Arvoitus: Mikä on vappu ja joulu yhdessä ?

Flora P.

Vastaus: Suomalaisen juntin puutarha.

13

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O-mukulakiurunkannus

Mitähän ihmettä oikein yrität sanoa? Tällä palstalla on tähän saakka ollut melkein ainoastaan asiallista ja kivaa keskustelua. Toivottavasti palaat sinne, mistä tulit ja pysyt siellä.

• Rodo. D

Joulutonttu puutarhassa on yhtä typerä kuin vappuilmapallo joulukuusessa.
      Nyt meni siis porukalla herne nenään. Ei olekaan enää kiva keskustella, kun joku ei kilpaa kehu teidän rojujanne.

• M. Erkki

Just oli pakko nähdä naapurin puutarhassa hikiseen vanhaan pieksuun tungettu purkkinarsissi ! Kuinka ihmisellä voi olla niin kamala tyyli ? Joulutonttutyyli.

• muumimamma.

Olet vaan kateellinen, kun itselläsi on vaan hikinen parveke, et ole saanut edes aikaiseksi parvekelaseja. Siellähän tonttuilet yksiksesi.

• asdsdffg

kumma ei omaan silmään ole osunut tuommoisia rumiluspihoja, kuin ehkä pari... kyllä pihoihin minun mielestä panostetaan ja niitä "joulu" eli puutarhatonttuja näkee enää harvoin.
      Oisko kirjottajan äidin piha, mitä pitää haukkua täällä, jos ei naamatusten kehtaa, tai sitten on vain joku tyylitajuton, värisilmätön ihminen, joka haluaa pihan olevan tasainen ruohokenttä parilla kartiotuijalla ja koristepihlajalla somistettuna, jos niilläkään, vielä parempi jos 90% pihan pinta-alasta ois asvalttia...
      tänä päivänä kaikki vanha on suurta huutoa, myös pihoilla; näkee kastelukannuja, erilaisia ruukkuja, kärrynpyöriä jne. jopa vanhoista kalosseista tehtyjä kukka"ruukkuja".
      jokaisen oma asia mitä pihalleen haluaa laittaa, ei muiden ole pakko ihastella tai jäädä katsomaan jos ei huvita. itse en tonttuja pihaan laittaisi, mutta enpä mene huutelemaan kellekkään että hyiyäk! Mutta myöskään en kyselisi huonoa makua omaavalta naapurilta saanko laittaa sitä ja sitä, että sopiiko sun värisilmääs nyt tämä?
      makuja on monia, aika tylsää olisi jos kaikki pihat olisivat samanlaisia, tasaisen tylsiä, samat kukat ja kasvit ja koristeet.

• Rodo D

Kirjoittajan äiti on kuollut.
      Joulutonttupuutarhan vastakohta ei ole kaksi kartiotuijaa, yksi koristepihlaja ja asfalttia.
      Se on joulutonttupuutarhailijan unelma höystettynenä kaikella mahdollisella muulla mauttomalla roinalla, joka saa puutarhan näyttämään lähinnä kaatopaikalta.
      Mätä roina on numero yksi. Kasvit numero 12 ?

• llökklj

mitähän koitat nyt sanoa? "Joulutonttupuutarhan vastakohta ei ole kaksi kartiotuijaa, yksi koristepihlaja ja asfalttia.
      Se on joulutonttupuutarhailijan unelma höystettynenä kaikella mahdollisella muulla mauttomalla roinalla, joka saa puutarhan näyttämään lähinnä kaatopaikalta"
      En ymmärrä pointtia, ehkä ei tarvitsekkaan.
      edelleenkään en ole onnistunut näkemään tuommoisia kaatopaikkapihoja juurikaan, ehkä 1/20? missäpäin suomea tuollaisia on noin paljon, että pitää , varmaan pitäisi ihan lähteä katsomaan...
      miksi ylipäätään jaksat vaivata päätäsi mokomalla, et varmaan itsekkään kysele naapurin mielipidettä autosi väristä tai mallista, että miellyttääkö vai vaihdatko toiseen? tai mielipidettä oman pihasi kasveista ja/tai koristeista? ei kenekään tarvitse elää miettien mitä muut ajattelee omista asioista. pitäkööt ihmiset pihoillaan vaikka vessanpönttöjä, jos heidän silmiään sellainen hivelee, miksi aina pitää valittaa?? kaikki eivät ole viherpeukaloita, tai kasvit eivät vaan kiinnosta, jolloin se kasvien kasvatus ei välttämättä ole etusijalla, sekin pitää hyväksyä. toinen tykkää tavarasta enemmän kuin toinen, ainakaan vielä ei ole lakia joka kieltää koristamasta oman pihan sellaiseksi kuin haluaa. eri asia jos piha on täynnä metalliromua tai jotain mikä aiheuttaa ympäristöhaittaa selkeästi. silloin voi toki kääntyä kaupungin/kunnan päättäjien puoleen. kärrynpyöristä ja tonttupatsaista ei tiedettävästi ole ollut kenellekkään näkö-tai muutakaan haittaa. tykkäämistä tai sen puutteellisuuta ei lasketa haitaksi.

• tuska naapureille

Krääsähän onkin ympäristöongelma.
      Paitsi niille jotka rakastaa mauttomuutta.

• kuvatukset yök!

Vessanpöntöt, kärrynpyörät ja muu kauheannäköinen moska ja pruju kuuluu kaatopaikalle !
      Jos asut erämaassa, pidä kaikki kauheus pihassasi, mutta taajamissa ja kaupungeissa se on ympäristörikos.
      Sitä ei tarvitse naapureiden kestää.
      Jos naapuri haluaa pensasaidan sitä ei suvaita ! Ei missään nimessä, mutta näitten tyylitajuttomien kauheuksia on pakko katsella !
      Pienoistuulimyllyt yök !
      Autonpyöräkukkapenkit yök !
      Kaivonrengaskukkapenkit yök !
      Tontut yök !
      Sammakot yök !
      Yrittäkää vähän kehittää tyyliänne !
      Tai rakentakaa 2m korkea aita.
      Jos ei saa rakentaa, älkää myös pilatko naapureittenne maisemaa !!!

• Jodl dii jodl daa

Kaikkki, jotka mautonta rojua rakastavat, laittakaa myös sinne puutarhan tontun tai sammakon päälle tirolaishattu ja hankahousut !
      Se on yhtä tyylikästä !

• nahkahousuja näkee

Meidän kylässä ne kulkeekin nahkahousuissa, mutta päässä honkkarin suikka.

• Hömpelihompeli

Jopa Tv-ohjelmien homppelipuutarhurit käy mielistelemässä ja palkitsemassa näitä kyseessä olevia kärrynpyörä kaivonrengas tonttupuutarhoita.
      Tuntee myötähäpeää.
      Kaupallisuus lyö tälläkin saralla hyvän maun yli !

• Hompelipompeli

ihmetellä täytyy Tv-ohelmia koskien puutarhoja.
      Joko opinkäynyt suunnittelija tekee ne ankean neutraaleiksi, persoonattomiksi tai sitten mauttomimmat omatekoiset palkitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe