja uskomuksia, joiden mukaan on merkitystä mitä alkoholia juo. Onhan noissa jotain pieniä eroja ja esimerkiksi viini voi aiheuttaa pääkipua, vaikka syynä pääkipuun ei ole alkoholi. Kuitenkin merkittävintä on se, että kuinka paljon alkoholia on juotu ja millä aikavälillä.

      Sinuna kyllä vähentäisin työntekoa. Ei elämä ole työntekoa varten, vaan työnteko elämistä varten. Toki jos tilanne on väliaikainen niin voin sen ymmärtää.

    • onneton mies

      Ennen vanhat juopot sanoivat, että krapula johtuu
      viinan vähyydestä ja niin se on.
      Itse join kymmenen vuotta puolipullollista kirkasta joka ilta ja viikon
      loppuna kolme pullollista (0.50 cl/pullo). Lisäksi olutta
      vaihtelevia määriä kossun sekaan jatkeeksi.
      Myös tupakkaa meni 2-3 askia päivässä.
      Yhtenäkään aamuna ei ollut krapulaa, yhtäkään päivää en ollut poissa
      töistä.
      Sitten tilttasi sydän, viinat ja tupakat unohtuivat sairaalareissulla.

      Kolme vuotta nyt raittiina mutta kyllä ennen oli mukavaa, vapaa-aika
      kului rattoisasti kun sai juoda viinaa, polttaa tupakkaa ja käristää raavaslihaa pannulla.
      Nyt pitää järsiä porkkanaa ja kuntoilla. Kyllä on elämä ikävää ja
      pitkäveteistä, eikä yhtään terveemmän tuntuinen olo.
      Päähänkin koskee silloin tällöin, kun rillutteluelämässä päänsärky oli
      ihan tuntematon olotila.

    • Onnellinen mies

      Onneton mies
      Onnittelut sulle raittiina olosta näkee et sä nautit elämästä . Tekstistäsi ei käynnyt selville ,oletko jättänyt myös naiset pois elämästäsi .
      Jos olet tosissaan päässyt eroon viinasta , tupakasta, naisista ja työstä, elät todennäköisesti 100 vuotiaaksi tai ainakin se tuntuu siltä.

    • niin se menee

      Polttakaa pilvee

    • 000000000

      Juo alkoholitonta olutta. Ei ole promilleja joten ei tule humalaan eikä krapulaa.

      • yykaakooneevissy

        Ei sellaista ole. Ykkösessä on alkoholia puolet normaalista eli joutuu vain juomaan tuplasatsin.


    • pääsiäispapu

      Tuli tuossa pari vuotta sitten juotua 4 päivää putkeen ja kokeilin sitä että juo aina tuopin vettä yhtä kaljaa tai paukkua kohti. No vähenihän se krapula huomattavasti kun ei pystynyt juomaan niin paljoa kun maha aivan turvoksissa ja kusella sai ravata jatkuvasti. Baaristakin loppui tuopit kesken kun kaverin kaa kiskottii vettä hulluna kitusiin. Niin ja pääsiäisenä tuo ränni tuli vetästyä. Helposti meni kun ei krapulaa juurikaan tullut mutta tietenkin vähän väsytti kun yöunet jäi joka yö 3-4 tuntiin.

    • Testattu juttu

      Mä oon huomannu et toho 80% vodkaa tehdyt tuoremehu paukut ei anna krapulaa vaik välil tuntuuki et juonu "hieman liikaa". Aamulla hemmetin hyvä olo. Tietty joo oppinu senki et muistaa illan mittaa syödä jotai ja aina välillä lasi vettä niin toki niilläkin iso merkitys. Huomannu et aika usein vaa muutamasta kaljasta tulee semmoi "pöhnä" niinku ois juonu enemmänki mut tosta ei oo löytyny mitää valitettavaa joten itse suosin sitä illan istujaisissa. Jokainen tyylillään ja kohtuus kannattaa muistaa :)

    • no more hangover

      Mulla ja parilla kaverilla krapulaan on auttanu apteekista saatava mahatautilääke. Rela duo on hyväksi havaittu. Ennen nukkumaan menoa ottaa vaikka tupla-annoksen ja aamulla heti herättyä normiannoksen eikä ole krapuloita ;)

    • TimoTT

      Nautittaessa ihan mitä vaan alkoholia ihan miten paljon vain päivä ennen kuolemaa ei aiheuta krapulaa!

