Ostettiin uusi uuni joulukuussa. Olen kironnut huonoja kokkauksiani siitä asti. Tosin en ole koskaan pahemmin ruoanlaittoa harrastanut, joten olen vain tyytynyt siihen, että en vain osaa...! Joka tapauksessa ongelma on aina sama; kaikki on ihan lillua. Mokkapalat oli niin löysiä, ettei niitä pystynyt syömään. Sitruunakakku oli niin löysää, että kun otti palan, niin kolo täyttyi välittömästi, eikä kakusta edes nähnyt, että siitä oli otettu pala pois (muuta kun päällisestä, joka oli aivan täydellisesti paistunut). Joulukinkkua pidettiin uunissa tuplasti pidempään kun mitä ohjeessa oli, jotta sisälämpötila nousi edes lähelle oikeaa. Nyt tein makaronilaatikkoa. 200 astetta, 50min. Päällinen täydellinen, sisusta keittoa. Takaisin uuniin alatasolle, 175 astetta ja 35min. Nyt on edes jotenkuten syötävää (ohje oli suoraan Pirkan sivuilta, en muokannut mitenkään). Joka tapauksessa eihän tää näin pitäisi mennä!
Eli APUA. Mistä tiedän onko ongelma taidossa vai uunissa?
Uunin alalämpö ei toimi?
4
4504
Vastaukset
- oseb
Lämpeneekö ylhäältä ja alhaalta?
Lämpeneekö riittävästi? (esim. infrapunamittari maksaa 25e millä saat selville...)
Minkä merkkinen ja mallinen uuni?
Onko erillisuuni vai lattialla seisova?
Onko itse kytketty sähköt vai ammattimies?
Ruuan kuvaaminen ei tässä paljoa auta, vaan uunin...- lämpö alas
Laita vain alalämpö päälle, lämpeneekö lainkaan?
- asdö
lämpö alas kirjoitti:
Laita vain alalämpö päälle, lämpeneekö lainkaan?
Niin ja pelkkää alalämpöö ei tossa saa edes laitettua...
- sdgooo
Uuni on Gorenjen lattialiesi, ostettu Gigantista, josta tilattiin myös asennus. Tänään sitten tehtiin pannaria ja kyllä on uunissa vika. Ei tapahtunu yhtään mitään, ennen kun laitettiin kiertoilma päälle. Eli uunissa on vikaa ja pahasti. En siis välttämättä olekaan niin huono kokki, kun mitä olen pelännyt :D
Huomenna soitto Giganttiin ja toiveet on korkeella, että saataisiin vaihtaa tuo romu johonkin kunnolliseen ja laadukkaaseen uuniin. Niin paljon lukenut ko. uunista pahaa netistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343986
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131899Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631364Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951296Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681185Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51041- 47941
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti333914Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26901En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39892