ELÄMÄN TARKOITUS JA SEN LÖYTÄMINEN

----

Koska Suomessa yli tuhat ihmistä vuosittain päättää surun murtamana päivänsä, ja tuhannet muut vakavasti harkitsevat asiaa, niin ei suinkaan ole yhdentekevää miten vastataan kysymykseen:
"Mikä on elämän tarkoitus"? Elämän tarkoitusta löytämättä on monilla itsemurha tai itsetuho-ajatuksia.

Miksi on olemassa niin paljon psykologeja, terapeutteja, kallonkutistajia ja sielunhoitajia? Juuri siksi, koska tarve on ilmeinen. Ihmiset kokevat elävänsä tarkoituksetonta elämää kaikkien velvoitteiden, vaatimusten ja paineitten alla. He kompastelevat kivisillä harhapoluillaan ja kokevat arvottomuutta, koska eivät tiedä olevansa viattoman veren hinta. Ihmiset etsivät haavoittuneina vastauksia kysymyksiin ja ulospääsyä ongelmistaan.

Jos yksikin toivoton sielu löytää tästä vajavaisesta kirjoituksestani lohdutuksen ja uuden elämän toivon, silloin kirjoitukseni ei ole ollut turha. Ilo on puolellani jos voin särkyneitä auttaa.
Haluatko tietää mikä on elämän tarkoitus?

Mikä on siis elämän tarkoitus? Minäpä tiedän. ELÄMÄ ON! Tämä elämä, ei suinkaan ole mikä tahansa elämä, vaan se on hengittämistä ja olemista Jumalan Pojassa. Olen huomannut, että Jeesus on elämän tarkoitus, ja kerron tämän sinulle ihan vakavissani. Minulla ei ole varaa valehdella. En hyötyisi siitä yhtään mitään. Minä säälin jokaista itsemurhaa harkitsevaa ja sanonkin tämän koko sydämestäni. Ne jotka minut tuntevat, he tietävät että olen tosissani.

Jeesus sanoi olevansa ”tie, totuus ja elämä”. Jos Hän on "elämä", se täytyy tarkoittaa että Hänellä on myös elämisen arvoinen elämä tarjolla, jokaiselle joka sitä Häneltä pyytää. Joillekin tämä Jeesuksen antama elämä on viimeinen oljenkorsi johon tartutaan. Ne jotka siihen tarttuu, heidän ei tarvitse pettyä.

Ei mikään tahansa elämä ole elämän tarkoitus. Sinä tiedät sen. Etkö tiedäkin? Olet kokenut sen kivisillä poluillasi monet kerrat. Ja nyt on aika ottaa hiertävä kivi pois kengästä jotta matkanteko helpottuisi. Synti elämässä on kuin kivi kengässä. Nyt on aika jättää entisen synnin turmeleman elämän ja astua sisälle Jeesuksen tarjoamaan elämään, pyhyyteen ja puhtauteen.

Jeesuksessa on ELÄMÄ! Ylistys Jumalalle! Hän lähetti Poikansa maailmaan, ei siksi, että Hän tuomitsisi Sinut, vaan sitä varten, että Sinä pelastuisit Hänen kauttaan. Mutta kaikki eivät tahdo saarnaamamme ”hullutuksen” kautta pelastaa itsensä hukkaan joutumiselta. Se on surullista. Suorastaan traagista. Jeesus sanoi kerran: ”…te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän” (Joh.5:40). Miten on sinun laitasi? Etsitkö elämän tarkoitusta? Tule Jeesuksen tykö ja saat totisen elämän ja sitä kautta elämäntarkoituksen. Haluan sydämeni pohjasta, että sinä annat pelastaa itsesi Jeesuksen kautta.

Älä hukkaa lyhyttä elämääsi. Elämäsi on liian kallisarvoinenKun olet istuttanut "puun" ja näet sen "ensihedelmät, tiedät elämän tarkoituksen
pois heitettäväksi! Kun olet istuttanut ensimmäisen "puun" ja nähnyt sen ensihedelmät, tiedät että elämällä oli sittenkin oma syvällinen tarkoitus.

Elämän tarkoitus on Jeesuksen suuressa persoonassa, sekä Hänen läsnäolonsa löytämisessä ja siinä elämisessä arkiaskareitten keskellä. Jos tietäisit kuinka elävä Jeesus Kristus on tänä päivänä, silloin sinä toteuttaisit Jumalan tahdon elämässäsi, ja sitä kautta saisit itsellesi tarkoituksellisen, epäitsekkään ja yltäkylläisen elämän. Elämän saat elämän lähteestä joka on Jeesus Kristus (1.Joh.5:11). Yltäkylläisen elämän et saa itsellesi kunnialla ja mammonalla. Sillä kunnia kuuluu Jumalalle, ja maailmakin on tulelle talletettu. Mutta sinun henkesi, se on ikuinen ja se kaipaa taivasosuutta uskoontulon kautta. Taivasten valtakunta voi olla sinua hyvinkin lähellä.

