Miten on, periaatteessahan siis tippi nyt sisältyy lain mukaan hintaan. Silti monesti suositellaan hyvästä palvelusta jotain 5%:n tippiä. Missä ja miten paljon annatte, jos annatte. Ihan uteliaisuudesta ja olisi mukava tietää mikä on yleinen käytäntö. Kiitos!
Annatteko Espanjassa tippiä?
5
735
Vastaukset
- Mie
Just olin loppukesästä pari viikkoa Andaluciassa ja viime kesänä saman verran pohjoisemaassa. Oppaiden mukaan ei tosiaan enää tarvi antaa tippiä. Annan kyllä, jos palvelu on hyvää esim. ravintolassa. Ihan vähänkin riittää, pyöristys seuraavaan euroon tai kymppiin. Valitettavasti vain ainakin Andaluciassa (ja emme sitten olleet missään turistialueilla!) hyvää palvelua saa etsiä. Joka paikassa kun on sellainen manjaana manjaana periaate, että kaikkea saa odottaa vaikka kuinka kauan. Ei siinä auttanut, vaikka miten olisi merkitsevästi rykinyt ja hailuttanut molempia käsiä koko porukan voimin laskua halutessa, vaikka sitten olisi ollut ravintolan ainoa asiakas. Tippi jäi ainakin saamatta.
- Espanja fani
Asiasta oheisessa linkissä enemmän http://enetti.com/keskustelu/viewtopic.php?t=120 . Itse jätän hyvään paikkaan aina jonkun %, mitä pikkukolikoita sattuu taskunpohjalla olemaan.
- Johan
Espanja fani kirjoitti:
Asiasta oheisessa linkissä enemmän http://enetti.com/keskustelu/viewtopic.php?t=120 . Itse jätän hyvään paikkaan aina jonkun %, mitä pikkukolikoita sattuu taskunpohjalla olemaan.
Käyn Espanjassa usein ja kyllä tipinantajat muistetaan. 1-5 euroo ihan ok.
- Gato
Madridissa lounaspaikoissa (lasku 5-10 euroa) kolikkotilanteesta riippuen 0,-, tai sitten pari messinginväristä (10-50-senttistä) kolikkoa.
Muutamasta kahvista/tömpsystä/kaljasta sama tyyli: puhdas "nolla" tai sitten jotain savea kirkkaampaa.
Totta: hyvä palvelu on mm. sitä, että henkilökuntaa ei tarvitse huitoa pitkään. Loppujen lopuksi, eikös ole kutakuinkin sama tyyli kuin Suomessakin? - karo
Hei
Olemme perheemme kanssa viettäneet neljänä kesänä kuukauden Espanjassa. Enimmäkseen Costa del Solilla Malagan ja Marbellan tienoolla. Reissattu autolla Barceloonaan sekä Madridiin. Lähes aina annamme tippiä. Täytyy olla todella huono palvelu ettei sitä anneta. Muistaakseni kerran piti churroja ja kaakaota odotella kohtuuttoman kauan, siis todella kauan. Sillon ei tippiä herunut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."562215Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2012051- 1161392
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki58887Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933855- 61746