Mitä mieltä olette Pärnun kylpylöistä?

Kylpijä

Eka kertaa olen ystäväni kanssa menossa.Jos täällä on konkareita,kertoisitko kylpylä etikettiä. Minkälaisia hoidot ovat, ruoka, onko mitään iltaohjelmaa.
Kylpylä mihin menemme on Vihreä Talo. Kiitos vastauksista.

36

4248

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ert7

En ole Vihreässä talossa ollut, Viikingissä kuitenkin ja Tervisissä. Hoidot olivat ihan hyviä, mutta ruoka aivan alle arvostelun.

Iltaohjelmaa niissä oli jonkinlaista, mutta minä kuitenkin menin ihan terveyttä hoitamaan. Näin vanhana kaipaa rauhaa ja siksi kävinkin viimeksi Haapsalussa Laineessa. Sen ruokaa voi jopa kehua ja hoidot ihan huippuluokkaa.

• Anonyymi

Olen ollut muutamassa Viron kylpylässä.
        Vietimme vuosia sitten Juhannuksen Haapasalussa.
        Fra Marissa oli ainakin paljon saunoja ja uimaaltaita.
        Kiva paikka meren rannalla.
        Ruoka ihan syötävää.
        Tallinassa olimme kerran heinäkuussa siinä sataman lähellä. Silloin oli tuo kylpylä ihan täyteen buukattu. Paljon lapsiperheitä.
        Pärnun kylpylöistä on kokemusta vain Viking spa:sta.
        Olin siellä viime talvena.
        Minulle ainakin oli tarpeellista käydä suolahuonessa.
        Hierontoja oli erilaisia ja tyyli riippuu hierojasta.
        Sitten oli hyviä lämpöhoitoja. Ei moittimista.
        Ruoka on siellä parantunut, niin muistan.
        Kylpylässä on tosi paljon erilaisia saunoja.
        Porealtaita ja pääaltaassa on kova veden virtaus.
        Siellä on laboratorio, jossa voi teettää terveystutkimuksia. Hampaitakin voi mennä hoitamaan. Ystävällinen henkilökunta.

• naisimmeinen

Olin Lappeenrannan kylpylässä, enkä suosittele sitä kenellekään.
      Mistään palvelusta en anna plussaa. Ainoan plussan sain kun lähdin pois ja totesin, etten ikinä sen talon ovea enää avaa.

• Hartela.Oulu

Minä olen viimeiset 40 vuotta kylpenyt omassa kylpylässäni eli kylyssäni jota myös saunaksi sanotaan. Eipä ole ollut moittimista sen jälkeen kun lauteet itse tein.
      Uuden kylyn teki grÿnderi betonikuution sisään ja kaikkien sääntöjen vastaisesti. Eipä ole kehumisen sijaa missään...

• 1943

Olen ollut Tervisissä ja Paradisessa. Minusta hinta-laatusuhde on hyvä. Pitää muistaa vaihtaa lounas päivälliseen, eivät ateriat puolihoidossa ole liian lähekkäin. Iltaohjelmaa ei paljon ollut, Terviksessä tanssit. Kävimme Katarinassa lähellä.

• 1947 Tammikuu

Kerrostaloasunnossani, meren rannalla, on sauna, siellä nautiskelen.
      Löylyjen jälkeen lasitetulle parvekkeelle katselemaan merta ja laivoja
      "vehnäväinö" tölkki kädessä.

Nään Tallinnanlaivojen lähdön, mutta laivaan en ole koskaan astunut.
      Kevättalvella lähden pohjoiseen hiihtelemään, matka taituu hyvällä automaattivaihteisella autolla,johon asunnon lisäksi olen laittanut kiinni kaikki rahani.
      Muuhun matkusteluun en ole koskaan käyttänyt penniäkään.
      Matkaajat ovat yleisesti ottaen pa.

• luukun vuokraja

1947 Tammikuu

Kysäisempä sinulta, onko asuntosi vuokrattavissa silloin, kun olet poissa? Oletko seudulla, jossa on Teatteri tarjontaa,siis Suomessa?

• Wondering star

Merenrannalla ollaan, ei tosin kerrostalossa. Merenrannalla myös kesäasunto (talviasuttava). Auto, uusi, en ole kiinnittänyt mitään. Astun Tallinnan laivaan n. 5 kertaa vuodessa, lisäksi 3 - 4 ulkomaanmatkaa, ei reissaajaksi tunnustaudun. Tosin en ole PA. Pitäisikö?

• Lorena*

Aina matkustelu avartaa ja antaa uutta potkua elämään. Vuosien varrella olen lomaillut kylpylöissä sekä Virossa että Puolassa.
      Pidän kevät-kesä-syksy aikaan Saaremaan kylpylöistä. Pari vuotta sitten olin Rütlin spa kylpylässä. Hoidot asianmukaisia, aina sitä pitää ottaa kasvo-, ja jalkahoitoja yms. Pärnussa olen viettänyt vain hotelliloman jossa hinta-laatusuhde oli kohdallaan.

Puolan kylpylät ovat nyt inn, Gdansk, Gdynia,Sopot joissa esim hoidot ovat laadukkaita ja edullisia. Vanhoja Hansakaupunkeja joissa on aivan oma ilme joten tutustumista riittää . Turusta ja Helsingistä suorat lennot, taitaapa sinne laivallakin päästä.

Jos aika tuntuu kotona pitkältä nämä lomat katkaisevat hyvin arkipäivää, mikä parasta, huomaa omaan kotiin on aina hyvä palata.

Hyvää onnistunutta kylpyläreissua ketjun aloittajalle "Kylpijä".

• Lapin Poro

Kylmässä vedessä pestyt astiat, usein noissa ulkomaankohteissa.

• Tase pappa

Tervis 1 oli pettymys. Sitä hoitoa ja tätä hoitoa ei suositeltu, koska oli kakkostyypin Diabetes.
      Pääasiallinen hoito oli jokin vesilutraus ja suolahuone ja hieronta, jotka (muka joku Lääkärin tapainen) kahden minuutin tarkastuksessa määräsi..
      Hieronta sentään oli loistavaa. Oli jopa rentouttavaa keskustella hierojan kanssa, joka osasi kieltämme hyvin. Monta kertaa 1/2 tunnin hieronta venähti koko tunniksi, koska mielenkiintoista juttua piisasi.
      Ruoka oli huonoa ja jakosysteemi aivan lapsellista touhua.

Iltaohjelma oli suorastaan rivoa. Lähes alastomat pikkupimut, selvästi alaikäisiä, koikkelehtivat muka seksikkäästi lavalla. Tunsin myötähäpeää.
      Tervis oli hinta- laatusuhteeltaan korkeintaan 7 arvoinen asteikolla 4-10.

Terviksessä on loistava Hammaslääkäriasema, jonka hoito on tosi hyvää, ystävällistä ja meikäläisen kukkarosta maksettuna - puoli-ilmaista. Sen palvelut kannattaa varata etukäteen, jos on tarvetta. Siellä Hammaslääkärien palvelu pelaa puhtaalla suomen kielellä ja hyvin.

Seuraava kylpylä on varattuna suomesta. Gdansk on kaupunkina hieno kokemus ja sen kylpylät täytyy kokea.

• 1943

Tervis 3 on ihan hyvä. Sitä mieltä oli tosikriittinen ystävänikin.

• 7+5

"Oli jopa rentouttavaa keskustella hierojan kanssa, joka osasi kieltämme hyvin. Monta kertaa 1/2 tunnin hieronta venähti koko tunniksi, koska mielenkiintoista juttua piisasi."

Kirjoitat muunneltua totuutta. Olen itse monet kerrat käynyt sekä tuossa kylpylässä, että monissa muissakin Viron kylpylöissä, eikä ne hieronta-ajat veny puolesta tunnista tuntiin missään.

"Ruoka oli huonoa ja jakosysteemi aivan lapsellista touhua."

Jakosysteemi? Noutopöytähän siellä on.

• huommisen asia
        7+5 kirjoitti:

"Oli jopa rentouttavaa keskustella hierojan kanssa, joka osasi kieltämme hyvin. Monta kertaa 1/2 tunnin hieronta venähti koko tunniksi, koska mielenkiintoista juttua piisasi."

Kirjoitat muunneltua totuutta. Olen itse monet kerrat käynyt sekä tuossa kylpylässä, että monissa muissakin Viron kylpylöissä, eikä ne hieronta-ajat veny puolesta tunnista tuntiin missään.

Kerro sinä 7 5, koska olet usein käynnyt noissa kylpylöissä ja minulla on vasta aikomuksena mennä ..joskus..pikapuolin.

Lähinnä kiinnostuin tuosta ruoasta, että on mukamas huonoa? Mitä sisälsi tämä "huono" ruoka?

Hoidot ilmeisesti sisältyy hintaan, mutta onko hieronta 1/2/h? Onko se niskaan vai "peppuun", siis ristiselkään, joka vaikuttaa alaraajoihin. Itselläni on ilmaiset hieronnat olleet v-74 alkaen, joten uskon tietäväni kotimaisen tarjonnan tason melko laidastalaitaan.

Onko missään uima-allasta? Entä muta-hoitoja? Pian kysyn lisää, jos vastaat...vaikka ensiviikolla, koska en minäkään täällä rieku jokapäivä.

• 7+5
        huommisen asia kirjoitti:

Kerro sinä 7 5, koska olet usein käynnyt noissa kylpylöissä ja minulla on vasta aikomuksena mennä ..joskus..pikapuolin.

Lähinnä kiinnostuin tuosta ruoasta, että on mukamas huonoa? Mitä sisälsi tämä "huono" ruoka?

Hoidot ilmeisesti sisältyy hintaan, mutta onko hieronta 1/2/h? Onko se niskaan vai "peppuun", siis ristiselkään, joka vaikuttaa alaraajoihin. Itselläni on ilmaiset hieronnat olleet v-74 alkaen, joten uskon tietäväni kotimaisen tarjonnan tason melko laidastalaitaan.

Onko missään uima-allasta? Entä muta-hoitoja? Pian kysyn lisää, jos vastaat...vaikka ensiviikolla, koska en minäkään täällä rieku jokapäivä.

Klassinen hieronta 25min, vedenalainen manuaalinen hieronta 20min, pyörrekylpy jaloille 20min.

Nuo kaikki ovat tehokkaita, varsinkin tuo vedenalainen hieronta.

Olen aina ollut kylpylälomilla, joihin kuuluu kolme lääkärin määräämää (tai itse toivomaansa) hoitoa päivässä. Viimeksi hierottiin niskasta ristiselkään ja lisäksi kädet sormista hartioihin.

Huono ruoka on tietysti makuasia, mutta en minä ainakaan Tervisin ruokaa kehua voi. Yksinkertaisesti joko omituisesti maustettua tai mautonta ja rasvaista. Olen samaa mieltä kuin nimimerkki ert7, että Haapsalu on hyvä paikka. Käyttämämme matkatoimisto vaihtelee vuosittain kylpyläkohteita. Yhtenä vuonna olimme Saarenmaan Georg Otsissa ja se oli kyllä mukava paikka sekin.

Kyllä kaikissa kylpylöissä uima-altaat ja saunat on. Muut hoidot sitten vaihtelevat paikan mukaan.

Kannattaa soittaa matkatoimistoihin, jotka järjestävät Viron kylpylämatkoja. Niistä saa myös esitteet hintoineen ja hoitovaihtoehtoineen. Itse olemme aina käyttäneet Ikaalisten Matkatoimistoa, koska bussireitti sopii meidän kohdalle. Muut matkatoimistot ajavat toisenlaisia reittejä.

http://www.google.fi/#hl=fi&gs_rn=9&gs_ri=psy-ab&pq=ikaalisten matkatoimisto pärnu&cp=14&gs_id=c1&xhr=t&q=viron kylpylämatkat&es_nrs=true&pf=p&sclient=psy-ab&oq=viron kylpyläm&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&fp=b6e866fe6b47c724&biw=1920&bih=965

• huomisen asia
        7+5 kirjoitti:

Klassinen hieronta 25min, vedenalainen manuaalinen hieronta 20min, pyörrekylpy jaloille 20min.

Nuo kaikki ovat tehokkaita, varsinkin tuo vedenalainen hieronta.

Olen aina ollut kylpylälomilla, joihin kuuluu kolme lääkärin määräämää (tai itse toivomaansa) hoitoa päivässä. Viimeksi hierottiin niskasta ristiselkään ja lisäksi kädet sormista hartioihin.

Huono ruoka on tietysti makuasia, mutta en minä ainakaan Tervisin ruokaa kehua voi. Yksinkertaisesti joko omituisesti maustettua tai mautonta ja rasvaista. Olen samaa mieltä kuin nimimerkki ert7, että Haapsalu on hyvä paikka. Käyttämämme matkatoimisto vaihtelee vuosittain kylpyläkohteita. Yhtenä vuonna olimme Saarenmaan Georg Otsissa ja se oli kyllä mukava paikka sekin.

Kyllä kaikissa kylpylöissä uima-altaat ja saunat on. Muut hoidot sitten vaihtelevat paikan mukaan.

Kannattaa soittaa matkatoimistoihin, jotka järjestävät Viron kylpylämatkoja. Niistä saa myös esitteet hintoineen ja hoitovaihtoehtoineen. Itse olemme aina käyttäneet Ikaalisten Matkatoimistoa, koska bussireitti sopii meidän kohdalle. Muut matkatoimistot ajavat toisenlaisia reittejä.

http://www.google.fi/#hl=fi&gs_rn=9&gs_ri=psy-ab&pq=ikaalisten matkatoimisto pärnu&cp=14&gs_id=c1&xhr=t&q=viron kylpylämatkat&es_nrs=true&pf=p&sclient=psy-ab&oq=viron kylpyläm&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&fp=b6e866fe6b47c724&biw=1920&bih=965

7 5..kiitos sinulle vastauksesta.

Ihana oli tuo kommentisi, että omituisesti maustettu? Lapseni "tuputtaa" minulle heidän ruokiaan, joita he eivät syö. kun pv on "vanha", siis edellisen tai sitä edellisen ja muut he heittävätkin roskiin???

Mutta heidän käyttämät mausteet ei sovi minulle. Voihan "viineri", joku timjami, meirami ja kumina? Ja entäs ne leivät, makeat ja kuminalla maustetut?

• --------
        huomisen asia kirjoitti:

Ihana oli tuo kommentisi, että omituisesti maustettu? Lapseni "tuputtaa" minulle heidän ruokiaan, joita he eivät syö. kun pv on "vanha", siis edellisen tai sitä edellisen ja muut he heittävätkin roskiin???

Mutta heidän käyttämät mausteet ei sovi minulle. Voihan "viineri", joku timjami, meirami ja kumina? Ja entäs ne leivät, makeat ja kuminalla maustetut?

Onpa melkoista tuhlaamista.
        Asiantuntijat sanovat, että paras keino tietää, että tuote on syötävää, on käyttää haju- ja näköaistiaan.

Kuminalla maustettu näkkäri on tosi pahaa minun suuhuni.

• -omituiset mausteet-
        huomisen asia kirjoitti:

Ostin kerran timjamilla maustettuja pakastejuureskuutioita. Oli valmista senkun vain lämmitti. Hyiyöks :

• sitroen.
        -------- kirjoitti:

Onpa melkoista tuhlaamista.
        Asiantuntijat sanovat, että paras keino tietää, että tuote on syötävää, on käyttää haju- ja näköaistiaan.

Kuminalla maustettu näkkäri on tosi pahaa minun suuhuni.

Eipä ole sattunut kohdalle kuminalla maustettua näkkileipää. Jos sattuu, ostan paketin kokeeksi. Paras syömäni leipä oli kotitekoinen ohut kuminalla maustettu kuivaleipä. Sain sitä tasan yhden leivän joulun alla vuonna 1963. Tekijäkin on tuttu, mutta ei tee enää kun ei ole tekomahdollisuutta. Lieneekö reseptikään muistissa.

• marga-riini
        sitroen. kirjoitti:

Eipä ole sattunut kohdalle kuminalla maustettua näkkileipää. Jos sattuu, ostan paketin kokeeksi. Paras syömäni leipä oli kotitekoinen ohut kuminalla maustettu kuivaleipä. Sain sitä tasan yhden leivän joulun alla vuonna 1963. Tekijäkin on tuttu, mutta ei tee enää kun ei ole tekomahdollisuutta. Lieneekö reseptikään muistissa.

Lapsuudesta sen muistan. Isoja levyjä, joissa pieniä ruutuja.
        Netissä kerrotaan, että ainakin Vaasan varraspalat maistuvat kuminalta.
        Jos vielä ovat myynnissä.
        Tarkkaanpa muistat.
        Muistan minäkin ekan banaanini, sukulaisten Ruotsin-rasvaretkellä ostaman.
        Monesti olin minäkin henkenä tuttujen ja sukulaisten autossa. Vai olikohan lapset silloin vain puoli henkeä.

• Tase pappa
        7+5 kirjoitti:

7 5 / Oli jäänyt pois lause " aikaa muutama vuosi", josko nyt paremmin. Hierojalla oli todellakin hyvä kielitaito ja aikaa jutella asiallisesti. Hoitoaika venyi hyvinkin puolella tunnilla. 8 päivän aikana ehti juttelutunti olla useammankin kerran.
        En tiedä miten nyt on. Kaipa sielläkin on piiskattu työntekijät tehovauhtiin. Saattaa olla myöskin hierottavassa eroja, kenelle jutellaan, kenelle ei.
        Yksi ikävä puoli on myöskin se, että hoitopaikoille on pitkä matka, koska sijaitsevat eri rakennuksessa, kun majoitustilat. Huonojalkaiselle ongelmallinen.
        Ruoka oli huonoa. Paistettuja, puoliraakoja silakoita, joita kiukkuisen näköinen "maatuska" laittoi lautaselle pärstäkertomen mukaan. Samoin liha oli sitkeää. Leipä oli taas taivaallisen hyvää.
        Kannattaa todellakin kysellä ja ottaa selvää eri kylpylöitten mahdollisuuksista.

• kuminan inhokki
        marga-riini kirjoitti:

Lapsuudesta sen muistan. Isoja levyjä, joissa pieniä ruutuja.
        Netissä kerrotaan, että ainakin Vaasan varraspalat maistuvat kuminalta.
        Jos vielä ovat myynnissä.
        Tarkkaanpa muistat.
        Muistan minäkin ekan banaanini, sukulaisten Ruotsin-rasvaretkellä ostaman.
        Monesti olin minäkin henkenä tuttujen ja sukulaisten autossa. Vai olikohan lapset silloin vain puoli henkeä.

marga-riini

Sinä ja sinun banaanisi? Osasit sentään syödä sen sisuksen, toisin, kuin minä.

Ikäni muistan sen häpeän, kun Hesan täti toi baanania ja vannotti, että..niin...siinähän minun muisti meni jo silloin. Jotenkin kai se meni, että kuoret pois ja sisus syödään, mutta kun en muistanut!!!

Kauheita oli kuoret, koska sen löllön sisuksen heitin metsään, sillä olinhan paennut sisaruksiani pakoon.

Muistan minäkin sen ruudullisen "kuminanäkin", mutta kun täällä hämessä on leivät kuminalla ja siirapilla/maltailla maustettu ja joita lapsenlapsenikin ovat tottuneet syömään, niin olkoot minun puolestani komposti tavaraa.