11

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

Elämän tarkoitus löytyy uskoontulon kautta

Kun annat Jeesukselle mielesi kaikkien lukittujen ovien avaimet, Hän tulee asustamaan henkeesi Pyhän Hengen kautta. Kun näin pääsee tapahtumaan, vasta silloin tiedät oikeasti mikä on elämän tarkoitus. Minä tiedän mikä elämän tarkoitus on, koska olen löytänyt sen! Se kuplii tuolla sisimmässäni. Siellä juoksee vuolaana ”elävän veden virrat” ilman omia ansioitani. Elämäni tarkoitus ei ole riippuvainen ulkonaisista olosuhteista, vaan tunnen Jumalan rauhan sisimmässäni, silloinkin, kun järki sanoo, että ”nyt ei mene hyvin koska on koetuksia”. Rauha on mukanani joka päivä, vaikeinakin päivinä ja kantaa läpi elämän. Henki itse todistaa minun hengelleni että olen Jumalan lapsi. Jeesus sanoi omilleen: ”Minun rauhani minä jätän teille”. Jeesus on aarteista kallein.

Hän on aarteistani kallein! Se on elämän rikkaus, se, että saa olla tekemissä Hänen kanssaan ja saa tehdä muita ”rikkaaksi” Hänessä. Ja ydinsanat tässäkin kohden ovat ”usko, toivo ja rakkaus”, joista suurin on rakkaus.

Hän, Jeesus Kristus itse, on se tie, joka vie totuuden tuntemiseen. Totuus on tekevä sinut vapaaksi ja johdattaa Sinut iankaikkiseen elämään. Elämä sinulla on Hänessä, ja vain Hänessä. Jos luulet että olet "elänyt" täyttä elämää ilman Häntä, olet pettänyt itsesi.
      ”Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa” (1.Joh.5:11).

Sinulla ei voi olla ”elämää” jos sinulla ei ole Jeesusta, tai jos Hän ei ole sinun Herrasi. Koska Jeesus on ELÄMÄ, Hän on itsessään elämisen tarkoitus. Elämäsi tarkoitus on löytää Jeesuksen, ennen kuin illuusiosi loppuu ja siirryt lopullisesti lihallisesta henkiseen ulottuvuuteen. Elämäsi tarkoitus on myös täyttää Jumalan tahdon omassa elämässäsi, antamalla sen Hänen käyttöön, rakastamalla Häntä yli kaiken ja lähimmäisiäsi niin kuin itseäsi. Siitä se todellinen ilo tulee? Oletko koskaan kokenut sen?

Rakkaus jota Jumala vaikuttaa rakastaa uhrautuvaisesti.
      Et voi olla onnellinen jos et rakasta kaikkia ihmisiä uhrautuvaisesti, vaikka sanoisitkin olevasi uskovainen. Uskovaisuus ilman rakkautta on pelkkää kuollutta uskontoa. Se on niin ja aamen. Ilman rakkautta et erotu suuresta massasta, sillä ihmiset ovat tänä päivänä rahanahneita ja itsekkäitä, sekä oman edun tavoittelijoita. Siksi voidaan myös sanoa että elämän tarkoitus on myös löytää rakkauden ja jakaa sitä muille.

• ----

Mistä tietää onko Jeesus huijari tai ihan oikeasti ”tie, totuus ja elämä”?

Kuinka monta heppua olet kuullut sanovan itsestään, ”Minä olen, tie, totuus ja elämä”? Ei varmaan kovin montaa. Jeesus on siis täytynyt olla täysin kahjo, tällaista väittäessään, tai sitten Hän oli ihan oikeasti sitä, mitä sanoi olevansa. Mistä siis tietää, onko Jeesus huijari tai ihan oikeasti sitä, mitä väitti olevansa? Jos Hänen tekonsa ja ihmetyöt eivät todista sinulle, että Hän on ELÄMÄ, voit tietää totuuden vasta sitten, kun on olet antanut Hänelle siihen rehellisen mahdollisuuden. Mutta se ei ole mahdollista, ennen kuin avaat mielesi Hänelle. Hän ei voi tulla ja tehdä sitä väkivalloin. Päätös on sinun!

Rukoile vaikkapa näin:Saat vapautuksen rukouksen kautta. Jeesus tuli vapauttamaan vangitut.
        ”Jeesus. En tiedä oletko huijari tai ihan oikeasti elämän antaja, mutta jos olet oikeasti Jumalan Poika, syntieni lunastaja, ja yhä elossa, niin tule ja kosketa minua, ja vedä minua parannukseen. Jos olet elämän Herra, niin tule ja kirkasta itsesi minulle”.

Tällainen rukous vaatii tietynlaista nöyryyttä. Sillä kuka nyt rukouksessaan tunnustaa Jeesuksen edessä olevansa syntinen, ellei sellainen, jota Mestari vetää puoleensa? Jumalan hyvyys vetää sinua mielenmuutokseen.

• ----
        ---- kirjoitti:

Mistä tietää onko Jeesus huijari tai ihan oikeasti ”tie, totuus ja elämä”?

Kuinka monta heppua olet kuullut sanovan itsestään, ”Minä olen, tie, totuus ja elämä”? Ei varmaan kovin montaa. Jeesus on siis täytynyt olla täysin kahjo, tällaista väittäessään, tai sitten Hän oli ihan oikeasti sitä, mitä sanoi olevansa. Mistä siis tietää, onko Jeesus huijari tai ihan oikeasti sitä, mitä väitti olevansa? Jos Hänen tekonsa ja ihmetyöt eivät todista sinulle, että Hän on ELÄMÄ, voit tietää totuuden vasta sitten, kun on olet antanut Hänelle siihen rehellisen mahdollisuuden. Mutta se ei ole mahdollista, ennen kuin avaat mielesi Hänelle. Hän ei voi tulla ja tehdä sitä väkivalloin. Päätös on sinun!

Rukoile vaikkapa näin:Saat vapautuksen rukouksen kautta. Jeesus tuli vapauttamaan vangitut.
        ”Jeesus. En tiedä oletko huijari tai ihan oikeasti elämän antaja, mutta jos olet oikeasti Jumalan Poika, syntieni lunastaja, ja yhä elossa, niin tule ja kosketa minua, ja vedä minua parannukseen. Jos olet elämän Herra, niin tule ja kirkasta itsesi minulle”.

Tällainen rukous vaatii tietynlaista nöyryyttä. Sillä kuka nyt rukouksessaan tunnustaa Jeesuksen edessä olevansa syntinen, ellei sellainen, jota Mestari vetää puoleensa? Jumalan hyvyys vetää sinua mielenmuutokseen.

Mielenmuutoksen tekeminen on välttämätöntä elämän tarkoituksen löytämiseen

Surullista on, että ihmiset kärsivät syystänsä. Elämän tarkoitus ei löydy syntielämästä. Ihmisraukat ovat olleet tottelemattomuuden poluilla jo liiankin kauan ja saaneet kärsiä nahoissaan, koska eivät ole tahtonet luottaa Jumalaan ja elää Hänelle mieliksi. Liiankin usein olemme lävistäneet itsemme moninaisilla synnin aiheuttamilla tuskilla. Himojensa runtelemat ihmiset ovat olleet tarpeeksi kauan perkeleen petkutettavana, eikä heillä tunnu olevan poispääsyä heidän henkensä ja lihansa saastutuksilta. Tämän takia tuli Jeesus maailmaan. Hänen verensä, vuodatettiin sinun henkesi edestä, mikä oli Jumalan mielenmukainen uhri sinun täydellistä vapauttamistasi varten.

Jeesus on tie totuuden tuntemiseen ja Hän antaa sinulle rohkeuden olla todistajaHän tuli päästämään irti ihmiset saatanan vallasta ja kuristusotteesta, jotta he uskon kautta Hänen nimeensä, saisivat täydellisen vapautuksen orjuudestaan. Ja kaikki jotka historian saatossa ovat tulleet Hänen tykönsä, he saivat voiman ja valtuuden tulla Jumalan lapsiksi, vain siksi, koska he uskoivat Hänen nimeensä. Minä tiedän, ja olen usein nähnytkin, miten Jumalan rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa saa aikaiseksi ihmisten elämässä täydellisen vapautuksen kaikesta siitä, mistä he eivät omin voimin päässeet irti. Ainoa mitä Jumala pyytää vapauttamistasi varten, on edes yksi tuskainen huuto Hänen puoleensa sieltä rintasi syvimmästä pohjukasta, ja sitä, että olet valmis heittämään kaiken roskan Jeesuksen päälle. Hän on luvannut pitää sinusta huolen jos käännyt hänen puoleensa.

Olen kyllästynyt kaiken hyväksyvään suvaitsevaisuuteen jossa silitellään syntisten päitä ja rohkaistaan jatkamaan entisenlaista synnillistä elämää, vaikka se ennemmin taikka myöhemmin johtaa heidät tuhoon. Jumalan rakkaus velvoittaa meitä ansiottomia palvelijoita, jotka olemme päässeet pyhitykseen sisälle, kertomaan ihmisille pyhityksen tarpeellisuudesta ja laittomuuden vaaroista.

Jätä syntikuorma Jeesukselle, muuten et pääse vapauteen. Jeesus vapauttaa!Jeesus sanoi: ”Ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki joudutte häviöön” (KJV Luuk.13:3).
        Jos sanot Jeesukselle: ”Okei, minä tulen sinun tykösi, mutta en tahdo jättää syntielämääni”, silloin tulosi hänen tykönsä on turhaa. Mitään yliluonnollista uudestisyntymistä ei silloin tapahdu, etkä silloin uudestisynny perheenjäseneksi Jumalan perheeseen. Niin kauan kuin haluat roikkua kiinni pahassa, et pääse osalliseksi Jumalan hyvyydestä ja rakkaudesta sinua kohtaan. Synti erottaa Jumalasta, mutta Jeesus tuli sillanrakentajana ja on ovi Jumalalle

Synninharjoittajat pysyvät Jumalan siunauksien ulkopuolella. Itse kyllä
        haluaisin, että kaikki pääsisivät osalliseksi Jumalan armosta ja hyvyydestä, riippumatta siitä, haluavatko he irti syntielämästään tai ei. Mutta Jumala ei ole kuin me ihmiset. Hän on pyhä eikä hän siedä saastaa lähellään. Olisiko taivaskaan enää mikään taivas jos hän sallisi taivaaseen kaiken maailman roskan ja hömpötyksen? Ilman pyhitystä ei Ei kukaan tule Jumalan tykö paitsi Jeesuksen kautta. Kirkot ja lohkot ei pelastakuitenkaan kukaan ole näkevä Herraa (Hebr.12:14). ”Joka tunnustaa syntinsä ja hylkää saa armon”.

Kun olet tullut osalliseksi tästä Jumalan suuresta armosta, ja vieläpä tullut
        Jumalan palvelijaksi, on jokapäiväinen pyhä elämä sinun hedelmäsi, ja sen loppu on ikuinen elämä (Room.6:22). Kun teet hyvin, voit kohottaa katseesi. Mutta jos koet syyllisyyttä, joudut painamaan kasvosi maan rakoon. Tiedä siis missä seisot ja kenen edustaja sinä olet. Koska Jumala ei ole kutsunut meitä saastaisuuteen vaan pyhitykseen (1.Tess.4:7), on ensiarvoisen tärkeätä, että me kaikki ihmiset puhdistaudumme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, jonka kautta pyhityksemme muuttuu täydelliseksi (2.Kor.7:1).

• ----
        ---- kirjoitti:

Mielenmuutoksen tekeminen on välttämätöntä elämän tarkoituksen löytämiseen

Surullista on, että ihmiset kärsivät syystänsä. Elämän tarkoitus ei löydy syntielämästä. Ihmisraukat ovat olleet tottelemattomuuden poluilla jo liiankin kauan ja saaneet kärsiä nahoissaan, koska eivät ole tahtonet luottaa Jumalaan ja elää Hänelle mieliksi. Liiankin usein olemme lävistäneet itsemme moninaisilla synnin aiheuttamilla tuskilla. Himojensa runtelemat ihmiset ovat olleet tarpeeksi kauan perkeleen petkutettavana, eikä heillä tunnu olevan poispääsyä heidän henkensä ja lihansa saastutuksilta. Tämän takia tuli Jeesus maailmaan. Hänen verensä, vuodatettiin sinun henkesi edestä, mikä oli Jumalan mielenmukainen uhri sinun täydellistä vapauttamistasi varten.

Jeesus on tie totuuden tuntemiseen ja Hän antaa sinulle rohkeuden olla todistajaHän tuli päästämään irti ihmiset saatanan vallasta ja kuristusotteesta, jotta he uskon kautta Hänen nimeensä, saisivat täydellisen vapautuksen orjuudestaan. Ja kaikki jotka historian saatossa ovat tulleet Hänen tykönsä, he saivat voiman ja valtuuden tulla Jumalan lapsiksi, vain siksi, koska he uskoivat Hänen nimeensä. Minä tiedän, ja olen usein nähnytkin, miten Jumalan rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa saa aikaiseksi ihmisten elämässä täydellisen vapautuksen kaikesta siitä, mistä he eivät omin voimin päässeet irti. Ainoa mitä Jumala pyytää vapauttamistasi varten, on edes yksi tuskainen huuto Hänen puoleensa sieltä rintasi syvimmästä pohjukasta, ja sitä, että olet valmis heittämään kaiken roskan Jeesuksen päälle. Hän on luvannut pitää sinusta huolen jos käännyt hänen puoleensa.

Olen kyllästynyt kaiken hyväksyvään suvaitsevaisuuteen jossa silitellään syntisten päitä ja rohkaistaan jatkamaan entisenlaista synnillistä elämää, vaikka se ennemmin taikka myöhemmin johtaa heidät tuhoon. Jumalan rakkaus velvoittaa meitä ansiottomia palvelijoita, jotka olemme päässeet pyhitykseen sisälle, kertomaan ihmisille pyhityksen tarpeellisuudesta ja laittomuuden vaaroista.

Jätä syntikuorma Jeesukselle, muuten et pääse vapauteen. Jeesus vapauttaa!Jeesus sanoi: ”Ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki joudutte häviöön” (KJV Luuk.13:3).
        Jos sanot Jeesukselle: ”Okei, minä tulen sinun tykösi, mutta en tahdo jättää syntielämääni”, silloin tulosi hänen tykönsä on turhaa. Mitään yliluonnollista uudestisyntymistä ei silloin tapahdu, etkä silloin uudestisynny perheenjäseneksi Jumalan perheeseen. Niin kauan kuin haluat roikkua kiinni pahassa, et pääse osalliseksi Jumalan hyvyydestä ja rakkaudesta sinua kohtaan. Synti erottaa Jumalasta, mutta Jeesus tuli sillanrakentajana ja on ovi Jumalalle

Synninharjoittajat pysyvät Jumalan siunauksien ulkopuolella. Itse kyllä
        haluaisin, että kaikki pääsisivät osalliseksi Jumalan armosta ja hyvyydestä, riippumatta siitä, haluavatko he irti syntielämästään tai ei. Mutta Jumala ei ole kuin me ihmiset. Hän on pyhä eikä hän siedä saastaa lähellään. Olisiko taivaskaan enää mikään taivas jos hän sallisi taivaaseen kaiken maailman roskan ja hömpötyksen? Ilman pyhitystä ei Ei kukaan tule Jumalan tykö paitsi Jeesuksen kautta. Kirkot ja lohkot ei pelastakuitenkaan kukaan ole näkevä Herraa (Hebr.12:14). ”Joka tunnustaa syntinsä ja hylkää saa armon”.

Kun olet tullut osalliseksi tästä Jumalan suuresta armosta, ja vieläpä tullut
        Jumalan palvelijaksi, on jokapäiväinen pyhä elämä sinun hedelmäsi, ja sen loppu on ikuinen elämä (Room.6:22). Kun teet hyvin, voit kohottaa katseesi. Mutta jos koet syyllisyyttä, joudut painamaan kasvosi maan rakoon. Tiedä siis missä seisot ja kenen edustaja sinä olet. Koska Jumala ei ole kutsunut meitä saastaisuuteen vaan pyhitykseen (1.Tess.4:7), on ensiarvoisen tärkeätä, että me kaikki ihmiset puhdistaudumme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, jonka kautta pyhityksemme muuttuu täydelliseksi (2.Kor.7:1).

Juo vettä joka antaa ikuisen elämän

Millainen Jeesukseni on, sellainen toivon elämäni olevan. Hän on esikuvani.
        Haluan olla enemmän niin kuin Jeesus! Meitä ei voi verrata toisiimme, ainakaan ilman pettymystä, koska Hänen hyvyytensä, uskollisuutensa ja rakkautensa on aina suurempi kuin ihmisten; sillä Hän on myös totinen Jumalan edustaja ilman tahraa ja lankeemuksia. Mutta silti sain lahjana Jumalan lapsen aseman. Joten jos nyt olen Jumalan lapsi, niin olen myös Jeesuksen veli, jos kerran Jeesus on Jumalan poika. Onhan Jeesus itsekin sanonut, että jokainen joka tekee Hänen taivaallisen Isänsä tahdon, ovat Hänen veljiään ja sisariaan. Hän on minun turvani, linnani, autuuteni, rakkauteni ja KAIKKENI. Juo sitä vettä mitä Jeesus tarjoaa. Se tulee tyydyttämään sinut ja antaa elämän.

Hän on minun iloni lähde ja lauluni aihe...voin tuntea sen. Siellä se kumpuaa syvällä rinnassani. Hän on antanut minulle sitä "elävää vettä" josta Hän sanoi: "Juokaa sitä vettä, mitä minä teille annan, sillä se on muuttuva teissä, sen elävän veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään”. Kun elän, olen ja liikun, minä tunnen Hänet, Jeesukseni, minussa itsessäni, sillä minä olen Hänessä ja Hän on minussa (Joh.14:20).

• ----
        ---- kirjoitti:

Juo vettä joka antaa ikuisen elämän

Millainen Jeesukseni on, sellainen toivon elämäni olevan. Hän on esikuvani.
        Haluan olla enemmän niin kuin Jeesus! Meitä ei voi verrata toisiimme, ainakaan ilman pettymystä, koska Hänen hyvyytensä, uskollisuutensa ja rakkautensa on aina suurempi kuin ihmisten; sillä Hän on myös totinen Jumalan edustaja ilman tahraa ja lankeemuksia. Mutta silti sain lahjana Jumalan lapsen aseman. Joten jos nyt olen Jumalan lapsi, niin olen myös Jeesuksen veli, jos kerran Jeesus on Jumalan poika. Onhan Jeesus itsekin sanonut, että jokainen joka tekee Hänen taivaallisen Isänsä tahdon, ovat Hänen veljiään ja sisariaan. Hän on minun turvani, linnani, autuuteni, rakkauteni ja KAIKKENI. Juo sitä vettä mitä Jeesus tarjoaa. Se tulee tyydyttämään sinut ja antaa elämän.

Hän on minun iloni lähde ja lauluni aihe...voin tuntea sen. Siellä se kumpuaa syvällä rinnassani. Hän on antanut minulle sitä "elävää vettä" josta Hän sanoi: "Juokaa sitä vettä, mitä minä teille annan, sillä se on muuttuva teissä, sen elävän veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään”. Kun elän, olen ja liikun, minä tunnen Hänet, Jeesukseni, minussa itsessäni, sillä minä olen Hänessä ja Hän on minussa (Joh.14:20).

Lepoa työtätekeväisille ja raskautetuille ihmisille

Kaikki työtätekeväiset ja raskautetut saavat levon Jeesuksessa. Jeesus eheyttää.Jeesus sanoi: "Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon". Hän ei siis ole ainoastaan ELÄMÄ, vaan Hän on lihaksi tullut Jumalan esikuva, jonka kautta meillä voi olla elämä. Kun Jeesus sanoi: ”Tulkaa minun tyköni”, niin Hän ei tarkoittanut ainoastaan sitä, että voisimme tulla Hänen tykönsä siirtyessämme ajasta ajattomuuteen. Vaan Hän tarkoitti myös sitä, että se on mahdollista tulla Hänen tykönsä jo tässä ajassa, tässä ja nyt. Ja kuka se nyt ikinä onkaan, joka tulee Hänen tykönsä, sitä Hän ei heitä ulos.

Hän antaa voiman ja valtuuden, tulla Jumalan lapseksi. Et voi olla Jumalan lapsi, jos et synny Hänen perheeseensä. Fyysinen syntymä ei ole koskaan lapsen valinta. Syntymäsi valintaan sinulla ei ole ollut osaa eikä arpaa. Mutta sitä vastoin, hengelliseen perheeseen syntymisen valtuudet, on sinulla itselläsi, sen jälkeen kun olet kuullut Jumalan kutsun. Hän kutsuu sinua NYT! Nyt on pelastuksesi päivä. Nyt on sinulle otollinen aika muutokseen. Nyt on armon päivä, sillä Jumalan hyvyys vetää sinua mielenmuutokseen. Saastaisuutesi pestään Jeesuksen verellä ja olet pian lumivalkoisen puhdas.
        ”Jos me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (1.Joh.1:9).

• ----
        ---- kirjoitti:

Lepoa työtätekeväisille ja raskautetuille ihmisille

Kaikki työtätekeväiset ja raskautetut saavat levon Jeesuksessa. Jeesus eheyttää.Jeesus sanoi: "Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon". Hän ei siis ole ainoastaan ELÄMÄ, vaan Hän on lihaksi tullut Jumalan esikuva, jonka kautta meillä voi olla elämä. Kun Jeesus sanoi: ”Tulkaa minun tyköni”, niin Hän ei tarkoittanut ainoastaan sitä, että voisimme tulla Hänen tykönsä siirtyessämme ajasta ajattomuuteen. Vaan Hän tarkoitti myös sitä, että se on mahdollista tulla Hänen tykönsä jo tässä ajassa, tässä ja nyt. Ja kuka se nyt ikinä onkaan, joka tulee Hänen tykönsä, sitä Hän ei heitä ulos.

Hän antaa voiman ja valtuuden, tulla Jumalan lapseksi. Et voi olla Jumalan lapsi, jos et synny Hänen perheeseensä. Fyysinen syntymä ei ole koskaan lapsen valinta. Syntymäsi valintaan sinulla ei ole ollut osaa eikä arpaa. Mutta sitä vastoin, hengelliseen perheeseen syntymisen valtuudet, on sinulla itselläsi, sen jälkeen kun olet kuullut Jumalan kutsun. Hän kutsuu sinua NYT! Nyt on pelastuksesi päivä. Nyt on sinulle otollinen aika muutokseen. Nyt on armon päivä, sillä Jumalan hyvyys vetää sinua mielenmuutokseen. Saastaisuutesi pestään Jeesuksen verellä ja olet pian lumivalkoisen puhdas.
        ”Jos me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä” (1.Joh.1:9).

Piru syyttää Sinua Jumalan edessä mutta Jeesus voi olla Sinun Puolustajasi

Kun olet tehnyt parannuksen teon, olet haudannut syntitottumuksesi. Jeesus autta

On ihana vapauttava tunne, ettei kukaan voi syyttää mistään, ei edes Jumala. Heille ei lueta kadotustuomiota, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat, sanoo raamattu. Ja vaikka joku syyttäisikin meitä, niin meillä on puolustaja, Jeesus Kristus, Isän Jumalan tykönä, joka tekee meissä töitä Henkensä kautta.

Perkele ja henkivallat, he kyllä syyttävät, mutta niitä ei kannata kuunnella.
        Piru on ollut kaikenkarvaisten valheitten isä ihan alusta asti. Hän on yleissyyttäjä numero yksi, eikä koskaan lakkaa syyttämästä sinua, vaikka olisit tunnustanut syntisi ja saanut armon Jumalan silmien edessä. Hän osaa valehtelemisen ja siksi häntä ei kannata kuunnella. Hän on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Mutta sitä vastoin, Jumalan Poika, Hän on tullut, että sinulla olisi elämä ja yltäkylläisyys. Jeesus tuli, että sinulla olisi toivoa toivottomuudessa. Hän ei tullut maailmaan tuomitsemaan sinua, vaan sitä varten että saisit totisen elämän ja pelastuisit. Tee ratkaiseva askel nyt…

• ----
        ---- kirjoitti:

Piru syyttää Sinua Jumalan edessä mutta Jeesus voi olla Sinun Puolustajasi

Kun olet tehnyt parannuksen teon, olet haudannut syntitottumuksesi. Jeesus autta

On ihana vapauttava tunne, ettei kukaan voi syyttää mistään, ei edes Jumala. Heille ei lueta kadotustuomiota, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat, sanoo raamattu. Ja vaikka joku syyttäisikin meitä, niin meillä on puolustaja, Jeesus Kristus, Isän Jumalan tykönä, joka tekee meissä töitä Henkensä kautta.

Perkele ja henkivallat, he kyllä syyttävät, mutta niitä ei kannata kuunnella.
        Piru on ollut kaikenkarvaisten valheitten isä ihan alusta asti. Hän on yleissyyttäjä numero yksi, eikä koskaan lakkaa syyttämästä sinua, vaikka olisit tunnustanut syntisi ja saanut armon Jumalan silmien edessä. Hän osaa valehtelemisen ja siksi häntä ei kannata kuunnella. Hän on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Mutta sitä vastoin, Jumalan Poika, Hän on tullut, että sinulla olisi elämä ja yltäkylläisyys. Jeesus tuli, että sinulla olisi toivoa toivottomuudessa. Hän ei tullut maailmaan tuomitsemaan sinua, vaan sitä varten että saisit totisen elämän ja pelastuisit. Tee ratkaiseva askel nyt…

Päästä synnit syvyyteen ja tule Jeesuksen luo

Ano niin sinä saat. Etsi niin sinä löydät. Ja kolkuta, niin sinulle avataan. Suusi tunnustus pelastaa sinut.

Jos tulet Jeesuksen tykö saat rauhan Jumalan kanssa ja piru syyttää turhaan.”Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan” (Room.10:9–10).

Kun olet antanut elämäsi Jeesukselle, voit olla huoletta vaikka sielunvihollinen yrittäisi lannistaa ja syyttää sinua. Sillä Jeesus on itsekin sanonut:
        ”…ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos” (Joh.6:37).

Jeesus haluaa, että sinäkin olisit siellä missä Hänkin on, sillä hän sanonut:
        ”Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen” (Joh.14:3).

Sydämesi luottamus Jeesukseen, tekee sinusta otollisen Jumalan edessä, eikä sinua tuomita. Jeesus on aina läsnä Henkensä kautta eikä Hän siksi enää ole sidottu aikaan tai paikkaan. Itsesi tähden; TEE RATKAISUSI NYT! Sinä tiedät, että synti ja maailma ei sitä rauhaa ja elämäntarkoitusta ole sinulle antanut tähänkään mennessä, niin sinulla ei siis ole mitään menetettävänä.

-Petri Sorvali-

• Riippuvaiset
        ---- kirjoitti:

Ano niin sinä saat. Etsi niin sinä löydät. Ja kolkuta, niin sinulle avataan. Suusi tunnustus pelastaa sinut.

Jos tulet Jeesuksen tykö saat rauhan Jumalan kanssa ja piru syyttää turhaan.”Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan” (Room.10:9–10).

Kun olet antanut elämäsi Jeesukselle, voit olla huoletta vaikka sielunvihollinen yrittäisi lannistaa ja syyttää sinua. Sillä Jeesus on itsekin sanonut:

”Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen” (Joh.14:3).

Sydämesi luottamus Jeesukseen, tekee sinusta otollisen Jumalan edessä, eikä sinua tuomita. Jeesus on aina läsnä Henkensä kautta eikä Hän siksi enää ole sidottu aikaan tai paikkaan. Itsesi tähden; TEE RATKAISUSI NYT! Sinä tiedät, että synti ja maailma ei sitä rauhaa ja elämäntarkoitusta ole sinulle antanut tähänkään mennessä, niin sinulla ei siis ole mitään menetettävänä.