    • markkinat

      Älkää menko markkinoiden ansaan. Markkinat yllyttävät viranomaisita alkaen juomaan ja törttöilemään rahan toivossa.

    • markkinat1

      Älkää menko markkinoiden ansaan. Markkinat yllyttävät viranomaisita alkaen juomaan ja törttöilemään rahan toivossa.

    • insideyourmind

      pilivee pilivee pilivee...

    • amatööritsaakrapulan

      Älä juo liioin sekaisin eri juomia, äläkä unohda sopivaa syömistä drinksujen välissä. Varaa aina aamuksi tölkki kylmää olutta tai siideriä ja juo se herättyäsi uuteen aamunsarastukseen!
      Näin krapulalle voi heittää hyvästit ja olo on loistelias.

      Vältä myös halpaa viskiä ja makeita juomia, kuten vermuutteja ja väkeviä viinejä. Vineton voi myös kiertää kaukaa ja ostaa tilalle vaikka kossua ja vichyä! Toimii!

    • Russian Standard

      Täällä jo mainittukin, mutta tuo pitää pitää paikkansa, että kirkkaita ja nimenomaan puhtaita sellaisia nauttimalla krapula on vältettävissä.
      Itsellä kokemuspohjaa sen verran, ettei krapula ihan herkästi muutenkaan tule,
      mutta otappa esim. Bacardia tai muuta vastaavaa kuraa useampi paukku niin julmettu päänsärky taattu.
      Kannattaa sen perinteisen Kossun sijaan kokeilla venäläistä laatuvodkaa esim. Russian Standard, löytyy ihan Alkon hyllystä ja tilaamalla Platinum versio.
      On hieman kalliimpaa, mutta tuolla ei kyllä huonoa oloa saa, jos ei ala pullokaupalla kiskomaan, mikä ei kai yleensäkään tarkoituksena.
      Ja tosiaan lopettaa sen nauttimisen jo vähän aikaisemmin kun menee nukkumaan,
      ja juo muutaman lasin vettä sen sijaan.

      • hyi sentään

        toisille vodka käy,toiset saa niistä kaamean olon.
        kaikista saa rapulan jos liikaa juo.


    • kroppariepu kovilla

      kun juo vähän,ei rapulaa...juo paljon,varma kankkunen. kaikkea voi juoda, laatu ja määrä ratkaisee. toisille sopii kaikki,joillekin ei oikein mikään.
      litkuista,,viinit olut ja sellaiset on pahimpia rapulan takaajia jos liikaa ottaa.
      kossua vedellä 0,5l pullo ja pää olo ok. kossu on kuulemma nykyisin terveysjuoma lääkärien tutkimusten mukaan. lantrinkilimukat ja -mehut tekee toisille kaamean olon. en käytä niitä koskaan.
      kaikki viinat on kuiten pahanmakuisia,vaikka niitä tulee kitattua. hilpeä olo niistä tulee....kunnes aamu koittaa...
      kai se juominen rapuloineen on kuitenkin henklökohtaista kuten muukin.

    • vissy

      kossuvissyä ilman kossua

    • ½ cm askeleet

      Vanhat alan miehet jo tiesivät oikean p a i k a n! Ravistaessaan suolapaukulla metanolia irti liekkiviinatölkistä, he lauloivat rytmikkäästi

      Olen kuullut saa taivaassa viinaa,
      siellä kiljukin käy ilman hiivaa,
      siellä krapula ei meitä riivaa,
      siellä enkelit kännissä on!

      Että siitä vaan toimeen; parempaa on luvassa!

    • TarjaTarja

      Potullinen TaikaJää-vodkaa ja plissiks normivissyä tai kraanavettä, ei kaljaa, siideriä, lonkkuja tms. Koko ilta Jäätä veteen sekoitettuna, ennen kaatamista syöt hyvin, vaikka pala kirjolohta, raejuustoa, tomaattia tms. sekä piimää reilusti. Baarissa kossuvissyjä jos sinne menet.

