Poikaystävän vanha outo päänsärkytapaus

Dans_

Kirjoitan nyt poikaystävälleni tapahtuneen kummallisen päänsärkykohtauksen tähän. Hän itse ei siis suostu menemään vielä tänäänkään lääkäriin asian takia. On luonteeltaan muutenkin sellainen, ettei mene lääkäriin ellei ole "ihan pakko" (=pää kainalossa)

Mutta itse asiaan.
Minulle hän kertoi tällaisen sattuneenjoskus kun hän oli ala-asteikäinen:

Hänellä ei ole koskaan ollut päänsärkyä lapsena. Kerran kun hän oli lähdössä mökille sukulaistensa kanssa, alkoi pienenpieni pääkipu jomottaa jo kotona. Se paheni yllättäen ja hän sanoi minulle kuulleensa rusahduksen pään sisältä. Samaan aikaan oli kuulemma iskenyt sietämätön pistävä kipu yhteen kohtaan päässä. Tuntui kuulemma samalta kuin sillon kun lyö kyynärpäänsä hermokohdan kulmaan tai potkaisee vahingossa varpaalla oveen/lipastoon ymsyms. Lokaatio sietämättömälle hermosärylle oli vain päässä varpaiden tai kyynärpään sijaan.

Tämä kipu kesti n. 3 tuntia ja tämän tapauksen jälkeen hän on saanut aina vähänväliä migreenikohtauksia. Yleensä liikunnan/sydämen sykkeen noudun aikana. Hän on myöskin kertonut, että jos hän tulee jostain asiasta iloiseksi/onnelliseksi, pääkipu/migreenikohtaus iskee samantien.

Tuon mökkipäiväkohtauksen jälkeen hän ei kuulemma ole osannut nauttia ja iloita mistään enää niin kuin ennen. Onnellisuus iskeytyy aina takaisin migreenikohtauksella.

Kenelläkään teistä samanlaisia kokemuksia? Olenko ihan hakoteillä jos epäilen hänen saaneen aivan pienenpienen aivoverenvuodon jossain siinäkohdalla, missä aivot erittää serotoniinia (vaikuttava aine onnellisuuteen ja masennukseen) Googletin kuvan jossa näytetään se alue, ja poikaystäväni sanoi että sillä kohdin se kipu tuntui.

Tämä on vain meidän hatara epäilyksemme, jota ei varmaksi voida sanoa kun emme ole lääkäreitä.

Hän kärsii edelleen päänsärystä sillointällöin ja ei harrasta liikuntaa. Ei kuitenkaan halua mennä lääkäriin. Miten tähän nyt pitäisi suhtautua?

1

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dans_

Lisään vielä, että olemme iältämme 21 ja 19. Hän nuorempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2930
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2622
    3. 148
      2284
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2259
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1880
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1716
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      105
      1664
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      312
      1569
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1469
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1456
    Aihe