Kyselisin vain että tietääkö joku mikä voisi aiheuttaa meidän tytön lämpöilyn .. Koko ajan 37.5-37.9 ja normaali lämpö on 37.1-2.. Lapsi syö kyllä hyvin mutta on tosi väsynyt kokoajan ja sylissä haluaa olla kaiken ajan kun on hereillä.. Lapsi siis 3ja puol kk enkä tiedä mitä tekisin.. Neuvolassa ja päivystyksessä ei oteta asiaa vakavasti kun on vain vähän lämpöä ... Olen itse miettinyt hampaiden tuloa ja korvatulehdusta mutta ei tyttöä tunnu sattuvan mihinkään ...
Vauvalla lämpöä koko ajan!?
10
469
Vastaukset
- mistä mittaat
Mistä sinä sen lämmön mittaat ja millaisella mittarilla? Eivät ne mittauslaitteet niin tarkkoja ole, että tasan tarkkaan oikean lämmön saat kotona mitattua. Ei tuo tosiaan pienellä vauvalla vielä mitään kuumetta ole ja jos ruoka maistuu eikä nyt poikkeuksellisen väsynyt ja veltto ole. Jos olet kovasti huolissasi niin mikset vie lasta sitten yksityiselle lääkärile vastaanotolle?
- ...
Pepusta mittaan
- mistä mittaat
... kirjoitti:
Pepusta mittaan
No niin. Katsos kun peräsuolesta mitattuna lämpöä on vasta, jos mittari näyttää yli 38 astetta. Peräsuolesta lämpötila kun on noin puoli astetta korkeampi kuin kainalosta mitattuna, josta vauvalla kuumeeksi katsotaan yli 37.5 asteen lukema. Kumma, jos eivät ole sinulle neuvolasta tuota neuvoneet. :) Tässä vielä linkki:
http://yle.fi/vintti/yle.fi/akuutti/arkisto2002/051102_d.html
- ...
Meille sanottiin sairaalassa, että pepusta mittaamisesta on luovuttu... hyvä niin.
- hyiolkoon
Älä kiusaa vauvaa tökkimällä mittaria peppuun jatkuvasti. :( Vauvan lämpö on ihan normaali. Kuume mitataan kainalosta myös vauvalta, miltä susta tuntuisi jos koko ajan joku ronkkisi peräsuoltasi ja merkkaisi ylös lukemat johonkin taulukkoon. Inhottavaa.
- Voi elämä...
Meilllä on kuute tyksissä ja neuvolassa sanottu että pepusta mitataan kuume! Enköhän minä tee asiat niin kuin ammattilaiset neuvovat !)
- Voi voi...
Voi elämä... kirjoitti:
Meilllä on kuute tyksissä ja neuvolassa sanottu että pepusta mitataan kuume! Enköhän minä tee asiat niin kuin ammattilaiset neuvovat !)
Ja meidän lapselle uo ei ole normaalia.. En kaipaa haukkujia ja arvostelijoita.. Kyllä minä lapseni tunnen että koska ei ole kaikki hyvin enkä minä katso kavoihin että koska lapsi on kipeä.. Mihin te lastenne kanssa vielä joudutte..
- mummo nuorekas
Voi voi... kirjoitti:
Ja meidän lapselle uo ei ole normaalia.. En kaipaa haukkujia ja arvostelijoita.. Kyllä minä lapseni tunnen että koska ei ole kaikki hyvin enkä minä katso kavoihin että koska lapsi on kipeä.. Mihin te lastenne kanssa vielä joudutte..
Jo 20 vuotta sitten lämpö mitattiin AINA pyllystä, niin neuvolassa kuin sieltä myös ohjeen sain. Luotettavampi kuin kainalosta. Ja tuo totta, jokainen äiti tietää oman lapsensa jos joku asia normaalista poikkeavaa. Käytävän uudestaan vielä lääkärillä jos ei lämpö normalisoidu. Toki nuo hampaat voi lämpöä nostaa, niin kävi minun pienelle aina kun hampaita oli tulossa :) eikä täällä tarvitse kenenkään kyseenalaistaa ketään jos jollakin joku asia mieltä painaa. Eikä viisastella!
- lääkäriin sitten
mummo nuorekas kirjoitti:
Jo 20 vuotta sitten lämpö mitattiin AINA pyllystä, niin neuvolassa kuin sieltä myös ohjeen sain. Luotettavampi kuin kainalosta. Ja tuo totta, jokainen äiti tietää oman lapsensa jos joku asia normaalista poikkeavaa. Käytävän uudestaan vielä lääkärillä jos ei lämpö normalisoidu. Toki nuo hampaat voi lämpöä nostaa, niin kävi minun pienelle aina kun hampaita oli tulossa :) eikä täällä tarvitse kenenkään kyseenalaistaa ketään jos jollakin joku asia mieltä painaa. Eikä viisastella!
Jo 20 vuotta sitten tehtiin aika paljon muutakin sellaista, mikä nykyään suositellaan tehtäväksi eri tavalla. :) Tosiasia on, että tuosta peräsuolesta mittaamisesta ollaan luopumassa, ihan jo senkin takia että se on sellainen paikka mistä pitäisi vain tulla tavaraa ulos eikä sinne pitäisi työntää mitään. Eihän siitä nyt toki haittaa ole, jos joskus harvoin mittaa sieltä lämmön, mutta ap kuulostaa mittailleen sitä melkoisen tiheään. Vauvan peräsuolen ihokin on aivan äärimmäisen herkkä, senkin takia pitää välttää turhaa tökkimistä, vaikka kuinka olisikin öljytty pää kuumemittarissa.
Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin, että vie vauva sitten yksityiselle lääkärille, jos todella olet sitä mieltä, että jotain on vialla. Tuosta lämmöstä en olisi huolissaan, koska kotimittauksilla (ellet sitten ole tehnyt niitä ihan jatkuvasti vuorokauden ympäri silloinkin, kun vauva muuten oli mielestäsi ok, todella toivon, että et ole) et saa kuitenkaan tarkkaa kuvaa siitä, mikä vauvan todellinen normaali ruumiinlämpö on ja miten se vaihtelee. Muista merkeistä (väsymys, poikkeava käytös) johtuen kuitenkin veisin vauvan lääkäriin.
- ...
hohhoh, en tiennyt että kuumeen mittaaminenkin on noin vaarallista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342