      Pidäs hauskaa! :)

    • hersy

      Jos haluat kostean illan jälkeen siedettäven aamun ,toimi näin kun otat ota kuitenkin vain samaa tuotetta,älä vaihtele juomia,ja keskivaiheilla kannattee syödä hyvin,ja kun aiot panna nukkumaan juo mahdollisimman paljon vettä,näillä neuvoilla heräät suh freesinä seuraavana päivänä ,ainakin minulla on tuon ohjeen mukaan mentynä maistunut jo 10 maissa aamulla ruoka hyvin,ja vielä sekin kun niitä grokeja alkaa mennä silloin illalla kovin tieheään tahtiin lopeta hetkeksi tai kokonaan ,se vaikuttaa aamuun myönteisesti:)

    • ykkösen olut

      ykkösolutta kun otat niin ei tule krapula.
      sitä voi ottaa reilustikin

      • ksdbfksjdfsdfsdf

        Ihmisiä varmaankin hämää tuo ykkösolut käsitteenä. Että siinä ei olisi alkoholia juuri laisinkaan, mutta siinä on 60% kolmosoluen alkoholimäärästä.

        Juomalla 6 pulloa kolmosta, tai 10 pulloa ykköstä, päädyt alkoholin kannalta samanlaiseen olotilaan. Nestemäärä on toki suurempi, joka aikaansaanee useamman käynnin wc-tiloissa.


    • hjkjhkjhkjhk

      Krapulan ohjeet:

      Illalla
      -3 tuopillista vettä monivitamiinipore
      -pari meetvurstisiivua
      -maitohappopakteeri

      aamulla
      -lisää vettä
      -maitohappo monivitamiini
      -burana

      päivällä
      seksiä korjaussarja hyvää ruokaa

    • maggisß

      Alkoholiton....

    • 5+10

      Koska markkinoille tulee se lääke jolla saa kännin poistettua halutessaan samantien ja on vaikka heti ajokunnossa niin halutessaan? Eikä tietenkään tule mitään krapulaa.

    • dumbasses.

      Hauskoja nää jotka luulee, että joillain kikoilla ja poppakonsteilla voi välttää krapulan. Krapulassa on kyse kemiallisestareaktiosta kehossasi jonka aiheuttaa alkoholi. Eli ainoa vaihtoehto on olla juomatta alkoholia.

    • Lisää treeniä

      Juo tarpeeksi usein niin ei tule krapulaa ja mieluusti yhtä laatua. Miinuksena on se ettei tule enää helposti humalaan ja joutuu juomaan enemmän. Kannattaa kokeilla Carilloa tai jotain muuta katkeroa, ovat suunmukaisia!

    • ½ cm askeleet

      Minä ja ystäväni P (nyt valitettavasti R.I.P.) suunnittelimme jo 1970-luvun puolivälissä fysikaalis-tieteellistä krapulanpoistamiskonetta. Ideana oli, että verta siirtävään laitteeseen tallennetaan 2 litraa ao. juopon omaa verta, jossa on 2 promillea alkoholia. Laite kytketään toisen käden valtimoon ja veri syötetään elimistöön; samalla otetaan talteen toisesta kädestä alkoholitonta verta saman verran. Näin saadaan mukava, ravintolaan menoon sopiva pohjakänni halvalla ja nopeasti.

      Reissulta palattaessa operaatio suoritetaan päinvastaisena, ts. alkoholillinen veri vaihdetaan alkoholittomaan, jolloin selviäminen on sekin nopeaa ja vaivatonta.

      Ja laulu soi kesäyössä! Sattuneesta syystä emme koskaan päässeet suunnitelmassamme tuotantovaiheeseen.

    • :D:D

      Sima

    • jotain1

      Paras lääke krapulaan on olla nauttimatta alkoholia krapulaa edeltävänä iltana.

    • Simo Saivare

      Kertoisiko joku myös sukupuolitaudittoman yhdynnän? Tykkäisin vetää paljaana.

    • sirkku pirkko

      7 päivän viikko tarkkoittaa varmaan maatalousihmistä.
      Ei kenelläkään muulla ole ympäripyöreitä viikkoja.
      Ja kyllä joissakin hommissa v oi aamusella herätä krapulaisena.

      Kaikki viina tuo krapulan, tai sitten ei, mutta kovan harjoituksen takana on tämä tilanne.

    • jlalli

      Viinasta ei ole tullut krapulaa koskaan, aina se on tullut viinan puutteesta

    • Onttoon jalkaan

      sillä se krapula lähtee millä se on tullukki!

    • pimppa ahmati

      Emättimen eritteet vievät krapulan! Nuolet vain tyttöystäväsi tai vaimosi värkkiä niin olo paranee kohisten. Pillu se on josta kaikki tulee ja joka kaiken parantaa. Se on puhdasta elämän eliksiiriä.