• maustepippuri ei pet
        -omituiset mausteet- kirjoitti:

Ostin kerran timjamilla maustettuja pakastejuureskuutioita. Oli valmista senkun vain lämmitti. Hyiyöks :

-omituiset mausteet-

Minäkin joskus sorruin moiseen, mutta vihannekset ovat ihan hyviä, kun siivilässä huuhtelet mausteet pois.

Samoin on tarjouksien kanankoivet, joissa on se inhottava keltainen mauste-seos. Siivilään vain ja kuumaa vettä päälle.

Kyllä minullekkin tuli yökkö, kun olin moisen sekoituksen laittanut...??..johonkin uuniruokaani.

Aina pitäisi jaksaa lukea tuoteseloste, mutta jos sielläkin on vain "mausteet", niin mistäs revit tietosi, kuin kokeilemalla.

• 8+17
        huommisen asia kirjoitti:

Kymmeniä kertoja Viron kylpylöissä käyneenä, en voi kuin kehua hoitoja, ruokaa, puhtautta. Ihastunut olen kaali-, punajuurisalaatteihin, lounaskeittoihin, haudutettuun sianlihaan, broilerilihaan, mikä ei maistu täkäläisille marinaadeille. Joku tuolla kirjoitti 'puoliraaoista silakoista ja annosteluista, maatuskoista'. Sellaisista ei minulla ole ollut kokemusta ei missään kylpylässä. Tosin, aloin käydä niissä 2000 vuodesta alkaen, mitä sitä ennen on ollut, ei kokemusta.
        Uima-altaat, tavalliset saunat kaikissa, infrapunasauna, höyry-, suolasaunat useimmissa. Mutahoitoa ei suositella, jos sydämessä ongelmia. Hoitovalikoimista pitää ottaa niitä, mitkä sopivat omaan terveydentilaan. Kampaaja-, kosmetologipalvelut saman katon alla kuten myös jalkahoidot, manikyyrit, mitkä ovat erikseen maksettava.
        Matkapakettiin voi kuulua esim. su-to matkalla 6 hoitoa, hierontaa 25 min esimerkiksi ja itse kerrot hierojalle, mitä paikkaa hierotaan. Parafiinihoitoja, itse kerrot mihin parafiinityyny laitetaan, harteille, keskiselkään, 2 tyynyä/hoitokerta, 15 minuutiksi. Ihana hoito kolottavalle keholle. Jne jne...Unohtamatta porekylpyjä..
        Vältä lapsille tarkoitettuja, suurine uima-altaineen ja vesiliukumäkine varustettuja jättilaitoksia. Terveyskylpylä palvelee sitä tarkoitusta, mitä itse ainakin matkustan etsimään: rentoutumista, liikuntaa, hyvää ruokaa ja hyviä hoitoja ja rauhallista 'atmosfääriä'. Suosikki #1 on Laine Haapsalussa, mutta muitakin erittäin hyviä on useita.

• Nam Namukasta!
        sitroen. kirjoitti:

Ainakin pyöreitä Ruutunäkkileipiä myydään edelleen.

• serkukset

Kylpylöistä sen verran että olen käynyt muutamissa,sekä Saarenmaalla että Pärnussa.Mieleen jäi Valkoinen talo jossa olimme elokuussa.

Ruoka oli hyvää,puolihoito,aamiainen ja päivällinen,seisovasta pöydästä eikä mitään valittamista.Hieronta myös,joku lämpöhoito oli myös,kävin myös jalkahoidossa ja nuori tyttö teki tosi tarkkaa työtä.Serkkuni otti permanentin,sekin ok.

Ja Pärnussahan kuten Saarenmaallakin ovat maisemat ihanat.Jo senkin takia kannattaa mennä kesän aikaan,ihanat isot puistot (Pärnu) hiekkarantaa kuin Inglesissä,polkupyöriä voi vuokrata,itse ajelin 2 päivää ristiin rastiin ja katselin ihania vanhoja taloja.
      Matkatoimistojen kautta kun ottaa valmiin paketin,ei tarvitse huolehtia mistään,viedään ovelta ovelle,matkojahan löytyy muutamasta päivästä viikkoon jne.

• Onkohan Pärnu lähellä Liettuan vankileirejä?
      Niillehän vietiin vanhuksia aikoinaan.
      Taitaa siellä olla leivässä kitkerä savun-maku.

H.

• Lorena*

Voi kauhistuksen kanahäkki Hunks kun kirjoittelet v anhusten majapaikat olivat vankileirillä Liettuassa. Lehdet kirjoittavat uutisissaan malliin 52v vanhus jäi auton tönäisemäksi, joten näin nuoriso ajattelee.

Pidän Saarenmaan maisemista ja kylpylöistä joissa asiakkaiden kohtelu on erinomaista ja ruuat maukkaita, mutta jokaisella on oma maku mieltymyksensä joten näillä mielipiteillä on paras edetä. Saarenmaalla on vähissä kaljoissa örveltäjät, ehkä he ovat hakeutuneet toisille rantamille.

• hgbmki

Kävitkö Tase Pappa kenties Neuvosto-Eestin aikaan Pärnussa, kun puhut maatuskoista ja huonosta ruuasta?

• Jos tietäisi niin..

Voisiko täältä löytyä vielä tietämättömämpiä ja typerämpiä, omahyväisiä kirjoittajia kuin tuo pskaa molemmista päistään syytävä hunkzahtanut ikämies?

Viron eteläinen naapurimaa ja Latvia ja vasta sen eteläpuolella on Liettua.

• "Jos tietäisi niin.."

Minulla on kyllä vahva usko että olen primus inter pares.
        Ja olen sitä mieltä että Baltia pitää liittää Scandinaviaan, Suomen johdolla.
        Minä en ole Roomalainen, joten en tee kylvyistäni suurta numeroa.
        Olen Suomalainen, joten saunaankin menen pieni-munaisena, suorittaen ensin pienen retken hetken, yhden sini-järviemme sylissä, valko-pilviemme alla.

H.

• risteilijä

kuulin laivamatkalla puheita että tervis kylpylässä on alettu laskuttaa kalliilla jos lakanat likaantuvat.itse olin vain tallinnan päivärirteilyllä.turkissa sellainen lasku oli jo 10 vuotta sitten.turisteja rokotetaan kaikesta.gran kanarialla sakot moottoritiellä kävelemisestä 2000e.kanarialla taskuvarkaita paljon myös.miten jos kävelee tien laidassa nurmikolla kai siitäkin sakot tulee.mukava matka jos mitään ei saa tehdä.

• Mihin-kylpylään-Virossa

kantsii mennä?

• kylpylättuttuja

Kävin viimeksi Pärnussa Puistotalossa. Perushoidot samaa luokkaa, kuin muissakin kylpylöissä. Ruoka kyllä tosi hyvää ja monipuolista. Olin puolihoidolla ja enempää en olisi edes jaksanut syödä.

• Tavuviiva

Olen pariin otteeseen käynyt Pärnussa, Hotelli Strandissa kesäaikaan. Kosmetologipalvelut hyvät. Pyörät vuokrattiin ja oli kiva kierrellä niillä ympäriinsä. Mm. taiteiden yö siellä on ihan kiva.
        Muutamia ihan ok. ravintoloita löytyy kaupungilta. Kannattaa tarkistaa netistä.
        Viron kylpylöistä Rakvere on mieluisin.
        Omat matkat ovat olleet sellaisia tee-se-itse-matkoja, paitsi kerran.

• Anonyymi

Kymmenen voden takinen kokemus,
      ihan tavallisen kohtulinen taso
      ja mukava reissu, mutta ei mikään huippuluokan kylpylä,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      94
      1215
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      37
      1195
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      281
      1041
    4. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      952
    5. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      97
      928
    6. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      18
      916
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      13
      898
    8. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      49
      856
    9. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      16
      791
    10. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      162
      788
    Aihe