-Petri Sorvali-

Taitaa Saara taas heulua näiden Petriensä kanssa? Jospa ryhtyisit vihdoin itse keskustelemaan? Emme ole kiinnostuneita sinun petreistäsi!

Sitten elämän tarkoitukseen, - joka on itse tuo tarkoitus.
        Elämä on siis elämän tarkoitus.

Jumala on antanut meille elämän jotta me iloitsisimme ja nauttisimme siitä. Ja kiittäisimme häntä jolta saimme tämän elämän. Jumala on antanut lähimmäiset jotta me koko populaationa yhdessä iloitsisimme ja kiittäisimme elämän antajaa ja elämän edellytysten antajaa. Maapallo, luonto ja ilma jota hengitämme, luovat sekunnista toiseen jatkuvan elämän edellytykset meille. Kiitos Jeesus tästä kaikesta, hallelujaa!!

Sitten suhteesta Jumalaan, Luojaamme: Rakasta Jumalaa yli kaiken, itseäsi ja lähiommäistäsi rakasta, kumpaakin samalla mitalla. Tule ulos piilostasi, heit' naamar' mehtään, ja sano tässä minä olen.

Suostu siis tulemaan omaksi itseksesi, sellaiseksi kun olet.
        Suostu tulemaan Jumalasta täysin riippuvaiseksi.

• ---- kirjoitti:

-Petri Sorvali-

"synti ja maailma ei sitä rauhaa ja elämäntarkoitusta ole sinulle antanut tähänkään mennessä, niin sinulla ei siis ole mitään menetettävänä.

-Petri Sorvali-"

Koko oksennus ensimmäisestä kopio-osasta alkaen on samaa tuttua jaarittelua. Uskonnollisia tyhjänpäiväisyyksiä joita kuulee useimpien pietistispohjaisten liikkeiden tilaisuuksissa. Ja monissa hellujenkin.

Tuo maistuu kopioidulle. Siinä ei ole itse eletyn ja koetun makua. Mikähän siinä on, etta kun kopioi vaikka kuinka hienoa toisen kirjoittamaa tekstiä, se väljähtyy heti kun sormi on noussut ctrl- ja v-näppäimiltä?

• Varovaisuut tarvitaa

Kannattaa ihan mennä niiden luokse joilla on vaikeata mielensä sairastumisen vuksi.

Liian usein ns. auttajilla on terveen ihmisen näkökulma.

Hieman sairasta kuunnelleena tiedän että mieleltään sairaan tilanne on monella tapaa erittäin kammottava. Kuuluu ääniä jotka nauravat ja pilkkaavat, syyllisyys kattaa koko maailman, niin että sairaan mielessä juuri nyt lähestyvä maailmanloppu johtuu saraan syyllisyydestä. Lopulta sairas makaa keskellä moottoritietä, autojen väistellessä häntä. Kysymys on sydämen uskossa elävästä henkilöstä. Pelot syyllisyys ja lukuisat harhat hallitsevat elämää, näkyy ilkeitä kasvoja jne.

Johtopäätös: Auttajan on aina ymmärretytävä omat rajansa, ja hälyttää ammattiauttajien apua silloin kun sitä tarvitaan.
      Sairauksia ei saa hengellistää. Nykyään noituus ja taikausko pyrkii nousemaan taas uudelleen esiin, kristityn auttajan kaapuun pukeutuneena.

Mutta ... silloin kun kyse on tavanomaisesta väsymisestä yksinäisyydestä ja masennuksesta johon ei liity mielen sairauksia, silloin on kuuntelevat ja rinnalla kulkevat lähiommäiset kullan arvoisia.

Sen sijaan mestaroiminen (sisälle tunkeutuminen, etten sanoisi benetraatio) toisen minuutta koskevissa asioissa
      voi olla todella vaarallistakin jos auttaja on tarpeeksi tyhmä
      ja yksioikoinen toimissaan.

• Semmoista menoa

Vakavat sairaudet johtavat kuolemaan, ei tässä itsemurhassa sen kummemmasta ole kysymys. Mielen vakava sairastuminen ei välttämättä näy päälle. No joka tapauksessa on kysymys hyvin monimutkaisista tapahtumasarjoista. Tärkeintä on saada sairastunut avun piiriin.

Merkillinen ilmiö maassamme, jossa maallikkokin näkee lisääntyvät mielenterveyden ongelmat. Resursseja vähennetään koko ajan, että rikkaiden omaisuutta saataisiin jatkuvasti kartutettua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      231
      7816
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5370
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4832
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      76
      3537
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2035
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      32
      2011
    7. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      146
      2005
    8. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1859
    9. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1717
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      38
      1672
    Aihe