    • Ysikutonen pirtu

      Hei!

      On toki: Lähes puhdas spiritus fortus 96 %. Sitä lanttaat puhtaaseen veteen noin 15 %: ksi, nautit illan mittaan niin, että saat kunnon humalan ja aamulla olet pirteä kuin peipponen ! Ehtona, että lopetat noin 2 aikaan yöllä ja nukut 8 tunnin unet. Ei tule krapulaa! Puhdasta pirtua saa kyllä, kun on suhteita ja osaa kysellä! Ihan turha kärsiä krapulaa. Älä kuitenkaan juo niin paljon, että sammut, silloin voi pirtustakin saada krapulan muttei läheskään sellaista kuin jostain värillisistä aineista tai vaikkapa vodkasta tai koskiksesta!

    • hgvcxfdtcfhgvjhkbjln

      Krapula johtuu kokemusteni mukaan kolmesta asiasta:

      -elimistön asetaldehydimyrkytyksestä
      -nestehukasta
      -väsymyksestä

      Se, joka liputtaa vodkan juomisen puolesta, on perillä asiasta. Mitä puhtaampaa, eli pelkistetympää, nautittu etanoli on, sitä vähemmän siitä saadaan muodostettua asetaldehydiä.

      Kun on edellisenä iltana rikkonut kahden promillen rajan ja herää aamulla ilman päänsärkyä, alkaa asia valkenemaan.

    • profeetta rhm

      viina on saatanan kusta
      jos haluat helvettiin juo viinaa

    • 49 vuotta takana

      Vodkaa. On puhtainta alkoholia jos ei spriitä saa.

      Krapulan välttää, jos juot edeltävänä päivänä esim. 5-8 alkoholiannosta, jotta aamulla on lievä päänsärky. Seuraavana päivänä voi ottaa jo 6-10 ilman pelkoa kankkusesta.

      Mikään ei auta, jos vetää 12-20. No joku väitti, että syö paljon parsaa juodessasi.

    • Tissittelijä

      Hyväksi havaittu konsti on syödä hyvin juuri ennen nukkumaanmenoa. Eli baari-illan päätteeksi plus-ateria mäkkärissä tai mega hesburgerissa. Ennaltaehkäisee tuntuvasti ainakin krapulaan liittyvää voimattomuuden tunnetta, kun energiaa on kunnolla varastossa. Ja että muistaa juoda kunnolla (nesteitä), koska alkoholin palaminen nukkuessa aiheuttaa nestehukkaa, mikä taas aiheuttaa päänsäryn. Suun kuivuus herätessä ja niinsanottu kissanpaska-efekti ovat myös merkkejä samasta asiasta. Eli kaljaa, siideriä ja lonkeroa vaan naamariin, ja jos teräviä, niin kunnolla lantrattuna.

      Toinen huomaamani, mutta työläämpi konsti on fyysisen kunnon ja suorituskyvyn kasvattaminen. Aloin muutama vuosi sitten harrastamaan 10-15 km:n juoksulenkkejä 2-4 kertaa viikossa, ja huomasin että krapulat hävisivät samalla melkein kokonaan.

      • nflkdfgdfgdfgdfgdfg

        "alkoholin palaminen nukkuessa aiheuttaa nestehukkaa, mikä taas aiheuttaa päänsäryn"

        No jos ei nyt sittenkään.

        Olisko sittenkin selityksenä etanolin luontainen diureettiominaisuus.


    • Janne751

      hondo2 - siis aloittajalle...

      Jos sä teet työtä 7 pv viikossa niin eihän sulla ole ikinä lomaa? Äläkä nyt viisastele siel, että "yrittäjällä ei ole ikinä lomaa". Yrittäjällä nimittäin on. Ja piste.

      Krapulan ilmeneminen on aika yksilöllistä. Toisethan vetää sen mäyriksen olutta ja ylikin, eivätkä ole seuraavana päivänä millään. Toiset ovat sitten kuoleman kielissä jo muutaman juoman jälkeen ja oksentelevat pitkin päivää.

      Tai jos juoman nauttija on heikko alkoholille niin tarviiko sitä nauttia ollenkaan. Kokeile erilaisia viinejä, mietoja juomia.... Tai vaikka Tequilaa :D jos tuntuu siltä.

    • kaketzu1234

      Krapula on vain köyhien liikkeelle panema huhu.

    • hankisitätietoa

      päihteet. ja koska yleistäminen on huonoa sekä hyvässä että pahassa, mutta en ala tähän luettelemaan jokaista yksitellen.. jokainen voi tutustua alan maailmaan jos kiinnostaa muunkinlainen näkökanta kuin 7-päivää lehden lööpeistä sekä kaikkitietävän poliisin tiedotuksesta saatava informaatio. Enkä tarkoita että kaikki vetämään päihteitä, sekin auttaisi jo huomattavasti jos edes joltain puolueettomalta sivulta käytäisiin yleisimpiä aineita läpi mitä ne tekevät ja Miksi ihmiset haluavat sillointällöin pakoa arjesta. Viina on yksi harva aine mille ei ole aivoissa omaa reseptoria, se vain yksinkertaisesti liuottaa kaiken. Oman tiedonhankinnan perusteella nykyinen päihdepolitiikka vastaa keskiaikaista noitajahtia.... hyvät päivänjatkot vaan kaikille.

    • kokeilemalla selviää

      Itsari on oiva keino päästä kivusta kuin kivusta.

    • varmaatietoa

      Vodka on hyvä vissyn kanssa sekoitettuna, mielellään vielä puhdasta suomalaista vodkaa, eikä mitään halpispaskaa.

      Tai sit vedät ilokaasua krapulaan jos kumminkin yllättää, ainoa toimiva krapulalääke, esim. www.kermabileet.fi myy sifoneita ja ilokaasukapseleita.

      Voi tietty ottaa jo vodkan tilalle, tulee hilpee fiilis ja onpahan jotain tekemistä naukkailun lomassa.

      • kdfgkdfgdfgdfgdf

        Ei se sitä vissyäkään vaadi. Aikansa kun vissyn kanssa lotraa ja vaihtaa sen ihan vedeksi, huomaa että turha siitä vissystäkään on maksaa.

        Kustannustehokkuutta tuohonkin.


    • ei krapulaa

      Krapula on köyhien tauti.

    • suosittelem

      Euroshopper enegry drinkkiä kannattaa kokeilla ei tule krapulaa koskaan itellä ja saa vielö hyvän känninkin siitä ja halpaakin vielä tosi hyvää nam nam :)

    • kemikaali

      Asetaldehydi. Etanaali. Hapettunut etanoli.

      Etanolin aineenvaihduntatuote.

      ''Perintötekijät vaikuttavat alkoholin aineenvaihduntaan ja siten alkoholin aiheuttamiin tuntemuksiin. Jos alkoholin aineenvaihdunta on nopeampi, tulee ihmisellä jo juodessa epämiellyttäviä tuntemuksia.''

      Valkoviinissä ja luumu- ja omenajuomissa sitä on eniten, kirkkaissa viinoissa vähiten. Kaikissa sitä on jonkin verran ja lisää tuottoo limisttössäsi alkoholin palaessa. Kirkas viina näyttäisi siis olevan paras vaihtoehto, mutta se sen siaan kuivattaa kehoasi nopeiten ja lisäksi altistaa kurkun ja suun limakalvot erilaisille taudeille. Joten kyllä viina ja vesi ilmeisesti paras ja ruokaa mukaan, muuten alkoholi imeytminen on nopeaa, joka voi säästää lompakkoa, mutta muista että mitä hitaammin tippuu sen pareempaa tulee.

      On myös olemassa Kudzu niminen kasvi jonka on todistettu toimivan krapulaa vastaan, kyseinen kasvi soveltuu myös alkoholismin hoitoon. Lukekaas lisää jahka jaksatte.

    • Anonyymi

      alkoholi nolla sopii sinulle.

    • Anonyymi

      Kyllä se on niin ainakin mulla et jos pelkkää raakaa viinaa juo niin ei tuu niin paha krapula kun kaljasta.

    • Anonyymi

      Viisi pulloa Marabelloa illassa niin ei oo krapulaa seuraavana aamuna!

    • Anonyymi

      Monet Spektikko Brenkku sekoituksia nauttineet henkilöt ovat kertoneet että krapulaa ei tule. Spektikko Brenkku on yleisestiottaen hyväksytty sellaiseksi juomaksi mistä, ei tule krapulaa..

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1937
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1609
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1549
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1497
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1445
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1347
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1177
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1128
    Aihe