Tietääkö täällä kuinka moni sitä, että mistä lääkäriltä Turusta saisi ton fina-reseptin? Tai oikeastaan vaan reseptin uusittua?
Pitäiskö varata aika johonkin ihotautilääkärille vai johonkin ison yksityispuolen lääkärille? Mistä tällä palstalla kirjoittaneet olette Turussa saaneet fina-reseptejä?
Terkkaripuolelle en taida viitsiä vaivautua ollenkaan, kun eivät kuitenkaan suostu siellä sitä kirjoittamaan.
Itselläni kun on tosiaan ollut toi fina-lääkitys käytössä jo pitkälti toista vuotta. Vielä ei onneksi ole tabut loppumassa, mutta ajattelin alkaa selvittää tätä asiaa jo hyvissä ajoin. Niin ja asiallisia vastauksia sitten kiitos.
Finaa Turusta?
7
157
Vastaukset 7
- Vastaus AP:lle
Asutko Turussa? Kuinka kiire sinulla on? Julkisella aika pitkät jonot ja varsinkin kun ei ole akuutti hätä, ajan saaminen menee viikkojen päähän. Reseptin saat kyllä julkisellakin, kun sinulla on sellainen aikaisemmin ollut. Ja silloin säästät hyvin rahaa, kun menee vain terveyskeskusmaksu.
Toinen vaihtoehto on, että varaisin ajan yksityisen puolen yleislääkärille enkä erikoislääkärille, koska siinä säästää rahaa. Mehiläinen, Terveystalo (Pulssi) ovat ne yleisimmät. Katso nettisivuilta joku yleislääkäri ja varaa aika. Ota vanha resepti mukaan ja kerro tilanteesi. Saat reseptin 100% varmuudella.No oon muuttamassa Turkuun lähiaikoina, joten ajattelin ottaa tästä asiasta jo hyvissä ajoin selvää. Vielä ei asialla onneksi kiirettä ole, sillä nykyiset tabletit riittävät jopa tämän vuoden loppuun asti! Mutta päätin vaan alkaa selvittämään tätä asiaa niin aikaisin, ettei sitten vaan tule kiire, jos lääkkeet on loppumassa ja lääkärit eivät suostukaan sitä reseptiä uusimaan.
Meinasin vaan sitä, että noihin julkisen puolen lääkäreille kun ei välttämättä kannata mennä, kun eivät ole kovin innokkaita tota fina-reseptiä kirjoittamaan. Tosin en sitten tiedä, että myöntävätkö sen helpommin, jos on näyttää heille resepti jo ennestään. Muistan kun hesassa asuessa kävin terkkarissa sitä pyytämässä, niin ei tietenkään mitään toivoakaan saada kyseistä lääkettä, kun oli niin ammattitaidoton ja paska lekuri, joka ei mun vaivasta mitään edes välittänyt.
Onko todella noi yksityisen puolen lääkärit sitten edullisempia, mm. terveystalossa ja mehiläisessä?- 16+2
DarkFear kirjoitti:
No oon muuttamassa Turkuun lähiaikoina, joten ajattelin ottaa tästä asiasta jo hyvissä ajoin selvää. Vielä ei asialla onneksi kiirettä ole, sillä nykyiset tabletit riittävät jopa tämän vuoden loppuun asti! Mutta päätin vaan alkaa selvittämään tätä asiaa niin aikaisin, ettei sitten vaan tule kiire, jos lääkkeet on loppumassa ja lääkärit eivät suostukaan sitä reseptiä uusimaan.
Meinasin vaan sitä, että noihin julkisen puolen lääkäreille kun ei välttämättä kannata mennä, kun eivät ole kovin innokkaita tota fina-reseptiä kirjoittamaan. Tosin en sitten tiedä, että myöntävätkö sen helpommin, jos on näyttää heille resepti jo ennestään. Muistan kun hesassa asuessa kävin terkkarissa sitä pyytämässä, niin ei tietenkään mitään toivoakaan saada kyseistä lääkettä, kun oli niin ammattitaidoton ja paska lekuri, joka ei mun vaivasta mitään edes välittänyt.
Onko todella noi yksityisen puolen lääkärit sitten edullisempia, mm. terveystalossa ja mehiläisessä?Ei ne sen edullisempia ole kuin muuallakaan. Erikoislääkärin sijasta riittää, että varaat ajan yleislääkärille, joka on hieman halvempi ja näin säästät rahaa. Kun sinulla on jo resepti, se aika varmasti uusitaan etkä tarvitse erikoislääkäriä siihen.
- hustleri
meitsi vetää finat hihaan ja jos ei oo värkkei niin vedän fina-fixit viivana nokkaan
käy saman tien päähän, munat surkastuu 30 sek vedoista ja tissit turpoo pari kuppikokoa ihan silmissä- 4364334646436
Huhhuh, mahtavat vaikutukset siis! Ootko koskaan koittanut polttaa finaa? Saiskohan siitä kunnon bitch-tripin?
- tero nuppi
Finan avulla saa ainaski isot daisarit ja loputki hiukset putoo pääst
- tahtootietää
Onko kenelläkään kokemusia bitch-tripeistä? Ei mitään vittuilua sitten vaan asiallisia vastauksia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3391225Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.4041135- 102915
- 82827
- 78812
- 82756
- 103694
- 50685
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39680- 37676